Ik vond die rol van Angela Schijf totaal niet geloofwaardig. Zo'n meid die bijna contactgestoord met haar collega's omgaat en met zo'n arrogante houding nabestaanden benaderd, ik heb niet echt de indruk dat dat de manier is waarop rechercheurs van de Nederlandse politie te werk gaan. Ook het feit dat ze op hoge hakjes loopt als politievrouw was niet echt geloofwaardig.
Floris Vledder nu dus in de rol die De Cock had in Baantjes, de man met ervaring die zich de pis niet zomaar lauw laat maken. Gedurfd om iemand met o'n verleden in Nederlands best bekeken politieserie mee te laten spelen in een nieuwe politieserie. Wel goed gespeeld, al had ik wel de indruk dat Victor Reinier nog eens wat tapes van Miami Vice had bekeken, want af en toe had ik de indruk dat Sonny Crocket in Maastricht was neergestreken.
En idd, ook ik zie niet in waarom het Flikken Maastricht heet als alle acteurs zo rechtstreeks uit Amsterdam komen. Natuurlijk, niet iedereen in Maastricht praat plat Maastrichts maar als je dan Angela Schijf hoort zeggen "Het is een Hollandej", dan vraag je je wel af wat er nou eigenlijk typisch Maastrichts is aan deze serie. 95% van de cast was overgevlogen uit Amsterdam volgens mij.
En überhaupt, wat heeft deze serie te maken met "Flikken", dat de naam Flikken Maastricht rechtvaardigd? Ik zie weinig verband met de Belgische serie.