abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53030054
We hebben eindelijk eindelijk eindelijk de sleutels van ons nieuwe huis gekregen. Hebben er ruim twee jaar op moeten wachten (het laatste jaar was ons oude huis al verkocht dus zijn we van vakantieappartement naar vakantieappartement gegaan) maar nu is het dan eindelijk zover.

Nu dus de beginschoonmaak en ik weet nog van ons vorige nieuwbouwhuis dat dat een ramp is. We hebben overal zwart marmeren vloeren, in de badkamers tegels. Wat is nu de snelste en makkelijkste manier om dat bouwstof te verwijderen? Een gewone stofzuiger is direct kapot als je die ervoor gebruikt, maar is de aanschaf van een industriele stofzuiger zinnig? (we moeten ook nog wat andere appartementen schoonmaken dus dat loont zich wel). Of kom ik er ook gewoon met 5 keer dweilen? Of zijn er nog andere hele handige trucs die ik nu over het hoofd heb gezien? Het punt is dus niet dat er vuil vastzit of iets dergelijks, er is gewoon héél veel bouwstof.

Iemand een gouden tip?
mooi he, alles
pi_53030165
Ik ga hier een TVP plaatsen zodat ik dit topic volgend jaar makkelijker terugvind
pi_53030203
Ehh wat denk je van ramen en deuren open en een bezem?!
censuur :O
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:48:18 #4
149973 Likkend_Knuffelbeertje
Lief,zachtaardig en GEIL!
pi_53030420
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:30 schreef phileine het volgende:
Een gewone stofzuiger is direct kapot als je die ervoor gebruikt, maar is de aanschaf van een industriele stofzuiger zinnig?
Je kan er ook eentje huren... en anders 1 die ook water kan opzuigen.. kun je al die stof nat maken en dan opzuigen

[ Bericht 10% gewijzigd door Likkend_Knuffelbeertje op 08-09-2007 15:57:04 ]
Wie zich zelf kent, veroordeelt niemand
pi_53030531
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Ehh wat denk je van ramen en deuren open en een bezem?!
Heb je weleens geprobeerd bouwstof op te vegen? Dat veeg je de lucht in en na een uurtje terwijl je net fijn hebt gedweild en alles mooi glimt is het neergedaald en kun je overnieuw beginnen. Vegen werkt echt niet.

Zo'n waterstofzuiger is inderdaad ook het ding wat we op het oog hadden (Kärcher van een kleine 100 euro), maar het probleem is dat we pas over twee weken electriciteit krijgen (als het mee zit, zo langzamerhand heb ik wat achterdocht bij die Spanjaarden die iets beloven over twee weken). Dus mijn eigen huis zou ik het liefste nog voor die tijd doen. Voor die andere appartementen is zo'n stofzuiger dan waarschijnlijk wel weer erg nuttig.

En vooral: is er iemand die ervaringen heeft met zo'n waterstofzuiger en helpt het ook echt om het sneller schoon te krijgen allemaal?
mooi he, alles
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:54:55 #6
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_53030534
huren bij die bedrijven als Bo-rent enzo
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:59:37 #7
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_53030618
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:54 schreef Curri het volgende:
huren bij die bedrijven als Bo-rent enzo
in spanje?
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:17:51 #8
149973 Likkend_Knuffelbeertje
Lief,zachtaardig en GEIL!
pi_53030955
dan raad ik je aan om te dweilen.... werkt ook heel goed.
en marmer is lekker hard dus krassen zal wel wat mee vallen
Wie zich zelf kent, veroordeelt niemand
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:54:06 #9
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_53031612
Wij hebben een Kärcher alleszuiger gekocht voor de bouwstof. Wat je ook kunt doen is bij de GAMMA een soort van tussenvanger kopen voor vuil en water. Die komt dan aan de ene kant aan je eigen stofzuiger en aan de andere kant krijg je dan de zuigmond. Alle troep blijft in die bak en je stofzuiger voor huisgebruik sneuvelt niet door bouwstof.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_53031734
dat klinkt als een handig dingetje.

Hoe beviel jullie de karcher? En had jij er eentje met een blaasstand (ik hoor dat die die dingen nogal eens verstopt raken en dat het dan handig is als ie ook kan blazen)
mooi he, alles
  zaterdag 8 september 2007 @ 17:06:45 #11
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_53031836
Kärcher bevalt prima als je hem ook alleen maar gebruikt voor vuil en eventueel zonder zak voor water. Hij maakt in verhouding wel veel meer herrie dan de gewone Miele, maar het is dan ook niet voor in huis. En met een aansluiting er op waar de zaag op kan voor bij het zagen van laminnaat was voor ons uit de kunst.

Dat geval bij de GAMMA zeg ik volgens mij trouwens voor een paar week terug in hun foldertje. Is in feite een alleszuiger zonder eigen motor.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 9 september 2007 @ 00:36:32 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53042161
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:54 schreef phileine het volgende:

[..]

Heb je weleens geprobeerd bouwstof op te vegen? Dat veeg je de lucht in en na een uurtje terwijl je net fijn hebt gedweild en alles mooi glimt is het neergedaald en kun je overnieuw beginnen. Vegen werkt echt niet.
Jazeker! Gewoon een flinke stofwolk, daarom zet je alle ramen/deuren open en in een paar minuten is die wolk je huis uit.
censuur :O
pi_53042241
Volgens mij moet je met bouwstof gewoon heel veel kuisen, kan echt wel een maand duren eer alles wg is. Heel veel dweilen. En stof afnemen met een natte doek, als je stofzuigt breng je het toch maar weer in beweging.
pi_53042734
quote:
Op zondag 9 september 2007 00:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jazeker! Gewoon een flinke stofwolk, daarom zet je alle ramen/deuren open en in een paar minuten is die wolk je huis uit.
Mijn stofwolk is dan misschien een beetje dom, want die weet niet dat ie precies het raam uit moet en daar dan neerdwarrelen. die dwarrelt gewoon eigenwijs weer alle kanten op en weer terug op mijn net gedweilde vloer
mooi he, alles
pi_53043719
Voor het grote werk, een bezem. Als je niet al te wild bezemt, dan kan je nog een hoop doen.
Ik had daarna een nepcyclone gekocht om het fijne stof weg te krijgen.
quote:
Op zondag 9 september 2007 01:16 schreef phileine het volgende:

[..]

Mijn stofwolk is dan misschien een beetje dom, want die weet niet dat ie precies het raam uit moet en daar dan neerdwarrelen. die dwarrelt gewoon eigenwijs weer alle kanten op en weer terug op mijn net gedweilde vloer
Ventilator aan, laten tochten, etc
  zondag 9 september 2007 @ 09:36:03 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53044812
Nou, alle tips over bezemen en stofwolken zijn wel weer geweest. Ik neem aan dat, als de TS zegt dat ze dit al eens gedaan heeft, ze wel weet waar ze het over heeft en dat vegen echt geen oplossing is.
pi_53045204
Vegen, stofzuigen en dan dweilen. Het liefst met wat tussen pozen zodat de stof uit de lucht heeft kunnen neerdalen.

Vegen voor de grote rommel, stofzuigen voor het wat kleinere en daarna dweilen voor de rest. Het stofzuigen en dweilen herhalen zoveel nodig is
  zondag 9 september 2007 @ 11:26:54 #18
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_53045714
Ik heb wel eens gehoord dat het verhogen van de luchtvochtigheid ervoor zorgt dat het stof neerdaalt. Een lucht bevochtiger plaatsen en misschien versnelt dit het hele proces van vegen en stofzuigen (met mogelijk een waterstofzuiger). De vraag is alleen of je de lucht nog vochtig gaat krijgen in het droge klimaat waar je nu zit.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  zondag 9 september 2007 @ 11:32:30 #19
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53045785
Als het niet te grote oppervlakten zijn, kun je mss ook overwegen om zo'n microvezeldoekje er overheen te halen.... werkte bij mij prima bij het verwijderen van de zooi na het frezen...
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_53049188
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:48 schreef Likkend_Knuffelbeertje het volgende:

[..]

Je kan er ook eentje huren... en anders 1 die ook water kan opzuigen.. kun je al die stof nat maken en dan opzuigen
Alnaargelang de aard van het stof zou ik het vooral NIET natmaken .. soms krijg je dan een specie-achtige laag drab die je nog veel moeilijker wegkrijgt.

Wat ik altijd doe ( tenminste, als je de tijd hebt ): idd ramen en deuren open, alles bij elkaar vegen en opruimen, dagje wachten en het neergedaalde fijnstof met een stofzuiger weghalen ( wel van tijd tot tijd het filtertje in de stofzuiger schoonmaken anders heb je kans dat de motor te warm wordt en doorbrandt ). Daarna keer dweilen en klaar !
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')