abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53106953
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:59 schreef StaalPaal het volgende:
Te laat opgevoed in de Islam, zijn vader verloren, en toen naar de dark side gelokt door Ellian. Komt me vaag bekend voor.
Verklaar je nader?
pi_53106974
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe kan hij dan ex-moslim zijn?
Tis een raadsel hé, mee spelen.
pi_53107116
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tis een raadsel hé, mee spelen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_53108475
Zonet in NOVA:
quote:
Hoe denken Nederlandse moslims over afvalligheid?

Het comité van ex-moslims van Ehsan Jami is vandaag dan eindelijk gepresenteerd.

Met steun van de VVD, De Partij voor de Dieren en de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders, maar niet van zijn eigen partij, de PvdA. Die vindt dat Jami teveel de confrontatie zoekt en vindt de presentatie van het comité op 11 september ongepast. Hoe denkt de gemiddelde Nederlandse moslim over het comité van Jami en over afvalligheid?

Uit onderzoek in opdracht van NOVA blijkt dat Nederlandse moslims verdeeld zijn over afvalligheid. Een grote meerderheid ziet afvalligheid als een persoonlijke keuze, maar er zijn ook moslims die hier grote moeite mee hebben.
Het onderzoek kan je nalezen op: http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=5439&CFID=11325961&CFTOKEN=81734916
pi_53109277
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:53 schreef Toad het volgende:
Zonet in NOVA:
[..]

Het onderzoek kan je nalezen op:
Ik vraag me af waar ze dan moeite mee hebben. Als het om iemand gaat die je na staat kan ik wel begrijpen dat je er moeite mee hebt maar als een willekeurige moslim van zijn geloof afstapt heeft dat niets met jou te maken en snap ik niet waarom je je daar druk om zou maken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53109304
Het is wel zo, dat tot 5 maanden geleden de term ex-moslim nog niet bestond in Nederland. De enige reden dat deze zogenaamde voormalige moslims, zichzelf en publique ex-moslim durven te noemen, is omdat Jami de trend was gestart.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53109356
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:18 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel zo, dat tot 5 maanden geleden de term ex-moslim nog niet bestond in Nederland. De enige reden dat deze zogenaamde voormalige moslims, zichzelf en publique ex-moslim durven te noemen, is omdat Jami de trend was gestart.
Klopt, de eerdere afvalligen noemden zich gewoon fijn geïntegreerd atheïst.
pi_53109392
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:20 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Klopt, de eerdere afvalligen noemden zich gewoon fijn geïntegreerd atheïst.
Nee die bestonden in principe niet. Die moesten namelijk een undercover bestaan leiden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:33:33 #129
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53109787
Als romige Jami voor me komt staan is de kans groot dat ik hem hard aanpak. Weliswaar slechts mondelijk, echter is het een ware utopie te denken dat poedel Jami inhoudelijk wat te bieden heeft. Ik hoorde hem (de rattevanger van Hamelen) vandaag op de radio. Het eerste wat ik dacht:"Hoe durft iemand die zo slecht Nederlands spreekt zulke moeilijke woorden te gebruiken en het zo hard van de daken te schreeuwen."

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_53109907
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Als romige Jami voor me komt staan is de kans groot dat ik hem hard aanpak. Weliswaar slechts mondelijk, echter is het een ware utopie te denken dat poedel Jami inhoudelijk wat te bieden heeft. Ik hoorde hem (de rattevanger van Hamelen) vandaag op de radio. Het eerste wat ik dacht:"Hoe durft iemand die zo slecht Nederlands spreekt zulke moeilijke woorden te gebruiken en het zo hard van de daken te schreeuwen."

²
Tja, dat vragen veel mensen zich ook altijd af bij jouw essays

Nog iets te melden over die 6% van de moslims in Nederland (stuk of 60.000) die geweld tegen afvalligen wel ok vindt? Of wordt dan je romigheid zuur
pi_53109922
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee die bestonden in principe niet. Die moesten namelijk een undercover bestaan leiden.
Onzin, die vonden het gewoon niet nodig om met hun bakkes op tv heilige huisjes om te schoppen.
Ik ben wat dat betreft wel blij dat Jami voor de term ex-moslim heeft gekozen. Ik zou als atheïst niet met hem vergeleken willen worden.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:42:14 #132
13462 BansheeBoy
pi_53109979
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:38 schreef watchers het volgende:

Nog iets te melden over die 6% van de moslims in Nederland (stuk of 60.000) die geweld tegen afvalligen wel ok vindt? Of wordt dan je romigheid zuur
94% niet. Ja vind ik een mooi getal. De ruime meerderheid schuwt inderdaad geweld, dat zie je nu ook in, en nu blijkt dat je het eindelijk met me eens bent.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_53110000
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:58 schreef Chadi het volgende:
Mensen die uit de islam stappen worden met de dood bedreigd
Oei, komt die NOVA-enquette even vervelend uit voor jou Verstoten en of geweld gebruiken ook voldoende voor jou overigens? Of heb je alleen iets met doodsbedreigingen?
pi_53110037
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:39 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Onzin, die vonden het gewoon niet nodig om met hun bakkes op tv heilige huisjes om te schoppen.
Onzin, ze durfden er gewoon niet voor uit te komen. Je moet de Islam gewoon niet onderschatten, de meerderheid van de Islam, beleeft hun geloof netzoals de Christenen een paar 100 jaar geleden hun geloof beleefden en die zetten je in die tijd ook om het minste geringste op de brandstapel of maakten ze een waterplantje van je.
pi_53110087
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

94% niet. Ja vind ik een mooi getal. De ruime meerderheid schuwt inderdaad geweld, dat zie je nu ook in, en nu blijkt dat je het eindelijk met me eens bent.

²
6% geweld... da's 6% teveel voor iedereen met een gezond stel hersenen, aangezien geweld schuwen bij afvalligheid -en in het algemeen- normaal is en geen extra pluim verdient. En nog eens 24% verstoting. Behalve dat dat in tegenspraak is met de usual suspects die alles ontkenden rondom problemen bij afvalligheid, zijn dit redelijk droevige aantallen.
pi_53110195
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:44 schreef JohnDope het volgende:
Onzin, ze durfden er gewoon niet voor uit te komen. Je moet de Islam gewoon niet onderschatten, de meerderheid van de Islam, beleeft hun geloof netzoals de Christenen een paar 100 jaar geleden hun geloof beleefden en die zetten je in die tijd ook om het minste geringste op de brandstapel of maakten ze een waterplantje van je.
Inderdaad. En dat zou een beetje moderne atheist toch tegen de borst moeten stuiten, zou je denken. Maar goed, je hebt er merkwaardige atheisten tussen zitten.
pi_53110395
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar ze dan moeite mee hebben. Als het om iemand gaat die je na staat kan ik wel begrijpen dat je er moeite mee hebt maar als een willekeurige moslim van zijn geloof afstapt heeft dat niets met jou te maken en snap ik niet waarom je je daar druk om zou maken.
uit het onderzoek blijkt dus ook dat het best meevalt met dat "moeite hebben met", zeker bij de jongere generaties ..
als ik dat vergelijk, over mijn natte duim gepeild, met wat ik in de loop der jaren heb meegemaakt aan uitstappers uit de diverse christelijke stromingen valt wat ik daar lees en zie (in dat onderzoek dus) echt in de "normale" marge .. gemiddeld dan, tussen protestants en Jehova's in
pleased to meet you
pi_53110493
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken verschillende moslims en 'ex-moslims' en van die groep is er welgeteld 1 die om de lieve vrede in huis te bewaren niet van de daken schreeuwt dat ze afvallige is. Niet omdat ze bang is voor geweld of verstoting maar omdat ze weet dat haar familie het er heel erg moeilijk mee zou hebben. Als ik dat vergelijk met mijn christelijke kennissenkring komt het daar toch aanmerkelijk vaker voor dat afvalligheid niet geaccepteerd wordt.
Ik zeg niet dat er geen probleem is, het is zeker triest dat een deel van de afvallige moslims hier niet voor uit durft te komen maar we moeten oppassen dat we niet alleen maar focussen op deze extremen en die als norm gaan zien.
pi_53110533
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:58 schreef moussie het volgende:

[..]

uit het onderzoek blijkt dus ook dat het best meevalt met dat "moeite hebben met", zeker bij de jongere generaties ..
als ik dat vergelijk, over mijn natte duim gepeild, met wat ik in de loop der jaren heb meegemaakt aan uitstappers uit de diverse christelijke stromingen valt wat ik daar lees en zie (in dat onderzoek dus) echt in de "normale" marge .. gemiddeld dan, tussen protestants en Jehova's in
quote:
Uit een enquête in opdracht van het tv-programma Nova blijkt dat 38% van de ondervraagde moslims afvalligheid afkeurt. 24% verbreekt elk contact met afvalligen. Zes procent is van mening dat ze geweld mogen gebruiken tegen een afvallige.
dus op de 1 miljoen.... 380.000 hebben niets met vrijheid van godsdienst zodra die godsdienst de hunne niet meer is, 240.000 verbreken elk contact met de afvallige en 60.000 vinden dat je geweld moet inzetten tegen een afvallige..mowah, 60.000, da's 2 keer zoveel als de geschatte 30.000 radicale gekken, nog steeds te verwaarlozen , toch? immers 620.000 vinden dat je niet deugt, maar wel mag blijven leven....
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 12 september 2007 @ 00:07:54 #140
13462 BansheeBoy
pi_53110603
Het is altijd grappig om te zien hoe rijpe Milagro haar eigen interpretatie geeft aan bepaalde zaken, ze zal nooit, ook niet per ongeluk, eens in het voordeel van "de Moslim" prediken.

²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')