Dat is wel waarquote:Op donderdag 6 september 2007 13:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Een beetje keelpijn noem je toch geen keelontsteking? Kom op zeg.
Keelontsteking heb je in verschillende gradaties hoor, ik zeg toch ook niet dat ik lig te creperen van de pijn. Als je opgezette lymfklieren hebt betekent dat je een afweerreactie hebt, dat is hetzelfde als een ontsteking. Ontsteking is de plaatselijke afweerreactie van je lichaam op een schadelijke prikkel (micro-organisme) Look it upquote:Op donderdag 6 september 2007 13:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Een beetje keelpijn noem je toch geen keelontsteking? Kom op zeg.
Komt dat gedoe met je keel niet gewoon van in een rokerige ruimte staan? Ikzelf heb het soms ook wel eens, of rook jij ook? Rook je meer dan anders in de kroeg/disco?quote:Op donderdag 6 september 2007 13:56 schreef radioanne het volgende:
[..]
Keelontsteking heb je in verschillende gradaties hoor, ik zeg toch ook niet dat ik lig te creperen van de pijn. Als je opgezette lymfklieren hebt betekent dat je een afweerreactie hebt, dat is hetzelfde als een ontsteking. Ontsteking is de plaatselijke afweerreactie van je lichaam op een schadelijke prikkel (micro-organisme) Look it up![]()
Maar inderdaad, ik denk dat ik meer vocht op zo n avond moet drinken, goede tip!
Ga je iedere keer naar dezelfde gelegenheid of is t overal t zelfde?quote:Op donderdag 6 september 2007 13:56 schreef radioanne het volgende:
Keelontsteking heb je in verschillende gradaties hoor, ik zeg toch ook niet dat ik lig te creperen van de pijn. Als je opgezette lymfklieren hebt betekent dat je een afweerreactie hebt, dat is hetzelfde als een ontsteking. Ontsteking is de plaatselijke afweerreactie van je lichaam op een schadelijke prikkel (micro-organisme) Look it up![]()
Maar inderdaad, ik denk dat ik meer vocht op zo n avond moet drinken, goede tip!
Nee, alleen als je pijnlijke opgezette lymfeklieren hebt.. Als je duidelijk voelbare lymfeklieren hebt en ze doen geen pijn, dan moet je je echt zorgen gaan makenquote:Op donderdag 6 september 2007 13:56 schreef radioanne het volgende:
[..]
Hahahaha, dan zouden rokers continu opgezette lymfeklieren moeten hebben... Ennuh... Lees tquote:Op donderdag 6 september 2007 14:07 schreef radioanne het volgende:
Nee ik rook zelf niet. Van rook word je wel bijv. schor, maar je krijgt er toch geen opgezette lymfklieren e.d. van? Maargoed rook zal ook wel slecht zijn ja. Yay, voor horeca-rookverbod trouwens.
Na t rookverbod zul je inderdaad wel andere dingen gaan ruiken, maar al die irriterende stoffen die in sigaretten zitten ben je dan in ieder geval kwijt. Kunnen ze dan geen luchtverfrisser met parfum oid gebruiken voor de stank van bier en mensen. Beetje een non-argument om tegen t rookverbod te zijn, hoor.quote:
In geen enkele discotheek ga je last hebben van die geur, omdat er wettelijke voorschriften zijn aan hoeveel luchtverversing per toegelaten persoon er moet voldaan worden. In België mag je in verschillende kleinere clubjes al niet meer roken, en daar stinkt het niet naar zweet/bier/weet ik veel wat.quote:
Chemicalien toevoegen aan de lucht zou niet slecht zijn? Er moet een overmaat aanquote:Op donderdag 6 september 2007 14:20 schreef radioanne het volgende:
Na t rookverbod zul je inderdaad wel andere dingen gaan ruiken, maar al die irriterende stoffen die in sigaretten zitten ben je dan in ieder geval kwijt. Kunnen ze dan geen luchtverfrisser met parfum oid gebruiken voor de stank van bier en mensen. Beetje een non-argument om tegen t rookverbod te zijn, hoor.
Is toch echt in t nieuws geweest dat t een probleem is met de nieuwe wetgeving... Ikquote:Op donderdag 6 september 2007 14:23 schreef Athmozz het volgende:
In geen enkele discotheek ga je last hebben van die geur, omdat er wettelijke voorschriften zijn aan hoeveel luchtverversing per toegelaten persoon er moet voldaan worden. In België mag je in verschillende kleinere clubjes al niet meer roken, en daar stinkt het niet naar zweet/bier/weet ik veel wat.
Ja en..? In luchtverfrissers zit geen teer, koolmonoxide, waterstofcyanide, pyridine, ammoniak en zo kan ik nog wel even doorgaan..quote:Op donderdag 6 september 2007 14:23 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Chemicalien toevoegen aan de lucht zou niet slecht zijn? Er moet een overmaat aan
dat spul in de lucht aanwezig zijn om andere geuren te overschaduwen...
Het is t een inruilen voor t ander...
zelf laten bepalen werkt niet, dan is het wel roken omdat anders de omzet wat daalt tov de andere café's, iets wat perfect opgevangen wordt als alle cafés stoppen, aangezien niemand minder op café zal gaan. Hier in België is er tijdelijk een lichte daling geweest, maar na een maandje oid was dat alweer over.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:26 schreef B-FliP het volgende:
Is toch echt in t nieuws geweest dat t een probleem is met de nieuwe wetgeving... Ik
ben eerder voor een vrije keuze... Een kroeg/club/whatever moet zelf bepalen wat ze
toelaten of niet...
Ik quote:quote:Op donderdag 6 september 2007 14:28 schreef radioanne het volgende:
Ja en..? In luchtverfrissers zit geen teer, koolmonoxide, waterstofcyanide, pyridine, ammoniak en zo kan ik nog wel even doorgaan..
Ja er zullen zeker wel schadelijke stoffen in zitten, maar zo slecht als sigarettenrook? Ik denk het nietquote:Op donderdag 6 september 2007 14:37 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik quote:
Uit onderzoek van de koepelorganisatie van consumentenbonden in Europa is gebleken dat luchtverfrissers vaak hoge concentraties kankerverwekkende stoffen bevatten. Door mazen in de huidige wetgeving hoeven fabrikanten de samenstelling van hun producten niet aan te passen en zijn ze niet strafbaar, aldus een woordvoerster van de Consumentenbond.
http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?showtopic=1226
En die gedachte is waarop gebaseerd?quote:Op donderdag 6 september 2007 14:40 schreef radioanne het volgende:
Ja er zullen zeker wel schadelijke stoffen in zitten, maar zo slecht als sigarettenrook? Ik denk het niet
Daar is denk ik geen onderzoek naar gedaan, dus precies zo quoten als jij kan waarschijnlijk niet. Maargoed er zijn zekersteweten niet-schadelijke (of minimaal schadelijk, want alles is tegenwoordig schadelijk en kankerverwekkend) luchtverfrissers en een niet schadelijke sigaret moet nog uitgevonden worden.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:45 schreef B-FliP het volgende:
[..]
En die gedachte is waarop gebaseerd?
daar zou ik het niet zeker van zijn, veel van die rommel die geur verspreidt is gebaseerd op verbindingen met benzeen, en benzeen zelf is zo kankerverwekkend als maar mogelijk is, en veel afgeleiden daarvan zijn ook niet de gezondste stoffen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:40 schreef radioanne het volgende:
[..]
Ja er zullen zeker wel schadelijke stoffen in zitten, maar zo slecht als sigarettenrook? Ik denk het niet
Nou ja in saunatenten verlies je ook meer vocht, dus in theorie zou dat het kunnen zijnquote:Op donderdag 6 september 2007 16:40 schreef radioanne het volgende:
Ik denk dat het inderdaad kan liggen aan vochttekort, ik zal daar dan ook eens beter op letten.
Verder is het niet specifiek bij 1 tent, maar wel altijd erger bij tenten waar zo n sauna sfeer heerst. Iedereen danst, het is benauwd en erg klam. Dan is het de volgende dag dus echt zeker ziekjes, keelpijn en opgezette lymfklieren.
Bacterien gedijen ook enorm goed in dat soort ruimtes, en door de vloeistof in de lucht verspreidenquote:Op donderdag 6 september 2007 16:50 schreef Thrackan het volgende:
Nou ja in saunatenten verlies je ook meer vocht, dus in theorie zou dat het kunnen zijn
Ook gij heeft een pundtquote:Op vrijdag 7 september 2007 10:13 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Bacterien gedijen ook enorm goed in dat soort ruimtes, en door de vloeistof in de lucht verspreiden
die zich ook heel snel...
quote:Op donderdag 6 september 2007 14:09 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nee, alleen als je pijnlijke opgezette lymfeklieren hebt.. Als je duidelijk voelbare lymfeklieren hebt en ze doen geen pijn, dan moet je je echt zorgen gaan maken.
Nou, dat vertelde mij een docent van de weekquote:Op zaterdag 8 september 2007 01:29 schreef DDM het volgende:
[..]
Haha. Zo werkt dat gelukkig niet
Je moet je pas zorgen maken als je een klier voelt boven je linker sleutelbeen![]()
Ja snap de achterliggende gedachte ook welquote:Op zaterdag 8 september 2007 17:58 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nou, dat vertelde mij een docent van de week.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |