FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / De A73
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 13:05
Nog eventjes geduld tot de 20ste December dan zijn we in Noord en Midden Limburg van een heleboel ellende verlost, nooit meer kruipend over de N273, nooit meer vast staan in Swalmen

Mocht je zo vastgeroest zijn in de Randstad en jezelf afvragen wat de A73 is, dat is de snelweg van Nijmegen naar Venlo, maar door tientallen jaren politiek gesteggel en besluiteloosheid hield de snelweg in Venlo op en ging daar over in een tweebaansweg dwars door dorpjes.

Venlo - Maastricht nu nog een wereldreis, straks minder dan een uurtje, de Ardennen, dan ook in no-time te bereiken. Er zelfs al een stukje open tussen Belfeld en Swalmen (en dat rijdt best lekker) en de grootste werkzaamheden bij Venlo zijn ook in de afrondende fase.

Verbazingwekkend hoe snel het eigenlijk is gegaan, de overlast viel reuze mee, ik heb met verbazing zitten kijken naar hoe slim sommige dingen gedaan werden, het verkeer werdt telkens op een of andere manier om de werkzaamheden heen gestuurd.

Tuurlijk er zitten ook minder leuke kanten aan, er zijn een heleboel weggetjes afgesloten en nu is het dus omrijden geblazen en er zal wat meer geluid zijn, maar al met al een petje af voor de mannen en vrouwen van de wegenbouw.

Nu de A74 nog en er zijn hier een heleboel problemen opgelost
-chefke-vrijdag 7 september 2007 @ 13:11
en dan de a2 bij maastricht nog effe doortrekken en dan is het zuiden helemaal klaar.
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 13:14
De ondertunneling van de A2 zijn ze qua planning toch ook al vrij ver mee, geld enzo is er. (als ik me niet vergis tenminste)
Dangelvrijdag 7 september 2007 @ 13:17
En dat bouwproject heeft me nog leuke foto's opgeleverd ook!
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 13:19
Daar ziet het nu wel ff heel anders uit, iets zwarts met witte strepen enzo
teamleadvrijdag 7 september 2007 @ 13:19
eindelijk ja.. eind van het jaar moet het klaar zijn toch? Op de A2 is de afslag al gemaakt, de borden hangen al

had alleen 30 jaar eerder gemogen
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 13:21
20 December komt de minister het lintje doorknippen
teamleadvrijdag 7 september 2007 @ 13:22
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:14 schreef Klonk het volgende:
De ondertunneling van de A2 zijn ze qua planning toch ook al vrij ver mee, geld enzo is er. (als ik me niet vergis tenminste)
daar beginnen ze volgend jaar mee geloof ik
teamleadvrijdag 7 september 2007 @ 13:22
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:21 schreef Klonk het volgende:
20 December komt de minister het lintje doorknippen
Camiel zelf? zozo...
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 13:23
ja ja, natuurlijk wel aan het handje van papa
Arjanvrijdag 7 september 2007 @ 13:25
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:22 schreef teamlead het volgende:

[..]

Camiel zelf? zozo...
Thuiswedstrijd voor die Limbo he
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 13:26
en voor het geval je geen auto hebt maar je toch op de A73 wilt begeven dan kun je meedoen aan de A73 marathon op 16 December: http://www.vialimburg.nl/marathon/marathon.php?section=marathon&page=marathon_algemeen&status=view
eer-ikvrijdag 7 september 2007 @ 13:26
fijn voor jullie.
Mike.Struttervrijdag 7 september 2007 @ 13:26
Rondom Roermond is er toch wel wat overlast geweest, maar ik ben blij als die weg er eindelijk ligt.
teamleadvrijdag 7 september 2007 @ 13:27
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:23 schreef Klonk het volgende:
ja ja, natuurlijk wel aan het handje van papa
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 13:28
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:26 schreef Mike.Strutter het volgende:
Rondom Roermond is er toch wel wat overlast geweest, maar ik ben blij als die weg er eindelijk ligt.
Ik denk dat er overal wel overlast is geweest maar de hoeveelheid viel mij verschrikkelijk mee, ik bedoel het is geen fietspad wat ze aanleggen.
Pikkebaasvrijdag 7 september 2007 @ 13:30
Snelwegen buiten de randstad

Alles meer dan een karrespoor is toch verspild aan jullie
Mike.Struttervrijdag 7 september 2007 @ 13:32
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:28 schreef Klonk het volgende:

[..]

Ik denk dat er overal wel overlast is geweest maar de hoeveelheid viel mij verschrikkelijk mee, ik bedoel het is geen fietspad wat ze aanleggen.
Ik heb me er ook niet aan hoeven ergeren, veel (buitenlandse) vrachtwagenchauffeurs wel. Onderhand iedere week was de situatie anders en sommige kunnen daar niet op inspelen.
teamleadvrijdag 7 september 2007 @ 13:33
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:30 schreef Pikkebaas het volgende:
Snelwegen buiten de randstad

Alles meer dan een karrespoor is toch verspild aan jullie
we hebben die dingen nodig om die idiote hollanders met hun sleurheut zo snel mogelijk ook weer uit limburg te krijgen

bovendien: bij ons sta je niet standaard stil op de snelweg
Crogavrijdag 7 september 2007 @ 13:37
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:30 schreef Pikkebaas het volgende:
Snelwegen buiten de randstad
Snelwegen in de randstad: Cursus wachten, voor debielen :p
eer-ikvrijdag 7 september 2007 @ 13:40
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:33 schreef teamlead het volgende:

[..]

we hebben die dingen nodig om die idiote hollanders met hun sleurheut zo snel mogelijk ook weer uit limburg te krijgen

bovendien: bij ons sta je niet standaard stil op de snelweg
Je moet gewoon op fatsoenlijke tijden gaan rijden, dan heb je nergens last van
Lexievrijdag 7 september 2007 @ 13:45
Gaat me mooi flink wat tijd schelen op ritjes Nijmegen-Maastricht .
Phenovrijdag 7 september 2007 @ 13:46
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:40 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Je moet gewoon op fatsoenlijke tijden gaan rijden, dan heb je nergens last van
Dat kan helaas nooit als je een normale baan hebt
JortKvrijdag 7 september 2007 @ 13:54
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:46 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat kan helaas nooit als je een normale baan hebt
Tuurlijk wel
teamleadvrijdag 7 september 2007 @ 13:55
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:54 schreef JortK het volgende:

[..]

Tuurlijk wel
oh ja? Als ik op het hoofdkantoor moet zijn, moet ik daar toch echt om 9 uur aanwezig zijn... Hoe je het ook doet: vanaf den bosch sta je vast
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 13:56
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:45 schreef Lexie het volgende:
Gaat me mooi flink wat tijd schelen op ritjes Nijmegen-Maastricht .
zal me niets verbazen als je reistijd in helft wordt gehakt
OAvrijdag 7 september 2007 @ 13:58
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:46 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat kan helaas nooit als je een normale baan hebt
Des avonds wel!!
Phenovrijdag 7 september 2007 @ 14:02
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:58 schreef OA het volgende:

[..]

Des avonds wel!!
Een normale baan. Hoer reken ik even niet mee
OAvrijdag 7 september 2007 @ 14:08
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Een normale baan. Hoer reken ik even niet mee
Lexievrijdag 7 september 2007 @ 14:27
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:56 schreef Klonk het volgende:

[..]

zal me niets verbazen als je reistijd in helft wordt gehakt
Nou, drie kwartier zal het niet worden . Ik reken op 1:15- 1:30 uur in plaats van 1:45.
du_kevrijdag 7 september 2007 @ 14:31
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:05 schreef Klonk het volgende:

Verbazingwekkend hoe snel het eigenlijk is gegaan, de overlast viel reuze mee, ik heb met verbazing zitten kijken naar hoe slim sommige dingen gedaan werden, het verkeer werdt telkens op een of andere manier om de werkzaamheden heen gestuurd.
Als alle besluiten eenmaal genomen zijn kan het ook best snel. Het is het traject daarvoor wat altijd lastig is .

Maar gelukkig is deze weg nu bijna klaar, werd tijd .
Lexievrijdag 7 september 2007 @ 14:34
Volgens google maps is hij al klaar . Wilde checken hoe lang ik nu over mijn traject doet, geeft hij een route via de gehele A73 .
du_kevrijdag 7 september 2007 @ 14:42
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:34 schreef Lexie het volgende:
Volgens google maps is hij al klaar . Wilde checken hoe lang ik nu over mijn traject doet, geeft hij een route via de gehele A73 .
Ja googlemaps loopt soms iets voor, merkte ik laatst ook al .
Herr.Flickvrijdag 7 september 2007 @ 14:45
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:30 schreef Pikkebaas het volgende:
Snelwegen buiten de randstad

Alles meer dan een karrespoor is toch verspild aan jullie
Randstad = stad op de rand.

Toch



ik wil niet ruilen, mijn schuurtje is groter dan de gemiddelde tuin daar (als ze die al hebben)
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 14:45
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:34 schreef Lexie het volgende:
Volgens google maps is hij al klaar . Wilde checken hoe lang ik nu over mijn traject doet, geeft hij een route via de gehele A73 .
je kunt in Google maps sinds kort de route verschuiven, gewoon klikken op de lijn en dan naar de weg slepen die je nu neemt
Lexievrijdag 7 september 2007 @ 15:09
Scheelt 20 minuten dus volgens Google, irritante vrachtwagens/caravans/45km wagentjes/trekkers/bejaarden/zondagsrijders/stoplichten op de Napoleonsweg niet meegerekend .
du_kevrijdag 7 september 2007 @ 15:13
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:09 schreef Lexie het volgende:
Scheelt 20 minuten dus volgens Google, irritante vrachtwagens/caravans/45km wagentjes/trekkers/bejaarden/zondagsrijders/stoplichten op de Napoleonsweg niet meegerekend .
een half uurtje dus een uur op heen en terug bij elkaar moet dan lukken. Dat is wel lekker
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 15:32
ik denk dat het echt meer gaat schelen, de enige tijden dat je een beetje op kunt schieten op de nappiebaan is midden in de nacht, maar overdag is het altijd huilen met de pet op, aansluiten meer kun je niet doen.
Youpvrijdag 7 september 2007 @ 15:38
ik ben ook blij als het traject af is ik rij iedere zondag (of maandag) naar arnhem en kom vrijdags terug... en helaas vrijdag bijna altijd in de spits
MPGvrijdag 7 september 2007 @ 16:05
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:05 schreef Klonk het volgende:
Nog eventjes geduld tot de 20ste December dan zijn we in Noord en Midden Limburg van een heleboel ellende verlost, nooit meer kruipend over de N273, nooit meer vast staan in Swalmen

Mocht je zo vastgeroest zijn in de Randstad en jezelf afvragen wat de A73 is, dat is de snelweg van Nijmegen naar Venlo, maar door tientallen jaren politiek gesteggel en besluiteloosheid hield de snelweg in Venlo op en ging daar over in een tweebaansweg dwars door dorpjes.

Venlo - Maastricht nu nog een wereldreis, straks minder dan een uurtje, de Ardennen, dan ook in no-time te bereiken. Er zelfs al een stukje open tussen Belfeld en Swalmen (en dat rijdt best lekker) en de grootste werkzaamheden bij Venlo zijn ook in de afrondende fase.

Verbazingwekkend hoe snel het eigenlijk is gegaan, de overlast viel reuze mee, ik heb met verbazing zitten kijken naar hoe slim sommige dingen gedaan werden, het verkeer werdt telkens op een of andere manier om de werkzaamheden heen gestuurd.

Tuurlijk er zitten ook minder leuke kanten aan, er zijn een heleboel weggetjes afgesloten en nu is het dus omrijden geblazen en er zal wat meer geluid zijn, maar al met al een petje af voor de mannen en vrouwen van de wegenbouw.

Nu de A74 nog en er zijn hier een heleboel problemen opgelost
SNEL?
Het heeft godeverdomme 40!!, ja 40!! jaar geduurd voordat dat kutding er lag. Gelukkig is het nu bijna zo ver
eer-ikvrijdag 7 september 2007 @ 16:06
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:05 schreef MPG het volgende:

[..]

SNEL?
Het heeft godeverdomme 40!!, ja 40!! jaar geduurd voordat dat kutding er lag. Gelukkig is het nu bijna zo ver
de OP quoten
OAvrijdag 7 september 2007 @ 16:09
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:05 schreef MPG het volgende:

[..]

SNEL?
Het heeft godeverdomme 40!!, ja 40!! jaar geduurd voordat dat kutding er lag. Gelukkig is het nu bijna zo ver
Geduld is een schone zaak!
MPGvrijdag 7 september 2007 @ 16:10
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:06 schreef eer-ik het volgende:

[..]

de OP quoten
zeikerd
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:09 schreef OA het volgende:

[..]

Geduld is een schone zaak!
idem.
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 16:17
Snel na de beslissing zullen we maar zeggen, de pure grondwerkzaamheden en het aanleggen die 40 jaar vooraf hadden we goed kunnen missen
MPGvrijdag 7 september 2007 @ 16:19
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:17 schreef Klonk het volgende:
Snel na de beslissing zullen we maar zeggen, de pure grondwerkzaamheden en het aanleggen die 40 jaar vooraf hadden we goed kunnen missen
Ja ok. Maar dan nog. 40 jaar geouwehoer in den haag voordat er überhaupt een schop de grond in gaat . Om te janken die bureaucratie
Phenovrijdag 7 september 2007 @ 16:26
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:19 schreef MPG het volgende:

[..]

Ja ok. Maar dan nog. 40 jaar geouwehoer in den haag voordat er überhaupt een schop de grond in gaat . Om te janken die bureaucratie
Je vergeet de milieuhippies.
Klonkvrijdag 7 september 2007 @ 16:30
er zijn idd wat rare beslissingen genomen de vreemdste vind ik toch wel de verdiepte aanleg in Tegelen. Hij loopt daar dwars tussen 2 wijken door, maar geen tunnel maar bij Roermond enzo wel een tunnel omdat daar een of ander vaag salamandertje ofzo voorkomt
MPGvrijdag 7 september 2007 @ 16:36
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:26 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je vergeet de milieuhippies.
Owja. Die figuren
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:30 schreef Klonk het volgende:
er zijn idd wat rare beslissingen genomen de vreemdste vind ik toch wel de verdiepte aanleg in Tegelen. Hij loopt daar dwars tussen 2 wijken door, maar geen tunnel maar bij Roermond enzo wel een tunnel omdat daar een of ander vaag salamandertje ofzo voorkomt
En dat allemaal dankzij de milieuhippies die zo'n maf beest belangrijker vinden dan de bewoners van 2 wijken.
OAvrijdag 7 september 2007 @ 16:57
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:36 schreef MPG het volgende:

[..]

Owja. Die figuren
[..]

En dat allemaal dankzij de milieuhippies die zo'n maf beest belangrijker vinden dan de bewoners van 2 wijken.
Die kunnen immers verhuizen, zonder in een dodelijk (ander) leefmilieu terecht te komen....

Mja.. het is idd van de gekken....
Ik vrees dat als de knoop voor het verlengen van de A4 ooit nog eens definitief wordt doorgehakt, er ook ineens een geelwanghangbuikschildpad opduikt....
MPGvrijdag 7 september 2007 @ 18:14
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:57 schreef OA het volgende:

[..]

Die kunnen immers verhuizen, zonder in een dodelijk (ander) leefmilieu terecht te komen....

Mja.. het is idd van de gekken....
Ik vrees dat als de knoop voor het verlengen van de A4 ooit nog eens definitief wordt doorgehakt, er ook ineens een geelwanghangbuikschildpad opduikt....
Whehe. Jij wil serieus het HELE dorp Tegelen laten verhuizen ? Gek . Goed idee

Whehe. Zie je wel, ook bij jullie is er gezeik, alleen heet het daar toevallig A4 . Waarschijnlijk krijg je daar ook een of ander vaag beest ja. En anders wordt dat wel uitgezet door de milieuhippies
OAvrijdag 7 september 2007 @ 19:03
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:14 schreef MPG het volgende:

[..]

Whehe. Jij wil serieus het HELE dorp Tegelen laten verhuizen ? Gek . Goed idee

Whehe. Zie je wel, ook bij jullie is er gezeik, alleen heet het daar toevallig A4 . Waarschijnlijk krijg je daar ook een of ander vaag beest ja. En anders wordt dat wel uitgezet door de milieuhippies
Verhuizen?
Wegvagen!!
lipjevrijdag 7 september 2007 @ 19:44
Nu de A4 door t Westland nog eens afmaken
Mikkievrijdag 7 september 2007 @ 20:27
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 77% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:36:44 ]
dubidubvrijdag 7 september 2007 @ 20:45
Nu de A4 nog doortrekken
lipjevrijdag 7 september 2007 @ 22:57
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:45 schreef dubidub het volgende:
Nu de A4 nog doortrekken
Kan ik kiezen uit 2 files om thuis te geraken
unlisted_userzondag 9 september 2007 @ 20:42
Eerder werd er gesproken over de A2 doortrekken in Maastricht. Hierbij wat meer info...

De A2 bij Maastricht gaat vanaf 2008 tot 2012 op de schop. Er komt voor Maastricht een knooppunt om de A79 (Maastricht - Heerlen) goed te laten aansluiten (je moet nu vanuit Heerlen door Meerssen heen om de A2 op te komen richting Maastricht Airport).
Vanaf 2008 wordt gewerkt aan de ondertunneling omdat een rondweg om Maastricht heen niet kon (oostzijde vanwege milieu / nieuwe wijken, westzijde omdat er door België heengegaan moet en er twee tunnels en 3 bruggen moesten worden gelegd wat veel duurder is)..
Er zal in +/- 4 jaar tijd een complete dubbele tunnelbuis worden aangelegd van voor de stoplichten bij de Geusselt tot voorbij het Europaplein. De maximumsnelheid is in de tunnel trouwens maar 80. En in de periode van de bouw van de tunnels zal er zeer veel verkeersoverlast voorkomen...

Meer info: http://www.maastricht.nl/maastricht/show/id=45759
Dromermaandag 10 september 2007 @ 10:07
Momenteel is het bij mij in de buurt (Donderberg, Roermond) een puinzooi en ben ik een kwartiertje langer bezig met naar huis rijden. Maarja.. voor het goede doel. hè.

Al heb ik direct niet zoveel aan de A73 aangezien ik in Eindhoven werk en nog steeds via de N280 naar de A2 zal moeten. Misschien zal de A2 wat rustiger zijn zonder mensen die de A2 namen richting Oostén des lands ipv de Napoleonweg en nu gaan kiezen voor de A73.

Ik kan nu wel wat makkelijker gaan solliciteren voor baantjes in Zuid Limboland en Venlo en wellicht zelfs Nijmegen.
Wheelgunnerzaterdag 24 oktober 2009 @ 17:14
Schop, meer dan 2 jaar later, en de tunnels zijn dicht. Er mogen onderhand wel eens koppen rollen voor alle ellende met deze weg.
TommyGundinsdag 27 oktober 2009 @ 08:05
Daarentegen begint 't lekker op te schieten met de rondweg Eindhoven (N2/A2). Nu nog dat stuk 's Hertogenbosch en verder (idem voor richting Maastricht), en dan is 't weer een stuk aangenamer om de A2 te nemen.
Klonkdinsdag 27 oktober 2009 @ 08:11
ze lijken dit keer vrij zeker te zijn van hun zaak, ik fietste gister over het viaduct bij het retailpark en zag dat die tijdeljike betonnen dingen in het midden van de rijbaan zijn weggehaald, zo ziet een snelweg er dus uit
Wheelgunnerdinsdag 27 oktober 2009 @ 08:45
Nog een maandje en dan gaan ze weer is de bedoeling. Het is nu echt een ramp om in Roermond te komen, zelfs in het weekend buiten de spits staat Swalmen van voor tot achter muurvast.
Klonkdinsdag 27 oktober 2009 @ 13:18
het was nog nooit zo mooi om door Swalmen te fietsen
MouseOverdinsdag 27 oktober 2009 @ 20:58
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:05 schreef TommyGun het volgende:
Daarentegen begint 't lekker op te schieten met de rondweg Eindhoven (N2/A2). Nu nog dat stuk 's Hertogenbosch en verder (idem voor richting Maastricht), en dan is 't weer een stuk aangenamer om de A2 te nemen.
Dat wel. Toch nog graag die koppen voor die tunnels. Het is belachelijk dat dat niet eens ook maar een excuus opgeleverd heeft.
Annewoensdag 28 oktober 2009 @ 16:20
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:45 schreef dubidub het volgende:
Nu de A4 nog doortrekken
En de A50 bitte.

En dan weer ontopic; De A73, daar heb ik pas éénmaal in de file gestaan. Ahoy!
Annewoensdag 28 oktober 2009 @ 16:21
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:05 schreef TommyGun het volgende:
Daarentegen begint 't lekker op te schieten met de rondweg Eindhoven (N2/A2). Nu nog dat stuk 's Hertogenbosch en verder (idem voor richting Maastricht), en dan is 't weer een stuk aangenamer om de A2 te nemen.
Ik hoor elke dag op de radio dat er file is op de A2 vanwege alweer een ongeluk.
Nooit geen last van?
WasMachinatorwoensdag 28 oktober 2009 @ 18:28
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:18 schreef Klonk het volgende:
het was nog nooit zo mooi om door Swalmen te fietsen
geweldig eh, en dan al die verzuurde mensen vrolijk aankijken. heerlijk
Barcaconiawoensdag 28 oktober 2009 @ 18:35
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:11 schreef Klonk het volgende:
ze lijken dit keer vrij zeker te zijn van hun zaak, ik fietste gister over het viaduct bij het retailpark en zag dat die tijdeljike betonnen dingen in het midden van de rijbaan zijn weggehaald, zo ziet een snelweg er dus uit
Toen ik net die OP las dacht ik nog, hoe kun je nu positief zijn over de voortgang van de A73??? Toen pas zag ik dat het topic uit 2007 kwam
Klonkwoensdag 28 oktober 2009 @ 18:40
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:28 schreef WasMachinator het volgende:

[..]

geweldig eh, en dan al die verzuurde mensen vrolijk aankijken. heerlijk
ik zwaai ook wel eens

worden ze niet vrolijk van, laatst een vrachtwagenchauffeur die een keeldoorsnijgebaar maakte
fathankwoensdag 28 oktober 2009 @ 19:21
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:20 schreef Anne het volgende:

[..]

En de A50 bitte.

En dan weer ontopic; De A73, daar heb ik pas éénmaal in de file gestaan. Ahoy!
Maak daar maar de hele regio Arnhem/Nijmegen van. 1 groot drama. A12, A50, A325, N325 allemaal totaal dichtgeslibt
Phenowoensdag 28 oktober 2009 @ 19:43
A325 Nijmegen in willen komen in de spits
Als je zelfmoordneigingen krijgt kun je mooi van die brug afspringen
MouseOverwoensdag 28 oktober 2009 @ 20:11
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik hoor elke dag op de radio dat er file is op de A2 vanwege alweer een ongeluk.
Nooit geen last van?
Jawel, regelmatig.. de rijstroken zijn smaller dan normaal, het slingert nogal en het is er stervensdruk. En in zuidelijke richting moet alle verkeer op de A2 naar 1 ( ) rijstrook.

Maar je ziet tenminste dat het heel erg opschiet en voor het oog lijkt het er op dat het inderdaad midden volgend jaar klaar zou kunnen zijn. Dat verzacht de pijn nogal. Ik kan niet wachten tot het klaar is
TommyGundonderdag 29 oktober 2009 @ 09:15
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik hoor elke dag op de radio dat er file is op de A2 vanwege alweer een ongeluk.
Nooit geen last van?
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:11 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Jawel, regelmatig.. de rijstroken zijn smaller dan normaal, het slingert nogal en het is er stervensdruk. En in zuidelijke richting moet alle verkeer op de A2 naar 1 ( ) rijstrook.

Maar je ziet tenminste dat het heel erg opschiet en voor het oog lijkt het er op dat het inderdaad midden volgend jaar klaar zou kunnen zijn. Dat verzacht de pijn nogal. Ik kan niet wachten tot het klaar is
Precies, er is nu gewoon veel file (voornamelijk door ongelukken) omdat 't een grote warboel is. Tezamen met de drukte wil dat niet echt. Maar ik denk ook maar zo; zodra 't klaar is zal 't stukken beter zijn! Daarnaast begin ik vroeg en vertrek ik dus ook vroeg dus qua file valt 't nog wel mee voor mij.
OxygeneFRLdonderdag 29 oktober 2009 @ 09:18
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:20 schreef Anne het volgende:

[..]

En de A50 bitte.

En dan weer ontopic; De A73, daar heb ik pas éénmaal in de file gestaan. Ahoy!
Wat is er mis met de A50?
Annedonderdag 29 oktober 2009 @ 12:53
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:18 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wat is er mis met de A50?
Dat ik er pas in Uden op kan.
OxygeneFRLdonderdag 29 oktober 2009 @ 12:59
Oh.
Sjeendonderdag 29 oktober 2009 @ 13:07
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:42 schreef unlisted_user het volgende:
Eerder werd er gesproken over de A2 doortrekken in Maastricht. Hierbij wat meer info...

De A2 bij Maastricht gaat vanaf 2008 tot 2012 op de schop. Er komt voor Maastricht een knooppunt om de A79 (Maastricht - Heerlen) goed te laten aansluiten (je moet nu vanuit Heerlen door Meerssen heen om de A2 op te komen richting Maastricht Airport).
Vanaf 2008 wordt gewerkt aan de ondertunneling omdat een rondweg om Maastricht heen niet kon (oostzijde vanwege milieu / nieuwe wijken, westzijde omdat er door België heengegaan moet en er twee tunnels en 3 bruggen moesten worden gelegd wat veel duurder is)..
Er zal in +/- 4 jaar tijd een complete dubbele tunnelbuis worden aangelegd van voor de stoplichten bij de Geusselt tot voorbij het Europaplein. De maximumsnelheid is in de tunnel trouwens maar 80. En in de periode van de bouw van de tunnels zal er zeer veel verkeersoverlast voorkomen...

Meer info: http://www.maastricht.nl/maastricht/show/id=45759
uhu...
Turquaz52vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:43
Mijn Ghetto-Hood!!

Jewaits
fathankzaterdag 31 oktober 2009 @ 13:10
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:18 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wat is er mis met de A50?
Niet zo heel veel, totdat je langs knooppunt Ewijk en Valburg moet .
Annezaterdag 31 oktober 2009 @ 16:46
Zo ver kom ik gelukkig niet.