abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52983840
Vooral als je (nog) werkzoekende bent! Bij sollicitaties en dergelijke overal dezelfde antwoorden: we zoeken iemand met meer ervaring, blabla....
Hoe kan iemand nu gvd ervaring krijgen als hij nergens de kans heeft om ervaring en op te doen, als je direct al in alles de prof onder de profs moet zijn voor de job waarvoor je solliciteert, om dan ook maar een schijntje van kans te krijgen
Maar wat ik helemaal zat begin te worden is dat je zelfs voor het volgen van een opleiding, eerst door een hele papiermolen en gesprekken moet, waarbij ze je helemaal op de rooster leggen en je leven onder de microscoop leggen, waarbij je hen zo al ziet denken: kijk daar, weer zo 'n groentje, net afgestudeerd, geen ervaring... Laten we die er maar vantussen houden, we willen nl zeker weten dat onze kandidaten slagen

Ik heb er echt genoeg van!!!!!
pi_52983903
Als je dat verhaal nou ff afsteekt bij je volgende solicitatiegesprek.... zonder de gvd's dan
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
pi_52983958
Je bent gewoon een loser.
wie het kleine niet eert is ambitieus
  donderdag 6 september 2007 @ 15:50:45 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52984042
Je maakt een te ongemotiveerde indruk. En net als elke manager moet je gewoon vet liegen in je CV.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52984043
Daarom moet je TIJDENS je opleiding ook al dingen naast je studie gaan doen. Op dat moment ben je nog goedkoop (want geen diploma), maar voor veel bedrijven toch interessant (want je kunt meer dan iemand die geen opleiding doet). Als je eenmaal bent afgestudeerd en mensen zien dat je 0 ervaring hebt opgedaan in de tussentijd, dan wordt het al een stuk lastiger idd.

Natuurlijk is het wel zo dat de overheid ( ) het actief ontmoedigt om naast je studie te werken, en sowieso om er activiteiten naast te doen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52984131
Ja, en ze zoeken ook geen ouwe knar met veel ervaring maar altijd een jong iemand ook nog.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_52984197
Of je bent gewoon een mocro, dan zou ik me er bij neerleggen en een kebabzaak openen .
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_52984287
Ik ben 26 en heb 7 jaar ervaring en mijn HBO werken tijdens je studie doet wonderen. Alleen bedrijven zoals Sogeti die bellen je dan op en zeggen ja maar je bent nog junior want je hebt geen mcsa dus je krijgt bij ons maar 2100 ja tief toch op ik heb 7 jaar ervaring. Bedrijven willen altijd het onderste uit de kan halen maar wel veel vangen voor jou.
pi_52984327
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:10 schreef Ultralaser het volgende:
Ik ben 26 en heb 7 jaar ervaring en mijn HBO werken tijdens je studie doet wonderen. Alleen bedrijven zoals Sogeti die bellen je dan op en zeggen ja maar je bent nog junior want je hebt geen mcsa dus je krijgt bij ons maar 2100 ja tief toch op ik heb 7 jaar ervaring. Bedrijven willen altijd het onderste uit de kan halen maar wel veel vangen voor jou.
Inderdaad, en dan is dat hele MCSA nog waardeloos ook
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52984768
Eigen onderneming.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_52984955
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:33 schreef Joy_Division het volgende:
Eigen onderneming.
Standaard antwoord. Dat wordt nu niet bepaald aantrekkelijk gemaakt in dit land, is het niet?
  donderdag 6 september 2007 @ 16:49:08 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52985162
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:40 schreef Seneca het volgende:

[..]

Standaard antwoord. Dat wordt nu niet bepaald aantrekkelijk gemaakt in dit land, is het niet?
Emigreren dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52985380
Nou heb nu eigen onderneming?
Hoezo onaantrekkelijk?

Vanaf het begin verdiend het aardig, als je het tenminste goed doet!
En dat zonder diploma's

Maar beetje liegen doet iedereen bij de sollicitatie.
Mohammed -> Sander
Ali -> Johan
pi_52987140
Ik snap de TS wel. Als je ziet wat voor een eisen bedrijven soms stellen, echt te idioot voor woorden.
WO diploma, 10 aanvullende certificaten en het liefst met 5 jaar werkervaring in dezelfde functie en ohja, niet ouder dan 21

en waar IK me dan kapot aan erger, WEL dat hele eisenpakket neerzetten en NERGENS neerzetten wat je ongeveer gaat verdienen het moet wel van 2 kanten komen he!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_52988085
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:02 schreef Mopst3r het volgende:
Of je bent gewoon een mocro, dan zou ik me er bij neerleggen en een kebabzaak openen .
  donderdag 6 september 2007 @ 19:07:41 #16
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_52988267
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:10 schreef Ultralaser het volgende:
Ik neem aan dat je met je 26e dan wel bij een goed bedrijf werkt die normaal betaald?

Ben laatst ook gebeld door Sogeti (ben zelf MBO-er), maar nog niet echt ingegaan op zijn aanbod om langs te komen
pi_52988370
Verdiep je dan eens meer in bedrijven waar je wilt werken, zoek uit wat ze missen en leer jezelf snel alles over datgene. Doe dan een sollicitatie en vermeld er duidelijk in dat jij kennis hebt over datgene wat hun nodig hebben. Dan heb je een veel betere kans. Overigs kan je ook nog altijd spreken over 'hobbykundige evaring', veel bedrijven trappen daar ook wel in ;p
pi_52989733
Het spijt me zeer, maar als er ooit een tijd is geweest waarin je makkelijk aan een baan kunt komen is het nu wel. Gewoon veel bedrijven aanschrijven en eens kritisch naar je CV kijken. Verder leren jezelf te verkopen zonder je er zelf ongemakkelijk bij te voelen. Succes!
pi_52991576
Dan moet je een nuttige studie volgen. Eerste gesprek was meteen raak voor mij. Super baan, goed salaris, veel opleidingsmogelijkheden... Terwijl eisen voor de baan hoger was dan ik kon bieden. Nu is de tijd om een baan te vinden. Dat het dan niet lukt, tsja dan is er iets mis met je studie of jou.
pi_52991618
Je moet gewoon onderaan beginnen, als je goed bent kom je snel genoeg bovendrijven.
pi_52991752
Moet je ook wel MOGEN beginnen; iets wat de VVD-yuppen hier nogal gauw schijnen te vergeten...
pi_52991868
Ik ken het! Ik heb zo'n beetje 100 (!!!) keer gesolliciteerd voordat ik aangenomen werd.. Hier en daar een baan af moeten wijzen omdat de werktijden of salaris waardeloos waren.. Deze baan is er eentje uit duizenden, van de 100 was dit absoluut de beste die ik kon krijgen.

Maar ik had het gesprek bijna afgezegd, omdat ik het solliciteren beu was, ik was de gesprekken beu, telkens weer dezelfde vragen die nergens over gaan, steeds weer de afwijzing. Ik besloot te gaan (och het was toch om de hoek) en voila, ineens had ik 'de' baan'

Ik zou zeggen, geef niet op want het is mij gelukt dus het moet iemand anders zeker lukken
  donderdag 6 september 2007 @ 22:20:47 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52992252
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef harrypiel het volgende:

Moet je ook wel MOGEN beginnen; iets wat de VVD-yuppen hier nogal gauw schijnen te vergeten...
Waarmee? Een opleiding?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52992903
gewoon voor hun kiezen gooien
zodra je binnenkomt direct vragen of ze gaan vragen of je ervaring hebt van een aantal jaar.
Bespaart moeite, ik zou het zo doen hoor
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_52993425
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:20 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waarmee? Een opleiding?!
Wat denk je zelf als je de TT in het achterhoofd hebt? Werk natuurlijk. Dr hangt tegenwoordig een cultuurtje van "je moet naast de opleiding ook de persoonlijkheid van de ideale schoonzoon (lees: gladde prater) hebben" in het nederlandse bedrijfsleven. Waar is de waardering voor echte vakinhoudelijke vaardigheden gebleven? Al dat gehamer op goede sociale vaardigheden begint zo langzamerhand draconische vormen aan te nemen. Moet het echt allemaal zo hoogontwikkeld en speciaal zijn? "gewoon goed" is goed genoeg hoor.

*gaat CV eens opleuken onder het credo van "two can play that game"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')