Een pabo-leerling gaat straks onder andere rekenen leren aan anderen. Dat ze geen hogere wiskunde kent is niet het probleem, het probleem is dat ze de allerlaagste wiskunde blijkbaar niet kent.quote:Op maandag 10 september 2007 17:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, misschien is het ook wel zo, maar misschien ook niet. Ik las laatst ook eens ergens iets van een meisje dat klaagde dat ze van de PABO gestuurd was omdat ze de rekentest niet gehaald had. Dat vond ze belachelijk, terwijl goed kunnen rekenen (en spellen) mij juist een basisvaardigheid voor een aankomend onderwijzer lijkt.
Dus 'cursusje' boekhouden is 400 pagina's? Dat zal dan ook niet zo heel veel voorstellen neem ik aan.quote:Op maandag 10 september 2007 15:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik heb ook boekhouden & economie gehad, iets waar ik ook niet voor gekozen heb & waar ik ook geen ster in ben. Als je dat ICT toch zo graag wil, dan moet je je ook kunnen inspannen om een vakje dat je niet graag doet (zoals boekhouden) tot een goed einde te brengen, kan je dat niet, dan bewijst dat volgens mij een gebrek aan doorzettingsvermogen.
Wat voor cursusjes zijn dat... ons cursusje boekhouden was zo'n 400blz dik, dat leer je op nog geen weekje, dus om daar op te blijven hangen. Cursusje economie was ook iets in die stijl, en daar ben ik de eerste keer nog op gebuisd ook
. Ik had het 2x gelezen & blijkbaar was dat niet voldoende
![]()
Missertje (heb juist even gekeken); cursus boekhouden is 280blz, cursus algemene economie 320blz, cursus Ethiek 1ste jaar 210blz en cursus ethiek 3de haar 430blz.quote:Op maandag 10 september 2007 17:42 schreef Stupendous76 het volgende:
Dus 'cursusje' boekhouden is 400 pagina's? Dat zal dan ook niet zo heel veel voorstellen neem ik aan.
Het merendeel is dan ook inleidend, zodat je er op zijn minst wat van afweet (dat is goed ook trouwens). Echter, aan veel vakken wordt vaak te veel waarde toegekend, terwijl de opleidingsinhoudelijke vakken vaak weer ondergewaardeerd worden.quote:Op maandag 10 september 2007 19:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Missertje (heb juist even gekeken); cursus boekhouden is 280blz, cursus algemene economie 320blz, cursus Ethiek 1ste jaar 210blz en cursus ethiek 3de haar 430blz.
Stuk voor stuk vakken die je totaal niets mee bent, maar als je die cursusjes allemaal 2x leest ben je al een paar dagen kwijt... Waarom zou het trouwens niet veel voorstellen? Te dun? Hangt er vanaf hoe langdradig je alles wil uitleggen.
Vooral die cursus ethiek 3de jaar was de zwaarste blok die ik ooit voor de kiezen gekregen heb, maar dat lag er waarschijnlijk ook aan dat ik 2 dagen voor het examen voor het eerst die cursus opengedaan heb![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |