abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 15:05:53 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_52917618
Voetbalwonderen zijn de wereld nog niet uit. Het kleine NIVO Sparta uit Zaltbommel heeft voor het eerst in haar 54jarig bestaan de hoofdklasse bereikt. NIVO betekent Na Inspanning Volgt Ontspanning. Maar 50 jaar lang hebben we het omgedraaid. Eerst de leut daarna het presteren. De laatste jaren is er een kentering gekomen. In 8 jaar tijd zijn we van 4de naar nu dus de hoofdklasse gegaan. De lol en leut is er nog steeds. De drankvoorraad was vorige week in de rust op. We speelden op neutraal terrein, wisten zij veel wat suporter zijn van NIVO inhoudt.

NIVO is een club waarvan altijd werd gezegd dat ze technisch zijn, mooi voetbal spelen maar als het er op aankomt met een schoon broekje het veld af willen stappen. Ze hadden nog gelijk ook. Ik heb zelf 12 jaar in het eerste gespeeld. Kan me niet herinneren ooit gekopt te hebben, je haar gaat dan in de war, en een sliding was voor de boeren hier in de buurt. Er gaan geruchten dat onze materiaalman na afloop de tenues met modder besmeurde anders geloofde de wasvrouw niet dat er in gevoetbald was.

Ik heb dus niet hoger dan 3de klas gespeeld, net zoals de meeste ex-spelers. Er kwamen ook nooit voetballers van buitenaf naar onze club. Ja een paar, maar die kwamen meer omdat ze leraar of Advocaat waren, vanwegen de leuke sfeer. De laatse paar jaar hebben we een trainer die veel connecties heeft all over the place. Weet spelers te lokken met een gratis abonement voor McDonalds of Diergaarden Emmen. Zo kwamen de ex-profs Roberto Verhagen en Patrick Peelen. Het mooie is dat dat juist spelers zijn die de jongere garde weet te stimuleren. En onze jeugd ging er in mee. Nu is het op vrijdagavond naar de sauna ipv naar de kroeg.

Maar de grootste held is Theo van Geffen. Komt uit de buurt van den Bosch is 37 jaar oud en op een prettige manier zo gek als een deur. Romario heeft er 1000 gemaakt, het zal me niet verbazen als Theo in de buurt komt. Speelt nu drie jaar bij ons en ik weet zeker dat er geen speler in de geschiedenis zo populair is geweest.

Vandaag speelden we de allerbeslissende wedstrijd tegen SC Voorland uit Amsterdam. Maar Theo heeft in 4 maanden maar 60 minuten kunnen spelen door een zware blessure en zat dus op de bank. 80 minuten gespeeld. Theo met blauwe brace om zijn knie gaat warm lopen. Na een minuut warmlopen vindt ie het genoeg. En wilt erin. Aldus geschiedt. Verlengingen. De vaste kern schandeert de naam Theo. Theo zwaait en lacht wat besmeukt knipogend naar ons.
Tot de 114de minuut een verre bal achter de verdediging van Voorland. Theo had zich weer eens verscholen achter de rug van de 20 centimeter grotere voorstopper. De keeper loopt uit. En met zijn knipoog oog ziet ie zijn kans waar. Buitenkant voet over de doelman.

Euforie onder de 800 suporters van NIVO Sparta. Theo zijn shirt uit, Tong gooit zijn bier in de lucht, iets zeldzaams, en de scheidsrechter wijst naar de middenstip. Wat volgt zijn loodzware 6 minuten.
En dan het laatste fluitje van de scheids. Tong rent het veld in en was eerder bij Theo dan z'n eigen coach. Ik ben nog bek af. 'Theo je bent een held' riep ik terwijl mijn broer mij weer om de nek vloog.
Legendarische wedstrijd voor zo maar een klein clubje in de Bommelerwaard.

Volgend jaar Ijsselmeervogels - NIVO Sparta.

Karel onze 75jarige oud-grensrechter zal met Sijmen onze 75jarige oud trainer daar op de tribune zitten. En zeggen 'Sijm, wat mooi dat we dit nog mogen meemaken.'

Hier weer verder met de avonturen van een klein clubje in het grote voetballandschap.

Eerste deeltje : NIVO Sparta, de nieuwste hoofdklasser.

[ Bericht 2% gewijzigd door tong80 op 03-09-2007 15:18:06 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 15:08:08 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_52917664
Geen punten maar wel goede indruk bij debuut
door Wout Pluijmert

Maandag 3 september 2007 - ZALTBOMMEL - Ruim 500 belangstellenden waren op het eerste optreden van Nivo Sparta in de hoofdklasse afgekomen. Bij de entree hing een andere sfeer dan vorig jaar. Kassier Bronno Roemers hield zich nadrukkelijk bezig met het innen van de entreegelden.

Zo’n vijfhonderd bezoekers zagen Nivo Sparta de eerste wedstrijd in de hoofdklasse met 0-2 verliezen van het Zeeuwse Hoek.

Door de toegangsprijs van 6 euro, die bij alle hoofdklassers geldt, loopt de kas snel vol. Nivo Sparta rekent dit seizoen voorzichtig op ruim 15.000 euro aan entreegelden. Bij de cornervlag stond Daan de Bruin van De Spartanen, de groep van 36 sponsors die de club meer armslag geeft. ,,Ik volg Nivo al meer dan twintig jaar. Met een ploegje zijn wij uit en thuis van de partij. De hoofdklasse is natuurlijk formidabel. Misschien gaan wij straks wel met twee bussen naar de uitwedstrijden!".De ontvangst van gasten, sponsors, arbitrage en spelers kreeg ook al een impuls. Het arbitrale trio werd door scheidsrechterbegeleider Aart van Hees ontvangen. Vanaf de gereserveerde parkeerplaats kon het trio door een speciaal gecreëerde doorgang in het hek de accommodatie betreden.

In de tot businessclub omgetoverde bestuursruimte, legden de gastvrouwen Arda en Rianne de sponsors in de watten. Voorzitter Peter Remie keek tevreden rond. ,,De goede voorbereiding heeft vruchten afgeworpen. Wij zijn natuurlijk een heel bescheiden hoofdklasser maar voldoen wel aan alle gestelde eisen van de KNVB." Wim (Opa) Gevers wilde de eerste wedstrijd van 'zijn' Nivo Sparta ook niet missen. 98 jaar is hij inmiddels. Gevers genoot vanaf zijn plaatsje in de bestuurskamer. Al werd het dan 0-2 voor Hoek.

Het grappige van de foto is dat de meest rechtse oud-NIVO-1 speler Ton van den Hoek is.

De man met de armen omhoog kwam ooit van onze vijand VV Zaltbommel naar NIVO Sparta. Is inmiddels een echte Spartaan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52917834
Overloper dat ie is!
  Trouwste user 2022 maandag 3 september 2007 @ 15:19:16 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_52917906
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:16 schreef Yeahinho het volgende:
Overloper dat ie is!
Wouter was één van de eersten die de juiste keuze maakte. Er volgden er nog tientallen de afgelopen jaren.

pi_52925746
Twee NIVO-topic. Op naar de 100

Maakt Dick zich al zorgen?
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 01:03:17 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_52929860
Dick was voor de wedstrijd nog vol goede moed. Stond bij de middellijn omdat ie altijd achter het doel van de tegenpartij gaat staan. Ik ben hem daarna uit het oog verloren

pi_52942388
Aankomend weekend een cruciale pot tong, tegen medepromovendus LRC Leerdam. Ga je mee met de bus?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 19:52:49 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_52942753
Nee ik rij gewoon met de auto mee. De bus komt er pas bij verre uitwedstrijden. Maar ik zei het voor het begin al. De tweede wedstrijd wordt cruciaal. Dan weten waar we staan. Hoek was vorig jaar zesde maar heeft zo ingekocht dat het een kampioenskandidaat is. En de derde wedstrijd is tegen Nunspeet. Een potentiele subtopper. Doen we het dan goed is er perspectief.

pi_52942863
Nou ja, Hoek kampioenskandidaat gaat ook weer wat ver. Van wat ze gehaald hebben is eigenlijk alleen John Schot maar een bewezen topper en mag je wat van die Imagbudu verwachten. Maar goed, top 5 kunnen ze spelen.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 20:02:21 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_52942953
Ik heb Schot gezien. Dat is een wereldspeler. Die gaat Hoek naar de top brengen.

pi_52943003
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:02 schreef tong80 het volgende:
Ik heb Schot gezien. Dat is een wereldspeler. Die gaat Hoek naar de top brengen.

Buiten het veld is ie al even onnavolgbaar.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 20:05:55 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_52943044
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:04 schreef methodmich het volgende:

[..]

Speler naar mijn hart dus

pi_52945899
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:04 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat vraagt om smeuïge details, mich.
pi_52956739
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:58 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, Hoek kampioenskandidaat gaat ook weer wat ver. Van wat ze gehaald hebben is eigenlijk alleen John Schot maar een bewezen topper en mag je wat van die Imagbudu verwachten. Maar goed, top 5 kunnen ze spelen.
Hoek geldt ook niet echt als kampioenskandidaat. Twee jaar terug vlogen ze er trouwens als kampioenskandidaat bijna uit. Maar ze kunnen wel gaan verrassen, zeker met een excellerende Kleintje Pils.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Trouwste user 2022 woensdag 5 september 2007 @ 16:58:46 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_52962403
Er staat inmiddels een linkje naar dit topic op de NIVO Sparta-site.

pi_52962676
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:43 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Dat vraagt om smeuïge details, mich.
Die krijg je nog wel als dit forum weer een beetje normaal werkt en je niet zes keer moet proberen voor er een post doorkomt.
www.thuisuiteten.nl
pi_52965292
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:58 schreef tong80 het volgende:
Er staat inmiddels een linkje naar dit topic op de NIVO Sparta-site.

En terecht.
pi_53032146
NIVO Sparta net zo goed als Ajax!
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 september 2007 @ 19:30:52 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_53034870
Helaas met 3-1 verloren van LRC. Kon wegens rugklachten niet gaan kijken.

Nader bericht volgt.

pi_53034909
Hattrick van Jean Philip Becht voor LRC Leerdam las ik. Dan zullen er vast wat vrije trappen tussen gezeten hebben of een flink harde kopbal. Lopen kan JP niet echt meer, kamikazetackles maakt ie wekelijks, maar een prachtig schot heeft ie nog altijd.
www.thuisuiteten.nl
pi_53052556
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=3176

Heel verslag over Nivo Sparta.

Geen punten, wel een goal en weer twee gele kaarten gescoord!
www.thuisuiteten.nl
pi_53076564
Tong.. vraagje.. sportpark van NIVO ligt toch vlakbij het station? Kan zaterdag de auto niet mee krijgen en zit er over te denken om met de trein te gaan..
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_53077651
Gefeliciteerd met Davy en Bjorn, ze verjaren vandaag!
That's all folks!
  Trouwste user 2022 maandag 10 september 2007 @ 22:32:38 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_53083395
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:44 schreef HPayne het volgende:
Tong.. vraagje.. sportpark van NIVO ligt toch vlakbij het station? Kan zaterdag de auto niet mee krijgen en zit er over te denken om met de trein te gaan..
Ja is vlakbij. Kleine tien minuutjes lopen. Leuk dat je komt.

Trouwste user 2022 maandag 10 september 2007 @ 22:47:24 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_53083867
De nieuwe seizoensgids valt net op de mat. Met een interview met tong80.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')