Inderdaad, nare trekjes.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:57 schreef Zyggie het volgende:
Verkapte propaganda voor de superioriteit van de mens. Zal wel gesponsord zijn door streng-religieuze organisatie die de wegen voorbereiden van een theocratische revolutie.
Wees goed voor het milieu koop een nieuwe wasmachine! (tenzij je een varken bent want dan kun je niet kiezen)quote:Op donderdag 6 september 2007 22:59 schreef Ascendancy het volgende:
De bio-industrie is erg.
Mensen zeiken wel over het milieu, maar laat ze eerst maar eens wat minder consumeren
(opwarming van aarde is toch gelul maar toch)
Je weet dat biggetjes vloerverwarming hebben in Nederland?quote:Op donderdag 6 september 2007 22:59 schreef Ascendancy het volgende:
De bio-industrie is erg.
kip het meest veelzijdige stukje vlees kipquote:Op donderdag 6 september 2007 23:00 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Hmm, kip uit een hokje!
quote:Op donderdag 6 september 2007 23:04 schreef Ascendancy het volgende:
Jullie mensen maken er wel grapjes over, maar wat voor nut is er nou aan het eten van 4 hamburgers per dag
En van een stukje fruit krijgen jullie spontaan uitslag. Zo moeilijk is het toch niet?
Eet dan in ieder geval biologisch vlees...
Als een banaan kon kiezen... maar een banaan kan niet kiezen.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:04 schreef Ascendancy het volgende:
Jullie mensen maken er wel grapjes over, maar wat voor nut is er nou aan het eten van 4 hamburgers per dag
En van een stukje fruit krijgen jullie spontaan uitslag. Zo moeilijk is het toch niet?
Inderdaad een banaan kan niet kiezen! het is een schande we moeten de banaan redden van de dood het is tenslotte een organisme. Tenzij het een biologische banaan is (waar evnt eerst alle DNA uitgehaald is want DNA is eng brrrrr)quote:Op donderdag 6 september 2007 23:18 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Als een banaan kon kiezen... maar een banaan kan niet kiezen.
Wat bij mij persoonlijk ook zo averechts werkt is wat die gast erna zegt.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat een onwaarheid zeg, zo zielige reclame met dan de opmerking. Een kip/varken kan niet kiezen!
.
Ik vind dit zo denigrerend een kip of varken kan zeker kiezen, zet ze maar eens 2 bakken voer voor, wedden dat ze kiezen.
Dus hou nou eens op te zeggen dat beesten niet kunnen kiezen en eet gewoon je kippenbout/karbonade.
naar het schijnt, ik hoef het niet te eten, maar een kippekut schijnt echt zalig te zijn...quote:Op donderdag 6 september 2007 23:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]whahaha nee ik eet a-biologisch vlees, pannekoek alle vlees is biologisch.
En hoezo krijg ik uitslag van fruit en groenten en waarom eet ik 4 hamburgers op een dag ??? Hoe kom je daarbij.
maar ik waardeer wel het betere vlees waarom gooit men tegenwoordig alles weg het lekkerst van een kip is bijvoorbeeld het strottehoofd maar dat kun je bij geen slager meer halen. Net als het in onbruik raken van een varkenspooot in de snertIk krijg hier honger van man
![]()
Van een bioloog zou je een wat genuanceerdere mening verwachten. Klacht: biologen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad een banaan kan niet kiezen! het is een schande we moeten de banaan redden van de dood het is tenslotte een organisme. Tenzij het een biologische banaan is (waar evnt eerst alle DNA uitgehaald is want DNA is eng brrrrr)
dat is geen kippekut.. dat kippekont en dat is inderdaad erg lekker, het is zeg maar het flapje waar ze hun staartveren in hebben zitten, heerlijk en mals maar wel kleinquote:Op vrijdag 7 september 2007 01:13 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
naar het schijnt, ik hoef het niet te eten, maar een kippekut schijnt echt zalig te zijn...
om te eten!
Sar-cas-mequote:Op vrijdag 7 september 2007 01:33 schreef Shivo het volgende:
[..]
Van een bioloog zou je een wat genuanceerdere mening verwachten. Klacht: biologen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
Sinds varkens niet meer kunnen kiezen ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Sinds wanneer gaat het voedingscentrum ook over het dierenwelzijn?
en wat doet de dierenbescherming dan?quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sinds varkens niet meer kunnen kiezen ?
Uit hun neus eten, en het voedingscentrum zegt dan weer wat er allemaal voor voedingstoffen in snot zitten.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
en wat doet de dierenbescherming dan?
ah, het klassieke "als ik het niet doe, doet iemand anders het wel" excuus. ooit gedacht over een carriere in de illegale wapenhandel?quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:22 schreef DSS24 het volgende:
Waarom zou je trouwens vegetariėr zijn?
Het wordt toch wel opgegeten, dat lekkere geile vlees.
niet? volgens mij is dat nu juist wat vegetariers WEL doen....quote:Mensen zijn van oorsprong toch jagers. Kunnen wij er wat aan doen dat het zo nou eenmaal is?
nope
Mijn kinderen niet!quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:06 schreef punchdrunk het volgende:
-knip-
mark my words: over 30 jaar zullen onze kinderen vol walging naar ons kijken als ze op tv beelden zien van de bio-industrie die wij nu als "normaal" beschouwen.
![]()
koop dan scharrelvlees, sufbubbel!quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:59 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb daarnet nog kipfilet gegeten.
Toch altijd minders om te zien in wat voor leefomstandigheden ze leven
Maarja daar kan ik niks aan doen
doe eens een bron.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:56 schreef RainofDeath het volgende:
Het was toch bewezen dat kippen zich veel beter voelden in zon klein hokkie dan in een grote ruimte? Had iets te maken met overzicht enzo dacht ik.
quote:
quote:Op vrijdag 7 september 2007 01:45 schreef Ra-z het volgende:
Hmm waar was dat onderzoekje ook alweer dat kippen minder gestrest waren in een hok van 30x30 en op gezette tijden eten ?http://www.meatandmeal.nl(...)-minder-stress-.html
Dat klopt. Volgens Darwin zijn wij OMNIvoren en eten we dus vleesch en groenten. Al die triangeljosti's die beweren zonder vlees te kunnen, zijn mensen die denken de evolutie van miljoenen jaren te kunnen omdraaienquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:13 schreef Blue-eagle het volgende:
Het wordt tijd voor genetisch gegroeid vlees waar dus geen levend wezen bij komt kijken. Maar ja, dat wilt weer niemand eten![]()
Wij kunnen er niks aan doen dat het EENMAAL zo is. Dat vegetariers het proberen te veranderen, dat moet zij weten.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:06 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
ah, het klassieke "als ik het niet doe, doet iemand anders het wel" excuus. ooit gedacht over een carriere in de illegale wapenhandel?
[..]
niet? volgens mij is dat nu juist wat vegetariers WEL doen....
Dus omdat de gemiddelde burger zich om andere dingen druk maakt dan o.a. jij, trek je maar meteen een conclusie.quote:ftr: ik ben zelf geen vegetarier, maar eet wel alleen maar scharrelvlees. als ik door een paar lullige centen extra te betalen ervoor kan zorgen dat die beestjes een fatsoenlijk leven hebben voor ik ze opeet, zal ik dat niet nalaten.
het draait juist allemaal om kiezen. dat wij 2 maandsalarissen besteden aan een wandvullende flatscreen TV maar geen 80 cent meer per kipfilet willen betalen om de dierenconcentratiekampen buiten bedrijf te stellen zegt wat mij betreft genoeg over de instelling van de gemiddelde burger.
Tja zo kijken wij ook naar Hitler, tijden veranderen.quote:mark my words: over 30 jaar zullen onze kinderen vol walging naar ons kijken als ze op tv beelden zien van de bio-industrie die wij nu als "normaal" beschouwen.
![]()
Ik ga een beetje 3x zoveel betalen voor hetzelfde stukkie vlees omdat er een leuk stickertje opzit.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:04 schreef Ascendancy het volgende:
Volgens de reclame wel jaquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:49 schreef Dodecahedron het volgende:
Kunnen mensen dan wel kiezen?
zolang de reclame maar zegt wat het bedoelt, een varken heeft geen keuze vrijheid. Hij kan wel degelijk kiezen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:40 schreef Kenkerkees het volgende:
Wat maakt mij nou uit hoe die kip is gestorven, zolang dat stukje vlees maar op mijn bord belandt.
Ik heb een natuurlijke aversie tegen alles wat "biologisch" is.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:04 schreef Ascendancy het volgende:
En wel de leren laarzen van Manfield kopen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:13 schreef hbc het volgende:
Vlees moet je eten, anders zijn we lichamelijk zwak..
En flikker aub op met al die vegatarische vreters..
God heeft dieren op de wereld gezet voor onze vreugde(vogeltjes) en voor ons om op te VRETEN
Echte mannen eten vlees..
en oh ja, FUCK VEGATARISCHE eters die denken dat een beest doden zielig is.. Nou ik maak je wakker, als een wesp/vlieg om je heen vliegt wil je hem ook doden! Dus ja jullie doen hetzelfde.. Stelletje hypocrieten
Waar maak je, je toch druk om. Als mensen vegetariėr willen zijn laat ze dan lekker. Als mensen geven om het welzijn van dieren en hier iets extra's voor willen betalen laat ze dan ook lekker.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:13 schreef hbc het volgende:
Vlees moet je eten, anders zijn we lichamelijk zwak..
En flikker aub op met al die vegatarische vreters..
God heeft dieren op de wereld gezet voor onze vreugde(vogeltjes) en voor ons om op te VRETEN
Echte mannen eten vlees..
en oh ja, FUCK VEGATARISCHE eters die denken dat een beest doden zielig is.. Nou ik maak je wakker, als een wesp/vlieg om je heen vliegt wil je hem ook doden! Dus ja jullie doen hetzelfde.. Stelletje hypocrieten
quote:Op zaterdag 8 september 2007 15:06 schreef hbc het volgende:
zitten belangrijke vezels en vetten in.. Die weer goed zijn voor je botten
vit B12 maar dat kun je ook uit een potje halen (heeft dan trouwens nog een dierlijke oorspong dus vegos die dat eten zijn helemaal dom)quote:
Dat zijn dan weer veganisten die daar problemen mee hebben, niet de vegetariėrs. Door de ADH aan melk te drinken krijg je genoeg B12 binnen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
vit B12 maar dat kun je ook uit een potje halen (heeft dan trouwens nog een dierlijke oorspong dus vegos die dat eten zijn helemaal dom)
truequote:Op zaterdag 8 september 2007 15:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat zijn dan weer veganisten die daar problemen mee hebben, niet de vegetariėrs. Door de ADH aan melk te drinken krijg je genoeg B12 binnen.
Hij kon niet kiezen of hij vermoord gaat worden om gegeten te worden, dat wordt bedoelt in dat spotje. En dat snap jij ook wel.quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
zolang de reclame maar zegt wat het bedoelt, een varken heeft geen keuze vrijheid. Hij kan wel degelijk kiezen.
offtopic: Hoonhorst
Een varken kan wel kiezen !!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:54 schreef northernlight81 het volgende:
Ik denk ook wel dat vlees eten gezonder is. Maar niemand moet vlees eten, iedereen bepaald dat voor zichzelf en ik heb er totaal geen last van als iemand veganist of vegetariėr is. Ik zal nooit samen gaan wonen met iemand die geen vlees eet, maar laat iedereen gewoon zelf zijn gang gaan.
En een varken kan niet kiezen natuurlijk. Maar die beesten worden hier echt niet zo slecht behandeld en het is natuurlijk ook gewoon de natuur. Dat wij dan alleen zo slim zijn die beesten niet meteen te vermoorden, maar om te gaan fokken is ook natuurlijk. En heeft een hond of kat wel keus? Of een paard, denk je echt dat die beesten dat zo leuk vinden om opgesloten te zitten waarna er mensen bovenop gaan zitten en hem slaan met een zweep? De mens is gewoon van nature niet heel diervriendelijk en geen enkel dier is dat.
Jaquote:Op zondag 9 september 2007 23:33 schreef Spacehamster het volgende:
Een mens met een terminale ziekte kan er voor kiezen om die ziekte niet te hebben, alleen heeft diegene het niet voor het kiezen wat hij/zij voor de kiezen krijgt.
Dus deze hele thread gaat in principe over een slechte woordspeling?
Na al die jaren heeft het varken al lang bewezen dat hij bij "the fittest' hoortquote:Op zondag 9 september 2007 23:53 schreef JoaC het volgende:
Uiteindelijk gaan die beesten toch wel doood, omdat wij sterkere soort zijn overheersen wij ze. Een kip of varken heeft maar te sterven om ons te voeden.![]()
Survival of the fittest![]()
It's Evolution baby![]()
Dat is echt bullshit. Het verbaast mij hoe weinig mensen van de bioindustrie afweten. Ik eet zelf ook vlees, maar geen bioindustrievlees. Aan die praktijken weiger ik mee te werken. Varkens worden gecastreerd zonder verdoving (die castratie is sowieso nutteloos, in andere landen hebben ze veel succesvollere methoden) kiezen worden getrokken zonder verdoving en staarten afgeknipt zonder verdoving en ze staan in hokken waarin ze zich niet kunnen keren terwijl het sociale dieren zijn, net als kippen overigens. Heeft dat nog met natuur te maken?quote:Maar die beesten worden hier echt niet zo slecht behandeld en het is natuurlijk ook gewoon de natuur.
Ik zou jou dolgraag ff willen ontvoeren en zo ff in een oerwoud dumpen.quote:Op zondag 9 september 2007 23:53 schreef JoaC het volgende:
Uiteindelijk gaan die beesten toch wel doood, omdat wij sterkere soort zijn overheersen wij ze. Een kip of varken heeft maar te sterven om ons te voeden.![]()
Survival of the fittest![]()
It's Evolution baby![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |