Zegt toch gernoeg ?quote:Profiel: Johan Derksen.
'Provo tussen de profs'
Uitzending: woensdag 5 september 2007, 22.50 uur op Nederland 2
Het leven is niet barmhartig geweest voor Mister Voetbal Johan Derksen. Hij had een zware jeugd en hij verloor zijn eerste vrouw. Profiel schetst een portret van deze provocerende voetbalanalist (RTL, Voetbal Insite) en hoofdredacteur van Voetbal International.
Aan het woord komen o.a.: Kees Jansma, ex-voetballer René van der Gijp en Volkskrant sportjournalist Paul Onkenhout.
Ik ga zeker kijkenquote:Profiel: Johan Derksen.
'Provo tussen de profs'
Uitzending: woensdag 5 september 2007, 22.50 uur op Nederland 2
Het leven is niet barmhartig geweest voor Mister Voetbal Johan Derksen. Hij had een zware jeugd en hij verloor zijn eerste vrouw. Profiel schetst een portret van deze provocerende voetbalanalist (RTL, Voetbal Insite) en hoofdredacteur van Voetbal International.
Aan het woord komen o.a.: Kees Jansma, ex-voetballer René van der Gijp en Volkskrant sportjournalist Paul Onkenhout.
Bedanktquote:
Voor de mensen die er niet bekend mee zijn, Johan Derksen is lang verdachte geweest na de dood van zijn vrouw, die dood onderaan de trap gevonden werd. Huwelijk liep niet lekker, maar de Snor had een alibi.quote:Het leven is niet barmhartig geweest voor Mister Voetbal Johan Derksen. Hij had een zware jeugd en hij verloor zijn eerste vrouw.
1 van de slechtste films ooit in NL gemaakt dus wat wil je ermee zeggenquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Vet hard komt ook morgen.
Kranten uit die periode, veelal regionaal.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Bron?
quote:Tot slot nog even over het discussie programma Voetbal Insite. U verschijnt daarmee elke week op televisie. Heeft u daar zo'n behoefte aan?
"Nee."
Waarom zit u er dan?
"Om mijn alimentatie te verdienen. Je denkt toch niet dat ik er voor Jan Lul ga zitten. Het is puur werk. Ik zit daar om mijn mening te geven. Vijf minuten van te voren kom ik aan en vijf minuten na de uitzending ga ik naar huis. Niks bijzonders."
quote:Op woensdag 5 september 2007 00:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Kranten uit die periode, veelal regionaal.
Nog een paar quotes uit een interview met Johan Derksen door een muziekblad:
[..]
![]()
mooi tochquote:Op woensdag 5 september 2007 00:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog een paar quotes uit een interview met Johan Derksen door een muziekblad:
[..]
![]()
Daar heb ik natuurlijk niks aan he.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat een kutleven moet jij hebben.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:15 schreef paultjuhhh het volgende:
JD is een held
JD is mijn leven
Amen
Weinig pretentieus, droogkloot? Allemaal fake, hij houdt gewoon een typetje in stand, zielig figuur.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:11 schreef knnth het volgende:
[..]
mooi tochweinig pretentieus, gewoon zeggen dat je 't om 't geld doet, heerlijk, zo'n droogkloot.
af en toe kan het een enorme eikel zijn, maar vaker nog is hij vermakelijk.
Denk dat nog wel wat heb liggen, als de kwaliteit goed is, zal ik het scannen.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:21 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Daar heb ik natuurlijk niks aan he.
idd... maar verder vind ik em wel leuk omdat ie tenminste geen blad voor de mond neemt.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Weinig pretentieus, droogkloot? Allemaal fake, hij houdt gewoon een typetje in stand, zielig figuur.
Natuurlijk zal hij een typetje in stand houden, maar denk je dat hij het om een andere reden dan geld doet? Is gewoon eerlijk ...quote:Op woensdag 5 september 2007 00:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Weinig pretentieus, droogkloot? Allemaal fake, hij houdt gewoon een typetje in stand, zielig figuur.
quote:Op woensdag 5 september 2007 00:32 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
idd... maar verder vind ik em wel leuk omdat ie tenminste geen blad voor de mond neemt.
Bijna niets wat Johan Derksen zegt is eerlijk of zijn eigen mening, hij doet gewoon geweldig zijn best om anders te zijn dan welke voetbaljournalist op TV ook.quote:Op woensdag 5 september 2007 07:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Natuurlijk zal hij een typetje in stand houden, maar denk je dat hij het om een andere reden dan geld doet? Is gewoon eerlijk ...
idd,quote:Op woensdag 5 september 2007 00:05 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
1 van de slechtste films ooit in NL gemaakt dus wat wil je ermee zeggen![]()
dat iemand iets om geld doet is natuurlijk moeilijk om te gelovenquote:Op woensdag 5 september 2007 08:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Bijna niets wat Johan Derksen zegt is eerlijk of zijn eigen mening, hij doet gewoon geweldig zijn best om anders te zijn dan welke voetbaljournalist op TV ook.
Schande om te werken voor je geldquote:Op woensdag 5 september 2007 11:25 schreef knnth het volgende:
[..]
dat iemand iets om geld doet is natuurlijk moeilijk om te geloven
Normaliter zou niemand zo'n uitspraak doen, dus doet Johan Derksen het wel, gewoon typetje in stand houden.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:25 schreef knnth het volgende:
[..]
dat iemand iets om geld doet is natuurlijk moeilijk om te geloven
quote:Woensdag in DWDD
05-09-2007 08:14
De presentatie is in handen van Matthijs van Nieuwkerk. Zijn tafelheer is Giel Beelen.
Te gast zijn: Documentaire-maakster Sunny Bergman over het vervolg op haar geruchtmakende documentaire ‘Beperkt Houdbaar’.
Voetbalkenner Johan Derksen komt praten over zijn echt grote liefde. Het legendarische soul-platenlabel ‘The Stax Records’.
Dit en meer, vanavond tussen 19.30 en 20.30 uur op Nederland 3.
Misschien kan hij meteen maar stoppen op zijn hoogtepunt?quote:
quote:
quote:Op woensdag 5 september 2007 00:15 schreef paultjuhhh het volgende:
JD is een held
JD is mijn leven
Amen
Alsof ie bovendien nog meer geld nodig heeft als hoofdredacteur van het grootste sporttijdschrift van de BeNeLux zijnde. Ik neem aan dat dat toch wel redelijk betaalt.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Normaliter zou niemand zo'n uitspraak doen, dus doet Johan Derksen het wel, gewoon typetje in stand houden.
Als hij het zo kut vindt om met zijn kop op TV te komen, dan moet hij ook niet ingaan op uitnodigingen van andere programma's. Johan Derksen is een zelfingenomen fantast, die al die aandacht heerlijk vindt.
Lijkt me ook, dus is zijn opmerking alleen maar bedoeld om mensen te shockeren en zijn typetje in stand te houden.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:38 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Alsof ie bovendien nog meer geld nodig heeft als hoofdredacteur van het grootste sporttijdschrift van de BeNeLux zijnde. Ik neem aan dat dat toch wel redelijk betaalt.
Ik denk dat zn ultieme droom een uitnodiging bij Zomergasten is.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Normaliter zou niemand zo'n uitspraak doen, dus doet Johan Derksen het wel, gewoon typetje in stand houden.
Als hij het zo kut vindt om met zijn kop op TV te komen, dan moet hij ook niet ingaan op uitnodigingen van andere programma's. Johan Derksen is een zelfingenomen fantast, die al die aandacht heerlijk vindt.
VI is ook een kutblad, wat dat betreft geef ik hem gelijk.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:45 schreef tong80 het volgende:
Hij zegt altijd dat als ie geen hoofdredacteur zou zijn, hij zijn eigen blad niet zou lezen.
Ja... Ik denk dat ie het onderhand vervelend begint te vinden dat ie niet echt serieus wordt genomen buiten de voetbalwereld. Maar wie gaat er dan ook zo'n acteur serieus nemen? Het komt imo totaal geforceerd over als ie praat. Tel daarbij op z'n vaak nogal vreemde uitspraken en je hebt hebt al snel het idee met een neppe persoon van doen te hebben.quote:Op woensdag 5 september 2007 17:02 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik denk dat zn ultieme droom een uitnodiging bij Zomergasten is.
hits?quote:
Klopt maar een beter Nederlands voetbal kun je niet vinden.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
VI is ook een kutblad, wat dat betreft geef ik hem gelijk.
quote:Op woensdag 5 september 2007 22:35 schreef satecl het volgende:
He goed dat ik dit lees. Dit ga ik zeker kijken
In ieder geval een indrukwekkend aantal.quote:
Ordnung muss sein.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
In ieder geval een indrukwekkend aantal.
En netjes geordend.
Ja.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:29 schreef Ambrosius het volgende:
Interessante docu zeg.
Precies, nu werd het even duidelijk waarom hij altijd de DSB-profeet uithangtquote:Op woensdag 5 september 2007 23:26 schreef vw_caddy het volgende:
Daarom is ie dus een voorstander van AZ
Ik zou als journalist gaan flippen als je verhaal niet wordt geplaatst vanwege commerciële redenen.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:36 schreef tong80 het volgende:
Ben jaloers op zijn platenkast. Maar als journalist is ie door het ijs gezakt
De andere media doen alsof ze onafhankelijk zijn. Terwijl ze dat natuurlijk ook niet zijn.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:33 schreef tong80 het volgende:
Hij is nog commerciëler dan ik vermoedde
Ja precies, je krijgt in ieder geval meer sympathie voor hem. En dat wekelijkse AZ-praatje waar ik me altijd aan ergerde, begin ik nu ook in een ander perspectief te zienquote:Op woensdag 5 september 2007 23:39 schreef borisz het volgende:
Hij is wel eerlijk
Zo werkt de hedendaagse journalistiek waar commerciële belangen de boventoon voeren.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:36 schreef tong80 het volgende:
Ben jaloers op zijn platenkast. Maar als journalist is ie door het ijs gezakt
En dan valt de opmerking over Alves+AZ tijdens het voetbalgala van Riemer van de Velde ineens op zijn plek.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:56 schreef Veerboot het volgende:
Dat verhaal over Scheringa (DSB)/Voetbal International deed me overigens denken aan de zaak DSB/VARA TV Magazine van vorig jaar. Nadat Kassa (dat consumentenprogramma) de praktijken van DSB aan de kaak had gesteld in een uitzending, trok DSB de advertenties uit de VARA-gids terug: inkomstenverlies van enkele tonnen op jaarbasis voor de VARA. Overigens beweerde DSB dat het niet vanwege de Kassa-uitzending was, maar omdat de advertenties simpelweg geen of te weinig klanten opleverden. Vast wel... Eerder was geloof ik al eens net zoiets gebeurd bij de KRO-gids na een uitzending van Reporter. Het is eerlijk van Derksen dat hij ruiterlijk toegeeft te zwichten voor zoiets en er valt ook best wel iets voor zijn opvatting te zeggen, maar het is toch vooral heel treurig van de kant van Scheringa/DSB...
Scheringa vertelde van de week op de persconferentie van AZ waar de doelstelling bekend werd gemaakt e.d. dat hij Riemer had gebeld, ze een goed gesprek hadden gehad en het niet over hem/AZ ging maar over zaakwaarnemer(s). AZ viel weinig te verwijten.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:04 schreef wdn het volgende:
[..]
En dan valt de opmerking over Alves+AZ tijdens het voetbalgala van Riemer van de Velde ineens op zijn plek.
Scheringa had ontkend wat Van de Velde vertelde en noemde het een leugen...
En jij gelooft Dirk? Je gelooft ook dat DSB de laagste rente op je lening geeft zeker?quote:Op donderdag 6 september 2007 11:09 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Scheringa vertelde van de week op de persconferentie van AZ waar de doelstelling bekend werd gemaakt e.d. dat hij Riemer had gebeld, ze een goed gesprek hadden gehad en het niet over hem/AZ ging maar over zaakwaarnemer(s). AZ viel weinig te verwijten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |