abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:43:08 #281
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53166199
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:35 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat kinderen niet echt nadenken over geloof, zijn je ouder katholiek, dan ben jij dat ook.
Op het moment dat ze wel gaan nadenken daarover, bewust, en de een doet dat eerder dan de ander, dan zien sommigen dat het allemaal koeiepoep is, maar gaan ms onder druk van de ouders nog wel braaf mee naar de kerk, en zodra ze uit huis zijn of de moed krijgen hun bek open te trekken en de ruzies voor lief nemen is dat gedaan dus.

je bent pas een moslim, een katholiek, een refo, een religieus belijdend jood, op het moment dat je er zelf voor kiest, stap je eruit of neem je stiekem afstand op het moment dat je echt gaat nadenken, ben je dus nooit een moslim geweest of een katholiek of een refo of etc.... je liep gewoon braaf in de pas omdat je niet beter wist, en nergens over nadacht.

dat zeg ik, en dat geldt uiteraard niet voor ALLE afzweerders, maar een aanzienlijk deel zal het wel zo vergaan zijn.
anderen waren eerst wel overtuigd van de leer, stonden achter de leer, geloofden in de leer, maar zagen het licht net op tijd, vanuit de achterblijvende gelovigen gezien liepen ze echter de duisternis in
Nee, er zijn zeker mensen die op latere leeftijd hun geloof kwijtraken (of (her)vinden).
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:43:40 #282
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53166210
quote:

[..]

Ik zeg enkel dat kinderen niet echt nadenken over geloof, zijn je ouder katholiek, dan ben jij dat ook.
Op het moment dat ze wel gaan nadenken daarover, bewust, en de een doet dat eerder dan de ander, dan zien sommigen dat het allemaal koeiepoep is, maar gaan ms onder druk van de ouders nog wel braaf mee naar de kerk, en zodra ze uit huis zijn of de moed krijgen hun bek open te trekken en de ruzies voor lief nemen is dat gedaan dus.
Ach jij bent natuurlijk een ervarings expert. Er zijn ook genoeg die op een latere leeftijd, na lekker te hebben gefeest er toch voor kiezen om terug te treden in de Islam. Dus zo bijzonder is dit niet. Sterker nog het wordt bij sommige moslim aangemoedigt.
quote:

je bent pas een moslim, een katholiek, een refo, een religieus belijdend jood, op het moment dat je er zelf voor kiest, stap je eruit of neem je stiekem afstand op het moment dat je echt gaat nadenken, ben je dus nooit een moslim geweest of een katholiek of een refo of etc.... je liep gewoon braaf in de pas omdat je niet beter wist, en nergens over nadacht.
Ach ja als dat jouw strekking is van een geloof dan is dat jouw mening. Volgens de Islam mag je vanaf je 12e er zelf voor kiezen welk pad je neemt. Je zou dan instaat moeten zijn, als je een correcte opvoeding hebt gehad om de gevolgen van je eigen keuzes in te zien. En dat je volgens een bepaald model door je ouders bent opgevoed heeft niets met geloof te maken. Iedereen die een beetje heeft gepubert komt op een leeftijd dat hij overal tegen aan schopt.
quote:
dat zeg ik, en dat geldt uiteraard niet voor ALLE afzweerders, maar een aanzienlijk deel zal het wel zo vergaan zijn.
Dat is een aannamen en geen feit. Kan je ook niet onderbouwen.
quote:
anderen waren eerst wel overtuigd van de leer, stonden achter de leer, geloofden in de leer, maar zagen het licht net op tijd, vanuit de achterblijvende gelovigen gezien liepen ze echter de duisternis in
Het is altijd lichter in je eigen hoofd dan in het hoofd van een ander. En een correct gelovige moslim heb ik geen moeite mee. Maar ja jij ziet alleen de grote gekken. En daar bazeer jij je mening op. Wanneer ben je voor het laatst in discussie gegaan (en dan niet hier op Fok!) met een moslim?
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:53:28 #283
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53166430
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:53 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, als 60000 moslims vinden dat geweld geoorloofd is jegens degene die de islam de rug toekeert, dan lijken me bedreigingen iig uit die hoek niet zo vreemd en wel te verwachten..
ik vind het nogal wat, hoor, jij niet, blijkbaar
Het getal van 60.000 klopt niet. De enquete is gehouden onder moslims ouder dan 18 jaar. Ik kan zo snel niet precies vinden hoeveel procent van de moslims jonger is dan 18 jaar, maar zeker is dat dit een relatief grote groep is. Daarbij in de peiling komt naar voren dat het percentage dat geweld goedkeurt voor moslims onder de 35 lager uitvalt dan gemiddeld, wat imho toch een indicatie is voor de jeugd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:55:08 #284
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53166472
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:43 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Het is altijd lichter in je eigen hoofd dan in het hoofd van een ander.
Jij hebt zojuist je nieuwe onderschrift ingetypt.
pi_53166490
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het getal van 60.000 klopt niet. De enquete is gehouden onder moslims ouder dan 18 jaar. Ik kan zo snel niet precies vinden hoeveel procent van de moslims jonger is dan 18 jaar, maar zeker is dat dit een relatief grote groep is. Daarbij in de peiling komt naar voren dat het percentage dat geweld goedkeurt voor moslims onder de 35 lager uitvalt dan gemiddeld, wat imho toch een indicatie is voor de jeugd.
Waarom toch altijd die excuses? Het blijft als een paal boven water staan dat een substantieel deel van de moslims geweld niet onder alle omstandigheden verwerpt. Daarmee is de stelling dat de islam een "achterlijke" religie is gewoon onderschreven, de religie past in zijn huidige vorm gewoon niet in de 21e eeuw.
pi_53166622
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Lager uitvalt dan gemiddeld

We hebben het nog steeds over het goedkeuren van geweld bij geloofsafvalligheid, help ik je te herinneren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_53166667
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:43 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Ach jij bent natuurlijk een ervarings expert. Er zijn ook genoeg die op een latere leeftijd, na lekker te hebben gefeest er toch voor kiezen om terug te treden in de Islam. Dus zo bijzonder is dit niet. Sterker nog het wordt bij sommige moslim aangemoedigt.
[..]

Ach ja als dat jouw strekking is van een geloof dan is dat jouw mening. Volgens de Islam mag je vanaf je 12e er zelf voor kiezen welk pad je neemt. Je zou dan instaat moeten zijn, als je een correcte opvoeding hebt gehad om de gevolgen van je eigen keuzes in te zien. En dat je volgens een bepaald model door je ouders bent opgevoed heeft niets met geloof te maken. Iedereen die een beetje heeft gepubert komt op een leeftijd dat hij overal tegen aan schopt.
[..]

Dat is een aannamen en geen feit. Kan je ook niet onderbouwen.
[..]

Het is altijd lichter in je eigen hoofd dan in het hoofd van een ander. En een correct gelovige moslim heb ik geen moeite mee. Maar ja jij ziet alleen de grote gekken. En daar bazeer jij je mening op. Wanneer ben je voor het laatst in discussie gegaan (en dan niet hier op Fok!) met een moslim?
je mist mijn punt compleet, en reageert veel te "agressief".

kan er dus verder niet over door gaan, en het nog eens uitleggen, je wil duidelijk niet zien wat ik geheel zonder baninerende betweterige ondertoon bedoel te zeggen, een ondertoon die jij er perse in wil zien.

het weinig zin dus er tegen in te gaan, ik kan mijn bedoelingen niet bewijzen, als je blijft volharden dat ik bedoel wat jij denkt dat ik bedoel, dan houdt het op, hè?
jij weet blijkbaar beter dan ik wat ik tracht te zeggen, nou, prima dan

en nu kun je dit ook weer uitleggen als geen weerwoord hebben en je zelf de winaar achten in deze korte discussie, fijn he ?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:07:27 #288
191256 Nakur_de_Islani
pi_53166764
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:03 schreef milagro het volgende:

[..]

kan er dus verder niet over door gaan, en het nog eens uitleggen, je wil duidelijk niet zien wat ik geheel zonder baninerende betweterige ondertoon bedoel te zeggen, een ondertoon die jij er perse in wil zien.

het weinig zin dus er tegen in te gaan, ik kan mijn bedoelingen niet bewijzen, als je blijft volharden dat ik bedoel wat jij denkt dat ik bedoel, dan houdt het op, hè?
jij weet blijkbaar beter dan ik wat ik tracht te zeggen, nou, prima dan

en nu kun je dit ook weer uitleggen als geen weerwoord hebben en je zelf de winaar achten in deze korte discussie, fijn he ?
Ach als het jou gelukkig maakt, dank je. Ik reageer niet agresief, dat jij er voor kiest om het zo te zien dan zal het wel zo zijn. Vraag alleen hoe jij tot die conclusie bent gekomen. Jij conclusies zijn nergens opgestaaft anders dan vanhoren zeggen en nieuws bronnen als Jami.

