Lijkt me logisch; als ie een gat in je darm boort, dan wil je wel opgenomen worden denk ikquote:Op maandag 4 januari 2010 16:07 schreef Adelante het volgende:
Ik was benieuwd of Henk-B al geweest is inmiddels en of anderen ook nog ervaringen willen delen met deze ingreep. Arts deed er een beetje vaag over dat het best een ingrijpend onderzoek is en als hij de darm perforeert je dan direct moet worden opgenomen
bah inderdaad *ril*quote:Op maandag 4 januari 2010 18:24 schreef SiGNe het volgende:
Nu ik die berichten lees over Kleanprep krijg ik spontaan weer rillingen over m'n rug, ranzig spul is dat.
Eerst denk je nog "Hmm.. vanille.. zal wel meevallen" en dan neem je die eerste bitterzoute slok![]()
dat klopt inderdaad. verlicht vaak al de grote hoeveelheden die je moet drinken. doen wij ook veel in het ziekenhuis.quote:bah inderdaad *ril*
Ik moet over een maand weer aan die rommel voor een MRI van mn dunne darm, kijk er nu al tegenop!
Heb wel gelezen en gehoord dat het flink helpt als je het goed koud zet en wat aanmaaklimonade er door heen gooit. Dus ben benieuwd of het een beetje helpt.
Ik had kreeg bij een MRI van mijn lichaam een keertje van die contrastvloeistof via een infuus. Toen ik dat kreeg was ik na een kwartier helemaal leeg! Lekker de MRI ruimte onder gekotst!quote:Op maandag 4 januari 2010 18:48 schreef medisch-ggz het volgende:
[..]
dat klopt inderdaad. verlicht vaak al de grote hoeveelheden die je moet drinken. doen wij ook veel in het ziekenhuis.
quote:Ik had kreeg bij een MRI van mijn lichaam een keertje van die contrastvloeistof via een infuus. Toen ik dat kreeg was ik na een kwartier helemaal leeg! Lekker de MRI ruimte onder gekotst!
Ik heb ook een roesje, dat scheelt dus wel?quote:Op maandag 19 juli 2010 17:23 schreef SiGNe het volgende:
Roken werkt laxerend, daardoor zou het kunnen dat die colofort niet goed werkt misschien? (tikje vaag aangezien je een laxeermiddel neemt)
Het is in elk geval een regel waar ik me niet heel erg aan hou, wel op de dag zelf.
Het zou overigens ook kunnen dat nicotine een wisselwerking heeft met de verdoving (zelf vraag ik altijd om een roesje, hoef je zelf niets van het onderzoek mee te maken, scheelt weer) of dat ze het ivm. eventuele complicaties liever niet hebben.
Ahum:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:58 schreef Yoewie het volgende:
Roken is heel slecht als jij een darmziekte hebt. Dat stimuleert ontstekingen geloof ik.
Voor iedereen die het nog niet weet: i.p.v. Klean Prep (liters naar binnen werken) als voorbereiding voor een scopie is er ook Phosphoral.
Dit is een pakketje van 2 kleine flesjes en 1 flesje heb je in 3 slokjes op. Werkt als een tierelier.
Ik heb er 5 ofzo gehad.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:39 schreef aiemkoel het volgende:
[..]
Ik heb ook een roesje, dat scheelt dus wel?
Je hebt er al meerdere gehad haal ik uit je verhaal op, en aangezien jij wel rookt zien ze het dus niet neem ik aan? Zou het dan een gevalletje zijn van; we zetten het er maar bij want 'roken is slecht' voor je, dus vast ook wel bij een colonoscopie? Maar wetenschappelijk onderbouwd is dit niet?
Wat ik ook niet snap is dat ik wel een ontbijt mag hebben zoals beschuit en crackers enzo. Maar over hoeveelheden staat er niets bij? Lijkt me als ik een hele rol beschuit eet dat mijn darmen niet echt schoon zullen zijn of wel? Ik denk namelijk dat als ik niets eet ik voor dat het begint al van mijn stokje ga.
Dat spul heb ik volgens mij ook gehad.. Eerst een paar liter water drinken, dan Phosphoral en dan gaan met die banaanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:58 schreef Yoewie het volgende:
Roken is heel slecht als jij een darmziekte hebt. Dat stimuleert ontstekingen geloof ik.
Voor iedereen die het nog niet weet: i.p.v. Klean Prep (liters naar binnen werken) als voorbereiding voor een scopie is er ook Phosphoral.
Dit is een pakketje van 2 kleine flesjes en 1 flesje heb je in 3 slokjes op. Werkt als een tierelier.
Voor mij voelde het alsof ik het gedroomd hadquote:Met dat roesje krijg je inderdaad niet veel mee van het gebeuren. Het is nu net 4 uur geleden gebeurd, en het lijkt wel of het lang geleden gebeurd is, zo weinig herinner ik me ervan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |