abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 september 2007 @ 23:55:51 #1
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_52928942
Ik rij op de snelweg met een mooie snelheid van 140km/h op de rechterbaan.

Voor mij zie ik een vrachtwagen opdoemen en uiteraard moet ik naar links om hem in te halen. Ik kijk in mijn spiegel en zie de gebruikelijke rij op de linkerbaan. Tussen een SAAB en een Mercedes was plenty ruimte om mijn auto tussen te manouvreren. Zo gedacht, zo gedaan.

Helaas was de bestuurder van de Mercedes niet al te gelukkig met mijn actie. In mijn spiegel zie ik alleen nog maar een voorruit van een Mercedes met een wild schelden wijf erachter. Ze zag er goed uit en ik besloot haar eens goed te bewonderen als ik weer naar rechts ga en zij mij zou inhalen. Zo gedacht, zo gedaan.

De vrachtwagen was ingehaald en ik ga weer naar de rechterbaan. In mijn spiegel zie ik de Mercedes langszij komen en ik kijk naar links. Een bloedmooi wijf steekt, met een vreselijk boos hoofd, haar middelvinger naar mij op!! Dat laat ik niet op mij zitten. Met een vriendelijke glimlach steek ik ook mijn middelvinger op en ik knik vol verwachting. Ik maak een gebaar met mijn hoofd richting vluchtstrook. Wellicht was zij wel in voor een nummertje........

Helaas!! Ze zat nog harder te schelden, stak nogmaals haar middelvinger omhoog, wees naar haar voorhoofd en ze ging er met hoge snelheid vandoor.

KUTWIJF!!! Mijn Saxo VTS is best rap maar dat kon ik niet bijhouden.

Mij een beetje opgeilen en er dan vandoor gaan?? Hoer!!
pi_52928976

Je rijdt in zo'n auto en denkt er een mooi wijf in een mercedes mee te versieren?
Vivre
pi_52928992
Saxo is een zielig ding op vier wielen.

Weet je zeker dat je er zo tussen kon en reden zij niet wat harder waardoor de Mercedes moest afremmen?
Zo ja; ken je superieur.
  maandag 3 september 2007 @ 23:59:44 #4
65997 Oldbie
pi_52928998
quote:
Op maandag 3 september 2007 23:58 schreef Strychnine het volgende:
[afbeelding]
Je rijdt in zo'n auto en denkt er een mooi wijf in een mercedes mee te versieren?
Hmm, nee. Mijn auto is toch net iets mooier

pi_52929005
Vivre
pi_52929017
Pwned.
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:01:07 #7
65997 Oldbie
pi_52929021
quote:
Op maandag 3 september 2007 23:59 schreef OldJeller het volgende:
Saxo is een zielig ding op vier wielen.

Weet je zeker dat je er zo tussen kon en reden zij niet wat harder waardoor de Mercedes moest afremmen?
Zo ja; ken je superieur.
Och, ik reed 140. Dan zal het mij aan mijn reet roesten of iemand even moet remmen.
Als zij een beetje oplet en kan anticiperen zou ze in de gaten hebben dat ik in moet halen en zou ze een beetje fatsoen hebben. Heeft ze dat niet? PECH!! Dan dwing ik fatsoen af
pi_52929081
was het een duitser?
*Hosselcopter*
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:07:07 #9
65997 Oldbie
pi_52929103
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:05 schreef Dibble het volgende:
was het een duitser?

Op en top Hollandse agressie
pi_52929117
140 en rechts gaan rijden, zet je dan gewoon op het middenvak of je mag vrachtwagens in blijven halen... verder is het zéér irritant als je geen automatische cruisecontrol hebt, dan moet je nl zelf remmen & je cruise weer activeren omdat iemand vindt dat een ander maar moet anticiperen.

Ik zet me met die snelheid standaard links, en ik ga wel ff uit de weg als iemand wil passeren (wat vrij weinig gebeurt)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52929144
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:01 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Och, ik reed 140. Dan zal het mij aan mijn reet roesten of iemand even moet remmen.
Als zij een beetje oplet en kan anticiperen zou ze in de gaten hebben dat ik in moet halen en zou ze een beetje fatsoen hebben. Heeft ze dat niet? PECH!! Dan dwing ik fatsoen af
Dus? Je hoort in je spiegels te kijken als je weet dat je een voertuig gaat naderen die je binnen bepaalde tijd gaat inhalen, zodat je kan zien wie er aankomen en hun snelheid kan inschatten.
Helaas kan of wil (want daar lijkt het vaak op, ze gebruiken de spiegels niet o.i.d.) het gros van de Nederlandse bestuurders dit niet en dondert gewoon zijn auto naar links. Ze kunnen niet rijden.

Als je gewoon tijdig in de spiegels had gekeken toen je de vrachtwagen zag, zag je wie er aan kwam en kon je naar links en hoefde jij niet te remmen als je op iemand van links zou wachten (omdat je pas op het laatste moment naar links gaat/ in je spiegels kijkt), of de andere persoon waar je hem voor gooit.

Je zegt wel dat het je aan je reet roest, maar als ze inderdaad stukken harden reden ben jij hier het kutwijf die z'n stuk schroot als een amateur er gewoon voorzette.
Middelvingers helpen niet, als iemand zo'n actie maakt als je hard aankomt snijd ik hem af en geef hem een remproef; daar merken ze wél wat van.
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:11:51 #12
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_52929164
Vrouwen in een mercedes versieren, kansloos!!!

Die wijven hebben een vriend/echtgenoot waarvan ze de Merc hebben gekregen, of 't zijn zakenvrouwen die geen tijd voor je hebben, of 't is een slet op weg naar een klant.

Steek gewoon voortaan je middelvinger op en laat ze links liggen, en geef er verder geen aandacht aan.

sowieso, vrouwen achter 't stuur.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_52929177
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:09 schreef OldJeller het volgende:
Middelvingers helpen niet, als iemand zo'n actie maakt als je hard aankomt snijd ik hem af en geef hem een remproef; daar merken ze wél wat van.
Helpt ook niet, als de ander te laat remt en in jou knalt ben jij in fout, zomaar zonder reden remmen op de snelweg mag niet. Als een ander daardoor niet kan remmen kan hij een boete krijgen omdat zijn afstand tot de voorligger te kort was, maar jij zal opdraaien voor het ongeluk aangezien jij een maneuvre uithaalde op dat moment (zwaar remmen zonder reden valt daaronder)
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:13:02 #14
65997 Oldbie
pi_52929183
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:08 schreef Athmozz het volgende:
140 en rechts gaan rijden, zet je dan gewoon op het middenvak of je mag vrachtwagens in blijven halen... verder is het zéér irritant als je geen automatische cruisecontrol hebt, dan moet je nl zelf remmen & je cruise weer activeren omdat iemand vindt dat een ander maar moet anticiperen.

Ik zet me met die snelheid standaard links, en ik ga wel ff uit de weg als iemand wil passeren (wat vrij weinig gebeurt)
Tja, ik heb geen cruise control en de A6 is niet 3 baans.
Ik ga wél rechts rijden waar er plaats is maar als ik in moet halen ga ik naar links als er ruimte is om na het inhalen weer naar rechts te gaan. Dat veel mensen, waaronder jij blijkbaar, vinden dat ze continu links moeten rijden kan me weinig schelen. Ik betaal evengoed mijn wegenbelasting en als ik 140 rij dan kunnen ze ook niet janken om mijn snelheid. Ze zijn niet alleen op de weg en hebben het te stellen met andere weggebruikers. Zoals ik mijn OP heb gezegd: er was plenty ruimte om naar links te gaan. Ik sneed haar niet af.

Ik kon er in ieder geval erg om lachen. Opgefokt wijf in een veel te dure auto die denkt dat de wereld van haar is
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:13:12 #15
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_52929186
Als JIJ een beetje op zou letten en anticiperen dan zou zij niets om te schelden hebben!
JIJ bent degene die van rijstrook verwisseld en daarom IEDEREEN voor MOET laten gaan!

Jij bent zeker ook zo'n josti die zijn auto+caravan later in het buitenland voor een auto zet die je met 50 km/h verschil inhaalt.

edit: Als er een ongeval geweest zou zijn dan zou jij de hoofdschuldige zijn dat snap je toch wel he?
- Jullie reden allebei te hard (te hard is te hard, hoeveel maakt namelijk niet uit)
- Jij werd ingehaald en verleende geen voorrang.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:14:44 #16
65997 Oldbie
pi_52929211
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:09 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dus? Je hoort in je spiegels te kijken als je weet dat je een voertuig gaat naderen die je binnen bepaalde tijd gaat inhalen, zodat je kan zien wie er aankomen en hun snelheid kan inschatten.
Helaas kan of wil (want daar lijkt het vaak op, ze gebruiken de spiegels niet o.i.d.) het gros van de Nederlandse bestuurders dit niet en dondert gewoon zijn auto naar links. Ze kunnen niet rijden.

Als je gewoon tijdig in de spiegels had gekeken toen je de vrachtwagen zag, zag je wie er aan kwam en kon je naar links en hoefde jij niet te remmen als je op iemand van links zou wachten (omdat je pas op het laatste moment naar links gaat/ in je spiegels kijkt), of de andere persoon waar je hem voor gooit.
Heb je mijn OP gelezen? Staat daar in dat ik in mijn spiegels keek en dat ik zat plek zag tussen een SAAB en een Mercedes?
Oke!
quote:
Je zegt wel dat het je aan je reet roest, maar als ze inderdaad stukken harden reden ben jij hier het kutwijf die z'n stuk schroot als een amateur er gewoon voorzette.
Ach, jongen toch. Tijd dat je wat rustiger wordt en een ander wat ruimte gunt.
Triest!
pi_52929225
achja, je hebt zoveel mensen die voor vanalles en nog wat zagen... Laatst nog iemand gehad die met me meereed & als we toe waren was het direct aan iedereen zeggen dat ik niet kon schakelen, veel te hoog in mijn toeren ging en heel die bazaar. FF naar de auto teruggegaan & hem getoond dat het een automaat was

dat mens zal ook gewoon willen neuten hebben, tenzij je de snelheid verkeerd ingeschat had ofzo (kan altijd dat ze met 180 oid aankomt)
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:16:12 #18
65997 Oldbie
pi_52929230
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:13 schreef Tique3 het volgende:
Als JIJ een beetje op zou letten en anticiperen dan zou zij niets om te schelden hebben!
JIJ bent degene die van rijstrook verwisseld en daarom IEDEREEN voor MOET laten gaan!

Jij bent zeker ook zo'n josti die zijn auto+caravan later in het buitenland voor een auto zet die je met 50 km/h verschil inhaalt.

Heb jij al een rijbewijs met je 21 jaartjes jong?
Jochie, leer rijden.
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:18:16 #19
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_52929259
Ik weet wanneer ik voorrang moet verlenen en veroorzaak geen gevaarlijke situaties.
Jij veroorzaakt wel gevaarlijke situaties.

Leer rijden
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_52929291
Verkeersregel-ik-kan-het-beter-topic...
Ehm... ok
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:20:19 #21
65997 Oldbie
pi_52929295
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:15 schreef Athmozz het volgende:
achja, je hebt zoveel mensen die voor vanalles en nog wat zagen... Laatst nog iemand gehad die met me meereed & als we toe waren was het direct aan iedereen zeggen dat ik niet kon schakelen, veel te hoog in mijn toeren ging en heel die bazaar. FF naar de auto teruggegaan & hem getoond dat het een automaat was

dat mens zal ook gewoon willen neuten hebben, tenzij je de snelheid verkeerd ingeschat had ofzo (kan altijd dat ze met 180 oid aankomt)
Ik kijk onder het rijden heel veel in mijn spiegels en ik kan je altijd vertellen wat er achter mij rijd.
Dat leer je als motorrijder. Opletten op anderen.

Iedereen kan mij nu wel afbranden maar zelf vliegen ze alle kanten op in een file. Spiegelen?? Welnee!!!
Als motorrijder leer je echt kijken en dat neem je mee in de auto.

Ze reed niet veel harder. Ze kon het gewoon niet hebben dat een Saxo voor haar superieure pooierbak ging rijden.
pi_52929310
wat een trut ja...
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:23:41 #23
65997 Oldbie
pi_52929346
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:13 schreef Tique3 het volgende:
edit: Als er een ongeval geweest zou zijn dan zou jij de hoofdschuldige zijn dat snap je toch wel he?
- Jullie reden allebei te hard (te hard is te hard, hoeveel maakt namelijk niet uit)
- Jij werd ingehaald en verleende geen voorrang.
Neem je regeltjes nog eens door:
Ja, we reden beiden te hard maar zij reed nog ver achter mij. Als zij in mijn kofferbak rijdt zit ZIJ fout, niet ik. Ik zit fout als ik haar de vangrail indruk maar dat kon niet omdat zij nog flink wat metertjes achter mij zat. Zij wilde gewoon niet even geduld opbrengen.

Ik werd niet ingehaald. Ze reed wel harder dan ik maar er was zat ruimte. Tijd om te leren rijden én lezen!!
pi_52929361
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:12 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Helpt ook niet, als de ander te laat remt en in jou knalt ben jij in fout, zomaar zonder reden remmen op de snelweg mag niet. Als een ander daardoor niet kan remmen kan hij een boete krijgen omdat zijn afstand tot de voorligger te kort was, maar jij zal opdraaien voor het ongeluk aangezien jij een maneuvre uithaalde op dat moment (zwaar remmen zonder reden valt daaronder)
Vertel dat aan iemand die net z'n rijbewijs heeft zonder rijervaring.
Tuurlijk houd je er rekening mee dat zo'n amateur niet plots flink gaat remmen.

Zomaar je auto naar links gooien is ook strafbaar en dat is aan de orde van de dag. Velen weten niet waarvoor spiegels dienen.
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:14 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Heb je mijn OP gelezen? Staat daar in dat ik in mijn spiegels keek en dat ik zat plek zag tussen een SAAB en een Mercedes?
Oke!
Gelezen, daarom zei ik tijdig, want dat had je waarschijnlijk niet gedaan en daarom 'moest' jij je auto naar de linkerbaan brengen, omdat je anders moest remmen. Dus had je te laat in je spiegels gekeken waardoor je in zo'n situatie belandde.
Überhaupt; mensen die alleen bij het inhalen (als ze hun spiegels al gebruiken) in hun spiegel kijken. Ook al rijd je harder, je houdt altijd al het verkeer om je heen in de gaten, zo breng je jezelf niet in vervelende situaties, maar anderen ook niet.
quote:
[..]

Ach, jongen toch. Tijd dat je wat rustiger wordt en een ander wat ruimte gunt.
Triest!
Nee, mensen moeten leren rijden.
Jij klaagt, terwijl je waarschijnlijk zelf fout zit.. dat is triest.

Overigens is het ook leuk om dan iemand te blokkeren als je naast elkaar rijdt en jij zorgt dat je dezelfde snelheid houdt terwijl hij een vrachtwagen nadert. Dáár leren ze van.
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:25:08 #25
65997 Oldbie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')