JortK | woensdag 5 september 2007 @ 10:02 |
Sta ik vanmorgen tot vier keer toe verdomme voor een kut stoplicht op het groene licht te wachten.. terwijl er niemand op de weg rijd ![]() Waarom niet overal van die mooie lijnen in de weg die zien wanneer je aankomt rijden en er geen ander verkeer is ![]() Klacht: Den Haag stop met geld overmaken naar Uruzgan en doe wat aan de fucking verkeerslichten in dit land! ![]() | |
Ashram | woensdag 5 september 2007 @ 10:04 |
Soms heb je van die dagen he? ![]() | |
Miljonair | woensdag 5 september 2007 @ 10:06 |
Moet je maar op de fiets gaan... ![]() Ok, ook dan heb je lichten, maar de gemiddelde Nederlandse fietser negeert deze gewoon... zeker als het zo rustig is... ![]() | |
Pakspul | woensdag 5 september 2007 @ 10:07 |
Maak er een topic over ![]() | |
worldpimber | woensdag 5 september 2007 @ 10:08 |
Wie is er hier nou een sukkel, ergens blijven staan op een leeg kruispunt omdat er toevallig ergens een rood lampje aan staat. ![]() ![]() | |
OA | woensdag 5 september 2007 @ 10:09 |
Goed topci! ![]() | |
JortK | woensdag 5 september 2007 @ 10:10 |
quote:Ja en meneer de agent ook als ik doorrijd ![]() | |
BolleSmurf | woensdag 5 september 2007 @ 10:39 |
Je zegt et al. Vanmorgen. Niemand let dan nog op ![]() | |
JortK | woensdag 5 september 2007 @ 10:42 |
De volgende keer rij ik door... de boete delen we ok? | |
Pavement | woensdag 5 september 2007 @ 11:11 |
100% met TS eensch !! Heb hier pcies het zelfde elke kudt dag | |
nijnja | woensdag 5 september 2007 @ 13:47 |
Hier staat geen stoplicht maar een pestlicht. Slaat helemaal nergens, maar hij staat op een gewone weg, ik paint dalijk wel ![]() ![]() | |
rival | woensdag 5 september 2007 @ 13:48 |
maar je zit wel lekker droog en luisterd je eigen muziek ![]() | |
Arthur.Spooner | woensdag 5 september 2007 @ 13:48 |
quote:Gewoon gas erop. | |
nijnja | woensdag 5 september 2007 @ 13:54 |
Hier is mijn meesterlijke paint dan ![]() ![]() | |
BabeWatcher | woensdag 5 september 2007 @ 20:26 |
![]() | |
Lyzio | woensdag 5 september 2007 @ 20:38 |
Hier ook zo'n kut stoplicht. Blijft inmens lang op rood staan. Gelukkig is er een weggetje 20 meter terug die erom heen gaat. Toppie. | |
NoBody122 | woensdag 5 september 2007 @ 22:36 |
Automobilisten pesten is men in Nederland idd bijzonder goed in ![]() | |
TheThirdMark | woensdag 5 september 2007 @ 22:42 |
quote: | |
The_Terminator | woensdag 5 september 2007 @ 23:47 |
quote: ![]() | |
MREn | woensdag 5 september 2007 @ 23:49 |
Stoplichten staan nochtans altijd op rood, dus ik snap de klacht niet. | |
Arthur.Spooner | donderdag 6 september 2007 @ 17:44 |
quote:Een stoplicht is precies hetzelfde als een verkeerslicht, slimme. ![]() | |
lennart12 | donderdag 6 september 2007 @ 17:52 |
quote:heul niet waar ![]() | |
Arthur.Spooner | donderdag 6 september 2007 @ 17:53 |
quote:Misschien in jou belevenis niet, maar in de normale-mensen-wereld toch wel hoor ![]() | |
Athmozz | donderdag 6 september 2007 @ 17:54 |
gewoon ff die lichten goed in de gaten houden. In gent is er ook een stuk waar er 3 zéér kort opeen staan, en als je aan het 1ste staat & je geeft wat door kan je ze juistgepast alledrie meepikken, terwijl je anders voor elk licht mag staan wachten... Eens je dat weet zorg je gewoon dat je hard optrekt als je daar aan het rood gestaan hebt, en dan weet je dat je met 1x wachten er vanaf bent. | |
Poekel | donderdag 6 september 2007 @ 18:49 |
Rotondes ![]() | |
JortK | donderdag 6 september 2007 @ 18:49 |
quote: ![]() ![]() | |
MREn | donderdag 6 september 2007 @ 19:53 |
quote:Zo'n ding heet een VRI, en geen stoplicht. | |
Arthur.Spooner | donderdag 6 september 2007 @ 19:58 |
quote: quote:Maar jij mag best VRI zeggen hoor ![]() En zeg jij ooit: "Stop! Het VRI staat op rood!"? Nee? Loop dan niet zo onjuist bijdehand te doen. ![]() | |
Sjibble | donderdag 6 september 2007 @ 22:34 |
quote: ![]() Ik rij bijna dagelijks als bezorger en soms erger ik me door als alle kanten stilstaan en het rood is ![]() ![]() Vooral het ergste als eerst het fietsersstoplicht eerst op groen springt en na 5 sec pas van de autoweg.. dus zodra die fietsstoplicht op groen springt rij ik ook gewoon... Ik rij parallel met hun mee.. dus geen gevaar en onterechte boete ![]() | |
MREn | donderdag 6 september 2007 @ 22:37 |
quote:Dat is wel een onterechte boete want je rijdt door rood. Punt uit. En dat het fietserslicht eerder op groen springt, is logisch: dan kan het afslaand verkeer de fietsers beter zien. Als rechtsaf en fietsers tegelijk groen krijgen, zitten die fietsers in je dode hoek. * MREn heeft ook nog een blauwe maandag VRI's ontwerpen [ Bericht 3% gewijzigd door MREn op 06-09-2007 23:24:51 ] | |
MREn | donderdag 6 september 2007 @ 22:38 |
quote:Er is niets onjuists aan. Bovendien is het de VRI en niet het VRI. | |
Athmozz | donderdag 6 september 2007 @ 22:44 |
quote:Die vind ik ook best grappig, zo van die mensen die 5 seconden eerder aanzetten om toch maar vroeger te zijn, en die dan optrekken gelijk een oude mens ![]() Onnozel dus om je daarmee bezig te houden, wacht gewoon tot het voor jou groen is en duw je gas ietsjes dieper in als je toch die 5sec minder op de baan wil zijn | |
BabeWatcher | zaterdag 8 september 2007 @ 19:21 |
quote: ![]() | |
Matel | zaterdag 8 september 2007 @ 19:50 |
Of verkeerslichten die op rood springen zodra er 3 seconden niemand doorheen is gereden. Vervolgens sta je net stil en springt hij op groen... Om gek van te worden.. | |
Athmozz | zaterdag 8 september 2007 @ 19:52 |
quote:Daarom in de stad dicht op je voorganger blijven rijden, zo is de kans kleiner dat je voor het rood staat (en sowieso door oranje rijden in de stad, daar kijken ze toch niet nauw op). | |
TheThirdMark | zaterdag 8 september 2007 @ 19:56 |
quote:Lachen als je voorganger toch in 1x remt ![]() Mensen die opzettelijk bumperkleven ![]() | |
Athmozz | zaterdag 8 september 2007 @ 19:58 |
quote:der is een verschil tussen bumperkleven & dicht op iemand rijden. Ik ga echt geen meter achter iemand plakken hoor, met een metertje of 5à10 heb je zéker genoeg om te remmen in de stad. | |
-_Guitarist_- | zaterdag 8 september 2007 @ 19:58 |
quote: | |
MREn | dinsdag 11 september 2007 @ 13:52 |
quote:Niet waar. Je hebt ong. 1s reactietijd en met een snelheid van 50km/uur leg je binnen die ene seconde al 14 meter af. | |
Athmozz | dinsdag 11 september 2007 @ 13:54 |
quote:reactietijd is maar een halve seconde, dus dan leg je 7m af. Remmen zelf sta je op een metertje of 10 stil, dus het zal rond de 15à20m's zijn inderdaad. valt nog goed mee. Verder staat die persoon voor jou ook niet direct stil, dus die heeft ook een remweg nodig. | |
NoBody122 | dinsdag 11 september 2007 @ 17:04 |
quote:Ja, maar bij dezelfde remtijd staat hij uiteindelijk wel 15-20 meter eerder stil dan jij ![]() | |
LekkerWijf | dinsdag 11 september 2007 @ 17:23 |
quote:Daar heb ik een boete voor gehad op 4 uur s'nachts! ![]() | |
Athmozz | dinsdag 11 september 2007 @ 17:30 |
quote:7m maar, de reactietijd. Remmen doet mijn auto beter dan die andere, maar laat nog aannemen dat hij maar even goed remt, het is enkel je reactietijd die je verliest, aangezien die ander ook wel stil moet komen te staan. | |
MREn | donderdag 13 september 2007 @ 00:03 |
quote:Reactietijd is alleen 0,5s als je er op gefocust bent dat je ineens moet remmen, dat ben je over het algemeen niet. Vrijwel niemand heeft in het dagelijks verkeer een reactietijd van 0.5s. Verder is jouw remweg natuurlijk gelijk aan die van je voorganger, dus het tweede deel van je post is gewoon gelul. quote:Het is 's nachts | |
tralalala | donderdag 13 september 2007 @ 00:09 |
Kruispunten uit 1960 ![]() Een beetje modern kruispunt zorgt er gewoon voor dat je niet hoeft te wachten | |
Ego8 | donderdag 13 september 2007 @ 00:21 |
quote:Idd. Kijk eens naar drempels die als paddestoelen uit de grond opkomen! | |
Tique3 | donderdag 13 september 2007 @ 00:34 |
quote:Als je bron voor stoplicht Van Dale is dan weet ik iets wat jij waarschijnlijk niet weet. Van Dale hanteert de spreektaal en betekenissen die de mensen in het algemeen hanteren, niet de officiële betekenis van de woorden. Een stoplicht is een verkeerslicht maar een verkeerslicht is geen stoplicht... Het is een verkeerslicht en dat is onderdeel van de Verkeers Regel Installatie Er bestaan VRI's met verschillende soorten regelingen, de hoofdregelingen zijn vaste en vraaggestuurde regelingen. Uiteraard is een vraaggestuurde veel duurder in aanleg dan een vaste omdat er sensoren in de weg geslepen moeten worden en er een programma ontwikkeld moet worden voor groen, oranje en rood tijden specifiek voor dat kruispunt. Waar een vraaggestuurde VRI overbodig is wordt een VRI met een vaste regeling geplaatst. Misschien snap er nu iets van waarom dit zo gekozen wordt ![]() | |
Sjibble | donderdag 13 september 2007 @ 00:39 |
MRen omg ![]() En vaak als de auto remt, rem ik direct.. dus ik ben er op gefocust.. mn klauwel zitten op mn remmen te wachten op het remlicht van de auto, tevens rem ik ook tegelijkertijd en net zo snel af, ik reageer er ontzettend snel op.. Uiteraard als je in een auto zit moet je poot van gas naar rem enzo en dan nog intrappen, maar op een brommer/motor is het gewoon ff inknijpen en dat kost je 150ms schat ik zo? Wat jou theorie is dat als je 10 meter over hebt voor een auto je het nooit op tijd af kan remmen... alsof ie in 1cm afremt van 0 naar 50 km/h.. Maar in tussentijd dat je bijv van 50 naar 0 zeg maar 50 meter nodig hebt.. is hij alweer 50 meter verder.. en dan remmen we rustig.. Jij spreekt dat over een voetganger die als een kamikaze voor je springt.. Maar achter een auto aan is het anders remmen ![]() Misschien leg ik het verkeerd uit ofzo dus kan het anders overkomen, maar ik zit dagelijks een paar uur in het verkeer en ik weet dus waar ik het over heb. Als ik achter een auto rij met 3 meter afstand kan ik het alsnog perfect afremmen, kom ik niet dichterbij of verderaf, en als de vertraging verandert reageer ik er ook op. Lees "op dezelfde afstand blijven met gemak". Je denkt dat als een auto remt met 50 kmh je gelijk na een seconde achterop knalt, maar na een seconde gaat ie 40kmh ofzo, en legt ie dus nog 8 meter per seconde af en jij 10.. Jij lult bullshit.. Nogmaals, ik rij dagelijks in dit soort kutzooi, kan zijn dat ik het verkeerd vertel/uitleg.. maar ik weet gewoon waar ik het over heb ![]() | |
Sjibble | donderdag 13 september 2007 @ 00:40 |
quote:Scooters met stevige strakke ophanging ftw, rag er zo met 50 overheen ![]() | |
Tique3 | donderdag 13 september 2007 @ 00:50 |
Sjibble heb je er wel eens aan gedacht dat je de bestuurder voor jou heel erg afleid als je zo dicht achter die persoon rijdt? Heb je er wel eens aan gedacht dat die dan fouten kan gaan maken, eigenlijk door jouw schuld. Heb je er dan ook wel eens aan gedacht dat diegenen dan iets te laat kan zien en plotseling afremt zodat jij vervolgens achterop knalt? Een auto heeft meer remkracht omdat deze van een hogere snelheid snel af moet kunnen remmen. Jouw brommert is berekend op een lagere snelheid dan een auto. Verhoudingsgewijs heeft de auto dus bij dezelfde snelheid per eenheid van massa meer remkracht en zal dus ook sneller af kunnen remmen. Voorbeeld: bij 30 km/h staat een auto in no-time stil terwijl dit voor een brommer een redelijke snelheid is en de remweg van de brommer ook daadwerkelijk remweg genoemd kan worden.. | |
Sjibble | donderdag 13 september 2007 @ 02:19 |
quote:Ik spreek over brommers/scooters met remschijven, en dus niet pauperdingen met trommelremmen. Over dichtbij rijden heb je gelijk, maar ik noem maar een voorbeeld ![]() Maar ik heb ook een Italiaanse scooter, die dingen rijden daar al STD ontgrenst rond de 90 en er bestaan ook 100cc modellen met dezelfde remmen als op mijn 50cc scootertje.. dus ook voor een motor zijn die remmen sterk genoeg, het blok is gewoon anders ![]() Bezorgbrommers met trommelremmen remmen merkbaar veel slechter, ook andere brommers, maar een scooter met schijfremmen of schijf voor trommel achter kan ook wel in no-time stilstaan, desnoods ga ik morgen een lege parkeerplaats op en laat een vriend bekijken + opmeten waar ik begin met remmen en waar ik eindig, zodat ik kan laten zien in hoeveel meter ik stilsta bij 50 kmh (op school trouwens bewezen dat je met een aerox met nog niet perfecte remmen als in 7-10 meter stilstaat... meetlint erbij + camera waar hij begon met remmen, aldus videometen met coach 6 ) De docent was uitgeluld met zn 25 meter remweg... | |
Tique3 | donderdag 13 september 2007 @ 08:05 |
Goed om te horen dat er een test is gedaan, erg leuk. Probeer hetzelfde nu eens met een onverwachte remsituatie. In veel gevallen zal het goed gaan maar meestal gebeurd het net die ene keer dat je niet voldoende oplet. Dan zit jij er achter op. Het hoogst aantal ernstig verkeersongelukken is snelverkeer met langzaam verkeer in langsrichting. De richting waar wij het nu over hebben... (Bewijzen zijn er zat en wil ik eventueel wel tonen, moet ik wel eerst onze lessen opzoeken). Je vergeet ook een ding. Wij hebben hier alleen gesproken over een wegdek onder normale omstandigheden (droog, ruw wegdek, asfalt of betonstraatstenen). Bij ouderwetse klinkers wordt je remweg aanzienlijk verhoogd omdat de ruwheid daarvan veel lager is. Als het wegdek nat is is zo'n weg een ramp voor brommers/scooters en fietsers. Een auto heeft dan meer contactoppervlak en zal veel sneller stil staan om het nog maar niet te hebben over het gevaar van uitglijden. |