abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52898884
Waarom pikken we dit als Ajax supporter nog? We worden al jáááááren voorgelogen, de doelstelling is om mee te doen bij de beste 16 van Europa, 1 keer in de 2 jaar kampioen worden, als ik het me goed kan herinneren, en wat halen ze dan? Colin, Rommedahl, Luque? Kom op zeg! Er word ons vertelt dat Sneijder zal blijven, verkopen ze hem, ja tuurlijk is het veel geld, maar waarom dan zo blij, met champagne(!!) erbij gaan vertellen dat Sneijder blijft? En dat godverdomme nog vlak voor de CL voorronde's ook!

Vorig jaar was een uitzondering dachten we, uitgeschakeld worden tegen Kopenhagen, maar nee, het is iets geworden wat we voortaan kunnen verwachten, we zijn godverdomme Ajax!! We horen ALTIJD mee te doen om die prijzen, we hebben geld genoeg om goeie spelers te halen, nee dan krijgen we zo'n 3e rangs neger uit Engeland, we moeten dit als supporters niet meer pikken, aanpakken die handel en van bovenaf beginnen, Jaakke, aardappel en die schijnheilige MVG ook opkankeren, ik heb het helemaal gehad!

Ik schijt op dit beleid

AJAX IS VAN ONS!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_52898942
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:57 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Waarom verkoop je Perez dan voor 1,5 miljoen?
El ahmadi .. oh nee de selectie was compleet
  zondag 2 september 2007 @ 20:27:41 #253
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52898995
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:23 schreef denthemen het volgende:
nee dan krijgen we zo'n 3e rangs neger uit Engeland
Edgar Davids heeft het toch aardig gedaan, vorig seizoen!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52898996
quote:
Waarom pikken we dit als Ajax supporter nog? We worden al jáááááren voorgelogen, de doelstelling is om mee te doen bij de beste 16 van Europa, 1 keer in de 2 jaar kampioen worden, als ik het me goed kan herinneren, en wat halen ze dan? Colin, Rommedahl, Luque? Kom op zeg! Er word ons vertelt dat Sneijder zal blijven, verkopen ze hem, ja tuurlijk is het veel geld, maar waarom dan zo blij, met champagne(!!) erbij gaan vertellen dat Sneijder blijft? En dat godverdomme nog vlak voor de CL voorronde's ook!

Vorig jaar was een uitzondering dachten we, uitgeschakeld worden tegen Kopenhagen, maar nee, het is iets geworden wat we voortaan kunnen verwachten, we zijn godverdomme Ajax!! We horen ALTIJD mee te doen om die prijzen, we hebben geld genoeg om goeie spelers te halen, nee dan krijgen we zo'n 3e rangs neger uit Engeland, we moeten dit als supporters niet meer pikken, aanpakken die handel en van bovenaf beginnen, Jaakke, aardappel en die schijnheilige MVG ook opkankeren, ik heb het helemaal gehad!

Ik schijt op dit beleid

AJAX IS VAN ONS!
Helemaal mee eens, maar ik vind ook dat ten cate hier grootendeels verantwoordelijk voor is, hij mag de selectie naar zijn hand zetten met 50 miljoen en doet dat dan zo...
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_52899001
Leuk he Van Geel, al die centjes van Sneijder.
  zondag 2 september 2007 @ 20:30:10 #256
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52899065
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:01 schreef Cruoninga het volgende:
Ajax - PSV 1-0
Ajax - Slavia Praag 0-1
De Graafschap - Ajax 1-8
Ajax - Heerenveen 4-1
Slavia Praag - Ajax 2-1
Ajax - Groningen 2-2

En jullie vallen kermend op de grond alsof de dag des oordeels is aangebroken.
Sinds ik vlakbij Amsterdam woon, heb ik erg veel Ajacieden in mijn omgeving. Na de uitschakeling tegen Slavia reageren die net zo overtrokken als jullie hier, ze blijven weg uit de Arena en beweren dat Ajaxfan zijn tegenwoordig pure zelfkastijding is. Jullie zijn net Amerikaanse tienermeisjes die om elke gebroken nagel de stad bij elkaar schreeuwen. Drama-queens pur sang.
Ajax kan dit jaar immers nog heel goed landskampioen worden en dan heb je het toch gewoon goed gedaan?

Het is jammer van die Champions League (kostte ons in Groningen ook 2 ton), maar meer is er gewoon niet aan de hand.
Denken jullie niet dat jullie het probleem zijn? "Ajax-waardig" is een gevleugelde term hier. Maar op basis waarvan is die norm eigenlijk vastgesteld? Op de beste prestatie van de afgelopen decennia: De Champions League-overwinning in 1995. Als je je absolute uitschieter als norm neemt, dan hik je daar altijd tegenaan. Jullie hebben met een puur subjectieve term de norm zo onredelijk hoog gelegd dat daar met geen mogelijkheid aan te voldoen is. Ajax komt nu eenmaal uit een land dat niet kan tippen aan de Europese toplanden. Daar valt niet tegenop te botsen. Europees pieken is daarom extreem moeilijk, en aan de Europese top blijven zo goed als onmogelijk.
Prima stukje, ten dele terechte kritiek. De nuchterheid die de fans van bv Groningen of Heerenveen hebben is wellicht bij de Ajax fan iets minder aanwezig. Deze reageert emotioneler, in goede tijden en in slechte.

Ik ben het met je eens als je zegt dat 95 niet de norm zou moeten zijn voor het huidige Ajax. Tijden zijn veranderd en of die tijd zich ooit nog herhaald zullen we in de toekomst zien. Voor mij is 95 niet de norm, ik heb niet een jaartal waar ik het huidige elftal aan gespiegeld wil zien. Wat voor mij het belangrijkste is is dat Ajax het beste is wat het met de beschikbare middelen kan zijn.

Dat wil zeggen dat als je op aankoop niet kan concurreren, je het op opleiding, taktiek en godvergeten strijd moet compenseren. En dat is wat mij zo irriteerd. We horen telkens dat we een team in opbouw zijn, maar enige lijn is ver te zoeken. Waar onze concurrenten, en dan bedoel ik PSV en AZ, risico durven te nemen met hun aankoopbeleid zitten wij met de Colin en Delorge. De taktiek is ook niet om over naar huis te schrijven, te laat wisselen, niet de juiste spelers wisselen, etc. En waar zijn onze getalenteerde jeugdspelers? Waarom vissen wij uit het schrale blik B en C garnituur spelers als we jonge honden hebben uit eigen keuken, die wel hunzelf willen geven.

Op dit moment maakt de top van Europa me niet zo veel uit. Dat is van later zorg. Laten we eerst onze positie in de top van Nederland maar weer eens innemen. Dat is iets wat, uitgaande van budget en historie, toch niet al te veel gevraagd zou moeten zijn.

Het is dus gewoon kut...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_52899071
Degene die op de lijst stonden om Sneijder te vervangen wilde allemaal niet komen of waren niet haalbaar. We missen gewoon een pitbull op dit moment, daar hebben we Davids voor en in mindere mate Gabri alleen die is totaal niet in vorm.
pi_52899116
Waardeloze wedstrijd weer. Hij stelt allemaal houthakkers op en dan verwacht ie voetballend vermogen. Wat een mongool is die henkert ook. Verder krijg je er weer 2 om je oren waardoor je verliest.. en ja de verdediging staat als een huis zei die vorige keer.

zondag 2 september 2007 @ 20:33:25 #259
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52899138
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:11 schreef Silenus het volgende:

[..]

Heldere analyse, mee eens.

Natuurlijk gaat het kut, maar er is nog niks aan de hand.
Overigens aan de rot op-roepers: Waarom moet Jaakke weg? Of Fontein? Allemaal op de hoogte van de functieomschrijvingen van de heren?

Ten Cate speelt met een debiele 4-2-4 opstelling, van Geel besluit om geen vervanger voor Sneijder te halen. Neem trouwens maar van mij aan dat het eerste elftal niet gebaat is bij die enorme negatieve sfeer die direct komt na een achterstand. Support Ajax 1 gedurende de wedstrijd, uit daarna je ongenoegen. Maargoed. Kutwedstrijd.
Fontein moet weg om het simpele feit dat hij bij aanvang heeft aangegeven dat als Ajax niet binnen twee jaar in de Champions League speelt hij daar op afgerekend mag worden.

Jaakke mag weg omdat hij eindverantwoordelijkheid voor Ajax draagt.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_52899156
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:27 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar ik vind ook dat ten cate hier grootendeels verantwoordelijk voor is, hij mag de selectie naar zijn hand zetten met 50 miljoen en doet dat dan zo...
Ja ik bedoelde er ook mee dat HTC op moet hoeren, maar je begint bovenaan
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_52899177
quote:

Ik schijt op dit beleid

AJAX IS VAN ONS!
Ik heb het ook echt helemaal gehad. Heb er geen zin meer in. Breedte aankopen die godverdomme een basisplaats krijgen terwijl er véél betere opties zijn. Breedte aankopen die niet eens gehaald zouden moeten worden. Haal dan op z'n minst wat goedkoop talent, maar nee wij (of moet ik zeggen Henk?) halen bankzitters van Norwich City en Charlton. Boakye hadden we (die uitstekend speelde toen ie net kwam kijken), maar Henk moest weer in z'n kliek grabbelen. Nee dit jaar worden we écht kampioen. Écht waar. En we zien met de week vooruitgang in ons spel.

Val toch dood.
pi_52899349
quote:

Ik schijt op dit beleid

AJAX IS VAN ONS!
Het hoeven natuurlijk niet altijd bekende namen te zijn die gehaald moeten worden. Lijkt me dat het ook onbekend materiaal mag zijn, zolang zij maar op het goede niveau zitten.

Zelf vind ik laatste jaren voetballers bij Ajax wat 'mooi weer' voetballers. Als het lekker loopt om welke reden dan ook dan kunnen ze met het nette gekamde haar de dag er op schitteren in de krant, maar ergens de tanden in zetten is er niet bij.

Van de huidige selectie zijn alleen Stam, Heitinga, Gabri, Davids en in zekere mate Huntelaar (hoewel die soms wat naar de verkeerde kant doorschiet met schopjes tegen de tegenstander en zo) die hard werken en waar je van ziet dat ze willen ploeteren en vooral presteren.

De rest is meer het niveau met je strakke jeans en hippe overhemd de chickies versieren maar janken als je een schaafplekje oploopt omdat je de verlaging van de stoep niet zag door je Gucci zonnebril.

Die voetballers kunnen overigens wel een aardig balletje raken wat betreft kwaliteit maar inzet/mentaliteit is een 8. (zeg dat kwaliteit in punten een 10 is). De tegenstanders zitten qua mentaliteit en volhardenheid op 10 en kwaliteit op 8. Dus uiteindelijk zit je in het totaalplaatje op hetzelfde niveau, waardoor zoals vandaag ook een Groningen gewoon mee kan draaien in het spel.
pi_52899360
Maarja, wat moet er dan gebeuren? Wie word er dan trainer? Wie komt er in het bestuur? En wat als alle goede bedoelingen alleen maar slecht uit pakken?

Ik vind iig dat er weer échte Ajacieden in het bestuur moeten komen en geen omhoog gevallen economie gestudeerde nat-nekken.
  zondag 2 september 2007 @ 20:40:59 #264
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52899365
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:13 schreef M0NTANA het volgende:
De 1-8 in Doetinchem en 4-1 tegen sc Heerenveen waren zwaar geflatteerd, ook toen was duidelijk dat er totaal geen creativiteit is, totaal geen passie, totaal geen tempo, totaal geen beleving en totaal geen systeem, puur op basis van individuele kwaliteiten werd er gescoord en gewonnen. Ajax speelt gewoon zwaar kut, er moet iets veranderen en zo niet, zijn we rond de Kerst al helemaal uitgespeeld.
Vergat nog het gebrek aan beweging te noemen, iedereen staat stil bij Ajax, er is zowat geen beweging.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  zondag 2 september 2007 @ 20:42:44 #265
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_52899407
Dat de resultaten wat minder zijn, hoe pijnlijk ook, is in principe nog niet zo erg. Dat er niet gebouwd wordt aan een goed elftal is wel erg. Zowel de trainer(slecht positiespel, resultaatvoetbal gebaseert op vechtvoetbal waarbij gehoopt moet worden op individuele akties, jeugdspelers geen kans geven ten faveure van breedteaankopen) als de directie (meegaan in het korte termijn beleid van TC en klaarblijkelijk daar zelfs in meegaan, het niet nodig vinden dmv scouting talentvolle spelers uit het buitenland te halen maar daar liever bij hun bekende spelers halen die er dan "wel staan" maar niet kunnen doorgroeien naar het gewenste niveau, hun eigen fouten niet inzien en het op een gebrek aan ervaring en uefa regels gooien) falen daarin.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_52899509
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Vergat nog het gebrek aan beweging te noemen, iedereen staat stil bij Ajax, er is zowat geen beweging.
Dat staat in schril contrast met het optimisme wat je voor het seizoen had. Of hebben een blessure en aantal transfers dat helemaal omgedraaid?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zondag 2 september 2007 @ 20:49:28 #267
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52899591
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Nog tongende wijven op het vak?
pi_52899675
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:01 schreef Cruoninga het volgende:
Ajax - PSV 1-0
Ajax - Slavia Praag 0-1
De Graafschap - Ajax 1-8
Ajax - Heerenveen 4-1
Slavia Praag - Ajax 2-1
Ajax - Groningen 2-2

En jullie vallen kermend op de grond alsof de dag des oordeels is aangebroken.
Sinds ik vlakbij Amsterdam woon, heb ik erg veel Ajacieden in mijn omgeving. Na de uitschakeling tegen Slavia reageren die net zo overtrokken als jullie hier, ze blijven weg uit de Arena en beweren dat Ajaxfan zijn tegenwoordig pure zelfkastijding is. Jullie zijn net Amerikaanse tienermeisjes die om elke gebroken nagel de stad bij elkaar schreeuwen. Drama-queens pur sang.
Ajax kan dit jaar immers nog heel goed landskampioen worden en dan heb je het toch gewoon goed gedaan?

Het is jammer van die Champions League (kostte ons in Groningen ook 2 ton), maar meer is er gewoon niet aan de hand.
Denken jullie niet dat jullie het probleem zijn? "Ajax-waardig" is een gevleugelde term hier. Maar op basis waarvan is die norm eigenlijk vastgesteld? Op de beste prestatie van de afgelopen decennia: De Champions League-overwinning in 1995. Als je je absolute uitschieter als norm neemt, dan hik je daar altijd tegenaan. Jullie hebben met een puur subjectieve term de norm zo onredelijk hoog gelegd dat daar met geen mogelijkheid aan te voldoen is. Ajax komt nu eenmaal uit een land dat niet kan tippen aan de Europese toplanden. Daar valt niet tegenop te botsen. Europees pieken is daarom extreem moeilijk, en aan de Europese top blijven zo goed als onmogelijk.
Goed verwoord Cruo.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_52899703
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:40 schreef toma het volgende:
Maarja, wat moet er dan gebeuren? Wie word er dan trainer? Wie komt er in het bestuur? En wat als alle goede bedoelingen alleen maar slecht uit pakken?

Ik vind iig dat er weer échte Ajacieden in het bestuur moeten komen en geen omhoog gevallen economie gestudeerde nat-nekken.
Er moeten inderdaad echte Ajacieden komen. Zoals een Keje Molenaar. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet ontevreden over Fontein en Van Geel. Alleen moet Van Geel ook harder zijn. Boakye laten gaan omdat Henk die niet wilt, en dan Henk Colin laten halen. En daar ook nog geld voor betalen ook . Delorge kan leuk mee in de eredivisie, en was gratis, dus dat is nog redelijk te begrijpen. Urzaiz, die al gestopt was met voetbal, is gehaald door Henk. Waarom geen jongere spits? Nee Henk moet weer in z'n Spaanse netwerk gaan grabbelen. Nu met Luque, toevallig een Spanjaard, moeten we ook maar afwachten of ie meekan.
pi_52899706
Totaal mee eens
  zondag 2 september 2007 @ 20:53:43 #271
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52899735
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:46 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Dat staat in schril contrast met het optimisme wat je voor het seizoen had. Of hebben een blessure en aantal transfers dat helemaal omgedraaid?
Je mist Edgar Davids en Wesley Sneijder heel erg, Ryan Babel en Tom de Mul totaal niet.

Als je vorig jaar kut speelde, had je altijd Sneijder nog. Die kon een wedstrijd voor je winnen, nu heb je dat soort jongens niet op het middenveld. Spitsen zijn leuk, maar de bal moet wel bruikbaar naar de spitsen toe. Nu wordt het middenveld vaak gewoon overgeslagen, aangezien het niets brengt. De transferperiode is gesloten, er is geen vervanger gekomen voor Sneijder en dus moet je iedere wedstrijd maar hopen op enkele indivduele opvliegingen. Zoals ik na de wedsrtijd bij De Graafschap al zei, de eerste 35 minuten waren tenenkrommend en die 1-8 was zwaar geflatteerd. Een week later tegen sc heerenveen was het niet veel beter, maar door de individuele klasse van Luis Suarez win je toch nog met 4-1.

Ik heb het idee dat velen alleen naar het scorebord kijken, want we spelen eigenlijk het hele seizoen al even kut als woensdag bij Slavia Praag en vandaag tegen FC Groningen.
pi_52899795
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:52 schreef Nashje het volgende:

[..]

Er moeten inderdaad echte Ajacieden komen. Zoals een Keje Molenaar. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet ontevreden over Fontein en Van Geel. Alleen moet Van Geel ook harder zijn. Boakye laten gaan omdat Henk die niet wilt, en dan Henk Colin laten halen. En daar ook nog geld voor betalen ook . Delorge kan leuk mee in de eredivisie, en was gratis, dus dat is nog redelijk te begrijpen. Urzaiz, die al gestopt was met voetbal, is gehaald door Henk. Waarom geen jongere spits? Nee Henk moet weer in z'n Spaanse netwerk gaan grabbelen. Nu met Luque, toevallig een Spanjaard, moeten we ook maar afwachten of ie meekan.
Het lijkt er wel op of ze afgelopen zomer alleen maar wilden bezuinigen en het geld willen bewaren totdat komende zomer Davids en Stam vertrekken om dan vervangers te kopen.
pi_52899799
Geen tongende wijven gezien vandaag
pi_52899818
Vet chill, ik ben er na 3 wedstrijden alweer helemaal klaar mee dit seizoen. Bagger van de bovenste plank.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  zondag 2 september 2007 @ 20:58:53 #275
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_52899907
Iemand enig idee hoeveel bezoekers er waren in de Arena? Volgens NOS Teletekst 47,445, maar volgens mij waren er wel meer lege plekken.
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')