Sorry? Jij vindt dit een 'softe' studie? Heb je ooit rechten gestudeerd? Kan jij inhoudelijk een oordeel vellen over deze studie? Gast, wat een onzin. Dat jij nou technischer bent dan ik, prima. Maar ik weet zeker dat mijn studie op andere punten weer een stuk meer denkwerk vergt. Appels met peren.quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:37 schreef ThaMadEd het volgende:
Volgens mij komt dat elitaire geblaat meestal ook nog van mensen die van die softe universitaire richtingen doen zoals rechten of psychologie
Mijn pa heeft het gestudeerd en mijn zus studeert hetquote:Op zaterdag 8 september 2007 13:24 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Sorry? Jij vindt dit een 'softe' studie? Heb je ooit rechten gestudeerd? Kan jij inhoudelijk een oordeel vellen over deze studie? Gast, wat een onzin. Dat jij nou technischer bent dan ik, prima. Maar ik weet zeker dat mijn studie op andere punten weer een stuk meer denkwerk vergt. Appels met peren.
Waarom spreekt men bij HBO-ers van een studentenactiequote:Op zaterdag 8 september 2007 12:31 schreef ukga het volgende:
Rare digen doen mensen die op een universiteit zitten
Politie maakt einde aan studentenactie
Zou een Hbo-er nooit doen
En ik ben het daar dus niet mee eens. Vakken als belastingrecht, bedrijfseconomie, notarieel recht zijn echt wel pittig. De contacturen zijn misschien weinig (6 per week in mijn geval), maar ik kan me er prima de hele week mee vermaken. De hoeveelheden tekst die je wegwerkt zijn behoorlijk wat. En dit is niet om te klagen, enkel om aan te geven dat het geen -ik haal het met 3 vingers in mijn neus-studie is.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:32 schreef ThaMadEd het volgende:
Alleen al vanwege het feit dat rechten qua studielast één van de minst belastende studies is, kan ik de conclusie trekken dat rechten tot de minder moeilijke studies behoort.
Hmm oke, dat wil ik dan wel van je aannemen. Het was ook geen bash richting rechtenstudenten ofzo, al is het niveau laag kan jij daar vrij weinig aan doen. Ik zei alleen dat het mij opvalt dat elitair geblaat vaak komt van mensen die zelf een -in mijn ogen- minder moeilijke studie volgen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:38 schreef Smash-it het volgende:
[..]
En ik ben het daar dus niet mee eens. Vakken als belastingrecht, bedrijfseconomie, notarieel recht zijn echt wel pittig. De contacturen zijn misschien weinig (6 per week in mijn geval), maar ik kan me er prima de hele week mee vermaken. De hoeveelheden tekst die je wegwerkt zijn behoorlijk wat. En dit is niet om te klagen, enkel om aan te geven dat het geen -ik haal het met 3 vingers in mijn neus-studie is.
Dat ben ik dan weer met jou eens. Vooral jurisprudentie kan soms lappen tekst bevatten die je na 5x lezen nog niet helemaal begrijpt. Ze doen het erom, denk ik. Één groot complot.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:47 schreef ThaMadEd het volgende:
Overigens vind ik dat een deel van de eventuele moeilijkheid van rechten hem ook zit in de onbegrijpelijke manier waarop de teksten geschreven. De auteurs van die boeken lijken te geilen op onbegrijpelijke zinsconstructies en heel veel dure woorden in één zin. Van iets beknopt uitleggen lijken ze mijns inziens ook nog nooit gehoord te hebben.
Of van die KANKER HBO 2+ studenten die té trieste spelletjes bedenken voor de 1ste klassers om te gaan doen.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:56 schreef Nemesish3d het volgende:
die zich ontzettend cool voelen dat ze nu op een HBO opleiding zitten, en ontzettend luidruchtig praten en super baldadig zijn. Donder op, het eerste half jaar kan ik amper de lift inkomen zoveel eerste jaars zijn er. Pas na een half jaar komen de meeste erachter dat ze te dom zijn om te kunnen blijven en rotten dan pas weer op.
Klacht: eerste jaars hbo studenten![]()
ja DUH, 1 tandje moeilijker en ze snappen het al niet meerquote:Op zaterdag 8 september 2007 14:27 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Of van die KANKER HBO 2+ studenten die té trieste spelletjes bedenken voor de 1ste klassers om te gaan doen.
Eens. Laten we deze discussie maar niet beginnen, daar komt geen einde aan ben ik bang.quote:
Same here.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:02 schreef padlarf het volgende:
Oh dat was me dus nog neit eens opgevallen. Zit ik te posten in een verrekte oud topic
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:39 schreef solyaris het volgende:
"Studeren is voor kakkers die denken dat ze heel wat zijn. Met je handen werken is tenminste nuttig."
Ik tweedejaars voor de tweede keer. Dit jaar voor de vierde keer eerstejaarsquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Vanaf september ben ik weer eerstejaars![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |