het is alleen nogal een verschil of je het moet financieren met stufi + bijbaantje bij de plaatselijke AH of dmv voltijd baan.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:39 schreef Carnaval het volgende:
[..]
je zult het toch zelf een keertje moeten gaan doen
Natuurlijk willen jullie niet horen dat jullie softe moederskindjes zijn.quote:Sinds wanneer moet je van je studentenleven genieten door niet thuis te wonen?
zou nooit mn geld willen uitgeven aan die stinkende studentenhuizen waar je douche, plee, keuken etc moet delen met luie studenten die t woord 'opruimen' of 'schoonmaken' nog nooit hebben opgezocht in het woordenboek. Opbokke
Thuis is goed....
Zowiezo, probeer maar is een ruimte te zoeken,.. das echt niet makkelijk.
Als je een beetje eisen hebt,.
- zelf voor je vreten moeten zorgen
- zelf de was moeten doen
- zelf de rekeningen moeten betalen
- enz enz enz
Mijn ouders laten me doen wat ik wil, dus ik zie totaal niet in waarom ik op kot zou moeten gaan & daar in een kamer zonder luxe terechtkomen, terwijl ik die thuis wel heb. Tijdens de blok kan ik nu gewoon mijn ma bellen & zeggen dat ze een fles cola naar boven moet brengen, als je op kot zit mag je zelf je cola nog gaan aanslepen ook.
Heel mijn studententijd bij mijn ouders blijven wonen en ik ben er echt niet minder dronken om geweest. Moest elke dag 40 minuten reizen naar school.
ja oke het hoeft ook niet..
ligt ook aan de relatie met je ouders.. als je gewoon alles kunt doen wat je wil, maar wel eten enzo krijgt is het wel chil.. Hotel Mama
en Bank papa, wat wil je nog meer
Ag gossie,quote:Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef mgerben het volgende:
[..]
Natuurlijk willen jullie niet horen dat jullie softe moederskindjes zijn.
Problemen voor jezelf opwerpend om maar bij moeders pappot te blijven.
Jullie kiezen voor het gemak en niet voor zelfstandigheid.
'papa en mama laten mij doen wat ik zelf wil' - en dan denken ze dat ze zelfstandig zijn.
Ik zal proberen erom te lachen, maar alleen om te voorkomen dat de tranen me in de ogen springen.
TS heeft groot gelijk.
Stufi trekken & denken dat je zelfstandig bentquote:Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef mgerben het volgende:
'papa en mama laten mij doen wat ik zelf wil' - en dan denken ze dat ze zelfstandig zijn.
Ach, lach maar. Ik mag thuis doen en laten wat ik wil, ben dan misschien niet zelfstandig, maar ik heb het gewoon naar mijn zin. Verder heeft het best wat voordelen om niet zelfstandig te zijn, als het geld op is vraag je er gewoon bij.quote:Ik zal proberen erom te lachen, maar alleen om te voorkomen dat de tranen me in de ogen springen.
TS heeft groot gelijk.
quote:Op donderdag 6 september 2007 11:47 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
studentenkamer is KUT...
een eigen huis is wel RLX![]()
na een maandje wil je niet anders meerquote:Op donderdag 6 september 2007 12:39 schreef Lyzio het volgende:
Studentenkamers zijn over het algemeen de smerigste holen die je vinden kunt. Ik woon ook nog thuis, maar zal er volgend jaar ook aan moeten geloven. Woon in Sittard en ga studeren in Groningen
MAMAAAAAA !
Dat lijkt me een deprimerende boodschap die je brengt, de beste tijd van je leven zo vroeg in je leven al meemaken.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Varr het volgende:
Genieten van je studententijd moet! Beste tijd van je leven!
hehequote:Op donderdag 6 september 2007 13:29 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat lijkt me een deprimerende boodschap die je brengt, de beste tijd van je leven zo vroeg in je leven al meemaken.
correctie.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:31 schreef Yorrit het volgende:
[..]
hehe
maar de studententijd is een mooie combinatie van relatief veel vrijheid en weinig verantwoordelijkheid
dan mis ik dat dusquote:Op donderdag 6 september 2007 13:29 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat lijkt me een deprimerende boodschap die je brengt, de beste tijd van je leven zo vroeg in je leven al meemaken.
quote:Op donderdag 6 september 2007 12:05 schreef T42 het volgende:
mensen die op studente kamers wonen vind ik ook niet echt zelfstandig!
Je hebt dus geen idee waar je over lult.quote:owjah ik woon thuis
En ja hoor, we hebben een corpsbal gevondenquote:Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef mgerben het volgende:
[..]
Natuurlijk willen jullie niet horen dat jullie softe moederskindjes zijn.
Problemen voor jezelf opwerpend om maar bij moeders pappot te blijven.
Jullie kiezen voor het gemak en niet voor zelfstandigheid.
Ik zal proberen erom te lachen, maar alleen om te voorkomen dat de tranen me in de ogen springen.
TS heeft groot gelijk.
ja voor jou wel ja, waar je vuile onderbroeken nog door je moedertje gewassen worden. Hoe vindt ze dat nou, jou trek -en schijtvlekken uit je kleren wassen voor je?quote:Op donderdag 6 september 2007 13:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
correctie.
Studententijd is een mooie combinatie van totale vrijheid en amper verantwoordelijkheid. Gewoon zorgen dat je er op een redelijk normale snelheid door raakt, & voor de rest ben je gewoon 8 maand per jaar vrij om te doen & laten wat je wil![]()
Want het verband is...quote:Op donderdag 6 september 2007 13:59 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb gewoon thuis gewoond zodat ik na mijn studie vrij snel op mezelf kon gaan wonen![]()
Geld overhouden door niet op kamers te gaan wonen. Zo kon ik flink wat geld sparen. Kon zelf vrij riant leven tijdens mijn studententijd eigenlijk.quote:
Tijdens de studie thuiswonen zorgt ervoor dat je meer (veel) kunt sparen in die periode.quote:
dat laten we doenquote:Op donderdag 6 september 2007 13:59 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
ja voor jou wel ja, waar je vuile onderbroeken nog door je moedertje gewassen worden. Hoe vindt ze dat nou, jou trek -en schijtvlekken uit je kleren wassen voor je?
Verantwoordelijkheid heb je zoveel of weinig als je zelf wilt. Het is prima mogelijk om ook na de studietijd weinig tot geen verantwoordelijkheden te hebben. Je moet dan echter wel in staat zijn om tegen anderen te zeggen 'rot op met je gezeur'. Maar het is sowieso handig om dat te kunnen.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:31 schreef Yorrit het volgende:
maar de studententijd is een mooie combinatie van relatief veel vrijheid en weinig verantwoordelijkheid
Hmja, okay. Nouja, ieder zijn voorkeur. Het was het mij niet waard geweest om nog vijf jaar in het dorp te blijven plakken, om er nu de huur/hypotheek van te kunnen betalen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:03 schreef 700MB het volgende:
Tijdens de studie thuiswonen zorgt ervoor dat je meer (veel) kunt sparen in die periode.
In plaats daarvan moet je 5 jaar (waarschijnlijk langer, niet vanwege studievertraging, maar vanwege laksheid in het zoeken van wat anders) in een mini-kamertje aanmodderen waar je een hoop dingen moet delen met een hele etage anderen waar je over het algemeen alleen maar last van hebt. Het heeft beide zo zijn nadelen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:08 schreef JDude het volgende:
Hmja, okay. Nouja, ieder zijn voorkeur. Het was het mij niet waard geweest om nog vijf jaar in het dorp te blijven plakken, om er nu de huur/hypotheek van te kunnen betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |