Weinig. Ze zijn door het regeringsleger die de jungle in verdreven.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:17 schreef Zemi77 het volgende:
Ghe, die Farckenner van eenvandaag is van Pax Christi. Geen wonder dat ze zo een grondige hekel heeft aan het communistische FARC.
Hoeveel gebied wordt eigenlijk door de Farc gecontroleerd
Nou Piet, maar je borst maar nat.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze haringdoos gaat toch geen nieuwe Che worden?
Verhip, dat word alle vliegvelden checken in Columbiaquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
In de Zuid-Amerikaanse macho cultuur lijkt me dat volstrekt uitgeslotenquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Alweer zo'n Moreel Superieure Strijder die niet gewoon naar het Rode Kruis o.i.d. gaat omdat dat betekent dat je hard moet werken.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:03 schreef Super7fighter het volgende:
Dan had ze beter bij het Tsjetsjeense verzet kunnen aansluiten. Die vechten tenminste voor een hoger en nobel doel i.t.t de Farc. De Farc-commandanten lijken zich meer bezig te houden met seksueel misbruik dan met vechten tegen de Colombiaanse strijdkrachten.
Ook in Tsjetsejenie vechten buitenlandse verzetsstrijders, inclusief Europeanen en Amerikanen. Deze worden daar door de Tsjetsjeense bevolking als helden gezien en zowat op handen en voeten gedragen door het Tsjetsjeense volk.
Hezbollah was ook een optie geweest. Eerzame strijders die tot dood vechten en zelfs het sterkste leger van het Midden-Oosten wisten te verslaan.
Maar Farc...?
quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:03 schreef Super7fighter het volgende:
... het Tsjetsjeense verzet ...
Ongeveer 12 jaar later schreef hij 1984. Netzoals Tanja de ware aard - die haar zwaar tegen viel - van de FARC ontdektequote:Op dinsdag 4 september 2007 22:50 schreef Knip het volgende:
Vroeger hadden we Ernest Hemingway of George Orwell die in de Spaanse Burgeroorlog gingen vechten.
Als je Orwell en Hemingway daar nu eens over zou lezen dan zou je beter weten.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:50 schreef Knip het volgende:
Vroeger hadden we Ernest Hemingway of George Orwell die in de Spaanse Burgeroorlog gingen vechten voor hun idealen. Nu vind je dat nog zelden. Oh ja, nog een paar leipe Mokro's die naar Tsjstenië wilden gaan, maar halverwege heimwee kregen
Tanja is tenminste een wijf met ballen. Kan je van de meeste FOk!kers (inclusief Knip) niet zeggen.
Tanja, respect
![]()
Geen vermaak als leedvermaak.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:30 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het zo raar dat iedereen zo lullig over dat kind doet. Als een Nederlands meisje in het buitenland bijv. ontvoert wordt is het land te klein en zitten we in spanning en vinden we het vreselijk, maar deze situatie is opeens enorm humoristisch ofzo? Of 'n beetje '' of een beetje 'boontje komt om z'n loontje'..
Ik merk het overal, ook bij netwerk, die terroristendeskundige liet zich ook al 'n beetje bot en lullig uit over dit meisje. Lijkt me gewoon 'n beetje pijnlijk voor haar familieleden, en het is best ernstig, gezien het kind waarschijnlijk niet meer leeft. 's toch sneu, of zie ik dat verkeerd?
Je kunt naïef zijn, maar zij is zo tot op de bot naïef dat ze voor een helderdenkend persoon in feite zelfmoord heeft gepleegd, dus eigen schuld.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:30 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het zo raar dat iedereen zo lullig over dat kind doet. Als een Nederlands meisje in het buitenland bijv. ontvoert wordt is het land te klein en zitten we in spanning en vinden we het vreselijk, maar deze situatie is opeens enorm humoristisch ofzo? Of 'n beetje '' of een beetje 'boontje komt om z'n loontje'..
Ik merk het overal, ook bij netwerk, die terroristendeskundige liet zich ook al 'n beetje bot en lullig uit over dit meisje. Lijkt me gewoon 'n beetje pijnlijk voor haar familieleden, en het is best ernstig, gezien het kind waarschijnlijk niet meer leeft. 's toch sneu, of zie ik dat verkeerd?
mwah toen ze dienst nam in de farc was ze een jong naief meisje met denkbeelden dat ze de wereld kon veranderen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kunt naïef zijn, maar zij is zo tot op de bot naïef dat ze voor een helderdenkend persoon in feite zelfmoord heeft gepleegd, dus eigen schuld.
Je hebt wel gelijk, maar het is gewoon een bizarre situatie. Wat gaat er door die ouders heen als ze ineens lezen dat hun dochter in haar nakie door de jungle rent met een paar Colombiaanse soldaten op haar hielen? En wat moeten wij daar nou mee? Als je het weet mag je het zeggen, het is om te lachen en huilen tegelijk.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:30 schreef Taurus het volgende:
Weet jij wel zeker dat je de goeie voor je hebt?quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:46 schreef Bresser het volgende:
[..]
mwah toen ze dienst nam in de farc was ze een jong naief meisje met denkbeelden dat ze de wereld kon veranderen.
denk eerder dat je eens mag afvragen in hoeverre haar ouders haar niet extreem links hebben gebrainwashed.
ik hoop wel dat ze leeft.
mijn geboortedorp kent al zo weinig vrouwlijk schoon en deze mag er best zijn![]()
Tja, ouders kunnen een invloed hebben, maar uit de persberichten maak ik op dat haar ouders er op tegen waren dat ze naar Colombia ging. Ook lees ik dat haar omgeving heeft afgeraden om er heen te gaan, dus heb ik het idee dat er actief geronseld is, en zij was degene die vatbaar was voor de onzin dat je met geweld 'vrede' kan stichten. Je hoeft niet eens te weten wat de FARC precies is om een belletje te laten rinkelen dat het foute boel is.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:46 schreef Bresser het volgende:
mwah toen ze dienst nam in de farc was ze een jong naief meisje met denkbeelden dat ze de wereld kon veranderen.
denk eerder dat je eens mag afvragen in hoeverre haar ouders haar niet extreem links hebben gebrainwashed.
ik hoop wel dat ze leeft.
mijn geboortedorp kent al zo weinig vrouwlijk schoon en deze mag er best zijn![]()
hoe lang zit ze er al 9 jaar?quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:54 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Weet jij wel zeker dat je de goeie voor je hebt?
In dit artikel worden die ouders niet beschreven als links, laat staan extreem links. Ze worden daar zelfs katholiek genoemd. Kan op zich dicht bij elkaar liggen, maar marxisme is toch wel een brug verder.
quote:'Tanja is een stomme doos'
door Marie-Therese Roosendaal
AMSTERDAM - "Wat ik denk als ik zo'n bericht lees over die Eillen? Dan denk ik 'stomme doos'. De 33-jarige Roelant Jonker is boven Jan, zoals hij het zelf uitdrukt. Maar hij denkt het liefst zo min mogelijk aan de acht maanden dat hij gegijzeld werd door de marxistische FARC-rebellen. "Soms komt het boven, op een eenzaam moment, als ik onder de douche sta."
De toen aankomend bioloog begon in oktober 2001 in Colombia aan zijn afstudeerproject: een bijzondere papegaaienpopulatie volgen in Colombia. Toen werd hij ontvoerd door de guerrillastrijders, die hem - blank, blond, lang - als een wandelende portemonnee zagen. Pas acht maanden later, in juni 2002, werd hij vrijgelaten, nadat er losgeld voor hem was betaald. " Achtentwintig kilo lichter, maar dat zit er wel weer aan én meer", lacht Roelant Jonker. Hij werd op drie verschillende locaties vastgehouden, in tenten van landbouwplastic en in houten indianenhutjes met golfplaten dakjes, lek als een zeef. Bewaakt werd hij door zwaarbewapende meisjes en jongens, "pukkelige pubertjes in camouflagepakken".
"Wat ik denk als ik zo'n bericht lees over die Eillen? Dan denk ik 'stomme doos'. Maar goed, ik ben ook ooit achttien jaar geweest en verliefd. Ik denk dat het zo gegaan moet zijn: dat ze via via in Amsterdam gerekruteerd is, geronseld door een soort loverboy. Er schijnt iemand actief te zijn in onze hoofdstad, net als in Kopenhagen."
"De FARC begaat de grootse misdaad die er bestaat: ontvoering. Ze hielden niet alleen mij vast, maar gijzelden ook mijn familie, mijn vrienden, alle geliefden. Mijn leven heeft acht maanden aan een zijden draadje gehangen. Ik was letterlijk doodziek van het eten. Weken na mijn terugkeer krioelden de wormen nog onder mijn huid. Ik was sterk verzwakt, had er geen griepje of verkoudheid bovenop moeten krijgen."
"Mensen denken dat het spannend is om ontvoerd te zijn, maar het is dodelijk saai. Ik verveelde me rot, er gebeurde niets. Je wil weg, maar je kan niet weg. Ik was boos, chagrijnig en geloofde er op een gegeven moment niet meer in. En dan heb je ook nog geen idee hoe lang het gaat duren. Dat meisje kan niet weg. Als je probeert te vluchten, word je tegen de muur gezet."
Al staat zijn leven op de rit, hij heeft de naweeën nog steeds: " Dit heeft bovendien mijn stage en mijn toekomst verpest. Ze hebben me mijn levensdroom afgenomen. Niemand wilde me meer aannemen als bioloog: voor mij was immers losgeld betaald en daardoor werd er een terroristische organisatie gesteund."
"Het beangstigt me dat er iemand voor de FARC actief is in ons land. Ik sta op hun dodenlijst, omdat ik bij mijn vrijlating moest beloven dat ik nooit met de pers zou praten. Maar de FARC is voor mijn geen club met politiek elan. Het is een vieze, smerige, criminele organisatie."
das de hypocrisie idd... terwijl het sowieso vind ik interessant is waarom iemand uit ons land zich geroepen voelt om daar mee te gaan vechten bij zo'n organisatiequote:Op woensdag 5 september 2007 07:10 schreef milagro het volgende:
grappig toch, het is een mooie meid, en dan is het ineens zonde
was het een dikke trol geweest had ze amper een topic gehad
Ook een beetje naief van die kerel om in de jungle van Colombia te zoeken naar papagaaien en dan achteraf zeuren dat je ontvoert bent geweest.quote:
Wat moet hij dan? Zeggen dat het leuk was om ontvoerd te worden?quote:Op woensdag 5 september 2007 08:46 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ook een beetje naief van die kerel om in de jungle van Colombia te zoeken naar papagaaien en dan achteraf zeuren dat je ontvoert bent geweest.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |