In de meeste scharnieren wel inderdaad!, daarna gewoon de rest wegschroeven!quote:Op donderdag 6 september 2007 10:41 schreef ivetje het volgende:
Er zit een pin in die draaistukjes...die moet je eruit halen
Just to be sure.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:46 schreef ivetje het volgende:
Ik denk met een pin, aangezien TS zegt dat er aan iedern scharnier 2 draaistukjes zitten
Een foto is meer waard dan duizend pogingen om het te tekenen...quote:Op donderdag 6 september 2007 10:53 schreef Huub.Schrauber het volgende:
Sorry ik heb me in de situatie vergist. Bij nader bekeken blijken er toch 3 scharnieren aan de deur vastzitten.
Ieder scharnier bestaat uit 5 delen, de omschrijving 'deur' is het scharnierstukje waar de deur aan vastzit.
/ <<< hier hoort ook een gespiegelde / te staan, maar vreemd genoeg laat dit forum dat niet toe.
|||
[= DEUR]
|||
[=DEUR]
|||
V
Ik heb het onderste op aanwijzing van snakey (waarvoor dank!) voorzichtig losgehamerd, maar hij geeft niet mee.
en gooi de beitel daarna weg, want je hebt er niets meer aan......quote:Op donderdag 6 september 2007 11:24 schreef goldhorn het volgende:
ik neem aan dat je zo'n scharnier bedoelt.
[afbeelding]
Benodigd: schroevendraaier/beitel, hamer.
Dan dus naar de Gamma of iets dergelijks, die hebben wel iets om het in te spuiten waardoor de meeste roest oplost.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:22 schreef Huub.Schrauber het volgende:
Hmmz, het wilt nog niet lukken. En de schroeven zijn helemaal 'verhout' (er is een laag hout eroverheen gegroeid). Best begrijpelijk, aangezien dit al zowat 15 jaar in zit.
De pinnen zijn door- en doorvastgeroest met de scharnieren, dus dit wordt nog een flinke klus.
is het hout weer gaan groeien dan.....hebben jullie de deur water gegevenquote:Op donderdag 6 september 2007 12:22 schreef Huub.Schrauber het volgende:
Hmmz, het wilt nog niet lukken. En de schroeven zijn helemaal 'verhout' (er is een laag hout eroverheen gegroeid). Best begrijpelijk, aangezien dit al zowat 15 jaar in zit.
De pinnen zijn door- en doorvastgeroest met de scharnieren, dus dit wordt nog een flinke klus.
WD40 of anders kruipolie erin/erop spuiten. Even laten intrekken, en dan nog eens proberen. Het moet wel heel vastgerot zoitten wil je het met dat spul niet loskrijgen.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:22 schreef Huub.Schrauber het volgende:
WD40 of Cola will do the trickquote:Op donderdag 6 september 2007 12:24 schreef Snakey het volgende:
Dan dus naar de Gamma of iets dergelijks, die hebben wel iets om het in te spuiten waardoor de meeste roest oplost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |