abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 september 2007 @ 12:28:29 #102
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53215534
Flight Sim 04, geweldig 'spel'
Go bananas!
  zondag 16 september 2007 @ 18:10:45 #103
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53223766
NL-2000? Is dat de nieuwe texture van Nederland? Zo ja waar heb je die vandaan ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 16 september 2007 @ 18:11:29 #104
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53223778
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:10 schreef GoodGawd het volgende:
NL-2000? Is dat de nieuwe texture van Nederland? Zo ja waar heb je die vandaan ?
Is dat neit 4 gb groot ofzo?
Go bananas!
pi_53223990
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:11 schreef YellowBanana het volgende:

[..]

Is dat neit 4 gb groot ofzo?
5 DVD's ja
http://www.nl-2000.com/ en hij is vet
  zondag 16 september 2007 @ 18:31:49 #106
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53224249
Soort van Addon?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 16 september 2007 @ 18:33:34 #107
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53224296
trouwens mijn pc kan fsx net aan. Net = medium High. Heeft NL2000 dan wel zin
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53224423
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:31 schreef GoodGawd het volgende:
Soort van Addon?
Nederland in detail
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:33 schreef GoodGawd het volgende:
trouwens mijn pc kan fsx net aan. Net = medium High. Heeft NL2000 dan wel zin
NL2000 is voor FS2004 hè
Mijn pc is nog iets trager als jouwe denk ik, en hier werkt NL2000 prima
  zondag 16 september 2007 @ 18:46:40 #109
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53224554
Die NL2000 is groter dan het spel
Go bananas!
pi_53224805
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:46 schreef YellowBanana het volgende:
Die NL2000 is groter dan het spel
Beetje maar
4 CD's <--> 5 DVD's
  zondag 16 september 2007 @ 18:58:06 #111
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53224854
Heeft iemand hier FS04? Ik heb wat tips nodig, misschien ga ik het nog wel een keer installen..
Go bananas!
  zondag 16 september 2007 @ 18:58:52 #112
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53224877
Ah jammer dat het voor 2004 is. Is er ook zoeits voor FSX? Of is FSX al standaart zo mooi dat dat niet hoeft ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53224879
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:58 schreef YellowBanana het volgende:
Heeft iemand hier FS04? Ik heb wat tips nodig, misschien ga ik het nog wel een keer installen..
Ik heb allebei
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:58 schreef GoodGawd het volgende:
Ah jammer dat het voor 2004 is. Is er ook zoeits voor FSX? Of is FSX al standaart zo mooi dat dat niet hoeft ?
FSX is al een stuk actueler natuurlijk, maar wel met alle standaardgebouwen, en niet de realistische
Maar ik neem aan dat ze beginnen met het ontwikkelen voor FSX
  zondag 16 september 2007 @ 19:03:40 #114
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53224997
Ja, ik ben dus een FS noob, ik kan alleen een beetje die autopilot gebruiken om te landen. Had ik een keer gelezen. Dan gaat ie dus met de GPS die lijnen doen en dan vlieg je die routen. Maar ik verkak het landen altijd flink.
Go bananas!
pi_53225229
Je GPS weet de weg naar het vliegveld, niet naar de actieve landingsbaan
Daar is ILS voor, daar staat in het vorige topic ook een hele rij berichten over
  zondag 16 september 2007 @ 19:16:02 #116
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53225285
Ja, ILS heette dat ofzo. Dus dan ging ie lama zeggen naar het vliegveld en dan kwam ik redelijk recht op het vliegveld af... maar wat doe ik dan? Hoe krijg ik die 747 aan de grond?
Go bananas!
pi_53225422
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:16 schreef YellowBanana het volgende:
Ja, ILS heette dat ofzo. Dus dan ging ie lama zeggen naar het vliegveld en dan kwam ik redelijk recht op het vliegveld af... maar wat doe ik dan? Hoe krijg ik die 747 aan de grond?
Voor jou hetzelfde als wat ik vorige keer tegen LeipeShitOuwe zei:
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:42 schreef Piles het volgende:
Volg nou gewoon eerst die vlieglessen eens, wij hebben het ook niet geleerd door zomaar wat te doen
  zondag 16 september 2007 @ 19:21:35 #118
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53225444
App eraf gooien en zelf vliegen
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 16 september 2007 @ 19:23:35 #119
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53225511
Ja, maar dat duurt zo lang. En dan zit je in die kleine. Ik kon eerst de GPS instellen dat ik er naartoe ging en dan kon ik de approach doen en alles, ik kon dat ook doorgeven aan het desbetreffende vliegveld maar de landen lukt nooit. Ik ga altijd scheef, de wings niet geleveld of ik mis het hele vliegveld. Frustrerend.
Go bananas!
pi_53226101
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:23 schreef YellowBanana het volgende:
Ik ga altijd scheef, de wings niet geleveld of ik mis het hele vliegveld. Frustrerend.
Wel een joystick toch? Zonder gaat het niet
  zondag 16 september 2007 @ 19:49:19 #121
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53226251
Probeer dan eens echt de procedures te volgen er de tijd voor te nemen. Weet precies wat je moet gaan doen, snelheid flaps etc. Dan is het alleen nog maar een kwestie van een paar keer oefen en je hebt het zo onder de knie.
Een Cessna lukt toch wel ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 16 september 2007 @ 20:40:22 #122
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53227528
Ja, een joystick heb ik dan weer wel.
Zo'n Cessna is niet leuk. Ik vind het leuker met zo'n Boeing. Ik weet alleen niet wat ik moet doen dan.
Ik zie dat vliegveld in de verte een beetje, en op de GPS. En dan? Welke stappen moet ik dan nemen? Flaps enzo weet ik wel een beetje maar meer ook niet echt
Go bananas!
  zondag 16 september 2007 @ 23:41:34 #123
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53232376
Cessna is mischien niet leuk maar zo leer je het wel. Als je wilt leren fietsen zul je ook eerst moeten leren lopen. Communiceer je al met de ATC?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53233218
leren vliegen doe je in een kleine prop. Overstappen naar een 747 is dan eigenlijk een kwestie van wat extra instrumenten leren begrijpen en bedienen, en wat "protocollen" als je het echt netjes wil doen.
  maandag 17 september 2007 @ 06:31:10 #125
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53235354
Ik communiceer al met ATC, ik kan best veel met die boeing, behalve landen.
Go bananas!
  maandag 17 september 2007 @ 08:06:27 #126
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53235776
Niet kunnen landen = onvermijdelijke crash
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 17 september 2007 @ 10:51:36 #127
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53238649
Maareh. leg uit wat ik moet doen dan als ik dat vliegveld recht voor me heb.
Go bananas!
pi_53238779
Alles uit en op de hand, afremmen met flaps.
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
  maandag 17 september 2007 @ 11:39:27 #129
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_53239824
quote:
Op maandag 17 september 2007 08:06 schreef GoodGawd het volgende:
Niet kunnen landen = onvermijdelijke crash
Zet je de crash uit
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_53240943
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:51 schreef YellowBanana het volgende:
Maareh. leg uit wat ik moet doen dan als ik dat vliegveld recht voor me heb.
Als het goed is krijg je te horen welke landingsbaan je moet gebruiken en of je toegang hebt.

Het nummer van de landingsbaan is de hoek ten opzichte van het Noorden in tientallen graden, met de klok mee.
Landingsbaan 36 is 360 graden, dus gelijk aan het noorden. Landingsbaan 9 is 90 graden, dus het oosten.
De banen worden vaak in twee richtingen gebruikt, dus baan 9 en baan 27 zijn dezelfde fysieke baan, alleen worden ze in tegenovergestelde richtingen gebruikt. Bij parallelle banen wordt er gebruik gemaakt van een L, C of R om respectievelijk de linker, middelste of de rechterbaan aan te duiden.

Ik neem aan dat je geen poging doet om te landen met mist of andere nare omstandigheden... Je kan dan gebruik maken van de Visual Approach Slope... Naast de landingsbaan staan twee setjes met lichten. Als je op de goede hoek aan het dalen bent, zie je een rood en een wit licht. Als je te hoog zit, zie je twee witte lichten. Als je te laag zit, zie je twee rode lichten. Je hebt ook nog een versie met vier sets lichten... Twee wit & twee rood is goed. drie wit is iets te hoog, vier wit is veel te hoog, drie rood is iets te laag, vier rood is veel te laag.
Aan de hand van de VAS kan je in ieder geval met de juiste hoek de landingsbaan benaderen, wat wel handig is als je het vliegtuig niet als een speer in de grond wil planten.
Aanvlieghoogte krijg je van de toren, denk ik (het is alweer een poos geleden dat ik het voor het laatst gespeeld heb)...

Maar wees gewoon niet zo donders eigenwijs en doe gewoon de vlieglessen in een klein vliegtuig. Moet je even de tijd voor nemen, maar het is ècht leuk om gewoon eerst de basis te leren en te begrijpen... Radio, navigeren, opstijgen/landen, leren een weg te banen boven en op een vliegveld, etc.
En neem het van mij aan: voor de eerste keer een klein vliegtuig netjes aan de grond zetten is echt al lastig zat. Het lukt je op dit moment ècht niet om een Boeing fatsoenlijk aan de grond te zetten. Lukt mij ook niet en ga er maar vanuit dat het niemand gelijk lukt. En zelfs al zou het je lukken om een Boeing zonder teveel schade op de landingsbaan te kwakken, heb je er nog niets aan, omdat je gewoon niet de benodigde basiskennis hebt... Zonder die kennis kom je niet verder in Flight Simulator.
Zoals ik al zei: een klein vliegtuig is lastig zat en je hebt echt genoeg te doen tijdens de landing van een klein vliegtuig. Bij een groot vliegtuig komen er ook toffe zaken als motormanagement bij. Wil je een beetje geinig kunnen vliegen in Flight Simulator, kom je er gewoon niet onderuit om ook het één en ander te leren...
Dus neem de vlieglessen! De instructeur is een eikel zonder enig gevoel voor humor (tenminste de instructeur die ik heb gevolgd), maar de uitleg is wèl duidelijk en de leercurve is niet vreselijk hoog (hoe beter je bent, hoe sneller je door de lessen gaat, dat wel). Komt bij dat de vragen die je nu stelt, allemaal gewoon behandeld worden in de lessen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 17-09-2007 12:51:52 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 17 september 2007 @ 13:05:03 #131
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53241829
Oke bedankt Jordy, echt vet. Ik zal maar eens die lessen gaan volgen dan. Heeft iemand btw een (leuke) route om te vliegen met zon cessna (van blabla naar blabla), niet te lang maar dat ik het landen kan oefenen?
Go bananas!
pi_53241897
LESSEN!
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
  maandag 17 september 2007 @ 13:24:57 #133
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53242239
OKE!
(ga jij ff naar anger management class keej?)
Go bananas!
pi_53242244
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:05 schreef YellowBanana het volgende:
Oke bedankt Jordy, echt vet. Ik zal maar eens die lessen gaan volgen dan. Heeft iemand btw een (leuke) route om te vliegen met zon cessna (van blabla naar blabla), niet te lang maar dat ik het landen kan oefenen?
Ik vind het zelf wel geinig om een gebiedje met eilandjes te zoeken en vervolgens gewoon van het ene naar het andere eilandje te vliegen. Kan je met een kwartiertje klaar zijn.

Als je landingen wil oefenen, vlieg je gewoon een blokje om en land je op hetzelfde vliegveld (en wellicht dezelfde baan) als waar je vertrekt. Doe dan gewoon een reeks touch-and-go's.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:13:20 #135
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53315315
Waarom zijn online FS communities zoals IVAO en VATSIM beter dan de gewone online FS?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53316162
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:13 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom zijn online FS communities zoals IVAO en VATSIM beter dan de gewone online FS?
Ze zijn zo realistisch mogelijk, als je dat leuk vindt tenminste.
De drempel om te beginnen is er hoog vind ik, omdat je zelf moet praten met een echte ATC, vluchtplan maken e.d.
pi_53332323
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:20 schreef Piles het volgende:

[..]

5 DVD's ja
http://www.nl-2000.com/ en hij is vet
Kheb de filmpjes van NL2000 op YuoTube bekeken
en het ziet er goed uit.....

En ben nu de DVDs aan het dll


Verkapte TVP
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  donderdag 20 september 2007 @ 18:11:23 #138
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53333560
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Ze zijn zo realistisch mogelijk, als je dat leuk vindt tenminste.
De drempel om te beginnen is er hoog vind ik, omdat je zelf moet praten met een echte ATC, vluchtplan maken e.d.
Oh dat kan ik wel. Maar het installeern van VATSIM is zo verdamt lastig ...erg onduidelijk allemaal ik snap er vrij weinig van.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53334613
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:11 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Oh dat kan ik wel. Maar het installeern van VATSIM is zo verdamt lastig ...erg onduidelijk allemaal ik snap er vrij weinig van.
VATSIM ben ik niet bekend mee helaas.
Ik heb IVAO wel eens geinstalleerd, en daar is ook best veel over te vinden (tutorials e.d.)

Als er nog meer mensen zijn die FS04 hebben is een FOK!-multiplayer-sessie misschien eens leuk?
pi_53342503
Lijkt me FSX toch net wat gebruiksvriendelijker voor, maar goed . Ben benieuwd naar de Wilco A330 en A340 set.
pi_53342903
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:53 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Lijkt me FSX toch net wat gebruiksvriendelijker voor, maar goed . Ben benieuwd naar de Wilco A330 en A340 set.
FSX vindt ik ook best, maar die zijn er niet zoveel denk ik.
En FS2004 gaat ook prima hoor.

Alleen hoe werkt ATC in Multiplayer-mode?
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:55:43 #142
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53357268
je moet de deluxe versie van FSX hebbne
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:09:10 #143
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53359242
waar downloaden jullie trouwens vliegtuigen? met name FSX want diekanik bijna niet vinden
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53359885
Echt dom, ik vloog een keer van Amsterdam naar Brussel. Alles goed en wel, maar toen ik over België vloog zei de toren ineens niks meer. Ik vlieg altijd op de instructies van de toren (IFR volgens mij). Ik vloog dus lekker, maar ik vond het wel heel raar dat ik al een heel lange tijd niks meer te horen kreg van de toren. Ik kijken op de kaart, vloog ik ergens ten zuiden van Parijs

Ik omkeren, toen kreeg ik wel weer contact. Landing inzetten, je kent het wel. Heb ik toestemming om te landen, kom ik aanvliegen, sta ik bijna aan de grond, zie ik ineens een ander vliegtuig op de baan staan die aan het opstijgen is in mijn richting

Is niet zo goed afgelopen

[ Bericht 2% gewijzigd door Irritatie100 op 21-09-2007 17:25:28 ]
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:14:07 #145
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53360839
Was dat online? Waarschijnlijk had de ATC gezegd: Follow own navagation...
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53361113
Nee, was niet online
pi_53361279
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Echt dom, ik vloog een keer van Amsterdam naar Brussel. Alles goed en wel, maar toen ik over België vloog zei de toren ineens niks meer. Ik vlieg altijd op de instructies van de toren (IFR volgens mij). Ik vloog dus lekker, maar ik vond het wel heel raar dat ik al een heel lange tijd niks meer te horen kreg van de toren. Ik kijken op de kaart, vloog ik ergens ten zuiden van Parijs

Ik omkeren, toen kreeg ik wel weer contact. Landing inzetten, je kent het wel. Heb ik toestemming om te landen, kom ik aanvliegen, sta ik bijna aan de grond, zie ik ineens een ander vliegtuig op de baan staan die aan het opstijgen is in mijn richting

Is niet zo goed afgelopen
Oeps.....
Traffic Controler was in slaap gevallen......
Hierbij is ie op staande voet ontslagen
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_53361651
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Nee, was niet online
Heb ik al een paar keer gehad idd. Vervelende bug
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:09 schreef GoodGawd het volgende:
waar downloaden jullie trouwens vliegtuigen? met name FSX want diekanik bijna niet vinden
http://library.avsim.net ?
pi_53409494
Nu heb ik de 5DVDs en alles uitgepakt naar de harde schijf
(voordat ik er 5 DVDs aan verkooi )

Klik op NL200V3.exe....... what happens

NL200V3.exe - toepassingsfout

Kan toepassing niet juist installeren (0xc00001350. Klik om toepassing te beeindigen.


Iemand een iedee wat dat kan zijn
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_53409575
Beschadigde download?
Moet je ff die met die hashes controleren of je download gelukt is (hoe dat precies moet weer ik niet)
pi_53412595
Gebruiken jullie eigenlijk wel eens De-Ice? Ik zelf vlieg meestal met strak blauwe lucht dus ik hoef hem sowieso niet te gebruiken.
  zondag 23 september 2007 @ 20:49:17 #152
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53414882
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Gebruiken jullie eigenlijk wel eens De-Ice? Ik zelf vlieg meestal met strak blauwe lucht dus ik hoef hem sowieso niet te gebruiken.
Ik zelf gebruik de De-Ice wel gewoon om het zo reallistich mogenlijk te houden. Als ik hem niet gebruik falen er geen apparaten op het vliegtuig, maar toch.

Jij zegt dat je met strak blauwe lucht vliegt, maar dat maakt niet uit. Bij een temperatuur van 10 graden celcius moet je de De-Ice al aanzetten omdat er dan al ijsafzetting op de vleugel ontstaat. Dit heeft te maken met de lage druk en de hoge druk op de vleugel. Bij een lage druk(aan de bovenkant) zal de temperatuur dalen. Dit is ook de rede van de condens strepen die je bij een vliegtuig ziet aan het einde van de vleugel. Dus door de lage druk word de temp. lager dan hij werkelijk is. Zet hem daarom nooit aan bij 0 graden celcius want dat is al te laat
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 23 september 2007 @ 20:50:55 #153
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53414912
Oh ja nog een vraag: Tegenwoordig doe ik aan ILS maar ik snap nog niet wat er bedoeld word met: Contact tower when established on the localizer.
Wat houd dat localizer iets in?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53418301
Hoe ging jij dan landen zonder ILS?
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
pi_53418594
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:50 schreef GoodGawd het volgende:
Wat houd dat localizer iets in?
Als je contact hebt met de ILS-guidance (dus als je naald begint te bewegen zeg maar). Je "weet" dan dat je op de goede weg naar de baan zit, en dus klaar bent om Landing Clearance te ontvangen.

(die eerste zin klopt, de tweede heb ik zelf bedacht, maar lijkt me logisch )

En: http://en.wikipedia.org/w(...)ument_Landing_System
  zondag 23 september 2007 @ 23:40:37 #156
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53420468
quote:
Op zondag 23 september 2007 22:33 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Hoe ging jij dan landen zonder ILS?
Nou dat kan vrij makkelijk, gewoon tot het laatste moment wachten zodat je zeker weet dat het nu vast wel gestabiliseerd moet zijn. Ik had ook al een vermoede dat het iets te maken had met het intercepten van de ILS. Maar wat het precies inhield wist ik niet, daarom vroeg ik het hier voor zekerheid.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53426568
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:40 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Nou dat kan vrij makkelijk, gewoon tot het laatste moment wachten zodat je zeker weet dat het nu vast wel gestabiliseerd moet zijn. Ik had ook al een vermoede dat het iets te maken had met het intercepten van de ILS. Maar wat het precies inhield wist ik niet, daarom vroeg ik het hier voor zekerheid.
Maar landde jij dan op het zicht?
Dus op de gps naar het vliegveld en dan op het zicht de landingsbaan zoeken en landen?
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
  maandag 24 september 2007 @ 19:43:12 #158
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53440704
Nee eerst een Flight plan maken. Dan hoor je vanzelf wel van de toren wanneer je je approach mag maken. Je ziet dan ook nog hoeveel Nautical Miles (nm) je van het vliegveld bent. Je kan op je GPS trouwens een mooie approach instellen, dus dan zie je ook gauw genoeg wanneer je in de buurt bent.
Je kan het ook op je attitude indicator zien, want daar komen dan ook allerlei tekens bij. Als het goed is krijg je dan wel een bepaald vermoeden dat je in de buurt bent
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:03:12 #159
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53681208
Holy sh!t mensen! ik heb IVAO zojuist ontdekt, het is fantastisch!
Iedereen naar IVAO NU!

http://nl.ivao.aero/
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53681453
Ik ken het al een tijdje, maar het is toch best ingewikkeld (met Flight Plans enzo)
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:13:40 #161
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53681535
Ja fietsen is ook moeilijk als je het voor de eerste keer doet. Op IVAO staan heel wat E-Books en verschillende tutorials, heel simpel als je het even op je gemak doorleest ! Doen dus
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53681601
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:13 schreef GoodGawd het volgende:
Ja fietsen is ook moeilijk als je het voor de eerste keer doet. Op IVAO staan heel wat E-Books en verschillende tutorials, heel simpel als je het even op je gemak doorleest ! Doen dus
Geen zin en tijd om er zoveel tijd in te steken, misschien in de vakantie nog eens
Al lijkt het me wel vet om te doen, als piloot of als ATC
pi_53682197
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:03 schreef GoodGawd het volgende:
Holy sh!t mensen! ik heb IVAO zojuist ontdekt, het is fantastisch!
Iedereen naar IVAO NU!

http://nl.ivao.aero/


ik vond vooral het zelf praten met de toren moeilijk.. je moet precies die volgordes weten etc.. daarnaast is het alleen leuk als je met veel mensen op 1 plek vliegt, wat niet alitjd het geval is
pi_53785493
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:49 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ik zelf gebruik de De-Ice wel gewoon om het zo reallistich mogenlijk te houden. Als ik hem niet gebruik falen er geen apparaten op het vliegtuig, maar toch.

Jij zegt dat je met strak blauwe lucht vliegt, maar dat maakt niet uit. Bij een temperatuur van 10 graden celcius moet je de De-Ice al aanzetten omdat er dan al ijsafzetting op de vleugel ontstaat. Dit heeft te maken met de lage druk en de hoge druk op de vleugel. Bij een lage druk(aan de bovenkant) zal de temperatuur dalen. Dit is ook de rede van de condens strepen die je bij een vliegtuig ziet aan het einde van de vleugel. Dus door de lage druk word de temp. lager dan hij werkelijk is. Zet hem daarom nooit aan bij 0 graden celcius want dat is al te laat
Icing kan alleen ontstaan als er vocht in de lucht zit. Bij een stralen blauwe lucht en lage tempearturen zit er onvoldoende vocht in de lucht om ijs op de vleugels of op de motoren te veroorzaken. Anti- of de-icing is dan niet nodig.
Bij zichtbaar vocht (mist, wolken) is het wel nodig en dan inderdaad ruim boven de 0 graden al.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:38:19 #165
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53823259
ik zit al een tijdje met he volgende: Ik gebruik een saitek x52 en als ik de thorttle helemaal terug doe gaat ie niet in zijn reverse. Niet erg opzich. Maar op het toetsenbord weet ik ook geen knop voor de reverse..is die er eigenlijk wel? Ik doe nu altijd virtual cockpit view en dan de reverser naar achter trekken...
Dus weet iemand een knop voor de reversers, in controls kan het niet 123 vinden.

note: ik gebruik fsx ( kan best het zelfde zijn als 2004 )
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53823295
Gas helemaal uit, en dan F2 ingedrukt houden
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:09:47 #167
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53827643
ja het werkte waar staan de flight videos trouwens opgeslagen? ik kan ze nergens terug vinden ..
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:42:23 #168
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53842931
Ok nog een vraag, als ik land dan zie je NATUURLIJK mijn altitude naar beneden gaan. Maar als je bij 100 bent dan hoor je niemand. In een echt vliegtuig hoor je bijna altijd: 100, 50, 40, 30 , 20, 10.
Kan je dit ergens inschakelen of kan dat gewoon niet? (note: fsx)
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53843079
Volgens mij is dat niet standaard in FSX..

-EDIT-

als ik op google zoek naar "callout FSX", kom ik vrij vaak [url=http://www.mcdu.com./en/fsinn.php]deze[/url] pagina tegen. Het schijnt dat dat progje (FSinn) zoiets kan, maar heb geen idee of en wat het is...

[ Bericht 74% gewijzigd door The_stranger op 10-10-2007 17:57:09 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53843387
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:42 schreef GoodGawd het volgende:
Ok nog een vraag, als ik land dan zie je NATUURLIJK mijn altitude naar beneden gaan. Maar als je bij 100 bent dan hoor je niemand. In een echt vliegtuig hoor je bijna altijd: 100, 50, 40, 30 , 20, 10.
Kan je dit ergens inschakelen of kan dat gewoon niet? (note: fsx)
Dat zou wel vet zijn, maar volgens mij kan het niet. Net als V1, rotate, V2
Ik hoop dat ze zulke dingen in de volgende FS gaan inbouwen
pi_53848258
V1, rotate en V2 dat zeggen de piloten toch gewoon zelf?

Ik dacht dat je de geluiden bij de landing wel kunt horen in FS maar dat zal dan wel niet. Zou inderdaad wel vet zijn als ze dat implementeren. Niet in een nieuwe FS maar gewoon in een update .
pi_53848386
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:12 schreef MrX1982 het volgende:
V1, rotate en V2 dat zeggen de piloten toch gewoon zelf?
De copiloot volgens mij
Maar die heb je nu dus niet
pi_53848536
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:16 schreef Piles het volgende:

[..]

De copiloot volgens mij
Maar die heb je nu dus niet
Voor het realisme zou het wel cool zijn omdat gewoon via shortcuts te kunnen zeggen. Keyboard als co-piloot .
pi_53856170
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:16 schreef Piles het volgende:

[..]

De copiloot volgens mij
Maar die heb je nu dus niet
Niet zozeer de copiloot als wel de pilot not flying. Bij veel maatschappijen vliegt (stuurt) de ene piloot heen, de ander terug, onafhankelijk van hun rang. (captain of co) Diegene die op dat moment niet aan het sturen is, roept de snelheden uit. In FSX zit je altijd op de acptains seat, dus dan zou het inderdaad de copiloot zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:09:47 #175
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53861698
Mensen! Check: http://youtube.com/watch?v=zBWirfdrvbg Lees de descrtiption: FSCopilot's AGL
Dus ik ga even kijken of het werkt.

Edit: ja het werkt !

[ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 11-10-2007 20:36:00 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53863638
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:09 schreef GoodGawd het volgende:
Edit: ja het werkt !
Ga m gelijk installeren

(en haal die . ff uit de url, vind Youtube niet zo leuk )
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:34:54 #177
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53881271
Mensen ik kan alles vinden op het internet maar waar vind je in hemelsnaam een B777, ik heb heel het internet afgespeurd naar die Triple 7 maar nee ik vind hem maar niet! Weet iemand toevallig waar een Triple 7 te krijgen is!?

(fsx only)

[ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 12-10-2007 10:47:10 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53881362
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat zou wel vet zijn, maar volgens mij kan het niet. Net als V1, rotate, V2
Ik hoop dat ze zulke dingen in de volgende FS gaan inbouwen
www.precisionmanuals.com

PMDG heeft dat gewoon standaard in hun paketten
pi_53905443
In FS inbouwen is niet realistisch. Het is het type waar het om draait. De 737NG kan dit ingebouwd hebben. De 744 heeft dit bijvoorbeeld naar mijn weten niet standaard, evenals de A320 serie.

@GG, Wilco heeft geloof ik een 777. Verder heeft Meljet wel aardige modellen toch?
pi_53905565
FSX loopt hier eindelijk een beetje fatsoenlijk, onderste plaatje is met alles op high in 1680x1050.

  zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:07:38 #181
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53908370
Ik heb frames op 25 aangezien een mens toch maar 20 per seconde kan zien.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:15:46 #182
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53908496
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:56 schreef DJBlackbird het volgende:
In FS inbouwen is niet realistisch. Het is het type waar het om draait. De 737NG kan dit ingebouwd hebben. De 744 heeft dit bijvoorbeeld naar mijn weten niet standaard, evenals de A320 serie.

@GG, Wilco heeft geloof ik een 777. Verder heeft Meljet wel aardige modellen toch?
Nope ze hebben alleen maar paint kits en niks voor FSX
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_53909416
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 16:07 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb frames op 25 aangezien een mens toch maar 20 per seconde kan zien.
Hoe kom je daar nou weer bij? Vanaf 50-60 fps begint het compleet vloeiend te worden. Daaronder gaat nog wel, maar lager dan 30 begint het te stotteren.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:47:38 #184
194026 ChrisRip
This is your captain speaking.
pi_53968266
Hey Jongens,

Volgens mij heb ik eindelijk een forum gevonden wat ik zocht Ik ga begin 2008 een nieuwe PC aanschaffen en dan koop ik er gelijk een joystickje en FS2004 bij. Iemand die me dan via MSN of via dit forum me wat bij wilt brengen? Ik weet dat ik de lessen ook gewoon moet doen maar altijd leuk om iemand te hebben die je nog wat extra kan leren.

Ik was trouwens vorige week donderdag op de studiebeurs in Utrecht bij de pilotenstand. Daar hadden ze ook FS2004 staan met een prachtig setje stuur + pedalen. Heb daar van Rotterdam naar Amsterdam gevlogen met een 737. Een piloot hielp me daarbij. Echt lachen!

Chris
  woensdag 17 oktober 2007 @ 02:03:10 #185
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_53981231
Hoi Chris,

Leuk dat besloten hebt FS2004 aan te schaffen, maar waarom niet FSX? Als je pc het toch niet trekt koop dan inderdaad maar FS2004. Heb je al vliegervaring in andere flight sims? Zo niet neem dan inderdaad die lesjes in flight simulator, als je ook goed de theorie van de lesjes leest dan weet je al aardig wat. Begin ook in een cessna en niet meteen in een 747 (tenzij je natuurlijk al wat ervaring had). Wat ook erg leuk is is online vliegen, FSX heeft bijvoorbeeld een leuk multiplayer systeem(voor beginners). Als je echt ervaren bent is het geen bal meer aan, dan is het aan te raden over te stappen naar IVAO of VATSIM .
Dit zijn virtuele vliegwerelden die zoveel mogelijk de echte vliegwereld na bootsen, maar dat komt pas veel later hoor . Probeer eerst maar een beetje te leren vliegen.
Als je vragen hebt stel ze dan lekker hier dan sterft deze topic teminste ook niet uit. Oh ja en nog iets mocht je toch kiezen voor FSX dan zou ik je graag willen helpen met vliegen via de multiplayer(ja je kan met z'n 2en in een vliegtuig )

Groeten


PS JAT LEKKER IEMANDS ANDER ONDERTITEL
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 17 oktober 2007 @ 15:20:35 #186
194026 ChrisRip
This is your captain speaking.
pi_53989983
Hey GoodGawd,

Om te beginnen even over die ondertitel: Ik zweer dat ik hem zelf verzonnen heb, maar ik zal hem wel even veradanderen

Ik denk dat ik inderdaad toch ga proberen FSX te laten draaien. Het zit namelijk zo: mijn vader koopt begin 2008 een nieuwe PC en die hij nu heeft schuift dat weer door naar mij. Kost me geen cent, krijg er toch een leuk computertje voor terug.

Ik kan FSX trouwens ook gewoon op low detail zetten. Ik heb namelijk een leuk aanbiedinkje gevonden ( http://www.consoleshop.nl(...)rburner-ii-pc.html).

Zal je me je MSN willen sturen via een PM? Dan is het contact makkelijk te onderhouden tot het moment dat ik die PC in handen heb ! Kan dan ook ondertussen makkelijker wat vraagjes stellen.

Groetjes!

Chris
pi_53992752
waarom niet gewoon t.z.t. reageren in dit topic?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:35:31 #188
194026 ChrisRip
This is your captain speaking.
pi_53993340
om nu al wat informatie op te doen !
pi_53995107
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:35 schreef ChrisRip het volgende:
om nu al wat informatie op te doen !
Iets uitleggen zonder dat je het zelf kan zien/proberen is heeel moeilijk
pi_53996385
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:56 schreef DJBlackbird het volgende:
In FS inbouwen is niet realistisch. Het is het type waar het om draait. De 737NG kan dit ingebouwd hebben. De 744 heeft dit bijvoorbeeld naar mijn weten niet standaard, evenals de A320 serie.

@GG, Wilco heeft geloof ik een 777. Verder heeft Meljet wel aardige modellen toch?
heb je het tegen mij?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:17:03 #191
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54002446
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Iets uitleggen zonder dat je het zelf kan zien/proberen is heeel moeilijk
Ik kan alles
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:28:15 #192
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54002624
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:20 schreef ChrisRip het volgende:
Hey GoodGawd,

Om te beginnen even over die ondertitel: Ik zweer dat ik hem zelf verzonnen heb, maar ik zal hem wel even veradanderen

Ik denk dat ik inderdaad toch ga proberen FSX te laten draaien. Het zit namelijk zo: mijn vader koopt begin 2008 een nieuwe PC en die hij nu heeft schuift dat weer door naar mij. Kost me geen cent, krijg er toch een leuk computertje voor terug.

Ik kan FSX trouwens ook gewoon op low detail zetten. Ik heb namelijk een leuk aanbiedinkje gevonden ( http://www.consoleshop.nl(...)rburner-ii-pc.html).

Zal je me je MSN willen sturen via een PM? Dan is het contact makkelijk te onderhouden tot het moment dat ik die PC in handen heb ! Kan dan ook ondertussen makkelijker wat vraagjes stellen.

Groetjes!


Chris
Ja ik denk dat het wel een aardige aanbieding is voor een beginner. (Begin alvast met sparen voor een yoke ) Maarem PM sent.

PM doet het ff niet, iedereen sluit ff je ogen dit mail adres is alleen voor Chirs --> sjoerd_stilma@hotmail.com
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 07:40:10 #193
194026 ChrisRip
This is your captain speaking.
pi_54003798
Hahaha! Toegevoegd hoor! Nee jullie snappen toch wel wat ik bedoel? Ik check veel filmpjes enzo, dus wie weet valt er al wat te leren. En als jullie het er niet mee eens zijn, dan... nou, dan niet! Lekker puh!

PS. Ga vannacht naar Turkije, dus spreek je sowieso pas over 12 of 13 dagen

Cheers!

Chris
  maandag 22 oktober 2007 @ 01:56:36 #194
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54082281
Gaan er nog mensen naar het FSweekend in lelystad op 3 en 4 november ! Tis echt cool

--> http://www.fsweekend.com/
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_54083879
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 01:56 schreef GoodGawd het volgende:
Gaan er nog mensen naar het FSweekend in lelystad op 3 en 4 november ! Tis echt cool

--> http://www.fsweekend.com/
de site nodigt iig niet uit wat een ding
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:42:24 #196
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54101594
Nee daar heb je gelijk in >_> maarja het event zelf is wel vet. Gemiddelde leeftijd is zo rond de 50 denk lol. Maar ik kom er om de vergrijzing tegen te gaan

Volgens mij is FS alleen geliefd bij oude opa's en 50+'ers
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 2 november 2007 @ 23:52:46 #197
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54329637
Wat is het hier saai zeg ..
Is er niks spannends te vertellen ofzo ?
Mmm..mischien kan ik iets leuks verzinnen

Ja! Wie is er al naar de Aviation Megastore geweest in Aalsmeer, near Schiphol. Coole winkel heb er pas me pedalen vandaan! + Ik ga zondag naar elystad Aviodrome--> FS weekend, Saitek yoke kopen!

Afbeeldingen: (beetje opfleuren hierzo )



en de pedalen




Dus dat en om het nog maar wat gezelliger te maken, ziehier de oudere concurrent(die nu zal verliezen van de nieuwe Saitek yoke + pedals)



en de pedalen



Ik moet zeggen de Saitek dinges ziet er wel beter uit, ook heeft ie aparte throttles en niet op de yoke zelf veeel beter dus. Je kan de throttles zelfs uitbreiden!
En nu sluit ik even af want mijn laptop batterij gaat op, to be continued!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:51:36 #198
194026 ChrisRip
This is your captain speaking.
pi_54334490
Nice stuff hoor ! Dit weekend maar even een PC uitzoeken. Veel plezier bij het Aviodrome, ik ben nog niet zó into the flight sim dat ik meteen al die stuff ga kopen. eerst maar is even oefenen
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:56:39 #199
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54334548
Gister mijn nieuwe pc gekocht voor het simmen. Gericht op FS-X

Helaas zit ik nu met 2 botbreuken thuis Dus sla ik dit jaar een weekendje FSweekend over Werdt net al gebeld door me VA waar ik bleef Moeten ze even hun mail naar kijken
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:51:52 #200
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54343511
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 10:56 schreef Tecnix het volgende:
Gister mijn nieuwe pc gekocht voor het simmen. Gericht op FS-X

Helaas zit ik nu met 2 botbreuken thuis Dus sla ik dit jaar een weekendje FSweekend over Werdt net al gebeld door me VA waar ik bleef Moeten ze even hun mail naar kijken
Ah nice, wat is je processor snelheid en wat voor vid kaart heb je. Ik zoek namelijk een nieuwe vid-kaart.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_54343758
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:51 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ah nice, wat is je processor snelheid en wat voor vid kaart heb je. Ik zoek namelijk een nieuwe vid-kaart.
Die nieuwe 8800GT is wel
  zaterdag 3 november 2007 @ 20:15:51 #202
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54344202
Ja ik had er al twee op het oog. Zal ik dan alles op maximum kunnen zetten ?

Deze: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1066137&showTechData=true




En: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXXL1




Zie alleen het verschil nog niet echt, geen idee welke beter moet zijn.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')