abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53008652
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:40 schreef MREn het volgende:
Vandaag overigens weer Buffels op Zp-Ww.
En op Zp-Odz:


Verder kwam er rond die tijd (8:15) ook nog 12 bakken VIRM door Hgl met veteranen naar Rm:
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:36:18 #202
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53010522
Slechte fotolijn
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:41:49 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53010660
Maar straks eens kijken hoe ze dat bij terugkomst willen doen, ik ebn dan toch op het station alhier.

19:55 binnen op spoor 2, terwijl je daar net 6 bakken kwijt kunt. Op het enige lange spoor 4, staat dan de IC naar Shl.

gokje van mij: IC naar Shl met max. 6 bakken van spoor 2 of 3 en die IRM's binnen op 4. Of ze moeten maar met een solo zesje rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_53010827
We zullen zien, ik ga mee van Aml tot Es
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:50:50 #205
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53010879
Leuk, ik wilde in Es de 1674 nemen

Mijn gok is dat de 1674 van sp. 2 of 3 gaat vertrekken, aangezien dat ding planmatig met een solo viertje moet rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_53010988
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, het was een schoolkamp dat ie op verbleef, anders had ie er wel vaker gestaan en het kunnen weten.

En nee Fles, ik ken maar van een beperkt deel van Nederland de treinenloop. Ik denk dat jij de treinenloop beter kent
elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag oversteken
pi_53011181
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaal
En 3 treinen in het uur kan makkelijk naar Zuidbroek

EDIT: Die 3e trein rijdt sowieso maar tot Zuidbroek, en niet verder
Deze staat dan 20 minuten over en gaat dan weer terug naar Groningen
pi_53011414
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:04 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaal
En 3 treinen in het uur kan makkelijk naar Zuidbroek

EDIT: Die 3e trein rijdt sowieso maar tot Zuidbroek, en niet verder
Deze staat dan 20 minuten over en gaat dan weer terug naar Groningen
toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)

gaat dat ding later niet door jagen naar Veendam?
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 19:00:02 #209
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_53012536
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
00:08 i Amersfoort 2 Zwolle Intercity 787 NS
00:16 Nijkerk
00:27 Harderwijk
00:50 i Zwolle 3a

Helaas de enige 'intercity' die op Harderwijk stopt
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:25:10 #210
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_53013201
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag oversteken
D'r zijn anders genoeg idioten die het niet weten hoor. Heb 't weleens meegemaakt dat een figuur om z'n trein te halen het spoor oversteekt, machinist waarschuwt snel de conducteur die die gast dus niet binnenlaat. Had hij nog een goeie verklaring waarom hij zomaar 't spoor overstak: "Dat wist ik niet hoor, dat dat niet mocht."
pi_53013468
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)

gaat dat ding later niet door jagen naar Veendam?
3 treinen kan inderdaad, omdat er tussen Gn - Zb dubbelspoor ligt. Tussen Zb en Nsch gaat het al veel lastiger. Vandaar dat hij Zb gaat.

En dat laatste klopt helemaal!
pi_53013480
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]
Helaas de enige 'intercity' die op Harderwijk stopt
Aanrijdingstrein blijkt de 12767 te zijn las ik ergens Gereden met de stellen 4043 en 4028. De 4028 stond in Groningen vandaag als Geen Dienst, dus ik denk dat de 4043 deze man geraakt heeft
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2007 @ 19:44:30 #213
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_53013569
Ik geloof je meteen

Doelde meer op het feit dat er geen intercity stopt op Nijkerk en Harderwijk
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 20:21:10 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53014343
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53015347
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.
hmm.. volgens mij reden ze nu nog 100, en zouden ze naar 120 willen gaan. (de cockpit heeft ook zo'n plaatje met "vmax 120")
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_53015492
Tussen Gn - Lw riijden ze sowieso wel 120 denk ik, omdat 140 mag. Maar volgens mij rijden ze echt wel harder dan 120 km/u daar
Zelf nooit kunnen zien, zit nooit in die trein, maar zo'n vermoeden heb ik
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 21:11:38 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53015528
Dat plaatje met Vmax 120 zegt niets, want ik heb wel een foto liggen waar Vmax 140 op staat. De stellen die deze week afgeleverd zijn, hebben ook Vmax 140 staan. De rest van de stellen heeft Vmax 120 staan. Vergeet niet dat op de meeste trajecten de Vmax 100 is en maar op enkele stukken is het 120 of 140. Voor de sneltrein tussen Lw en Gn is 140 essentieel, omdat daarmee genoeg tijd gewonnen wordt om een iets langere stop in Buitenpost en de iets krappere rijtijden van de sneltrein richting Groningen te compenseren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 21:16:10 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53015649
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:10 schreef Wadloper het volgende:
Tussen Gn - Lw riijden ze sowieso wel 120 denk ik, omdat 140 mag. Maar volgens mij rijden ze echt wel harder dan 120 km/u daar
Zelf nooit kunnen zien, zit nooit in die trein, maar zo'n vermoeden heb ik
Dan moet Ou-Tannu als zijn telefoon weer gerepareerd is dat maar eens gaan meten.

Onderweg heb ik wel al meermalen eens de gedachte gehad dat de trein toch 140 reed ipv 120, maar dit is zeker lang niet altijd het geval
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53016337
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Mark-Hgl het volgende:

[..]
Verder kwam er rond die tijd (8:15) ook nog 12 bakken VIRM door Hgl met veteranen naar Rm:
[afbeelding]
Tegen 19.30 kwamen de trein weer terug richting Enschede.

Hier komt ie in een slakkegang door station Wierden zetten.



Een uur later (en 25 km verder op de fiets) komt deze Cargo door Station Rijssen rijden.


Snel gevolgd door de 2X Virm die weer LM terug gaan.
pi_53017662
Hier nog te Ehv, als extra trein:



Daarnaast werden nog een aantal 1900'en gereden naar Roermond, waarbij er een pendeltrein reed Ehv - Venlo. Dat de trein van 16.32 (i.v.m. overstap 16.36) dan met 2x plan V gereden wordt (de 1900 reed tot Ehv, met 12x ICRm) ...



Ach ja, het zag er gezellig uit. Veel volk nam de trein niet. Niet alleen omdat ie vol was, maar ook omdat het de stopper naar Deurne leek te zijn.
pi_53018218
Voor mij stond er vandaag een middagje Kesteren op het programma.


De perrons en het emplacement.


Trein 31151 zojuist vertrokken om even voor 16.00u richting Arnhem.


Het station, helaas geen loket aanwezig.


Trein 31153 vlak voor aankomst in Kesteren.


Trein 31158 vlak na vertrek uit Kesteren.


Trein 31160 zojuist gearriveerd op station Kesteren om vervolgens om 17.03u naar eindbestemming Tiel te vertrekken.


Vier keer (4 x!?) Plan V gereedstaande voor vertrek op station Tiel als trein 6060 om 17.21u richting Utrecht CS.

[ Bericht 1% gewijzigd door Socios op 07-09-2007 22:53:34 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 22:55:08 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53018481
4 keer is idd wel erg overdreven. 3 keer V is redelijk normaal als er tenminste elders niet een tekort aan V'tjes is, maar 4
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53018819
Ja, heb het wel getroffen met lange treinen vandaag, tussen Zwolle en Utrecht Centraal in IC 546 ook al 15 bakken ICM.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2007 @ 23:10:25 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53018937
Dat is standaard. 9 uit Leeuwarden en 6 uit Groningen of is het in tegenstelling tot de 542 wel andersom?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53019153
Andersom inderdaad, 9 uit Groningen en 6 uit Leeuwarden. Wel goed dat ze lekker koppelen in Zwolle. Waarom worden er tegenwoordig zoveel treinenseries ´apart´ gereden terwijl dat qua lengte van de trein helemaal niet nodig is? Bijvoorbeeld IC 542 (Vertrek van Utrecht Centraal om 18.17u naar Leeuwarden en 18.20u naar Groningen). Zoiets kan toch makkelijk gecombineerd net als ´vroeger´? Samen waren die treinen nog korter dan IC 546...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')