Hmm, nee. Mijn auto is toch net iets mooierquote:Op maandag 3 september 2007 23:58 schreef Strychnine het volgende:
[afbeelding]
Je rijdt in zo'n auto en denkt er een mooi wijf in een mercedes mee te versieren?
Och, ik reed 140. Dan zal het mij aan mijn reet roesten of iemand even moet remmen.quote:Op maandag 3 september 2007 23:59 schreef OldJeller het volgende:
Saxo is een zielig ding op vier wielen.
Weet je zeker dat je er zo tussen kon en reden zij niet wat harder waardoor de Mercedes moest afremmen?
Zo ja; ken je superieur.
quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:05 schreef Dibble het volgende:
was het een duitser?
Dus? Je hoort in je spiegels te kijken als je weet dat je een voertuig gaat naderen die je binnen bepaalde tijd gaat inhalen, zodat je kan zien wie er aankomen en hun snelheid kan inschatten.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:01 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Och, ik reed 140. Dan zal het mij aan mijn reet roesten of iemand even moet remmen.
Als zij een beetje oplet en kan anticiperen zou ze in de gaten hebben dat ik in moet halen en zou ze een beetje fatsoen hebben. Heeft ze dat niet? PECH!! Dan dwing ik fatsoen af
Helpt ook niet, als de ander te laat remt en in jou knalt ben jij in fout, zomaar zonder reden remmen op de snelweg mag niet. Als een ander daardoor niet kan remmen kan hij een boete krijgen omdat zijn afstand tot de voorligger te kort was, maar jij zal opdraaien voor het ongeluk aangezien jij een maneuvre uithaalde op dat moment (zwaar remmen zonder reden valt daaronder)quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:09 schreef OldJeller het volgende:
Middelvingers helpen niet, als iemand zo'n actie maakt als je hard aankomt snijd ik hem af en geef hem een remproef; daar merken ze wél wat van.
Tja, ik heb geen cruise control en de A6 is niet 3 baans.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:08 schreef Athmozz het volgende:
140 en rechts gaan rijden, zet je dan gewoon op het middenvak of je mag vrachtwagens in blijven halen... verder is het zéér irritant als je geen automatische cruisecontrol hebt, dan moet je nl zelf remmen & je cruise weer activeren omdat iemand vindt dat een ander maar moet anticiperen.
Ik zet me met die snelheid standaard links, en ik ga wel ff uit de weg als iemand wil passeren (wat vrij weinig gebeurt)
Heb je mijn OP gelezen? Staat daar in dat ik in mijn spiegels keek en dat ik zat plek zag tussen een SAAB en een Mercedes?quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:09 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dus? Je hoort in je spiegels te kijken als je weet dat je een voertuig gaat naderen die je binnen bepaalde tijd gaat inhalen, zodat je kan zien wie er aankomen en hun snelheid kan inschatten.
Helaas kan of wil (want daar lijkt het vaak op, ze gebruiken de spiegels niet o.i.d.) het gros van de Nederlandse bestuurders dit niet en dondert gewoon zijn auto naar links. Ze kunnen niet rijden.
Als je gewoon tijdig in de spiegels had gekeken toen je de vrachtwagen zag, zag je wie er aan kwam en kon je naar links en hoefde jij niet te remmen als je op iemand van links zou wachten (omdat je pas op het laatste moment naar links gaat/ in je spiegels kijkt), of de andere persoon waar je hem voor gooit.
Ach, jongen toch. Tijd dat je wat rustiger wordt en een ander wat ruimte gunt.quote:Je zegt wel dat het je aan je reet roest, maar als ze inderdaad stukken harden reden ben jij hier het kutwijf die z'n stuk schroot als een amateur er gewoon voorzette.
Middelvingers helpen niet, als iemand zo'n actie maakt als je hard aankomt snijd ik hem af en geef hem een remproef; daar merken ze wél wat van.
Heb jij al een rijbewijs met je 21 jaartjes jong?quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:13 schreef Tique3 het volgende:
Als JIJ een beetje op zou letten en anticiperen dan zou zij niets om te schelden hebben!
JIJ bent degene die van rijstrook verwisseld en daarom IEDEREEN voor MOET laten gaan!
Jij bent zeker ook zo'n josti die zijn auto+caravan later in het buitenland voor een auto zet die je met 50 km/h verschil inhaalt.
Ik kijk onder het rijden heel veel in mijn spiegels en ik kan je altijd vertellen wat er achter mij rijd.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:15 schreef Athmozz het volgende:
achja, je hebt zoveel mensen die voor vanalles en nog wat zagen... Laatst nog iemand gehad die met me meereed & als we toe waren was het direct aan iedereen zeggen dat ik niet kon schakelen, veel te hoog in mijn toeren ging en heel die bazaar. FF naar de auto teruggegaan & hem getoond dat het een automaat was![]()
dat mens zal ook gewoon willen neuten hebben, tenzij je de snelheid verkeerd ingeschat had ofzo (kan altijd dat ze met 180 oid aankomt)
Neem je regeltjes nog eens door:quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:13 schreef Tique3 het volgende:
edit: Als er een ongeval geweest zou zijn dan zou jij de hoofdschuldige zijn dat snap je toch wel he?
- Jullie reden allebei te hard (te hard is te hard, hoeveel maakt namelijk niet uit)
- Jij werd ingehaald en verleende geen voorrang.
Vertel dat aan iemand die net z'n rijbewijs heeft zonder rijervaring.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:12 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Helpt ook niet, als de ander te laat remt en in jou knalt ben jij in fout, zomaar zonder reden remmen op de snelweg mag niet. Als een ander daardoor niet kan remmen kan hij een boete krijgen omdat zijn afstand tot de voorligger te kort was, maar jij zal opdraaien voor het ongeluk aangezien jij een maneuvre uithaalde op dat moment (zwaar remmen zonder reden valt daaronder)
Gelezen, daarom zei ik tijdig, want dat had je waarschijnlijk niet gedaan en daarom 'moest' jij je auto naar de linkerbaan brengen, omdat je anders moest remmen. Dus had je te laat in je spiegels gekeken waardoor je in zo'n situatie belandde.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:14 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Heb je mijn OP gelezen? Staat daar in dat ik in mijn spiegels keek en dat ik zat plek zag tussen een SAAB en een Mercedes?
Oke!
Nee, mensen moeten leren rijden.quote:[..]
Ach, jongen toch. Tijd dat je wat rustiger wordt en een ander wat ruimte gunt.
Triest!
quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:24 schreef OldJeller het volgende:
Gelezen, daarom zei ik tijdig, want dat had je waarschijnlijk niet gedaan en daarom 'moest' jij je auto naar de linkerbaan brengen, omdat je anders moest remmen. Dus had je te laat in je spiegels gekeken waardoor je in zo'n situatie belandde.
Überhaupt; mensen die alleen bij het inhalen (als ze hun spiegels al gebruiken) in hun spiegel kijken. Ook al rijd je harder, je houdt altijd al het verkeer om je heen in de gaten, zo breng je jezelf niet in vervelende situaties, maar anderen ook niet.
Weer leren lezenquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:20 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik kijk onder het rijden heel veel in mijn spiegels en ik kan je altijd vertellen wat er achter mij rijd.
Dat leer je als motorrijder. Opletten op anderen.
Iedereen kan mij nu wel afbranden maar zelf vliegen ze alle kanten op in een file. Spiegelen?? Welnee!!!
Als motorrijder leer je echt kijken en dat neem je mee in de auto.
Ze reed niet veel harder. Ze kon het gewoon niet hebben dat een Saxo voor haar superieure pooierbak ging rijden.
En zo krijg je dus ongelukken...quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:01 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Och, ik reed 140. Dan zal het mij aan mijn reet roesten of iemand even moet remmen.
Als zij een beetje oplet en kan anticiperen zou ze in de gaten hebben dat ik in moet halen en zou ze een beetje fatsoen hebben.
Weer leren lezen?quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:27 schreef Oldbie het volgende:
[..]
[..]
Weer leren lezen
En nu ben ik echt weg. Morgen weer lekker de weg op
TS in een notendop. Grappig dat die mensen dat nooit zelf in willen zien. Mensen met een mooiere auto pesten o.i.d. uit frustratie/jaloezie. Te vergelijken met penisnijd.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:31 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
En zo krijg je dus ongelukken...TS met het verkeersinzicht van een komkommer...
quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:31 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je hoort gewoon netjes rechts te rijden. Als er een auto vóór je langzamer rijdt, ga je even naar links om deze te passeren. Daarna weer netjes rechts rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:08 schreef Athmozz het volgende:
140 en rechts gaan rijden, zet je dan gewoon op het middenvak of je mag vrachtwagens in blijven halen... verder is het zéér irritant als je geen automatische cruisecontrol hebt, dan moet je nl zelf remmen & je cruise weer activeren omdat iemand vindt dat een ander maar moet anticiperen.
Ik zet me met die snelheid standaard links, en ik ga wel ff uit de weg als iemand wil passeren (wat vrij weinig gebeurt)
quote:Op dinsdag 4 september 2007 05:46 schreef MdMa98 het volgende:
voortaan gewoon nog wat langer links rijden.. laat je niet pwnen door eao vrouw in een merc... Ze mag dan wel een ster hebben... Dan denken ze automatisch dat ze alles mogen..
Het is niet meer dan normaal dat links rijdend verkeer wat te hard rijdt, moet anticiperen op hetgeen er op de rechterstrook gebeurd.. Als eoa auto je met 160+ passeerd, kan jij dat nimmer inschatten.
De vrouw is fout, waarschijnlijk ontslagen ongesteld, of net gescheiden.. of ze heeft vast geen beurt gehad. Gewoon achteraan rijden paar keer rechts er omheen, bumperkleven etc.. dat lost het pas fijn op![]()
aha, dus jij was die snotterige teringlijer die mijn leven in gevaar bracht door de snelheid niet in te kunnen schatten van mij met je typhus roestbak.quote:Op maandag 3 september 2007 23:55 schreef Oldbie het volgende:
Ik rij op de snelweg met een mooie snelheid van 140km/h op de rechterbaan.
Voor mij zie ik een vrachtwagen opdoemen en uiteraard moet ik naar links om hem in te halen. Ik kijk in mijn spiegel en zie de gebruikelijke rij op de linkerbaan. Tussen een SAAB en een Mercedes was plenty ruimte om mijn auto tussen te manouvreren. Zo gedacht, zo gedaan.
Helaas was de bestuurder van de Mercedes niet al te gelukkig met mijn actie. In mijn spiegel zie ik alleen nog maar een voorruit van een Mercedes met een wild schelden wijf erachter. Ze zag er goed uit en ik besloot haar eens goed te bewonderen als ik weer naar rechts ga en zij mij zou inhalen. Zo gedacht, zo gedaan.
De vrachtwagen was ingehaald en ik ga weer naar de rechterbaan. In mijn spiegel zie ik de Mercedes langszij komen en ik kijk naar links. Een bloedmooi wijf steekt, met een vreselijk boos hoofd, haar middelvinger naar mij op!! Dat laat ik niet op mij zitten. Met een vriendelijke glimlach steek ik ook mijn middelvinger op en ik knik vol verwachting. Ik maak een gebaar met mijn hoofd richting vluchtstrook. Wellicht was zij wel in voor een nummertje........
Helaas!! Ze zat nog harder te schelden, stak nogmaals haar middelvinger omhoog, wees naar haar voorhoofd en ze ging er met hoge snelheid vandoor.
KUTWIJF!!! Mijn Saxo VTS is best rap maar dat kon ik niet bijhouden.
Mij een beetje opgeilen en er dan vandoor gaan?? Hoer!!![]()
whoehahahaquote:Op maandag 3 september 2007 23:59 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hmm, nee. Mijn auto is toch net iets mooier
[afbeelding]
Dat hoort inderdaad zo, maar waarom in godsnaam het zo doen? Als ik op de snelweg rijd mag ik dan continu tussen het 1ste en het 2de vak (evt 3de als er een is) slingeren met snelheidsverschillen tot 50km/h (mensen die 90 rijden). Het is véél gevaarlijker om veel van baanvak te wisselen dan gewoon op je vak te blijven, als er toch niemand achter mij rijdt heeft niemand daar last van, dus ik zie niet in waarom ik naar rechts zou gaan. Verkeersregeltjes zijn héél leuk, maar bekeuren op linksrijden doen ze toch niet, en op de manier waarop ik linksrijd stoor ik niemand, als er iemand in mijn spiegel komt schuif ik wel ff op zodat die niet/amper hoeft te vertragen voor mij.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:39 schreef wouterwashere het volgende:
[..]
Je hoort gewoon netjes rechts te rijden. Als er een auto vóór je langzamer rijdt, ga je even naar links om deze te passeren. Daarna weer netjes rechts rijden.
Die andere auto heeft al op voorhand te kijken en op te schuiven, of anders te vertragen. Het zo mooi zijn moesten ze zich gewoon aan 100/u naar links mogen begeven zonder kijken... Ik rijd dan misschien wel te rap, maar een ander moet daar rekening mee houden als hij van vak wisselt (als ik 160 rijdt, iemand veranderd van vak en daardoor kan ik niet meer ontwijken & knal ik erin is het ook die andere die in fout zal verklaard worden, hij heeft nl de directe aanleiding gegeven tot het ongeluk). Het is niet omdat je in ovetreding bent op het verkeerreglement dat je daarom direct in fout verklaard wordt voor de verzekering.quote:En doe even niet zo patserig dat je het 'zéér irritant' vindt om te remmen en je cruise control te activeren.Als je zelf ook anticipeert, dan zie je dat een auto die rechts rijdt en een vrachtwagen nadert waarschijnlijk naar links gaat om die vrachtwagen voorbij te gaan. Als je snelheid dan zo hoog is dat je moet remmen als die auto er tussen komt, is je snelheid gewoon te hoog.
Ik heb het nog niet tegengekomen dat iemand zijn middelvinger uitstak, hooguit chauffeurs die je echt niet laten passeren (baanvakjes verschuiven / temidden van 2 vakken rijden...).quote:Verder heb ik een gruwelijke hekel aan aggressief gedrag in het verkeer. Als iemand zijn middelvinger naar mij opsteekt dan glimlach ik altijd vriendelijk en zwaai ik als een klein kind.
Dit geloof ik dan zo nooit he.quote:Op maandag 3 september 2007 23:55 schreef Oldbie het volgende:
Tussen een SAAB en een Mercedes was plenty ruimte
Als TS al 140 reed, reed zij nog harder, dus moet ze helemaal niet zeiken. Als ze gewoon 120 had gereden had ze dat probleem niet gehad.quote:Op maandag 3 september 2007 23:59 schreef OldJeller het volgende:
Saxo is een zielig ding op vier wielen.
Weet je zeker dat je er zo tussen kon en reden zij niet wat harder waardoor de Mercedes moest afremmen?
Zo ja; ken je superieur.
Jij rijdt waarschijnlijk nooit op de A6. Van Almere naar Lelystad is dat de minimum snelheid zo ongeveer. Dus gewoon met je 140 lekker rechts rijden A.U.B.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:08 schreef Athmozz het volgende:
Ze bekeuren wel degelijk op links rijden, zeker nu het op 1 staat in de ergernis top 10. Ben het wel met je eens dat als er niemand achter je rijdt en niemand hindert het gaan probleem moet zijn. Ook is het veel handiger om inderdaad in je eigen vak te blijven (zo werkt het in USA ook).quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:08 schreef Athmozz het volgende:
Dat hoort inderdaad zo, maar waarom in godsnaam het zo doen? Als ik op de snelweg rijd mag ik dan continu tussen het 1ste en het 2de vak (evt 3de als er een is) slingeren met snelheidsverschillen tot 50km/h (mensen die 90 rijden). Het is véél gevaarlijker om veel van baanvak te wisselen dan gewoon op je vak te blijven, als er toch niemand achter mij rijdt heeft niemand daar last van, dus ik zie niet in waarom ik naar rechts zou gaan. Verkeersregeltjes zijn héél leuk, maar bekeuren op linksrijden doen ze toch niet, en op de manier waarop ik linksrijd stoor ik niemand, als er iemand in mijn spiegel komt schuif ik wel ff op zodat die niet/amper hoeft te vertragen voor mij.
Nou, dat ligt er maar net aan. Als jij aantoonbaar te hard hebt gereden ben jij wel degelijk de schuldige. Ze werken in Nederland volgens het "Iemand hoeft geen auto die met 160km/h voorbij scheurt te verwachten". Krom, maar het is zo. Die ander begaat dan wel een bijzondere verrichting maar aangezien de max snelheid op 120 ligt is het wel jouw schuld omdat het bij 120 niet gebeurt was.quote:Die andere auto heeft al op voorhand te kijken en op te schuiven, of anders te vertragen. Het zo mooi zijn moesten ze zich gewoon aan 100/u naar links mogen begeven zonder kijken... Ik rijd dan misschien wel te rap, maar een ander moet daar rekening mee houden als hij van vak wisselt (als ik 160 rijdt, iemand veranderd van vak en daardoor kan ik niet meer ontwijken & knal ik erin is het ook die andere die in fout zal verklaard worden, hij heeft nl de directe aanleiding gegeven tot het ongeluk). Het is niet omdat je in ovetreding bent op het verkeerreglement dat je daarom direct in fout verklaard wordt voor de verzekering.
Jij hoort je gewoon aan de snelheid te houden lambak, en als je dat niet doet moet je ook niet miepen als iemand zijn auto voor die van jou gooit.quote:Op dinsdag 4 september 2007 07:34 schreef SmoothPussy het volgende:
[..]
aha, dus jij was die snotterige teringlijer die mijn leven in gevaar bracht door de snelheid niet in te kunnen schatten van mij met je typhus roestbak.![]()
Heb je wel een rijbewijs calimero?
Nogmaals, als je gewoon 120 rijdt gebeurt je dat een stuk minder. Maar snap wat je bedoeld, het is vreselijk irritant dat soort lui.quote:Op dinsdag 4 september 2007 01:28 schreef Misanthropist het volgende:
ik word zelf ook altijd doodziek als weer zo'n klotehufter z'n auto ervoor pleurt waardoor ik negen van de tien keer vol in de ankers moet
Klopt, maar wat zo belachelijk is, is het feit dat dat soort lui tussen twee vrachtwagens lekker links blijven rijden waardoor de mensen die wel netjes naar rechts gaan er niet meer tussen kunnen komen. En als ze dan zien dat er een auto achter een vrachtwagen rijdt, gaan ze vaart zetten zodat het gat wat er was ook meteen dicht is, want ja, er zal maar eens iemand tussen willen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:41 schreef Ridocar het volgende:
Volgens het boekje:
Je moest voorrang verlenen, want je wisselt van rijstrook. Dat betekent dus dat je het verkeer dat voorrang heeft ongehinderd voor moet laten gaan. Tot zover duidelijk.
Mevrouw rijdt waarschijnlijk te snel, maar is wel het verkeer dat voorrang heeft. Ook zij moet, ongeacht haar snelheid, voorrang krijgen. Het is dus niet aan jou (TS) om je auto er maar voor te gooien omdat jij vind dat zij te snel rijdt.
Het gaat hier niet om moraalridder of niet. Het gaat hier om wie er nou eigenlijk fout zat...quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:40 schreef -Jewcookie- het volgende:
Weer zo'n moraalridder die nog nooit van ze leven 121km/h heeft gereden.
![]()
Op het moment dat je rechts rijdt en je ziet dat iemand er aan komt die wat harder gaat dan jij rijdt wacht je toch gewoon even. Tenzij het gat groot genoeg is. Ligt verder natuurlijk helemaal aan die situatie. Mensen moeten zich eens wat minder druk maken om dit soort onbenunllige dingetjes. Dan word het rijden zowiezo al een stuk veiliger.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:42 schreef Tique3 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om moraalridder of niet. Het gaat hier om wie er nou eigenlijk fout zat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |