abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3183833
Was gisteren nog op tv: The Blues Brothers met John Belushi & Dan Aykroyd als Jake & Elwood Blues! Geweldige film, coole soundtrack & héél veel gecrashte politieauto's!
pi_3184037
Idd, gisteren *weer* gekeken en *weer* genoten. Heerlijk. Absoluut 1 van mijn favo's aller tijden!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zondag 17 februari 2002 @ 11:07:29 #3
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_3193059
Niet bijzonder hoogstaand werk, maar gewoon "een lekker leuke film".
Love will be my strongest weapon
  zondag 17 februari 2002 @ 11:09:47 #4
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_3193075
*de Special Edition op dvd heeft*

Die dvd ervan is erg cool want er zit een paar minuten film tussendoor die er oorspronkelijk uitgeknipt waren.

Zo kom je er bijvoorbeel achter hoe Elwood aan die spuitlijm komt die hij onder het gaspedaal van dat country busje spuit.

En waar de Bluesmobile geparkeerd wordt in de stad.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  Redactie Frontpage zondag 17 februari 2002 @ 11:28:21 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3193204
Blues Brothers, ik heb geloof ik al 13 x een deel gezien, maar nooit helemaal achter elkaar. Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom de film een cultstatus heeft. In de bioscoop is de film destijds gigantisch geflopt.

De scene in de kroeg, met dat gaas vind ik zelf het leukste moment.

zondag 17 februari 2002 @ 13:07:38 #6
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_3193938
Ach, de muziek eromheen maakte de film. Daarom ook die "cult" status imho.
Love will be my strongest weapon
pi_3194033
Nou ja, die achtervolgingsscene waarbij zo'n twintig politie-wagens op elkaar knallen is ook wel klassiek... Maar mijn favoriete scene in de film is idd ook in die redneck-bar achter kippegaas. 'Rollin' rollin' rollin'

Alleen jammer dat ze het nodig vonden om een vervolg te maken, dat is echt een prul.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_3194042
Dit is ook een van mijn favoriete films, vooral de scene dat ze uitgebreid gaan eten in een duur restaurant is erg grappig, en ook idd als ze spelen in de country bar
  Redactie Frontpage zondag 17 februari 2002 @ 13:18:28 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3194064
De film komt echt 10x p/j op de diverse zenders. Wat me nu echt stoort zijn die houterige optredens van bv Ray Charles en Aretha Franklin. Die liedjes zijn leuk op de radio of op een cd, maar icm met de film, wmoah.
En Everybody Needs Somebody is na 15 jaar draaien in elke kroeg inmiddels wel doodgeluisterd.
pi_3194083
quote:
Op zondag 17 februari 2002 13:18 schreef SunChaser het volgende:
Wat me nu echt stoort zijn die houterige optredens van bv Ray Charles en Aretha Franklin.
Man, dat nummer met Ray Charles is juist een van mijn favoriete stukken uit de film.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  Redactie Frontpage zondag 17 februari 2002 @ 13:26:24 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3194140
Man, niet de mijne
  zondag 17 februari 2002 @ 13:36:28 #12
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_3194220
Ik ben een grote fan van de Blues Brothers. Ik raad elke fan aan om de cds 'Briefcase Full of Blues', 'Music From The Soundtrack', 'Made In America' en 'Blues Brothers 2000 Soundtrack' te gaan kopen. Allemaal hele goede cds.
  maandag 18 februari 2002 @ 22:51:08 #13
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_3215613
quote:
Op zondag 17 februari 2002 11:28 schreef SunChaser het volgende:
Blues Brothers, ik heb geloof ik al 13 x een deel gezien, maar nooit helemaal achter elkaar.
Dus je hebt blues brothers 1 t/m 13 gezien? hmmm
Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2002 @ 23:24:46 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3216144
Begrijpend lezen is best lastig he
pi_3218610
Omdat er verdomd weinig over te vertellen valt, simpele film..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 19 februari 2002 @ 10:35:17 #16
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_3218901
quote:
Op maandag 18 februari 2002 23:24 schreef SunChaser het volgende:
Begrijpend lezen is best lastig he
Een 'accent grave' op de e plaatsen ook hè?
Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
  zaterdag 6 december 2003 @ 00:09:45 #17
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_15190348
Zojuist Blues Brothers 2000 weer eens gezien, en het blijven toch wel geweldige films hoor! Toegegeven, deeltje twee is iets minder dan het origineel (hier moet ik SC ook gelijk geven met 'het houterige optreden' van Aretha Franklin), maar het swingt allemaal zo lekkerrr!!!

Omdat er toch wel een beetje gebrek is aan een goede OP, bij deze:

Blues Brothers (1980)

Korte samenvatting
Nadat Jake Blues de gevangenis verlaat, brengen hij en zijn broer Elwood een bezoek aan het oude tehuis waar zij werden grootgebracht door nonnen. Hier komen zij te weten dat de kerk de steun aan het tehuis stop zet, en dat het verkocht wordt aan de Onderwijs autoriteiten. De enige manier om het gebouw open te houden, is de $5.000 aan belastingschuld binnen 11 dagen terugbetalen. De broers willen helpen, en besluiten hun oude blues band weer op te zetten om zo het geld in te zamelen. Tijdens hun 'missie van god' lijkt het er op dat ze onderweg steeds meer vijanden maken... Zal het ze lukken om het geld op tijd bij elkaar te brengen?

Opinie
Voor een film uit 1980 doet hij mijns inziens op geen enkel vlak ouderwets of oubollig aan. De muziek - waar het uiteraard grotendeels om draait - is tijdloos, en het spel van Dan Aykroyd en John Belushi is ook geweldig. Sommige elementen in de film worden gezien als té overdreven, maar kunnen ook gezien worden als een parodie op de absurditeit van sommige films die nu nog steeds uitkomen (de politie-achtervolging door Chicago). Eigenlijk is dit allemaal ondergeschikt aan de geweldige klanken van de blues, die swingt als nooit tevoren mede door de hulp van Ray Charles, Aretha Franklin en James Brown. Persoonlijk vind ik dit een geweldige film, die je keer op keer kan kijken, zonder dat hij verveelt! De muzikale klassiekers die nu nog steeds vaak gedraaid worden (Everybody Needs Somebody, Gimme Some Lovin' en Think), zullen dat dankzij de achtergrond van de film over vele jaren nog steeds worden.
Enige punt van mijn verwondering is hoe ze het bestuur van Chicago zo ver hebben gekregen om alle scènes op te laten nemen... Ook de hoeveelheid figuranten ligt absurd hoog trouwens

The Blues Brothers op IMDb

The Blues Brothers op Amazon.com

--------------------------------

Blues Brothers 2000 (1998)

Korte samenvatting
Elwood, de eenzame Blues Brother eindelijk vrijgelaten uit de gevangenis, wordt wederom opgeroepen door Zuster Mary Stigmata in haar laatste kruistocht om geld in te zamelen voor een kinderziekenhuis. Elwood gaat de weg weer op om de band weer te herenigen, en samen de grote prijs bij de New Orleans' "Battle of the Bands" in de wacht te slepen. Onderweg wordt hij op de hielen gezeten door de politie, onder leiding van Cabel (de zoon van Curtis, en Elwood's stiefbroer), de Russische mafia en een groepje militia. Op zijn 'nieuwe missie van god', roept Elwood de hulp in van een jonge wees en de barman van een stripclub.

Opinie
Van te voren was al bekend dat de status van het eerste deel niet zou bereikt worden, omdat de tijden nu eenmaal veranderd zijn en de Saturday Night Live-sterren van weleer nu een beetje triest aandoen. Met de toevoeging van John Goodman aan de cast is geprobeerd om de film nog een beetje op te peppen, en dat is ook wel enigszins gelukt. De film heeft een leuk verhaal, maar het gaat allemaal nét iets te snel. De karakters worden gewoon naar de kijker toegegooid, zonder dat je tijd hebt om ze te leren kennen.
Daartegen over staat dat de film doorspekt is met vele bekende musici, waaronder B.B. King, Eric Clapton, Erykah Badu en (wederom) Aretha Franklin. Ze zetten weer een heerlijk muzikaal spektakel neer, waar John Goodman als aangename verrassing deel van uit maakt.
Het grote gebrek aan deze film is echter de kwaliteit van de muziek. Natuurlijk, er zijn grote namen aanwezig die fantastisch kunnen spelen, maar er zijn geen nummers die blijven hangen bij het grote publiek. En dat is jammer, want daar slaagde het origineel zéér zeker wel in!
Desalniettemin is het een leuke film, uitermate geschikt voor een opgewekte avond!

Blues Brothers 2000 op IMDb

Blues Brothers 2000 op Amazon.com

...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 12 december 2005 @ 20:59:04 #18
27454 InTrePidIvity
pi_33026282
Nu op Veronica
  maandag 12 december 2005 @ 21:48:35 #19
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_33027954
quote:
Op zondag 17 februari 2002 13:18 schreef SunChaser het volgende:
De film komt echt 10x p/j op de diverse zenders. Wat me nu echt stoort zijn die houterige optredens van bv Ray Charles en Aretha Franklin. Die liedjes zijn leuk op de radio of op een cd, maar icm met de film, wmoah.
En Everybody Needs Somebody is na 15 jaar draaien in elke kroeg inmiddels wel doodgeluisterd.
blijkbaar valt dat mee , topic uit 2002 is geschopt in 2003 en nu weer in 2005

wel een leuke film so far
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  maandag 12 december 2005 @ 22:05:18 #20
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33028572
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:59 schreef InTrePidIvity het volgende:
Nu op Veronica
Zit mij man naar te kijken
Begin maart gaan wij naar Blues Brothers is Oss
  maandag 12 december 2005 @ 22:06:01 #21
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33028595
We`re on a mission from God
  maandag 12 december 2005 @ 22:44:57 #22
27454 InTrePidIvity
pi_33029961
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:05 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Zit mij man naar te kijken
Begin maart gaan wij naar Blues Brothers is Oss
Wat is dat dan??
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:18:08 #23
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33038575
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:44 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Wat is dat dan??
Komen de Blues Brothers in het theater.
Geen echte Blues Brothers, Bob Fosko treed als een van de twee op en nog iemand.
Maar kan niet op zijn naam komen.
pi_33039134
John Belushi>Bob Fosco

De band had al een miljoenenverkoop met Briefcase full of Blues binnen, dus je kon verwachten dat de soundtrack een van de sterkere punten van de film is. Het mooie is ook dat er altijd een reden is om te gaan zingen in de film, misschien met uitzondering van Franklin's nu.mmer Dit zorgt ervoor dat de film niet zo'n typische musicalsfeer heeft maar tóch flink wat muziek bevat.

Oorspronkelijk was de film drie uur. Voor de bioscooprelease is er echter flink in getrimd. Helaas is dit getrimde materiaal grotendeels weggooid door de studio die er weinig waarde aan hechtten. Voor de DVD release zijn er nog 18 minuten aan toegevoegd en recentelijk (dit jaar) is er een liedje gevonden wat de mannen zouden zingen in Bob Country's bar. Sink the Bismarck is een cover van een hit van Johnny Horton en is te downloaden op http://www.bluesbrotherscentral.com .

Ik denk dat de culstatus van de film grotendeels komt door de vertolking van Jake door John Belushi. Hier in Nederland is hij weinig bekend gezien tot dit jaar slechts alleen the Blues Brothers en Animal House op DVD zijn verschenen maar in Amerika is hij, vooral door zijn optredens in Saturday Night Live, een legendarische komiek geworden.

Dit jaar komt het aantal Belushifilms echter ook een beetje op gang: Continental Divide en Neighbours zijn een tijdje uit op DVD en laatst is een Saturday Night Live van John Belushi verschenen voor een laag prijsje. Howel deze DVD slechts 90 minuten duurt geeft het toch een redelijk beeld van Belushi met zijn typetjes als de Samurai en zijn imitaties van Joe Cocker en Marlon Brando. Op de 1e SNL muziek DVD is daarnaast een optreden van Cokcer te zien waarbij John halverwege, verkleed als Cocker, mee gaat zingen en daarbij de ontwenningsverschijnselen die Cocker had vanwege zijn problemen perfect nadeed.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:11:25 #25
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_33039909
Ook ik heb gisterenavond zitten kijken naar de Blues Brothers.
Het blijft een te gekke muziekfilm om naar te kijken vooral het laatse deel van de film
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')