abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52997141
Het probleem: Mijn 22 jarige broer (ik ben zelf 25), heeft twee weken terug een 15 jarig meisje leren kennen en dat begint nu tamelijk serieuze vormen aan te nemen: in mijn ogen een grote vergissing.

Ik weet dat er zat koppels zijn waar 7 jaar of meer tussen zit en dat 15-jarige meiden heel 'volwassen' kunnen overkomen. Maar ik ken mijn broertje te goed en dit heeft meer te maken met (misschien deels onbewust) met beide handen aangrijpen van iets wat hij maar niet kan krijgen van z'n eigen leeftijd.

Want het is niet zo dat hij op jongere meiden valt, maar meiden dichter bij z'n eigen leeftijd die hebben te goed door dat je met iemand als hem heel veel lol kunt hebben maar dat hij wel totaal ongeschikt is voor serieuzere zaken. Zat meiden van zijn leeftijd waar hij achteraan gelopen heeft, maar er is nog nooit een relatie uit gekomen.

Want hij heeft namelijk geen zelfdiscipline, is erg lui, kan geen afspraken houden of dingen fatsoenlijk regelen, kan slecht voor zichzelf zorgen of met geld omgaan en houdt weinig rekening met andere mensen. Kort gezegd: hij is een lamzak.

Maar hij komt hiermee dus in het dagelijks leven mee weg omdat hij iedere keer telkens net de afgrond weet te ontwijken dankzij zijn sterke sociale vaardigheden, vrienden en familie die hem tegen beter weten in blijven steunen een enorme hoop pure mazzel. Maar weinig mensen die hem dus kennen en nog steeds serieus nemen... behalve dus bijvoorbeeld gemakkelijk imponeerbare 15 jarige pubermeisjes..

Die zien alleen maar een erg aantrekkelijk uiterlijk en figuur (enigste minpuntje misschien z'n magere 1.72 waarmee je in dit 'langste' land ter wereld nogal aan de korte kant bent), gecombineerd met een zeer vlotte babbel, humor, gevoel voor mode, zeer sportief etc.

Het probleem is dat hij al kampt met een gebrek aan mensen van z'n eigen leeftijd die hem serieus nemen, en dit gerotzooi met een meid die wettelijk nog niet eens alcohol mag drinken, dat maakt het er absoluut niet beter op.

Nu zijn m'n ouders weer eens een maand weg op vakantie en zit hij samen met m'n andere (licht autistische, zich-nergens-mee-bemoeiende) 19 jarige broertje alleen thuis, iets wat niet altijd even vlot verloopt dus ik ben op het moment even regelmatig daar te vinden. (Het is overigens wel kenmerkend dat praktisch iedereen van mening is dat mijn erg vage, introverte, jongste broertje altijd veel volwassener overkomt dan z'n 3 jaar oudere sociaal populaire middelste broer).

En nu zijn we alledrie echt enorm verschillend en leven we alledrie in compleet verschillende werelden. Echter we zijn als broers wel heel erg 'close'. En het gedoe met m'n middelste broer is ook echt iets van de laatste 5 jaar wat zo gegroeid (alsof hij gewoon maar niet verantwoordelijk en volwassen wil worden).

Dus normaal wil ik me niet met dit soort dingen bemoeien en vind ik dat iedereen z'n eigen fouten moet maken om z'n eigen lessen ervan te leren. Echter ik ben bang dat hij nu een pad inslaat waarvan het einde zoek is, maar aboluut niet goed kan eindigen. En ik ben denk ik een van de weinigen die nog een beetje invloed op hem heeft.

Tot nu toe probeert hij het allemaal nog te verbergen en heb ik slechts af en toe een glimp van de meid in kwestie opgevangen. Maar ik betwijfel of deze 'relatie' stukgelopen is voordat z'n hele sociale omgeving ervan op de hoogte is en hij in de problemen ermee komt. Ik heb het niet over het geroddel, want kan hij gemakkerlijk hebben, maar ik heb het over goede vriendschappen die bekoelen of mensen (zoals bijvoorbeeld haar familie) die het simpelweg niet pikken.

Dus... iemand nog goed advies wat ik hieraan kan doen (of niet moet doen), wat goede, tactisch bewoorde argumenten om hem zover te krijgen dat hij haar vaarwel zegt ongeacht hoe 'goed het voelt'?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vaagtekentje op 07-09-2007 03:41:47 ]
pi_52997172
waarom druk ik altijd op 'quote' als ik 'edit' bedoel...
  vrijdag 7 september 2007 @ 03:45:25 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_52997186
neukt hij haar ook?
pi_52997203
Jij bent 25 en hij is 22.........uhm, laat elkaar lekker met rust, lijkt mij. Voor je gemoedsrust een keer zeggen dat het je niet lekker zit en verder met rust laten. Net wat je zegt, hij moet zijn eigen fouten maken. En wie weet is dit helemaal niet zo fout als jij denkt. 15 is tegenwoordig zeker niet meer zo jong, deze meid weet vast wel wat ze doet en anders is het nog altijd de verantwoordelijkheid van haar ouders en niet van jou.........eerder nog van jouw broer en die heb je al gewaarschuwd.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_52997221
Nee ik denk niet dat ze al zover zijn.

Echter: ik ken haar verder niet dus het is gokken met een half plaatje, en gelukkig is hij niet het type ervoor om haar te pushen, maar ik denk ook niet dat hij het het allemaal langzaam aan gaat doen omdat ze zoveel jonger is.

Als ik alles zo teruglees, komt m'n broertje overiges ook wel best fout over besef ik me. Tot zijn verdediging moet ik zeggen dat hij denk ik best te lijden heeft onder het feit dat hij erg graag een serieuze relatie wil maar het maar niet voor elkaar krijgt al die tijd. En tegelijkertijd krijgt de een na de andere van zijn vrienden het wel voor elkaar.

Dat dit natuurlijk door z'n eigen lamlendige gedrag komt geef ik wel toe, maar ik begrijp wel dat als men dan aandacht krijgt van een mooie meid, men gemakkelijker over het leeftijdsverschil heen stapt. Echter er is niet voor niets een sociaal taboe op dit soort relaties omdat de scheve verhoudingen in zo'n relatie zelden gezond zijn voor beide partijen.
pi_52997241
Vergeet niet dat een meisje van 15 sociaal/emotioneel misschien wel net zo ver is als een man van 20. Ok, jouw broer is 22 maar niet volwassen volgens jou, dat zou nu juist kunnen kloppen met een meid van 15. Al blijf ik erbij dat de ouders van dit grietje er zeker bij betrokken moeten blijven. Nogmaals, leef je eigen leven en probeer er buiten te blijven, jij bent zijn pa niet.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  vrijdag 7 september 2007 @ 06:14:54 #7
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_52997358
Om kunnen gaan met mensen is een kunstje.
Als je dat kan kan je hèèl veel gedaan krijgen...

Ik hoop voor je bro dat hij optijd op zn bek gaat ipv als ie tegen de 30 loopt. Dan is het meestal te laat om het op een andere manier te leren.

Volwassenheid ontlopen omdat er zo wie zo de eerst jaren werken voor een "basis" voor een minimumjeugdlhongerloontje dat kan je toch ook niet serieus nemen?
pay peanuts->get monkeys.

Dat je je druk maakt om je familie tjah... waneer was jij voor het laatst een lamzak? of heb je die periode nogniet gehad?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_52997429
Ik vind het verschil zelf ook te groot (op de die leeftijd dan) , maar ik denk dat er behalve wat broederlijk advies weinig is dat je kunt ondernemen. Wellicht zal hij zelf op korte termijn inzien dat het verschil te groot is, en mocht dat niet zo zijn en de relatie komt meer in de openheid zullen de reactie's van zijn omgeving (vrienden, collega's etc) waarschijnlijk ook wel van dien aard zijn dat het zijn ogen opent
Live it!
  vrijdag 7 september 2007 @ 07:06:35 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52997430
Als ik het verhaal zo lees ben je niet tegen die specifieke relatie, maar gewoon dat ie uitzicht heeft op een relatie. Ik lees alleen maar: hij is ongeschikt voor een relatie want hij is een luie nietsnut die er nog mee wegkomt ook.

Mijn advies: gewoon niet mee bemoeien. Als het echt zo is als jij omschrijft dan komt die meid er zelf wel achter dat het niet goed is. Bovendien: als jij je ermee bemoeit drijf je ze misschien alleen maar in elkaars armen 'omdat ze je wel even zullen laten zien dat je het bij het verkeerde eind had'.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52997451
Tis makkelijk: als je broer ook bij de ouders van het meisje op bezoek komt en iedereen het goed vind zou ik me er verder niet mee bemoeien.
Maar als je broer niet bij de ouders op de stoep durft te komen, weet ie verrekte goed dat ie fout bezig is. Dan kun je hem daar op aanspreken.

Maar eerlijk gezegd zou ik het gewoon tegen mijn eigen moeder zeggen en die zal dan wel een hartig woordje spreken mijn mijn broer.
pi_52997513
Je bent gewoon jaloers
pi_52997518
Ik herken een hoop uit zijn verhaal, dat meisje van 15 uit mijn verhaal is mijn beste vriendin nu, na 10 jaar relatie. ze is nu 26. Ik ben nu 35 en alweer 2,5 jaar getrouwd met een meisje van 24. Je weet nooit hoe het loopt..
Ja Ja , ik kom het wel weer maken !! domme doos..!!
  vrijdag 7 september 2007 @ 07:45:42 #13
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52997563

je hebt 15 jarigen die er al 9 uit zien en je hebt 15 jarigen die er als 17/18 uit zien.. k heb mezelf ook wel s vergist

maargoed, mn zusje was ook 15 toen ze dr 1e vriendje kreeg, hij was n jaar of 20, maar dat was n serieus goeie relatie. Alleen mn ma was er niet zo blij mee. maar die gast was best tof .
alleen heel soms was k er snachts niet blij mee
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_52997585
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 07:34 schreef Pakspul het volgende:
Je bent gewoon jaloers
zo komt het wel over, ja, en zo zal de broer het ook zeker opvatten, naast het "waar bemoei je je in godsnaam mee", en terecht.

je zou kunnen laten vallen "is ze niet een beetje jong?" om te kijken hoe hij reageert, wie weet geeft hij je gelijk , maar verder in discussie gaan, gaat geen zin hebben, denk ik zo..

laat hem lekker de lamlul zijn die jij denkt dat hij is, doet hij met jou toch ook
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 7 september 2007 @ 07:52:13 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52997604
hey wil je dit voortaan eerst met me bespreken voordat je 't op internet gooit ja

//Je broertje.
Huilen dan.
pi_52997618
Zoals jij je broer omschrijft, denk ik eigenlijk dat hij best goed past bij een meisje van 15. Hij klinkt nog niet erg volwassen, iemand van 15 is dat ook niet, perfect toch? Zolang die twee er gelukkig mee zijn, en de ouders van het meisje geen problemen er over maken, laat ze lekker joh.
Arseen (As), atoomnummer 33
  vrijdag 7 september 2007 @ 07:59:40 #17
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52997672
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 03:32 schreef Vaagtekentje het volgende:
Het probleem: Mijn 22 jarige broer (ik ben zelf 25), heeft twee weken terug een 15 jarig meisje leren kennen en dat begint nu tamelijk serieuze vormen aan te nemen: in mijn ogen een grote vergissing.
Niet echt een goede combi.

Misschien dat ie zelf ook wel inziet over een maandje dat dit niet werkt, ik denk niet dat het veel nut zal hebben om hem te 'waarschuwen' als ie dit wil, doet ie het toch, zo werkt dat bij pubers, want zelfs al is ie 22, hij is kennelijk in de puberteit blijven hangen.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_52997772
Grappig, wij waren ooit ook 22 en 15. En nu zijn we 33 en 26. Het kán dus wel.

Nu zat ons verhaal wel iets anders in elkaar, maargoed.
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:17:49 #19
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52998460
Overigens scheel ik meer met mijn vriend in leeftijd.
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:23:11 #20
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52998552
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 04:12 schreef Morwen het volgende:
Vergeet niet dat een meisje van 15 sociaal/emotioneel misschien wel net zo ver is als een man van 20. Ok, jouw broer is 22 maar niet volwassen volgens jou, dat zou nu juist kunnen kloppen met een meid van 15. Al blijf ik erbij dat de ouders van dit grietje er zeker bij betrokken moeten blijven. Nogmaals, leef je eigen leven en probeer er buiten te blijven, jij bent zijn pa niet.
Een meisje van 15 is een kind, dat vergeten mensen vaak, maar pubers zijn ook nog steeds kinderen, hoe graag ze ook zouden willen dat het niet zo was.
pi_53000040
Praat erover (als hij er behoefte aan heeft) maar bemoei je er niet teveel mee. Hij komt er zelf wel achter of het wel of niet werkt. Ik zou hem vooral niet een bepaalde richting gaan sturen. Hoe zou jij het vinden als anderen zich met jouw relatie gaan bemoeien?
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:41:41 #22
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_53000175
zijn jouw zaken niet. Je kan op ze minst zeggen dat je het er niet mee eens bent omdat je denkt dat ze te jong is maar dan moet je ook zeggen dat het zijn leven is en hij het zelf moet weten natuurlijk.

voor de rest denk ik echt dat je je bek moet houden over zijn situatie omdat je simpelweg het recht niet hebt om hem jouw wil op te leggen. Dat zou pas ziek zijn

succes
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:14:46 #23
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53000891
Tja, ik begrijp je wel, maar t is iets waar hij zelf achter moet komen... Je kan t tegen m
zeggen, maar wat hij daarmee doet moet ie zelf weten... En misschien komt er wel
iets moois uit... Wie weet... t Blijft je broer, zeg wat je ervan denkt, maar laat m zn
eigen gang gaan en accepteer z'n keuzes...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:55:36 #24
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53001935
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 09:18 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Dus jij hebt je vergrepen aan een 9 jarige?
euhm ze was 15..
maar k wist t optijd
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_53002045
Je broer een lamzak vinden die onvollwassen is getuigt niet echt van een genuanceerd beeld van hem. Hij is toch meer dan dat? Wie weet is dat meisje erg goed voor hem en zijn verdere ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')