Vindt dit gewoon zonde, maar ach als jij je verheven voelt, have fun.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:08:08 #289
191256 Nakur_de_Islani
pi_53166782
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij hebt zojuist je nieuwe onderschrift ingetypt.
Nee, hij het bij deze
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:15:54 #290
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53166968
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:55 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waarom toch altijd die excuses?
Het is geen excuus, het is een waterdichte redenatie waarom het getal van 60.000 niet klopt.
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

We hebben het nog steeds over het goedkeuren van geweld bij geloofsafvalligheid, help ik je te herinneren.
Bedankt voor de herinnering, hoewel die niet nodig is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:18:10 #291
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53167027
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:55 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waarom toch altijd die excuses? Het blijft als een paal boven water staan dat een substantieel deel van de moslims geweld niet onder alle omstandigheden verwerpt. Daarmee is de stelling dat de islam een "achterlijke" religie is gewoon onderschreven, de religie past in zijn huidige vorm gewoon niet in de 21e eeuw.
Omdat debatteren op basis van feiten altijd prettiger verloopt dan debatteren op basis van sentimenten.

De overgrote meerderheid van de Nederlandse moslims ziet geweld helemaal niet als een oplossing. Waarom wrijf jij die aan wat ze helemaal niet vinden?
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:19:17 #292
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53167055
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:03 schreef milagro het volgende:

[..]

Wat is er aggressief aan die reactie?
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:20:25 #293
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53167082
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat een enquete zou opleveren: "Vindt u geweld tegen moslims gerechtvaardigd?"
Ik gok een vergelijkbaar percentage.
pi_53167473
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat een enquete zou opleveren: "Vindt u geweld tegen moslims gerechtvaardigd?"
Ik ben ervan overtuigd dat die uitkomst dan zou blijken, dat de individuele moslim zelf maar moet uitzoeken of hij of zij de islam afzweert en dat het percentage dat meent dat een moslim bij afvalligheid een pak rammel verdient marginaal zal zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_53167622
quote:

[..]

moet je wel een vergelijkbare vraag stellen he, en niet eentje die de aanleiding lekker in het midden laat
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:01:43 #296
191256 Nakur_de_Islani
pi_53168238
quote:

[..]

Ben benieuwd hoe de volgende vraag zou worden beantwoord:
"Hoe reageert u als een van uw familie leden zich bekeert tot de Islam?"

1) U slaat hem/haar in elkaar net zo lang tot dat deze van de bekering af ziet
2) U kiest er voor om op normale manier de betrekkingen voor te zetten
3) U negeert de persoon in de hoop dat deze in uw ogen tot zijn/haar positiefen komt.

Denk dat het nogal tegen valt hoe Nederland dan denkt als de "Islamisering" in hun eigen huis plaats vindt.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:22:58 #297
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53168752
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat die uitkomst dan zou blijken, dat de individuele moslim zelf maar moet uitzoeken of hij of zij de islam afzweert en dat het percentage dat meent dat een moslim bij afvalligheid een pak rammel verdient marginaal zal zijn.
Dat is de vraag niet.
De vraag is of geweld tegen moslims gerechtvaardigd is.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:23:27 #298
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53168764
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:40 schreef milagro het volgende:

[..]

moet je wel een vergelijkbare vraag stellen he, en niet eentje die de aanleiding lekker in het midden laat
Hoezo? De aanleiding is "het moslim-zijn".
pi_53168853
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoezo? De aanleiding is "het moslim-zijn".
nee, als je een eerlijke vergelijking wil maken , moet je een vraag van gelijke lading stellem

mag je geweld tegen moslims gebruiken? is dat dus niet.

slaat een moslim jou de kop in, ja dan mag je geweld gebruiken
betrap je een moslim op het in elkaar timmeren van je vrouw, kind, zijn vrouw of kind ja dan mag je (gepast) geweld gebruiken

dus houd je niet zo van de domme, je bent gewoon aan het zuigen nu.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:27:57 #300
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53168881
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:26 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, als je een eerlijke vergelijking wil maken , moet je een vraag van gelijke lading stellem

mag je geweld tegen moslims gebruiken? is dat dus niet.

slaat een moslim jou de kop in, ja dan mag je geweld gebruiken
betrap je een moslim op het in elkaar timmeren van je vrouw, kind, zijn vrouw of kind ja dan mag je (gepast) geweld gebruiken

dus houd je niet zo van de domme, je bent gewoon aan het zuigen nu.
Nou, dan maak je het explicieter. "Mag je tegen moslims geweld gebruiken omdat ze moslim zijn?"
Zo gelukkig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')