abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2007 @ 14:07:14 #1
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_52981715
Ik heb de laatste paar dagen nogal traag internet. Vooral het bezoeken van reguliere websites gaan vreselijk traag. Om er nu geen verkapt dig topic van te maken zal ik niet al te diep erop ingaan, maar ik bel dus naar die tele2 servicedesk:

"Welkom bij tele 2"
"Blabla, menugeneuzel"
"Er is een lange wachttijd, een ogenblik geduld"
....wacht....wacht....WACHT...

23 minuten later :'(

Domme medewerker: "Met Yousur (ik zal zijn achternaam je maar besparen ivm privacy). Waarmee kan ik u helpen"
ik: "Ja goedenavond, mijn internet is erg traag de laatste 3 dagen."
..."eum.......ah. internet traag... .. . (op mompelende toon) vraag aan de klant of....(/eind mompelende toon) Heeft u uw computer herstart?"
ik: "Ja, ik heb het al 3 dagen he, natuurlijk heb ik hem herstart"

Domme medewerker: "Oh... eum.... ... Zijn mischien uw kabels ergens in slechte staat?"
ik: "Ik heb niet aan de kabels gezeten..."
Domme medewerker: "Oh..."

Zo ging dat zo'n 8 minuten door, totdat hij zijn boekje uit had en mij kon vertellen dat hij een 'ticket' aan zou maken voor de technische dienst.
Ik zeg: "Ja zeg, ik bel toch nu al naar de technische dienst ofniet?"
Hij: "Ja, dat klopt" ...
Ik: "Nou, ik krijg het idee dat uw boekje technischer is dan u!"

Na een heel gesprek heb ik hem doen beloven dat die technische mensen me binnen 9 dagen (snel hè!) terugbellen...

KUT DOMME LBO MEDEWERKERS BIJ TELE2
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_52981752
Al een traceroute uitgevoerd, gekeken waar de hops de langste ping hebben? Netstat gekeken hoeveel verbindingen er openstaan?
  donderdag 6 september 2007 @ 14:10:28 #3
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52981809
Toevallig een beest dat aan de kabels heeft geknabbeld? Of anderszins een breuk in de kabel??
  donderdag 6 september 2007 @ 14:11:37 #4
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52981846
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:07 schreef cygnusx het volgende:
Ik heb de laatste paar dagen nogal traag internet. Vooral het bezoeken van reguliere websites gaan vreselijk traag. Om er nu geen verkapt dig topic van te maken zal ik niet al te diep erop ingaan, maar ik bel dus naar die tele2 servicedesk:

ijl ijl ijl
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:08 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Al een traceroute uitgevoerd, gekeken waar de hops de langste ping hebben? Netstat gekeken hoeveel verbindingen er openstaan?
Hij was niet helemaal duidelijk zeker .
phluphy for president!
pi_52981857
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:07 schreef cygnusx het volgende:
Ik heb de laatste paar dagen nogal traag internet. Vooral het bezoeken van reguliere websites gaan vreselijk traag. Om er nu geen verkapt dig topic van te maken zal ik niet al te diep erop ingaan, maar ik bel dus naar die tele2 servicedesk:

"Welkom bij tele 2"
"Blabla, menugeneuzel"
"Er is een lange wachttijd, een ogenblik geduld"
....wacht....wacht....WACHT...

23 minuten later :'(

Domme medewerker: "Met Yousur (ik zal zijn achternaam je maar besparen ivm privacy). Waarmee kan ik u helpen"
ik: "Ja goedenavond, mijn internet is erg traag de laatste 3 dagen."
..."eum.......ah. internet traag... .. . (op mompelende toon) vraag aan de klant of....(/eind mompelende toon) Heeft u uw computer herstart?"
ik: "Ja, ik heb het al 3 dagen he, natuurlijk heb ik hem herstart"

Domme medewerker: "Oh... eum.... ... Zijn mischien uw kabels ergens in slechte staat?"
ik: "Ik heb niet aan de kabels gezeten..."
Domme medewerker: "Oh..."

Zo ging dat zo'n 8 minuten door, totdat hij zijn boekje uit had en mij kon vertellen dat hij een 'ticket' aan zou maken voor de technische dienst.
Ik zeg: "Ja zeg, ik bel toch nu al naar de technische dienst ofniet?"
Hij: "Ja, dat klopt" ...
Ik: "Nou, ik krijg het idee dat uw boekje technischer is dan u!"

Na een heel gesprek heb ik hem doen beloven dat die technische mensen me binnen 9 dagen (snel hè!) terugbellen...

KUT DOMME LBO MEDEWERKERS BIJ TELE2
Blijkbaar was het z'n eerste dag, als ik dit zo lees:
quote:
..."eum.......ah. internet traag... .. . (op mompelende toon) vraag aan de klant of....(/eind mompelende toon) Heeft u uw computer herstart?"
Jammer dat je daar geen begrip voor hebt, ik neem aan dat jij toen je begon met een baantje ook nog niet gelijk alles wist.

Kneus!
It's about being boss, not being the boss...
  donderdag 6 september 2007 @ 14:12:32 #6
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52981866
Maar goed terechte klacht, helpdesks worden tegenwoordig eingelijk altijd door laag of ongeschoold personeel bemand om kosten te besparen .
phluphy for president!
pi_52981879
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:08 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Al een traceroute uitgevoerd, gekeken waar de hops de langste ping hebben? Netstat gekeken hoeveel verbindingen er openstaan?
tuurlijk niet, dat moeten die "domme" mensen uitzoeken bij de helpdesk!


domme mensen die anderen dom noemen
  donderdag 6 september 2007 @ 14:17:13 #8
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_52981986
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:12 schreef rival het volgende:

[..]

tuurlijk niet, dat moeten die "domme" mensen uitzoeken bij de helpdesk!


domme mensen die anderen dom noemen
Wellicht heeft hij dat al wel gedaan, maar hij wou er niet te veel op in gaan, om er geen verkapt DIG topic van te maken.

Het probleem hoeft dus niet opgelost te worden door de mensen hier die denken er verstand van te hebben, maar door de TD van Tele2.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 6 september 2007 @ 14:24:52 #9
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_52982179
Dat die mensen niet alle kennis in huis hebben snap ik wel, maar zorg dan in ieder geval dat ze klantvriendelijk zijn! Echt ongelofelijk hoe die mensen je soms te woord staan!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_52982514
Zelfs de eerste lijn moet een speedtest kunnen uitvoeren..
pi_52982654
Mailen met rekening@tele2.nl krijg je je geld terug over de dagen dat het niet/langzaam heeft gewerkt
pi_52982698
Fok is altijd ook reuze traag, ondanks mijn 20 MB verbinding
  donderdag 6 september 2007 @ 15:05:51 #13
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_52983135
Wat veel mensen vaak niet begrijpen voordat ze een helpdesk/callcenter bellen is dat de betreffende helpdesk medewerker niet weet hoeveel kennis de bellende gebruiker heeft.

Sommige gebruikers raken geirriteerd als je vragen steld zoals "zitten de kabels goed" e.d en komen met opmerkingen als "Ik ben toch niet achterlijk" bijvoorbeeld en als je bij een andere gebruiker weer wat diepere vragen gaat stellen krijg je de opmerking "Ja daar heb ik geen verstand van hoor".

Als helpdeskmedewerker ben je niet direct op de hoogte hoeveel kennis een gebruiker heeft veel mensen realiseren dit helaas niet oftewel het gebeurd erg vaak dat een helpdeskmedewerker afgerekend wordt op dit soort dingen en dan meteen als dom/achterlijk wordt gezien.

Af en toe een beetje jammer....
Respect to the man in the ice cream van !
  donderdag 6 september 2007 @ 15:10:31 #14
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52983225
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:05 schreef Mythik het volgende:
Wat veel mensen vaak niet begrijpen voordat ze een helpdesk/callcenter bellen is dat de betreffende helpdesk medewerker niet weet hoeveel kennis de bellende gebruiker heeft.

Sommige gebruikers raken geirriteerd als je vragen steld zoals "zitten de kabels goed" e.d en komen met opmerkingen als "Ik ben toch niet achterlijk" bijvoorbeeld en als je bij een andere gebruiker weer wat diepere vragen gaat stellen krijg je de opmerking "Ja daar heb ik geen verstand van hoor".

Als helpdeskmedewerker ben je niet direct op de hoogte hoeveel kennis een gebruiker heeft veel mensen realiseren dit helaas niet oftewel het gebeurd erg vaak dat een helpdeskmedewerker afgerekend wordt op dit soort dingen en dan meteen als dom/achterlijk wordt gezien.

Af en toe een beetje jammer....
Ow ik (als computer nerd) zeg altijd gewoon wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb. Geeft hun ook een beetje een idee wat ik weet . Helpt erg goed moet ik zeggen, een echte aanrader .
phluphy for president!
pi_52983273
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:10 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Ow ik (als computer nerd) zeg altijd gewoon wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb. Geeft hun ook een beetje een idee wat ik weet . Helpt erg goed moet ik zeggen, een echte aanrader .
dat doe ik ook als ik een helpdesk bel. dan merken ze ook meteen dat ik geen dombo ben en wel iets weet.... ik heb als klant nooit problemen met de helpdesk maar die had ik wel met klanten toen ik er werkte
pi_52983287
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:46 schreef Pegasus_rules het volgende:
Fok is altijd ook reuze traag, ondanks mijn 20 MB verbinding
Bel de helpdesk.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_52983360
sowieso tele2
  donderdag 6 september 2007 @ 15:21:45 #18
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_52983528
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:10 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Ow ik (als computer nerd) zeg altijd gewoon wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb. Geeft hun ook een beetje een idee wat ik weet . Helpt erg goed moet ik zeggen, een echte aanrader .
Misschien dat jij dat doet maar lang niet iedereen doet dat en dan zul je als hd medewerker toch vragen moeten gaan stellen.
Respect to the man in the ice cream van !
  donderdag 6 september 2007 @ 15:22:50 #19
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52983554
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:12 schreef rival het volgende:

[..]

dat doe ik ook als ik een helpdesk bel. dan merken ze ook meteen dat ik geen dombo ben en wel iets weet.... ik heb als klant nooit problemen met de helpdesk maar die had ik wel met klanten toen ik er werkte
Herkenbaar .Tijdje op een helpdesk stage gelopen, me eerste klant kwam ze ongenoegen uiten en opzeggen .
phluphy for president!
pi_52983608
Positieve discriminatie. Van het bellen naar callcentra word je zelden wijzer.

Zet daar gewoon apen neer die weten nog meer .
  donderdag 6 september 2007 @ 15:24:58 #21
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52983615
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:21 schreef Mythik het volgende:

[..]

Misschien dat jij dat doet maar lang niet iedereen doet dat en dan zul je als hd medewerker toch vragen moeten gaan stellen.
Yup daar geef ik het ook mee als aanrader in de hoop dat meer mensen het gaan doen . Denk zelf dat ze het beste met wat simpele vragen kunnen beginnen zoals wat heeft een gedaan of geprobeerd en dan kan je uit de reactie al redelijk wat opmaken over wat ze weten en wat niet.
phluphy for president!
  donderdag 6 september 2007 @ 15:25:39 #22
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52983640
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
Positieve discriminatie. Van het bellen naar callcentra word je zelden wijzer.

Zet daar gewoon apen neer die weten nog meer .
Je zou theoretisch een computer neer kunnen zetten die het zelfde script door loopt als die helpdesk mutsen .
phluphy for president!
pi_52983671
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:05 schreef Mythik het volgende:
Wat veel mensen vaak niet begrijpen voordat ze een helpdesk/callcenter bellen is dat de betreffende helpdesk medewerker niet weet hoeveel kennis de bellende gebruiker heeft.

Sommige gebruikers raken geirriteerd als je vragen steld zoals "zitten de kabels goed" e.d en komen met opmerkingen als "Ik ben toch niet achterlijk" bijvoorbeeld en als je bij een andere gebruiker weer wat diepere vragen gaat stellen krijg je de opmerking "Ja daar heb ik geen verstand van hoor".

Als helpdeskmedewerker ben je niet direct op de hoogte hoeveel kennis een gebruiker heeft veel mensen realiseren dit helaas niet oftewel het gebeurd erg vaak dat een helpdeskmedewerker afgerekend wordt op dit soort dingen en dan meteen als dom/achterlijk wordt gezien.

Af en toe een beetje jammer....
Inderdaad. Vervelende eindgebruikers...
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_52983853
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:25 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Je zou theoretisch een computer neer kunnen zetten die het zelfde script door loopt als die helpdesk mutsen .
En dan uiteindelijk door al die keuze menu's toch nog uitkomen bij een helpdesk medewerker .
  donderdag 6 september 2007 @ 15:39:21 #25
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52983888
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En dan uiteindelijk door al die keuze menu's toch nog uitkomen bij een helpdesk medewerker .


Het is leuk als je belt omdat je internet het niet meer doet en als ze dan zeggen dat je ff op hun site moet kijken . Waarom denken ze daar niet bij na .
phluphy for president!
pi_52983947
ff modempje 10 minuten van de stroom afhalen, of een harde reset geven ( zit vast wel ergens een knopje met reset, en doe eens, start -> uitvoeren -> cmd (enter ) -> netstat
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_52983949
en jullie moesten eens weten hoe vaak ik mensen boos had gemaakt met de vraag, zitten alle stekkers nog goed?


en dan kom je langs en (waasrchijnlijk door de schoonmakers oid) dan liggen de kabels eruit....
pi_52984107
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:39 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]



Het is leuk als je belt omdat je internet het niet meer doet en als ze dan zeggen dat je ff op hun site moet kijken . Waarom denken ze daar niet bij na .
Omdat ze volkomen geautomatiseerd door hun instructies heengaan. Dom is het wel .
  donderdag 6 september 2007 @ 16:07:34 #29
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52984250
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:55 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Omdat ze volkomen geautomatiseerd door hun instructies heengaan. Dom is het wel .
Ja idd het is het zelfde als:
  • Op een analoge TV laten zien wat het verschil in beeld tussen een analoge TV en een HD TV is
  • Keyboard error press F2 to continue
  • Klagen dat je telefoon het niet doet en te horen krijgen dat ze je terug bellen
    etc etc
  • phluphy for president!
    pi_52984549
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 14:12 schreef WyriHaximus het volgende:
    Maar goed terechte klacht, helpdesks worden tegenwoordig eingelijk altijd door laag of ongeschoold personeel bemand om kosten te besparen .
    jaa idd, van die mensen van 16/17 die er weinig verstand van hebben, maarja die zijn goedkoop he... maar ooit denk ik komen ze er op terug..wat betreft die leeftijdgrens..
    ***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
      donderdag 6 september 2007 @ 17:30:11 #31
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_52986047
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 15:05 schreef Mythik het volgende:
    Wat veel mensen vaak niet begrijpen voordat ze een helpdesk/callcenter bellen is dat de betreffende helpdesk medewerker niet weet hoeveel kennis de bellende gebruiker heeft.

    Sommige gebruikers raken geirriteerd als je vragen steld zoals "zitten de kabels goed" e.d en komen met opmerkingen als "Ik ben toch niet achterlijk" bijvoorbeeld en als je bij een andere gebruiker weer wat diepere vragen gaat stellen krijg je de opmerking "Ja daar heb ik geen verstand van hoor".

    Als helpdeskmedewerker ben je niet direct op de hoogte hoeveel kennis een gebruiker heeft veel mensen realiseren dit helaas niet oftewel het gebeurd erg vaak dat een helpdeskmedewerker afgerekend wordt op dit soort dingen en dan meteen als dom/achterlijk wordt gezien.

    Af en toe een beetje jammer....
    ik heb voordat hij zijn hele boekje langsging duidelijk verteld dat het met een http request bijzonder traag ging en dat ik dit op meerdere pc's heb getest. niet alleen vroeg hij daarna alsnog of ik meerdere pc's heb getest en wat er traag gaat maar hij stelde zelfs een vraag dubbel.
    Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
      donderdag 6 september 2007 @ 17:33:19 #32
    98700 cygnusx
    Manisch Positief
    pi_52986130
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 14:12 schreef T3rr0r het volgende:

    [..]

    Blijkbaar was het z'n eerste dag, als ik dit zo lees:
    [..]

    Jammer dat je daar geen begrip voor hebt, ik neem aan dat jij toen je begon met een baantje ook nog niet gelijk alles wist.

    Kneus!
    Nou, ik heb wel begrip dat sommigen net nieuw zijn, maar verbind me dan of door met een andere medewerker of ga eerst even in de leer op een gebied.
    Bovendien is het nog steeds zo dat hij gewoon hardop de vragen voorleest.
    Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
    pi_52986253
    Ik heb ook een tijdje helpdesk werk gedaan voor planet internet/het net. Het was geen pretje.

    Het probleem met de callcenters is dat er nogal veel mensen werken die geen idee hebben waarmee ze precies aan het helpen zijn. Het personeel bestaat voornamelijk uit:
    Studenten, allochtonen, huisvrouwen en overige ongeschoolden. (meestal uitzendkrachten).

    maar goed... ondanks alles moet ik zeggen dat er best veel medewerkers zijn die met alle goede wil een klant proberen te helpen met de beperkte middelen op de 1ste lijn.
    En je moest eens weten wat voor volk er allemaal belt. Echt de grootste asociale idioten met computers bomvol spyware die hun providers overal de schuld van geeft enz...
    ٩๏̯͡๏)۶
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')