Die dvd ervan is erg cool want er zit een paar minuten film tussendoor die er oorspronkelijk uitgeknipt waren.
Zo kom je er bijvoorbeel achter hoe Elwood aan die spuitlijm komt die hij onder het gaspedaal van dat country busje spuit.
En waar de Bluesmobile geparkeerd wordt in de stad.
De scene in de kroeg, met dat gaas vind ik zelf het leukste moment.
Alleen jammer dat ze het nodig vonden om een vervolg te maken, dat is echt een prul.
quote:Man, dat nummer met Ray Charles is juist een van mijn favoriete stukken uit de film.
Op zondag 17 februari 2002 13:18 schreef SunChaser het volgende:
Wat me nu echt stoort zijn die houterige optredens van bv Ray Charles en Aretha Franklin.
quote:Dus je hebt blues brothers 1 t/m 13 gezien? hmmm
Op zondag 17 februari 2002 11:28 schreef SunChaser het volgende:
Blues Brothers, ik heb geloof ik al 13 x een deel gezien, maar nooit helemaal achter elkaar.
quote:Een 'accent grave' op de e plaatsen ook hè?
Op maandag 18 februari 2002 23:24 schreef SunChaser het volgende:
Begrijpend lezen is best lastig he
Omdat er toch wel een beetje gebrek is aan een goede OP, bij deze:
Blues Brothers (1980)
Korte samenvatting
Nadat Jake Blues de gevangenis verlaat, brengen hij en zijn broer Elwood een bezoek aan het oude tehuis waar zij werden grootgebracht door nonnen. Hier komen zij te weten dat de kerk de steun aan het tehuis stop zet, en dat het verkocht wordt aan de Onderwijs autoriteiten. De enige manier om het gebouw open te houden, is de $5.000 aan belastingschuld binnen 11 dagen terugbetalen. De broers willen helpen, en besluiten hun oude blues band weer op te zetten om zo het geld in te zamelen. Tijdens hun 'missie van god' lijkt het er op dat ze onderweg steeds meer vijanden maken... Zal het ze lukken om het geld op tijd bij elkaar te brengen?
Opinie
Voor een film uit 1980 doet hij mijns inziens op geen enkel vlak ouderwets of oubollig aan. De muziek - waar het uiteraard grotendeels om draait - is tijdloos, en het spel van Dan Aykroyd en John Belushi is ook geweldig. Sommige elementen in de film worden gezien als té overdreven, maar kunnen ook gezien worden als een parodie op de absurditeit van sommige films die nu nog steeds uitkomen (de politie-achtervolging door Chicago). Eigenlijk is dit allemaal ondergeschikt aan de geweldige klanken van de blues, die swingt als nooit tevoren mede door de hulp van Ray Charles, Aretha Franklin en James Brown. Persoonlijk vind ik dit een geweldige film, die je keer op keer kan kijken, zonder dat hij verveelt! De muzikale klassiekers die nu nog steeds vaak gedraaid worden (Everybody Needs Somebody, Gimme Some Lovin' en Think), zullen dat dankzij de achtergrond van de film over vele jaren nog steeds worden.
Enige punt van mijn verwondering is hoe ze het bestuur van Chicago zo ver hebben gekregen om alle scènes op te laten nemen... Ook de hoeveelheid figuranten ligt absurd hoog trouwens
The Blues Brothers op Amazon.com
--------------------------------
Blues Brothers 2000 (1998)
Korte samenvatting
Elwood, de eenzame Blues Brother eindelijk vrijgelaten uit de gevangenis, wordt wederom opgeroepen door Zuster Mary Stigmata in haar laatste kruistocht om geld in te zamelen voor een kinderziekenhuis. Elwood gaat de weg weer op om de band weer te herenigen, en samen de grote prijs bij de New Orleans' "Battle of the Bands" in de wacht te slepen. Onderweg wordt hij op de hielen gezeten door de politie, onder leiding van Cabel (de zoon van Curtis, en Elwood's stiefbroer), de Russische mafia en een groepje militia. Op zijn 'nieuwe missie van god', roept Elwood de hulp in van een jonge wees en de barman van een stripclub.
Opinie
Van te voren was al bekend dat de status van het eerste deel niet zou bereikt worden, omdat de tijden nu eenmaal veranderd zijn en de Saturday Night Live-sterren van weleer nu een beetje triest aandoen. Met de toevoeging van John Goodman aan de cast is geprobeerd om de film nog een beetje op te peppen, en dat is ook wel enigszins gelukt. De film heeft een leuk verhaal, maar het gaat allemaal nét iets te snel. De karakters worden gewoon naar de kijker toegegooid, zonder dat je tijd hebt om ze te leren kennen.
Daartegen over staat dat de film doorspekt is met vele bekende musici, waaronder B.B. King, Eric Clapton, Erykah Badu en (wederom) Aretha Franklin. Ze zetten weer een heerlijk muzikaal spektakel neer, waar John Goodman als aangename verrassing deel van uit maakt.
Het grote gebrek aan deze film is echter de kwaliteit van de muziek. Natuurlijk, er zijn grote namen aanwezig die fantastisch kunnen spelen, maar er zijn geen nummers die blijven hangen bij het grote publiek. En dat is jammer, want daar slaagde het origineel zéér zeker wel in!
Desalniettemin is het een leuke film, uitermate geschikt voor een opgewekte avond!
blijkbaar valt dat mee , topic uit 2002 is geschopt in 2003 en nu weer in 2005quote:Op zondag 17 februari 2002 13:18 schreef SunChaser het volgende:
De film komt echt 10x p/j op de diverse zenders. Wat me nu echt stoort zijn die houterige optredens van bv Ray Charles en Aretha Franklin. Die liedjes zijn leuk op de radio of op een cd, maar icm met de film, wmoah.
En Everybody Needs Somebody is na 15 jaar draaien in elke kroeg inmiddels wel doodgeluisterd.
Wat is dat dan??quote:Op maandag 12 december 2005 22:05 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Zit mij man naar te kijken![]()
Begin maart gaan wij naar Blues Brothers is Oss![]()
Komen de Blues Brothers in het theater.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |