Over de lading:quote:Neerstorten
Om vijf over half zeven ploegde het vliegtuig zich vrijwel verticaal vliegend met de rechtervleugel naar beneden door twee hoogbouwcomplexen in de Bijlmermeer, precies op het hoekpunt waar de galerijflat Groeneveen overging in Klein-Kruitberg. De gebouwen vlogen direct in brand en stortten gedeeltelijk in, waarbij tientallen appartementen vernield raakten. De cockpit kwam oostelijk van de flats terecht, tussen de gebouwen en het viaduct van metrolijn 53.
Tijdens de laatste seconden van de vlucht deed de arrival-verkeersleiding verwoede pogingen om met het toestel in contact te komen. Om 18 uur 35 en 45 seconden meldde de luchtverkeersleiding in de verkeerstoren echter: Het is gebeurd. Op dat moment was vanaf de verkeerstoren op Schiphol een grote rookwolk boven Amsterdam zichtbaar. De arrival-verkeersleiders zitten niet in de toren maar in een gesloten gebouw op Schiphol-Oost. Zij zagen alleen het radarbeeld en hadden de rookwolk niet gezien. Na dit bericht gaf de arrival-verkeersleider door dat het toestel laatstelijk 1 mijl ten westen van Weesp was gezien. Meteen werden de crashtenders richting Weesp gedirigeerd.
Was het een ongeluk? Was het geen aanslag?quote:De geheimzinnigheid over de lading had inmiddels geleid tot diplomatieke spanningen tussen Nederland en Israël. Op ministersniveau werd gesproken en informatie overgedragen. De laatste vragen over de lading werden door Israël en El-Al beantwoord aan de parlementaire enquêtecommissie. De commissie concludeerde dat de onbekende lading van 20 ton vooral bestond uit computeronderdelen en niet uit gevaarlijke stoffen.
Er is geen uitsluitsel geweest over de mannen in witte pakken..quote:De Rijksrecherche concludeerde dat de mannen in witte pakken gezondheidsmedewerkers van de GG&GD waren. Wel waren er Israëliërs op de rampplek geweest na de crash. Naar aanleiding van deze bevindingen en een kamerdebat dat plaatsvond nadat de resultaten bekend waren gemaakt, kreeg de Rijksrecherche opdracht om het onderzoek te vervolgen. Verschillende vervolgonderzoeken vonden plaats, maar de onduidelijkheid kon niet weggenomen worden. De "mannen in witte pakken" kregen veel aandacht in de parlementaire enquête. De commissie concludeerde uiteindelijk dat een groot deel van de getuigenverklaringen terug te voeren waren op reddingswerkers met lichte kleding. Maar niet alle waarnemingen kon de commissie verklaren. Ook concludeerde de commissie, dat het waarschijnlijk was dat er bewijsmateriaal was verdwenen.
Ik reageerde ontopic. El-Al vervoert geen nucleaire zooi. Ik werk zelf op Schiphol voor de vrachtafhandelaar van El-Al, dus kan zeer goed oordelen wat er aan boord van die vluchten zit.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:15 schreef Petre het volgende:
* Petre zet de bezem weer weg. Graag ontopic blijven.
Weet jij hoe uraniumhexafluoride eruit ziet?quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ik reageerde ontopic. El-Al vervoert geen nucleaire zooi. Ik werk zelf op Schiphol voor de vrachtafhandelaar van El-Al, dus kan zeer goed oordelen wat er aan boord van die vluchten zit.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:05 schreef Petre het volgende:
Die 'computeronderdelen', klinkt niet als iets aannemelijks.
De vracht herken je aan de papieren die erbij zitten. Niet hoe de vracht zelf eruit ziet. Maar ga er maar vanuit dat datgene wat op de papieren staat, ook daadwerkelijk in die doos/kist/whatever zit. Alle vracht wordt gecontrolleerd voordat het gaat vliegen (zeker bij El-Al), dus daar zit echt niks geheimzinnigs in.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weet jij hoe uraniumhexafluoride eruit ziet?
Er komt anders aardig wat troep vrij bij de verbranding van computeronderdelen. Computeronderdelen is zeker geen geruststellende vracht in dit opzicht.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:05 schreef Petre het volgende:
Die 'computeronderdelen', klinkt niet als iets aannemelijks.
Jij geloofd ook alles wat ik hier typ?quote:Op woensdag 5 september 2007 04:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
De vracht herken je aan de papieren die erbij zitten. Niet hoe de vracht zelf eruit ziet. Maar ga er maar vanuit dat datgene wat op de papieren staat, ook daadwerkelijk in die doos/kist/whatever zit. Alle vracht wordt gecontrolleerd voordat het gaat vliegen (zeker bij El-Al), dus daar zit echt niks geheimzinnigs in.
El-Al had juist een overeenkomst met Schiphol/Nederland dat het zonder controles kon bijtanken en doorvliegen. Schiphol was daarom hèt vliegveld op route van de VS naar Israel (grote atlantische hoer dat we zijn). Ideaal om dingentjes te vervoeren die het daglicht niet kunnen verdragen.quote:Op woensdag 5 september 2007 04:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Alle vracht wordt gecontrolleerd voordat het gaat vliegen (zeker bij El-Al), dus daar zit echt niks geheimzinnigs in.
quote:"Rein Jan Hoekstra was immers de man die ten tijde van de Bijlmerramp secretaris-generaal was op het ministerie van Algemene Zaken en in die functie ook coördinator van alle Nederlandse veiligheids- en geheime diensten. Als er dus iemand was die boter op zijn hoofd had als het mogelijke geheime wapen - en andere transporten via Schiphol naar Israël betrof, dan was het Rein-Jan Hoekstra. Maar voor de regering was hij natuurlijk een uitgelezen man om zo'n onderzoekscommissie voor te zitten. Hij zou kunnen ingrijpen als de commissie te dicht in de buurt kwam van zaken die vanwege de betrekkingen met Israël geheim moesten blijven. De Tweede kamer was te naïef om deze connectie te zien."
http://www.daanspeak.com/Fortuyn06.html
quote:De heer Oudkerk: Hebt u als opdrachtgever voor het onderzoek nog expliciet opdracht gegeven, of zelf onderzoek gedaan, naar de aanwezigheid van de Mossad?
De heer Vrakking: Ja. Op enig moment liepen wij tegen de veiligheidsmensen van Schiphol op. Die vallen niet onder El Al en daarvan wordt gezegd dat ze onder de Mossad vallen. Via de procureur-generaal heb ik onze BVD laten benaderen met de vraag of onze BVD aan de zusterorganisatie – de Mossad – zou willen vragen – dat gaat natuurlijk allemaal op basis van vrijwilligheid – of zij wilden vertellen of zij daar geweest waren, of zij daar zaken hadden weggenomen. Het antwoord was: "neen". Ze hebben het wel gevraagd, maar het antwoord van de Mossad was: "neen".
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Enquete/Rapport/h3_p15.html
Goed onderzoek..quote:Eerder was dezelfde misleiding al toegepast door de Rijksrecherche te Amsterdam, die onderzoek deed naar de 'mannen in witte pakken' op de rampplek. Men had daarover ook bij El Al zijn licht opgestoken, liet de Rijksrecherche weten. Maar El Al kon met de hand op het hart verklaren dat er geen 'mannen in witte pakken van El Al' in de Bijlmer waren geweest. Heel juist. Maar zoals gezegd: misleidend. Want de Israëli's in witte pakken in de Bijlmer waren niet van El Al, en ook niet van de Mossad, maar (voor een deel) van 'Security'
http://66.197.141.254/bijlmerramp/pierre26.htm
Jij weet het wel, maar Lubber en Kok hebben de grootste moeite, ach ja ieder zijn vak he?quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ik reageerde ontopic. El-Al vervoert geen nucleaire zooi. Ik werk zelf op Schiphol voor de vrachtafhandelaar van El-Al, dus kan zeer goed oordelen wat er aan boord van die vluchten zit.
quote:Zowel Lubbers als zijn opvolger, premier Kok, spraken over boosheid c.q. teleurstelling over het gebrek aan medewerking van Israëlische kant wat betreft het bekend maken van de lading.
http://66.197.141.254/bijlmerramp/pierre44.htm
quote:De commissie-Hoekstra komt tot de conclusie dat het antwoord op de vraag wat de El
Al-Boeing precies aan boord had, waarschijnlijk nooit kan worden gegeven.
De vondst op de plaats van de ramp van een halfverbrande vrachtbrief met militaire
codes, later gevolgd door uitlatingen van medewerkers en oud-medewerkers van El Al,
versterkten het vermoeden dat de Boeing wapens, of onderdelen daarvan, aan boord had.
Later bleek inderdaad dat het toestel zowel civiele goederen als militair materieel
vervoerde. Het ging onder meer om chemicaliën die worden gebruikt bij de aanmaak van
munitie.
http://www.nbdc.nl/cms/show/id=510161/contentid=6951
quote:Maar Ross gelooft niet dat de commissie werkelijk de waarheid achter deze zeseneenhalf jaar durende 'cover-up' zal achterhalen. ,,Na al die jaren komt de onderste steen echt niet meer boven. Wij geloven heilig in het tovermiddel van de enquête, dat iemand die in een statige zaal met één hand op de bijbel en de ander op het graf van zijn moeder zweert de waarheid te zullen spreken, dat ook zal doen. In de commissie zitten ongetwijfeld goedwillende politici. Maar als je ze wilt belazeren, dan belazer je ze. Als je niets wilt zeggen, dan houd je gewoon je mond, of je kunt je het niet meer herinneren.
http://spannings.blogspot(...)ew-over-bijlmer.html
Nucleaire zooi als contragewicht in een vliegtuig?quote:Op woensdag 5 september 2007 10:01 schreef Resonancer het volgende:
Jij weet het wel, maar Lubber en Kok hebben de grootste moeite, ach ja ieder zijn vak he?
Misschien vervoerde EL-AL geen nucleaire zooi, maar het was wel degelijk in het vliegtuig aanwezig als contra gewicht.
Jumbo's hebben in de staart een contragewicht van verarmt uranium.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nucleaire zooi als contragewicht in een vliegtuig?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik dacht ook dat vliegtuigen altijd zo licht mogelijk beladen zijn.
Leuk die plaatjes. Zomaar wat gepakt of heeft het echt met de bijlmerramp te maken?
Dat is dus nieuw voor mij.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jumbo's hebben in de staart een contragewicht van verarmt uranium.
De 1e leg ik niet uit..quote:Op woensdag 5 september 2007 10:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nucleaire zooi als contragewicht in een vliegtuig?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik dacht ook dat vliegtuigen altijd zo licht mogelijk beladen zijn.
Leuk die plaatjes. Zomaar wat gepakt of heeft het echt met de bijlmerramp te maken?
quote:Huilen in de politiek mag
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Enquete/enq12031999e.html
Tranen Maij bij verhoor
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Enquete/enq11031999a.html
Misschien hebben niet alle modellen Uranium. Maar ik denk niet dat ze alleen in El-Al Boeings uranium gebruikt hebben om na een ongeluk geheime nucleaire transporten te maskeren.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is dus nieuw voor mij.
En is dat standaard? Bij alle Jumbo vliegtuigen zo en niet alleen bij dit El-Al vliegtuig?
Ow dat moment:quote:Op woensdag 5 september 2007 12:12 schreef Resonancer het volgende:
De 2de heeft er direct mee te maken, dacht dat dit 'n historisch moment was dat de meeste wel zouden kennen, tja ik word oud.
Ik mis de relevantie een beetje om dat dan maar "om te janken" te noemen in combinatie met dat stukje daarvoor. Niet echt netjes om zo te doen alsof zij gewoon zat te liegen of bewust de waarheid achterhield.quote:,,Het was een verschrikkelijke tijd'', zei Maij-Weggen, die net had gememoreerd dat toen ook ongelukken in Hoofddorp en Faro gebeurden. Ze verloor haar zelfbeheersing en barstte in tranen uit. Voorzitter Meijer schorste het verhoor voor enkele minuten.
Dank u!quote:Op woensdag 5 september 2007 04:13 schreef dJ-Zcore het volgende:
Het was sowieso geen aanslag, want dan had ik dit bericht niet kunnen typen. Ik woonde namelijk in Fleerde en daar vloog het vliegtuig vlak overheen, om vervolgens weer iets omhoog te gaan en zich in een andere flat te boren.
Over de lading heb ik genoeg verhalen gehoord, maar ik ben op het rampgebied geweest en het meurde er naar parfum. Het verhaal over de lading computer onderdelen hoor ik voor het eerst.
Drugs smokkelen ze vaak in koffie, dus dat er misschien OOK parfum in het toestel zat bewijst niets.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dank u!
Ik woonde in Kruitberg
En het meurde idd! naar parfum, klaar.
En cyanide ruikt naar amandel.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
En het meurde idd! naar parfum, klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |