Nee hoor.quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:47 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ok, dus dan klopt mijn vermoeden toch dat de rente hoger is dan de 7,9% die ze noemen!
Zoiets weet je nooit "zeker"quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde ook: in het geval dat je zeker weet dat je 10% hebt op jaarbasisom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
klopt, maar als ik het al op aandelen moet inzetten, dan zou ik liever gaan voor de financiële & de farmaceutische sector, en inkopen ongeveer 3 jaar nadat de beurs het slecht is gaan doen, aangezien na een periode van recessie er altijd mooiere rendementen gehaald worden. 5% op jaarbasis is reëel haalbaar, 10% haal je idd niet neen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:51 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Je kunt ook een hoop geld kwijtraken zonder dat bedrijven failliet gaan. Zie bijvoorbeeld het aandeel Getronics de laatste jaren. Dat verlies zou ik niet willen nemen met geleend geld....
En die traditionele sectoren gaan jou echt geen 10% op jaarbasis geven, gedurende 3 jaar lang.
Maar 5% (wat volgens jou reeel haalbaar is is te weinig om de rente te betalen (7,9%) en die 10% is lang niet altijd haalbaar.quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:55 schreef Athmozz het volgende:
[..]
klopt, maar als ik het al op aandelen moet inzetten, dan zou ik liever gaan voor de financiële & de farmaceutische sector, en inkopen ongeveer 3 jaar nadat de beurs het slecht is gaan doen, aangezien na een periode van recessie er altijd mooiere rendementen gehaald worden. 5% op jaarbasis is reëel haalbaar, 10% haal je idd niet neen.
Als iemand anders dit voor mij zou doen zou het weer wel risicovol zijn dan?quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:42 schreef hiolpi het volgende:
[..]
DAt is iets anders dan risicovol beleggen waar TS het over heeft in 1e post, voor eigen bedrijf e.d. vind ik geld lenen wat anders dan voor beleggen... (Ja, het is een belegging, maar heel wat anders dan wat in aandelen gaan doen (wat ik vermoed dat TS wilt doen))
7.9% is sowieso al een uitdaging om dat te halen, laat staan dat je nog wil gaan beleggen om enkel wat je boven de 7.9% krijgt te houden, maar wel al het verlies op jou te nemen. Ik ga er ook vanuit dat de TS geen geld beschikbaar heeft om een eventueel verlies te dempen (anders ga je niet gaan lenen lijkt me), dus inderdaad zéér onverstandig.quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:58 schreef rene29 het volgende:
[..]
Maar 5% (wat volgens jou reeel haalbaar is is te weinig om de rente te betalen (7,9%) en die 10% is lang niet altijd haalbaar.
Dus om nu (duur) geld te lenen voor zoiets? lijkt me onverstandig....
quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:22 schreef L.Denninger het volgende:
Financiele Darwin Awardom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als je nu niet 'eventjes' aan 10000 euro kunt komen om mee te spelen,
moet je ook niet het risico aangaan dat je over een jaar opeens 10000 euro schuld hebt.
1 2 3 | (netto bedrag) per maand jaarbasis v.a. (mnd) incl. aflossing 10.000 242 7,8 % 48 11.624 |
dus je gaat het doen?quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:24 schreef SjonLok het volgende:
Ik heb op deze site een nog duidelijker voorbeeld van een lening met een looptijd van 48 maanden gevonden:
http://www.dsbbank.nl/leningen/producten/persoonlijke-lening.asp
[ code verwijderd ]
Als je geen rente zou hebben, dan zou je per maand moeten terugbetalen: 10.000,- / 48 = 208,-
Je moet echter betalen: 242,-
Dus je betaalt per maand 34,- meer, oftewel 16%. En geen 7,8%, zoals wordt aangegeven.
Vervolgens ga je met die 10.000,- die je hebt geleend aandelen kopen. Je gaat uit van een rendement van 10% per jaar, oftewel 0,83% per maand.
Na maand1 heb je dan 10.083,-. Hiermee betaal je 242,- aan aflossing, heb je nog 9841,- over.
Aan het begin van maand 2 koop je dan voor 9841,- aandelen en weer heb je 0,83% rendement, dus dat wordt in totaal 9923,-. Hiermee betaal je 242,- aan aflossing, heb je nog 9681,- over.
Aan het begin van maand 3 koop je dan voor 9681,- aandelen ....
Uiteindelijk hou je ongeveer 450,- over, na 4 jaar dus. Dat betekent 4,5% winst in 4 jaar, oftewel 1,12% rendement per jaar.
Vetpot!
Ach, je kunt het ook zo zien: de lening heb je toch al, dus of je het geld nu belegt of op een andere manier over de balk gooit maakt voor je aflossing niets uit en je hebt nog kans op winstquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:49 schreef anboni het volgende:
Aandelen kopen met geleend geldom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
waar als je "per ongeluk" 10.000 euro leent... wat anders om het te lenen OM mee te beleggenquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:47 schreef Pek het volgende:
[..]
Ach, je kunt het ook zo zien: de lening heb je toch al, dus of je het geld nu belegt of op een andere manier over de balk gooit maakt voor je aflossing niets uit én je hebt nog kans op winstom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
De afgelopen 5 jaren tussen de 9% en 25% rendement behaald, met een regulier fonds. +10% is gewoon haalbaar hoor... maar zonder garanties!quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:50 schreef coolbest4 het volgende:
Goh ga je beleggen in overlijdingsrisico polissen? Die jongens van Quality Investments bv zeker.
Begin er niet aan. Het is gewoon een pyramide spel! En als je er onderuit wil ga je dik het schip in!
10% rendement! denk na! dan had heel nederland zijn geld er al gebracht. Zulke rendementen behaald men niet en zit dan altijd een hele grote adder onder het gras
Ja en dat is precies de reden waarom al die hedge funds nu omvallen door het geklooi in amerikaquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:48 schreef SjonLok het volgende:
Maar dit is toch wel hoe de grote hedge funds het doen, of niet?
Precies.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:15 schreef bredabounce het volgende:
[..]
De afgelopen 5 jaren tussen de 9% en 25% rendement behaald, met een regulier fonds. +10% is gewoon haalbaar hoor... maar zonder garanties!
klopt. Helaas heb je daar wel 100% verlies als je put het toch niet haalt, dus dan heb je wel ff een probleem. Bij eigen geld kan je eventueel dat risico nog nemen, bij geleend geld ben je achterlijk als je dergelijke dingen doet.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:23 schreef SjonLok het volgende:
Ik wacht nu soqweso met elke investering. Het beursklimaat is veel te onrustig. Het enige interessante op dit moment vind ik put opties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop