abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52911223
We hebben een probleempje met onze buren.
Bij onze nieuwbouwwoning hebben we gezamenlijk een erfafscheiding gezet bij de oprit.
De erfafscheding is een trally met aan een kant een klimop.

Onze tuin is opgehoogd, die van de buurman niet.
Eerst vond de buurman het prima, nu begint hij opeens moeilijk te doen (dat ding staat nu bijna 3 maanden) door onze hovenier geplaatst.
Kosten delen we, alleen de hovenier heeft nog steeds geen rekening gestuurd.
Aan onze kant is de trally 1,80 m hoog.
Doordat onze tuin 40 cm is opgehoogd, heeft de buurman eerst een houten keerwandje van 40 cm en daarna pas de trally van 1,80. Dus totaal 2,20 meter.
Nu begint hij dus opeens te zeuren dat de erfafscheiding te hoog is. Volgens hem mag het maar 2 meter hoog zijn.

We hebben alles van te voren met hem doorgenomen maar blijkbaar hebben ze zich de ophoging niet echt kunnen voorstellen.

Ik kan alleen iets vinden dat een schutting maximaal 2 meter hoog mag zijn, maar zo'n trally valt daar volgens mij niet onder, die is vergunningsvrij volgens mij.
Weet iemand of ik gelijk heb, of heeft de buurman een punt?
pi_52911306
google 3e hit

hij is dus 20cm te hoog (lijkt mij krom dat de buurman met jullie tuinophoging rekening hoeft te houden...)
pi_52911559
Ik vind dat je buurman na 3 maanden niet opeens kan beginnen met klagen. Als hij het alsnog wilt veranderen, dan zou hij voor de kosten op moeten draaien van het ingraven van de trally, 20 cm verder de grond in.
  maandag 3 september 2007 @ 10:28:15 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52911561
Ja, maar aan wiens kant... zij hebben de tuin opgehoogd, wrsch tot aan de juiste hoogte gezien het huis en dan is het netjes 1.80...
Je kan daar een leuke discussie over hebben lijkt me.
pi_52911584
wat zeurt die buurman nou. Een erfafscheiding zou voor mij nooit hoog genoeg kunnen zijn
pi_52911810
Wijze van meten van de hoogte
Over de vraag hoe bij een niveauverschil aan weerzijden van de erfafscheiding de hoogte van een schutting moet worden gemeten is op 7 juli 1995 door de afdeling bestuursrechtspraak een uitspraak gedaan. De afdeling bestuursrechtspraak sprak uit:
- dat indien het niveua van de grond aan weerzijden van de erfafscheiding niet gelijk is, de hoogte van de schutting dient te worden gemeten aan de zijde waar het niveua van de grond het hoogst is.

BRON:
http://www.bouwhelp.nl/vraag/2187_erfscheiding_met_hoogteverschil

Dus meten aan de kant van de opgehoogde tuin.
pi_52911904
Hoppatee, buurman is in zn kontje genomen.
pi_52911916
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:44 schreef B03S het volgende:
Over de vraag hoe bij een niveauverschil aan weerzijden van de erfafscheiding de hoogte van een schutting moet worden gemeten is op 7 juli 1995 door de afdeling bestuursrechtspraak een uitspraak gedaan. De afdeling bestuursrechtspraak sprak uit:
- dat indien het niveua van de grond aan weerzijden van de erfafscheiding niet gelijk is, de hoogte van de schutting dient te worden gemeten aan de zijde waar het niveua van de grond het hoogst is.

BRON:

Dus meten aan de kant van de opgehoogde tuin.
Whehehehe je buurman is powned.
  maandag 3 september 2007 @ 10:55:12 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52911991
Kijk, dat is dus goed nieuws!
Even een printje maken en aan je buurman geven en dan ben je klaar.
  maandag 3 september 2007 @ 11:09:06 #10
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52912242
je buurman moet niet zeuren.. en je probleem is opgelost
  maandag 3 september 2007 @ 11:20:25 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52912451
e
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk, dat is dus goed nieuws!
Even een printje maken en aan je buurman geven en dan ben je klaar.
Altijd leuk voor de goede relatie met je buren
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 3 september 2007 @ 11:28:00 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52912612

Het is niet zo dat ze nu al staan te juichen. Je hebt een geschil en daar moet je uit zien te komen.
Kan je lang over heen en weer touwtrekken, maar met dit stukje in je hand heb je kans dat je van het gezeur af bent voor je bij een rechter eindigt.
pi_52912699
Niet aan de buurman laten zien. Eerst een weddenschap afsluiten
pi_52918157
He bedankt voor deze informatie, dat is zeker bruikbaar.

Onze buurman is een onwijze zeikerd (geweldig dat we daar de aankomende tig jaar naast moeten wonen). Binnen 3 maanden heeft hij al een behoorlijke naam gevestigd in de wijk.

Fijn om te lezen dat hij ons niets kan maken.
Probleem is alleen dat hij dus nog niet betaald heeft omdat de hovenier erg laat is met de rekening.
Als hij nu zijn toezegging om mee te betalen intrekt, dan wordt het helemaal gezellig.
  maandag 3 september 2007 @ 16:22:12 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52919344
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:29 schreef Utrecht het volgende:
Als hij nu zijn toezegging om mee te betalen intrekt, dan wordt het helemaal gezellig.
Oh, maar da's simpel.
Als 'ie niet betaalt, dan trap je op een goede dag die schutting naar de verdomme, en als hij dan zegt "'M'n schutting, wat doe je ?" , dan zeg je "ja, ik heb 'm zelf betaald"
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 3 september 2007 @ 16:49:15 #16
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_52919811
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:29 schreef Utrecht het volgende:
Probleem is alleen dat hij dus nog niet betaald heeft omdat de hovenier erg laat is met de rekening.
Buurman uitleggen dat de rekening NU betaald moet worden, en als hij dat doet, dat jij dan alle evt. kosten voor het aan de wettelijke regelingen voldoen qua hoogte betaald.

Buurman betaald dan natuurlijk onmiddelijk, waarna jij hem na verloop van tijd verteld dat je het hebt uitgezocht en dat de hoogte niet aangepast hoeft te worden
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  maandag 3 september 2007 @ 17:25:35 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_52920474
Als de rekening nog niet verstuud is, hovenier vragen de rekening te splitsen (van alleen de schutting uiteraard ) en dat deel rechtstreeks op te sturen naar de buurman.

Maarja, ik weet niet of ze dat zomaar doer, want de hovenier zal wel met jou iets afgesproken hebben en niet met de buurman.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_53291304
En hoe staat het er nu voor?
  woensdag 19 september 2007 @ 11:54:28 #19
3542 Gia
User under construction
pi_53296014
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:44 schreef B03S het volgende:

BRON:
-dat plaatselijk,niet bij het verdere verloop van de grond passende,ophogingen of verdiepingen aan de voet van de erfafscheiding buiten beschouwing dienen te worden gelaten.

Dit was je nog vergeten erbij te zetten.
Eventueel voor anderen die met zoiets zitten en dit lezen...

Het is dus wel de bedoeling dat de hele tuin dan die hoogte heeft. En niet alleen een deel naast de schutting is opgehoogd, als zijnde een border.

Ik weet niet hoe dit bij TS zit. Over het algemeen dien je volgens mij uit te gaan van de hoogte zoals die is waar je de deur uitstapt. Uitgaan van de drempel of zo?
In elk geval telt een plaatselijke ophoging niet mee.

Als ik ervan uit ga dat TS's huis even hoog staat als dat van de buren, dan vind ik een niveauverschil van 40 cm nogal grof. Of buurman moet een flinke stap naar beneden als hij de deur uitwandelt, of TS heeft het over een plaatselijke verhoging.
pi_53315997
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:10 schreef Utrecht het volgende:
Doordat onze tuin 40 cm is opgehoogd, heeft de buurman eerst een houten keerwandje van 40 cm en daarna pas de trally van 1,80. Dus totaal 2,20 meter.
Het keerwandje is niet aan te merken als (onderdeel van een) schutting dus de schutting is gewoon 1.80 hoog. Klaar
  woensdag 19 september 2007 @ 23:55:56 #21
3542 Gia
User under construction
pi_53316334
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Het keerwandje is niet aan te merken als (onderdeel van een) schutting dus de schutting is gewoon 1.80 hoog. Klaar
Ligt eraan. Als de tuin zeer plaatselijk is opgehoogd voor bijvoorbeeld een border, dan telt dat niet als de oorspronkelijke hoogte.
Net zo min als je een zitkuil, zelf afgegraven, niet als originele hoogte kunt zien.
Er is toch bouwkundig wel een term voor de basis van de tuin, of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')