abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 september 2007 @ 17:19:34 #151
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53052785
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:17 schreef Tigereve het volgende:

maar ik moet wel zeggen dat je genoeg vooroodelen hebt.
en dat vind ik een beetje jammer.
Wat ik al zei, je hoeft je niet aangesproken te voelen. Ik weet ook heus wel dat niet iedereen zo is zoals ik beschrijf.
Ik chargeer een beetje om sommigen misschien een beetje aan het denken te zetten, that's all.
En ik hoop natuurlijk een beetje op happers.
Gourmetten of steengrillen?
pi_53052811
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:13 schreef Silenus het volgende:

[..]

Oke, goeie reactie.

Ik ben helemaal niet gefrustreerd hoor, ik maak me helemaal nooit druk om thuiswoners omdat ik er simpelweg nooit mee in contact kom. Mijn oog viel toevallig op dit topic en toen ging ik er even over nadenken.
De mens waar ik 'tegen aan het schoppen ben', is de mens die halstarrig blijft ontkennen dat ze geen behoefte hebben aan de dingen die ik noem in mijn betoogje. Maakt mij verder niet uit, iedereen moet doen waar 'ie zin in heeft.
Maar ga dan niet roepen dat het heus wel zelfstandig wonen is als je een verdieping hoger woont dan je ouders, want dat is gewoon niet zo. Of dat je 'ook heus wel een leuke studententijd' kunt hebben als je thuis woont, want neem maar van mij aan dat je écht heel veel mist.
ik ben het met je eens dat het geen zelfstandig wonen is maar ik vraag me dan even af of je echt zoveel mist als je nog thuiswoont of als je uit huis woont......
ik denk dat dat een kwestie van eigen mening is.
The eyes of a person are the mirrors of the soul
pi_53052872
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:19 schreef Silenus het volgende:

[..]

Wat ik al zei, je hoeft je niet aangesproken te voelen. Ik weet ook heus wel dat niet iedereen zo is zoals ik beschrijf.
Ik chargeer een beetje om sommigen misschien een beetje aan het denken te zetten, that's all.
En ik hoop natuurlijk een beetje op happers.
kijk dat maakt wel weer een hoop duidelijk maar je houd ook wel mooi het onderwerp op gang. wellicht met een vuurtje eronder
maar ik voel me niet aangesproken ik ben gewoon benieuwd WAT mensen aan het denken zet.
en natuurlijk kijk ik of je jezelf niet tegenspreekt
dat ben ik...
  zondag 9 september 2007 @ 17:23:40 #154
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53052878
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:18 schreef floris.exe het volgende:

Nou, so what?
Nouja, het maakt mij ook geen drol uit verder!
Ik snap je punt ook wel, en ik ben het met je eens dat iedereen een 'leuke studententijd' anders invult...

Waar ik echter een beetje tegenaan schopte zijn de thuiswoners die reageren in de trant van 'ik hoef echt niet in zo'n vies studentenhuis te wonen, in een kutkamertje van 4 bij 3, veel geld kwijt te zijn voor zoiets terwijl ik ook relaxt bij mama kan wonen'.
Die lui kan ik gewoon moeilijk serieus nemen, en of zij daar weer een boodschap aan hebben maakt mij dan weer niets uit.

Als iemand zich erin herkent, en die voelt zich daar verder prima bij....Wat maakt het uit, als hij/zij maar gelukkig is met wat hij doet.
  zondag 9 september 2007 @ 17:26:34 #155
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53052933
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:20 schreef Tigereve het volgende:

[..]

ik ben het met je eens dat het geen zelfstandig wonen is maar ik vraag me dan even af of je echt zoveel mist als je nog thuiswoont of als je uit huis woont......
ik denk dat dat een kwestie van eigen mening is.
Het 'probleem' is dus dat thuiswoners geen idee hebben van wat ze missen. Ik weet ook niet hoe ze het 'uitwonende leven' zien. Misschien als een student die ipv zaterdag dan wel eens op een dinsdag of donderdag gaat stappen en verder gewoon hetzelfde leeft als een thuiswonende student die op zolder woont bij de ouders? Dat is het dus niet.

En ik kom ook weinig uitwoners tegen die daarna nog terug willen naar hun ouders, dat zegt denk ik ook wel wat.
  zondag 9 september 2007 @ 17:31:07 #156
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_53053046
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:46 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dus omdat je geen behoefte hebt om te wonen in een studentenhuis ben je niet sociaal? Ik zelf woonde ook alleen. Ik moet/moest er niet aan denken om samen met anderen te wonen.
Nee bah, nieuwe mensen leren kennen, stel je voor!
pi_53053071
Tijdens mijn vorige opleiding woonde ik thuis, omdat het maar een half uur reizen was. Maar nu is het anderhalf uur en ben ik op mezelf gaan wonen. Ik ben bij een aantal studentenhuizen langs gegaan, maar dat trok me niet zo heel erg, dus nu heb ik een appartement met eigen keuken en badkamer in een gebouw voor studenten. Op die manier zit je toch in het studentenleven, ook al woon je in je eentje in je huis .

En nu ik dit weet wilde ik eigenlijk tijdens mijn vorige opleiding ook wel op kamers, ook al was het maar een half uur reizen, omdat het veel relaxter is. En je leert er veel van .
pi_53053099
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:26 schreef Silenus het volgende:

[..]

Het 'probleem' is dus dat thuiswoners geen idee hebben van wat ze missen. Ik weet ook niet hoe ze het 'uitwonende leven' zien. Misschien als een student die ipv zaterdag dan wel eens op een dinsdag of donderdag gaat stappen en verder gewoon hetzelfde leeft als een thuiswonende student die op zolder woont bij de ouders? Dat is het dus niet.

En ik kom ook weinig uitwoners tegen die daarna nog terug willen naar hun ouders, dat zegt denk ik ook wel wat.
je hebt gelijk dat uitwonenden geen idee hebben inderdaad. maar het kan ook zijn en dan noem ik een voorbeeld: dat je of afgeschrikt bent met wat je hebt gezien bij familie/vrienden etc.
of dat je er geen optie in ziet omdat het financieel niet haalbaar is,
of dat je last hebt van verlatingsangst wat (denk ik) bij de meeste de rede is.
ik noem maar wat.
maar dan snap ik nog steeds niet wat het gemis is.....
kijk als al die mensen zeggen dat ze het fantastisch hebben en zo laat thuiskomen als ze willen etc. zie ik het grote verschil even niet snap je.....
  zondag 9 september 2007 @ 17:34:33 #159
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_53053126
Zoals silenus het al zei, je mist gewoon veel als je thuis blijft wonen. Maar ik denk dat het over het algemeen gewoon een verschil is een type mensen. Meer/minder ondernemend...
pi_53053132
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:22 schreef Apotheose het volgende:
zou nooit mn geld willen uitgeven aan die stinkende studentenhuizen waar je douche, plee, keuken etc moet delen met luie studenten die t woord 'opruimen' of 'schoonmaken' nog nooit hebben opgezocht in het woordenboek. Opbokke
Dat heeft simpelweg te maken met het feit dat wij níet achterlijk zijn en de definitie danwel omschrijving van 'schoonmaken' en 'opruimen' wél weten.
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
  zondag 9 september 2007 @ 17:37:30 #161
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_53053220
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:04 schreef Silenus het volgende:
Je hebt amper wat van de wereld gezien, je hebt een leuke burgerlijke relatie met je klasgenootje van VWO4, maar hee!! Je hebt een baan en geld genoeg om een leuk rijtjeshuis te kopen in dezelfde straat als je ouders!! Hoe ziet de rest van je leven eruit?
Even kijken, ohja. Elke dag om 06.30u opstaan, in het weekend naar je ouders, want daar kun je nog steeds geen afscheid van nemen namelijk, en één keer in het jaar drie weken naar de camping in Frankrijk. En dit herhaalt zich elk jaar, totdat je in 2065 een keer dood gaat.
  zondag 9 september 2007 @ 17:40:06 #162
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_53053298
Oja, en ik denk dat Silenus zo een beetje zijn fantasie beschrijft van hoe hij eigenlijk zijn leven zou willen hebben.
En alsof je niet vanaf je thuis met je nepvrienden van de studentenvereniging naar Helsinki kunt gaan
  zondag 9 september 2007 @ 17:43:17 #163
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53053373
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:40 schreef Gluckskafer het volgende:
Oja, en ik denk dat Silenus zo een beetje zijn fantasie beschrijft van hoe hij eigenlijk zijn leven zou willen hebben.
En alsof je niet vanaf je thuis met je nepvrienden van de studentenvereniging naar Helsinki kunt gaan
Hahaha, je denkt maar wat je wilt denken jongen.
pi_53053485
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:23 schreef Silenus het volgende:

[..]

Waar ik echter een beetje tegenaan schopte zijn de thuiswoners die reageren in de trant van 'ik hoef echt niet in zo'n vies studentenhuis te wonen, in een kutkamertje van 4 bij 3, veel geld kwijt te zijn voor zoiets terwijl ik ook relaxt bij mama kan wonen'.
Die lui kan ik gewoon moeilijk serieus nemen, en of zij daar weer een boodschap aan hebben maakt mij dan weer niets uit.
Waarom zou je zo iemand niet serieus kunnen nemen? Dat zijn toch goede argumenten? Ik moet er zelf ook niet aan denken om in zo'n klein stinkend hok te wonen. Dan woon ik wel wat langer thuis totdat m'n budget wat hoger is voor een leuk flatje oid.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  zondag 9 september 2007 @ 17:55:55 #165
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_53053661
Silenus zwicht voor de sociale pressie van zijn 'vrienden' van de studentenclub.
Welke idioten gaan er bij zoeen vereniging totally sad.

Alleen mensen die in hun eigen dorpje of stad geen vrienden hebben, vluchten daar weg om in een studentenhuis te gaan wonen, en gaan bij zoeen kwallenclub, in de hoop zo mensen te leren kennen.
  zondag 9 september 2007 @ 18:07:55 #166
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53053918
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:48 schreef Myers het volgende:

[..]

Waarom zou je zo iemand niet serieus kunnen nemen? Dat zijn toch goede argumenten? Ik moet er zelf ook niet aan denken om in zo'n klein stinkend hok te wonen. Dan woon ik wel wat langer thuis totdat m'n budget wat hoger is voor een leuk flatje oid.
Omdat een studentenhuis niet per definitie een 'klein stinkend hok' is. Je kan ook gerust in een net studentenhuis gaan wonen hoor, of met een paar man zelf iets huren. Je bent met z'n allen verantwoordelijk voor het schoonhouden ervan. Niet elke studentenkamer heeft last van muizen en is drie bij vier meter.
  zondag 9 september 2007 @ 18:09:40 #167
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53053956
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:55 schreef Gluckskafer het volgende:
Silenus zwicht voor de sociale pressie van zijn 'vrienden' van de studentenclub.
Welke idioten gaan er bij zoeen vereniging totally sad.

Alleen mensen die in hun eigen dorpje of stad geen vrienden hebben, vluchten daar weg om in een studentenhuis te gaan wonen, en gaan bij zoeen kwallenclub, in de hoop zo mensen te leren kennen.
Haha, wat kom je toch gefrustreerd over jongen. Wat is je probleem?

Misschien herken je jezelf in mijn overdreven beschrijving van het 'thuiswonende mamakindje' en ga je daarom nu maar op de man spelen?
pi_53054705
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:07 schreef Silenus het volgende:

[..]

Omdat een studentenhuis niet per definitie een 'klein stinkend hok' is. Je kan ook gerust in een net studentenhuis gaan wonen hoor, of met een paar man zelf iets huren. Je bent met z'n allen verantwoordelijk voor het schoonhouden ervan. Niet elke studentenkamer heeft last van muizen en is drie bij vier meter.
Toch kan ik het me wel voorstellen dat iemand niet zit te wachten op een studentenhuis, netjes of niet. In veel van die studentenhuizen rennen er toch constant mensen over de vloer, is het vaak luidruchtig en moet je meestal de keuken en badkamers delen met anderen. Dan krijg ik niet het gevoel dat ik 'op mezelf' woon. Hangt er helemaal vanaf wat voor een persoon je bent, maar om zo iemand niet serieus te nemen is natuurlijk onzin.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_53054850
hier zat je op te wachten of niet Silenus?
pi_53055201
Ik heb als student nu een eigen appartement, het is betaalbaar en ik heb een eigen douche/wc/keuken/slaapkamer/woonkamer en voordeur. Heerlijk
٩๏̯͡๏)۶
pi_53055640
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb als student nu een eigen appartement, het is betaalbaar en ik heb een eigen douche/wc/keuken/slaapkamer/woonkamer en voordeur. Heerlijk
definieer betaalbaar? Ik heb ook nog gekeken en vond in Gent niets dat me aanstond en minder dan 500¤ per maand kost. Zonder stufi is dat onhaalbaar om zelf te verdienen, en om nu maandelijks 800¤ te gaan vragen aan mijn vader (appartement + eten) vind ik ook wel wat ver gaan.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53055701
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:29 schreef Athmozz het volgende:

[..]

definieer betaalbaar? Ik heb ook nog gekeken en vond in Gent niets dat me aanstond en minder dan 500¤ per maand kost. Zonder stufi is dat onhaalbaar om zelf te verdienen, en om nu maandelijks 800¤ te gaan vragen aan mijn vader (appartement + eten) vind ik ook wel wat ver gaan.
dan moet je misschien je smaak aanpassen.......
pi_53055735
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:31 schreef Tigereve het volgende:

[..]

dan moet je misschien je smaak aanpassen.......
Nee echt serieus, dat was het goedkoopste dat ik gevonden heb met eigen badkamer, keuken & salon in 1 en een slaapkamer. Als ik naar de dingen gingen die me echt aanstonden hing ik tegen de 600¤/maand

Uiteraard zijn er studentenkoten met een gemeenschappelijke badkamer / keuken / living, maar daar ga ik niet gaan zitten. Een beetje privacy is ook wel gewenst.
pi_53055828
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:32 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Nee echt serieus, dat was het goedkoopste dat ik gevonden heb met eigen badkamer, keuken & salon in 1 en een slaapkamer. Als ik naar de dingen gingen die me echt aanstonden hing ik tegen de 600¤/maand

Uiteraard zijn er studentenkoten met een gemeenschappelijke badkamer / keuken / living, maar daar ga ik niet gaan zitten. Een beetje privacy is ook wel gewenst.
tja dan moet jeniet klagen.....
heb je die privacy thuis wel?
pi_53055909
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:36 schreef Tigereve het volgende:

[..]

heb je die privacy thuis wel?
Badkamer niet, vanaf volgend jaar heb ik mijn eigen living (met mogelijkheid tot koken) thuis ja. Verder zou ik een gewoon kot niet nemen omdat ik er niets op vooruit ga tov thuis, en dat het toch nog een pak kost. Een appartement zou ik dan wel weer overwegen, omdat ik er wel op vooruit ga (maar qua prijs moet ik te veel gaan schooien bij mijn vader dan).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')