Ja.quote:Op maandag 3 september 2007 18:04 schreef boem-dikkie het volgende:
Algemeen Nederlands?
Je weet toch.quote:Op maandag 3 september 2007 18:15 schreef GangstaThug het volgende:
http://www.internetisseriousbusiness.com/
Ik kliktequote:Op maandag 3 september 2007 18:15 schreef GangstaThug het volgende:
http://www.internetisseriousbusiness.com/
en je bedoelt niet ABN?quote:Op maandag 3 september 2007 18:05 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ja.
Yes, één reactie in mijn topic.
![]()
WHOEAH! ik ookquote:
Nee, wat voorheen ABN werd gnoemd heet nu AN, omdat ABN impliceert (deB, Beschaafd) dat niet ABN (dus dialect, streektaal) sprekende mensen niet beschaafd zijn. AN is dus correct.quote:Op maandag 3 september 2007 18:35 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
[..]
en je bedoelt niet ABN?
Waarom hebben ze het dan gewijzigd? Boeren zijn nu eenmaal niet beschaafd...quote:Op maandag 3 september 2007 18:41 schreef Sirtalis het volgende:
[..]
Nee, wat voorheen ABN werd gnoemd heet nu AN, omdat ABN impliceert (deB, Beschaafd) dat niet ABN (dus dialect, streektaal) sprekende mensen niet beschaafd zijn. AN is dus correct.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 3 september 2007 18:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het dan gewijzigd? Boeren zijn nu eenmaal niet beschaafd...
AN = Amsterdams Nederlandsquote:Op maandag 3 september 2007 18:41 schreef Sirtalis het volgende:
[..]
Nee, wat voorheen ABN werd gnoemd heet nu AN, omdat ABN impliceert (deB, Beschaafd) dat niet ABN (dus dialect, streektaal) sprekende mensen niet beschaafd zijn. AN is dus correct.
Ligt eraan....quote:Op maandag 3 september 2007 18:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als ik een boer laat, ben ik een lomp varken.
Laat ik er meer achtereen, ben ik nog veel ongemanierder.
Dat is niet beschaafd. Dus: Boeren zijn niet beschaafd. Of zou taalkundig de zin "boeren is niet beschaafd" nu echt zoveel beter zijn?![]()
Deze term is ook al in onbruik geraakt; tegenwoordig heet het Standaardnederlands.quote:Op maandag 3 september 2007 18:04 schreef boem-dikkie het volgende:
Algemeen Nederlands?
Dat ben ik eigenlijk ook wel watquote:Op maandag 3 september 2007 18:47 schreef amaranta het volgende:
Ik ben een taalpurist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |