abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 3 november 2007 @ 00:46:06 #51
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_54330889
ik ben weer begonnen met lezen heb alleen deel 1 tot en met 3 maar overgeslagen, want die heb ik nou zo vaak gelezen dat ik ze kan dromen en niet meer leuk vind daar wacht ik wel een jaar of 10 mee
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_54369404
Weet iemand of er in brussel of antwerpen een boekhandel opengaat voor nachtverkoop?
  Redactie Frontpage maandag 5 november 2007 @ 09:54:43 #53
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_54374198
volgens dit artikel gingen er wel een paar open bij de verkoop van Deathly Hallows, dus ik denk dat er ook wel een paar open gaan met de nederlandse vertaling
With four other people
And aliens
  maandag 5 november 2007 @ 10:14:41 #54
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_54374501
Duitse versie net ook gelezen, leest toch ook best fijn; een taal die me ligt plus vrijwel alle namen niet vertaald maar de originele engelse benamingen.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_54375437
Ik heb hem besteld op Bol.com, daar hebben ze het erover dat je hem 17 november thuis ontvangt. Da's ook relaxed
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_54383385
quote:
Op maandag 5 november 2007 09:54 schreef Etcetera het volgende:
volgens dit artikel gingen er wel een paar open bij de verkoop van Deathly Hallows, dus ik denk dat er ook wel een paar open gaan met de nederlandse vertaling
Ik kwam ook niet verder dan pagina's met vermeldingen van de Engelse uitgave... Nog niets over de NL-editie...
  donderdag 8 november 2007 @ 10:43:12 #57
3185 Adelante
To let it go now
pi_54450665
quote:
Geachte klant,

Onlangs heeft u de hardcover-uitgave van “Harry Potter 7: Harry Potter en de Relieken van de Dood” bij ons gereserveerd.

Op het moment dat u deze titel bestelde bedroeg de prijs ¤ 23,50. De uitgever heeft besloten de prijs te verhogen naar ¤ 24,50. Als Nederlands boekverkoper is bol.com wettelijk verplicht deze prijsverhoging te volgen.

U heeft aangegeven uw bestelling per acceptgiro te betalen. Wij zorgen ervoor dat de nieuwe prijs zowel op de factuur als op de acceptgiro vermeld zullen staan. U hoeft dus verder niks te doen.

“Harry Potter en de Relieken van de Dood” zal op zaterdag 17 november a.s. verschijnen.

Wij wensen u alvast veel leesplezier!

Met vriendelijke groet,

bol.com klantenservice

weet iemand of deze "wettelijke verplichting" zomaar kan worden toegepast door bol.com. nou gaat het natuurlijk niet om die ene euro, maar als ik een overeenkomst aanga met bol.com in hoeverre mogen zij die eenzijdig wijzigen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_54451050
In Nederland geldt een *verplichte* vaste boekenprijs. Dat wil zeggen dat een boek in elke winkel (on en offline) dezelfde prijs heeft. Enkel de boekenclubs mogen hier een uitzondering op maken.
Je hebt inderdaad een overeenkomst met BOL, maar zij zijn op hun beurt weer verplicht de vaste boekenprijs te hanteren. Als je bij een Belgische site besteld zou hebben, speelt dit niet. België kent namelijk geen vaste boekenprijs. Daarom vind je populaire titels net wat goedkoper in sommige Belgische winkels.
pi_54451220
Een beetje raar om daar één week van te voren mee aan te komen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_54451970
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:11 schreef Biancavia het volgende:
Een beetje raar om daar één week van te voren mee aan te komen.
Precies.. het komt over alsof ze eerst gecheckt hebben hoeveel mensen het boek gaan kopen. 'ah.. heel veel mensen. Nou, dan doen we de prijs gewoon ff omhoog'.
pi_54452137
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:46 schreef Ephemera het volgende:

[..]

Precies.. het komt over alsof ze eerst gecheckt hebben hoeveel mensen het boek gaan kopen. 'ah.. heel veel mensen. Nou, dan doen we de prijs gewoon ff omhoog'.
In de TNT nieuwsbrief voor de pakketjesbezorgers stond al dat er rekening gehouden moest worden met extra pakketten 17 november.
Bij de Engelse versie hadden we ongeveer 35 pakketjes extra in één postcodegebied!
pi_54455869
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:43 schreef Adelante het volgende:

[..]

weet iemand of deze "wettelijke verplichting" zomaar kan worden toegepast door bol.com. nou gaat het natuurlijk niet om die ene euro, maar als ik een overeenkomst aanga met bol.com in hoeverre mogen zij die eenzijdig wijzigen?
Hmm, ik heb hem ook daar besteld maar heb nog geen mail ontvangen! Wel een stomme actie, maar het zal wel kloppen dan.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
  donderdag 8 november 2007 @ 14:56:08 #63
3185 Adelante
To let it go now
pi_54456210
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:40 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Hmm, ik heb hem ook daar besteld maar heb nog geen mail ontvangen! Wel een stomme actie, maar het zal wel kloppen dan.
heb je ook aangegeven via accept giro te willen betalen? of heb je al via iDeal betaald?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_54456303
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:56 schreef Adelante het volgende:

[..]

heb je ook aangegeven via accept giro te willen betalen? of heb je al via iDeal betaald?
Via acceptgiro.. hmm, als je hem via iDeal had betaald. Had je dan alsnog die euro moeten betalen?

Ik check ff m'n status @ bol.com..

Edit: Ohw.. toen ik hem besteld had was de prijs al 24,50. Hij was dus eerst 23,50! Dat verklaart het dus.
  donderdag 8 november 2007 @ 15:03:05 #65
3185 Adelante
To let it go now
pi_54456378
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:00 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Via acceptgiro.. hmm, als je hem via iDeal had betaald. Had je dan alsnog die euro moeten betalen?

Ik check ff m'n status @ bol.com..
geen idee, maar als dat zo is dan gaan ze vrij makkelijk om met hun wettelijke verplichting

ohjah dat "U hoeft verder niets te doen" is ook een erg leuk zinnetje in die mail... alsof het een fucking verkoopargument is

maar goed, wel volgende week zaterdag HP in het NL...

iemand nog interesse in de laatste drie boeken (adult UK) versies?
pi_54456799
Ik zoek wel nog deel 1 (nl), bij voorkeur in hardcover. 19,50 nieuw in de handel
pi_54459114
En wat als je het boek dan niet meer wilt hebben voor die ene euro?
pi_54460634
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:58 schreef poon het volgende:
Als je met acceptgiro wil betalen kan je hem gewoon kosteloos annuleren. Zelfs als hij al verzonden is mag je hem binnen 7 dagen weer terugsturen.

En ik vermoed dat als je al met iDeal betaald hebt, ze gewoon je geld weer terug storten. Dat doen ze sowieso als je hem binnen die 7 dagen terug stuurt.
pi_54493891
Net bij Tros TV Show een stuk over de nieuwe Harry Potter en een interview met J.K. herself.

Ook een tafelinterview met enkele Harry Potter fans.. waaronder 1 Vlaamse.. waarbij Ivo het niet kon laten om haar een paar keer voor lul te zetten

Voor diegene die het gemist hebben, ik neem aan dat het via uitzending gemist weer terug te kijken is
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:49:02 #70
88233 Steve
Still the best.
pi_54493971
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:45 schreef DaFrenk het volgende:
Net bij Tros TV Show een stuk over de nieuwe Harry Potter en een interview met J.K. herself.
Bedoel je dat interview dat ze haar oude flat laat zien en het hoofdstuk? Dat is echt al een heel oud interview van een Engelse zender.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:49:10 #71
3185 Adelante
To let it go now
pi_54493978
zat er langs te zappen, maar was die vlaamse die met een aangeklede uil?
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:53:49 #72
88233 Steve
Still the best.
pi_54494086
De fans kwamen overigens toch wel enigszins sneu over. Iets te ver doorgedraven.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_54494154
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:49 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Bedoel je dat interview dat ze haar oude flat laat zien en het hoofdstuk? Dat is echt al een heel oud interview van een Engelse zender.
Had al zo'n vermoeden, want normaal zie/hoor je Ivo altijd. Dat het oud was werd wel duidelijk toen ze de map liet zien met laatste hoofdstuk van boek 7.
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:49 schreef Adelante het volgende:
zat er langs te zappen, maar was die vlaamse die met een aangeklede uil?
Hehe ja
pi_54494267
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:58 schreef poon het volgende:
wat voor een nut zou dit hebben? in elke mogelijke boekhandel in heel nederland is de prijs gewoon 24,50, dus ook in elke boekhandel is die prijs verhoogd.
en het is volgens mij de uitgever die het zo laat pas doorgeeft, want mijn plaatselijke boekhandel wist het ook pas deze week.
maar goed, ik zou het nooit bij bol bestellen. want bij de boekhandel kan je hem of middernacht ophalen of in de morgen tussen half negen en negen. en niet pas om 5 uur omdat het bij TNT te druk is.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_54494304
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 23:00 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

wat voor een nut zou dit hebben? in elke mogelijke boekhandel in heel nederland is de prijs gewoon 24,50, dus ook in elke boekhandel is die prijs verhoogd.
en het is volgens mij de uitgever die het zo laat pas doorgeeft, want mijn plaatselijke boekhandel wist het ook pas deze week.
maar goed, ik zou het nooit bij bol bestellen. want bij de boekhandel kan je hem of middernacht ophalen of in de morgen tussen half negen en negen. en niet pas om 5 uur omdat het bij TNT te druk is.

Tja, als je écht gebrand bent om hem te lezen dan zou ik hem ook in de winkel halen. Persoonlijk kan ik die paar uurtjes echt wel wachten aangezien we toch al een hele tijd hebben moeten wachten
pi_54501880
Wat ik bedoelde te zeggen is: Stel je kan niet meer terug na een prijsverhoging van 1 euro. Kan je dan nog terug na een prijsverhoging van 2 euro. How about 10 of 20. Natuurlijk niet reeel en offtopic, maar ja.
pi_54502024
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:09 schreef poon het volgende:
Wat ik bedoelde te zeggen is: Stel je kan niet meer terug na een prijsverhoging van 1 euro. Kan je dan nog terug na een prijsverhoging van 2 euro. How about 10 of 20. Natuurlijk niet reeel en offtopic, maar ja.
je kan altijd terug, gewoon de bestelling annuleren bij bol.com of een andere winkel waar je het hebt gehaald, maar dan krijg je je boek ook niet op de 17de
  Redactie Frontpage zondag 11 november 2007 @ 15:10:12 #78
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_54526957
ik heb net De Orde van de Feniks weer gelezen nu heb ik nog een week de tijd om de Halfbloed Prins te lezen. hoop dat het ik het red voor vrijdag
With four other people
And aliens
pi_54570325
Ik was dit weekend in de Ardennen en de Franstalige lag daar al overal in de winkels!
pi_54570660
Zag het eind oktober ook al in Frankrijk liggen...
De Zuid-Afrikaanse versie is ook al uit, las ik. De NL vertaling is dus niet de snelste...
pi_54571496
Zijn hier nog allemaal louter nederlandse-potterlezers? Die weten dus nog niet hoe het eindigt... SPANNEND!
  Redactie Frontpage dinsdag 13 november 2007 @ 14:11:31 #82
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_54575019
ik lees engels en nederlands. ik heb ook engels en nederlands
With four other people
And aliens
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:58:17 #83
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_54582106
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:40 schreef poon het volgende:
Zijn hier nog allemaal louter nederlandse-potterlezers? Die weten dus nog niet hoe het eindigt... SPANNEND!
Ik denk dat er weinig mensen bestaan die niets weten over het einde met al dat gespoiler, zelfs op nu.nl. En steeds meer kinderen gaan de Engelse boeken lezen, ook al duurt het wat langer, deed ik ook toen ik 13 was en HP 5 uitkwam. Kon het niet geweldig maar ik moést hem lezen.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_54585926
Ik ben juist zo verrast dat er zo weinig spoilers zijn verschenen... Met deel 6 was dat minder.
Ben er blij om, want ik ben nu blanco als ik aan het laatste deel begin.
pi_54587323
Om eerlijk te zijn weet ik nog zo goed als niets over boek 7, zag helaas wel een zinnetje in een spoiler-tag hier @ fok die dus over boek 7 ging.. nu ben ik wel benieuwd hoe dat nu in elkaar zit. Maar het einde weet ik dus nog niet, maar daar komen we dit weekend wel achter

Gaan mensen morgen de 5e film nog halen op DVD? Denk dat ik morgenvroeg ff naar de stad brom
pi_54587667
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:10 schreef DaFrenk het volgende:
Om eerlijk te zijn weet ik nog zo goed als niets over boek 7, zag helaas wel een zinnetje in een spoiler-tag hier @ fok die dus over boek 7 ging.. nu ben ik wel benieuwd hoe dat nu in elkaar zit. Maar het einde weet ik dus nog niet, maar daar komen we dit weekend wel achter

Gaan mensen morgen de 5e film nog halen op DVD? Denk dat ik morgenvroeg ff naar de stad brom
hijs op woensdag en donderdag in de aanbieding bij de blokker voor 14,99, de 2-disk (dit gaat over de DVD niet ut boek, voordat alle lezers morgen naar blokker rennen )
pi_54587835
Klopt, leuke prijs. Kijken wat de Media Markt doet, die zit er vlak bij. Ik zag dat de Saturn (zelfde organisatie als MM) al op de 12 euro zat.
pi_54594365
ah ben benieuwd
pi_54595045
Net gehaald bij Blokker, Media Markt had heb pas binnen en was nog bezig met inboeken. Prijs zou ook 14,99 worden (bij Media Markt Heerlen that is).

Extra's vallen een beetje tegen qua aantal. Maar er zit een bijna 45 minuten durende Secrets Behind Harry Potter docu op, een featurette waar je met Tonks de set op gaat en een docu over het monteren waarna je ook zelf een scène kan monteren geloof ik.

Had eigenlijk op wat meer in depth gehoopt, misschien nog met JK Rowling erbij die een reflectie geeft over de film. Maar helaas.
pi_54612494
Ik heb de dvd ook gehaald vanochtend, bij het Kruidvat. Zat ook nog een extra dvd bij, met nog een kijkje achter de schermen van zo'n 20 minuten.

Ik twijfel nog of ik zaterdag gelijk het boek ga halen, ik heb niet zo heel veel geld op het moment en ik heb hem al in het Engels gelezen.. Dus misschien vraag ik hem wel voor sinterklaas ofzo.
pi_54614109
Zo deel 1 t/m 6 uit....laat deel 7 maar komen.
1 nadeel, die "klaas" komt zaterdag en ik heb een zoontje die nog heilig geloofd.......dus dat zal nachtwerk worden, want ik wil hem echt komend weekend uit hebben.

O,ja....ben ik nu de enige die de cover "wel" mooi vind. .....sterker ik vind hem prachtig ( of zal dat komen omdat ik hem heel graag wil hebben )
----------------------------------------------------------------Hierlangs afknippen-----------------------------------------------------------------
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2007 @ 08:44:58 #92
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_54618561
er zijn in elk geval 4 mensen in Nederland die het boek al hebben en Blokker heeft kans op een dikke boete
With four other people
And aliens
pi_54620657
ik heb ze ook alle 6 weer gelezen...

zaterdagmiddag hangt ie aan de deurknop.. lang leve de buuf die in de boekenwinkel werkt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54620730
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door DaMart op 15-11-2007 10:58:01 ]
pi_54620746
en bedankt....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2007 @ 10:52:42 #96
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_54620755
Roellio, heb je ook een goede reden voor die post of vind je het hilarisch grappig
With four other people
And aliens
pi_54620762
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:52 schreef Etcetera het volgende:
Roellio, heb je ook een goede reden voor die post of vind je het hilarisch grappig
Ik bespaar jullie enkele uren die nuttiger besteed kunnen worden!
pi_54620797
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:53 schreef Roellio het volgende:

[..]

dat vind jij misschien.. maar anderen denken daar heel anders over.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2007 @ 10:56:36 #99
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_54620821
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:53 schreef Roellio het volgende:

[..]

wat ontzettend vriendelijk van je, dat je daar zomaar aan denkt. sufkut ben je zeg
With four other people
And aliens
pi_54620854
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:56 schreef Etcetera het volgende:

Sufkut ben je zeg
In tegendeel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: