Mwoehaha, weer zo een die denkt slim te zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:58 schreef slindenau het volgende:
[..]
Zucht.
De helft = halveren = x 1/2
Twee keer de helft = 2 keer halveren = x 1/2 x 1/2
1 x 1/2 x 1/2 = 1/4.
Daar ging het mij om, de taalkundige interpretatiemogelijkheden van "twee keer de helft".
Ik ken de geschiedenis, en ja ik heb gelijk.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik voel me inderdaad echt voor schut ja, lees je in
Euh nee, wat Slindenau zegt is logisch en niet heel dom. Dat jij het er niet mee eens bent wil niet zeggen dat het achterlijk is.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Pretkroket heeft een nieuwe username?
Nee weet ik ook wel. Maar hij hapt zo lekkerquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh nee, wat Slindenau zegt is logisch en niet heel dom. Dat jij het er niet mee eens bent wil niet zeggen dat het achterlijk is.
IK HEB GEWOON HONGERquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee weet ik ook wel. Maar hij hapt zo lekker
Inderdaad zucht.. dat ik er nog op reageer ookquote:Op maandag 18 augustus 2008 17:58 schreef slindenau het volgende:
[..]
Zucht.
1 x 1/2 x 1/2 = 1/4.
Daar ging het mij om, de taalkundige interpretatiemogelijkheden van "twee keer de helft".
Toch klopt dat niet. Wat jij hierboven aangeeft is 'de helft van de helft' en niet 'twee keer de helft'.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:58 schreef slindenau het volgende:
[..]
Zucht.
1 x 1/2 x 1/2 = 1/4.
Dat is belangrijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:07 schreef unlisted_user het volgende:
ens is er volgens het genoodschap onze taal een significant verschil tussen "de helft" en "een half".
Twee keer "een half" is wat anders dan twee keer "de helft".
Ze doen het expres. Ik weet het zeker. Ik ga er ook een beginnen: 2 keer een. Dan kan de interpretatie over een weer anders zijn. 2 keer een is toch 2? of 1+1? IS OOK 2. HAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:20 schreef Tommzzz het volgende:
Mensen die DAT verschil niet zien idd, dat vind ik het toppunt van domheid of aandachttrekkerij op internet
Genootschap met een d schrijven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:07 schreef unlisted_user het volgende:
Overigens is er volgens het genoodschap onze taal een significant verschil tussen "de helft" en "een half".
Twee keer "een half" is wat anders dan twee keer "de helft". Zie de animated gifjes van de fiesta hierboven ergens...
Jij gaat er wel komen... Heb je al eens een carrière als docent wiskunde overwogen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:37 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ze doen het expres. Ik weet het zeker. Ik ga er ook een beginnen: 2 keer een. Dan kan de interpretatie over een weer anders zijn. 2 keer een is toch 2? of 1+1? IS OOK 2. HAHAHAHAHA
Je hebt gelijk, ik zat onachtzaam te typen. Ik heb het direct aangepast...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:01 schreef Dromer het volgende:
[..]
Genootschap met een d schrijven.(en dan ook nog het Genootschap Onze Taal)
Dat is pas een gevalletje van 'mijn hemel'.
Verder dan 2x de helft ga je inderdaad niet komen hierquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:56 schreef lennartb.nl het volgende:
ik wil graag weten wat mijn auto waard is maar ik ben bang dat ik hier nooit een serieus antwoord op ga krijgen
sms je kenteken naar een veel te dure pauperservice danquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:56 schreef lennartb.nl het volgende:
ik wil graag weten wat mijn auto waard is maar ik ben bang dat ik hier nooit een serieus antwoord op ga krijgen
Ik weet het!!!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:37 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ze doen het expres. Ik weet het zeker. Ik ga er ook een beginnen: 2 keer een. Dan kan de interpretatie over een weer anders zijn. 2 keer een is toch 2? of 1+1? IS OOK 2. HAHAHAHAHA
Daar heb je wel lang over moeten denken is het nietquote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:42 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ik weet het!!!
Als je 2x de helft ergens VAN neemt heb je 1/4.
Als je zegt: "Twee keer drie". Dan heb je gewoon 6, en niet 9.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |