Nee, er worden zoveel losse Topics geopend, kan deze er ook nog wel bij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:49 schreef Syb-rund. het volgende:
Kan dat niet in het centrale topic van metal dan?
Was Katatonia vergeten: Viva Emptiness.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:28 schreef Cascade het volgende:
* meldt
Hoop dat het topic niet in een genre-afbakeningsdiscussie verzandt... Ik ben zelf via My Dying Bride bij muziek als Katatonia, Opeth, Novembers Doom, Isis, Agalloch, Saturnus en Esoteric beland. Niet allemaal 'true' Doom
Nu op de playlist: October Tide - Rain Without End
Maar vertel, wat is een beetje leuk om te beluisteren?
quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:35 schreef Gojira het volgende:
Swallow the Sun, aanrader!
Anathema noem ik nu eerder dromerige alternative.quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:59 schreef tijnbrein het volgende:
Anathema was vroeger ook doom nu is het prog.
November´s doom(heeft zelfs doom in de bandnaam) overigens is dit niet echt doom meer zeker niet het laatste album.
Ik luister vooral naar: My dying bride, Anathema, November's doom, Katatonia, Officium triste, Opeth, Type O negative, Celtic frost en Images and sandness. Ik weet niet of al die bands wel onder de noemer doom vallen maar goed. Een band moet toch in hokje worden gestopt om het voor een platenlabel makkelijker te maken om de band te promoten.
Goede band, onlangs gezien, echt genoten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:33 schreef Faxie het volgende:
Tonerlow?
Binnekort in Tivoli met Amorphis en nog een band.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:35 schreef Gojira het volgende:
Swallow the Sun, aanrader!
Nope, lastig te plaatsen, geloof dat mensen Opeth omschrijven als "Extreme Progressive Metal".quote:Op zaterdag 1 september 2007 09:22 schreef Slappy het volgende:
Eh is Opeth doom dan :S
Insomnium? Hetzelfde package speelt ook in Bibelot hier in Dordrecht. Ik weet nog niet of ik ga, want ik ben niet wild van Amorphis.quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:58 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Binnekort in Tivoli met Amorphis en nog een band.
[..]
MDB was dat op Summer Darkness? Was dat goed? Vind zelf Aaron live niet zo sterk overkomen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:58 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Onlangs trouwens My Dying Bride gezien.
Zijn er nog Funeral Doom liefhebbers die me het een en ander kunnen aanraden? =)
WTF? Heeft Jack Black een nieuwe band ofzo?quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:58 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
CANDLEMASS!
Candlemass - Black Dwarf
![]()
Dat was op Summer Darkness inderdaad. Ik vond het in ieder geval een prima optreden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:08 schreef Cascade het volgende:
[..]
MDB was dat op Summer Darkness? Was dat goed? Vind zelf Aaron live niet zo sterk overkomen.
Voor Funeral Doom, misschien komt Esoteric in de buurt: http://www.bereft.co.uk
* Swallow The Sun luistert
Ik vond ze niet zo heel geweldig om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:08 schreef Cascade het volgende:
[..]
MDB was dat op Summer Darkness? Was dat goed? Vind zelf Aaron live niet zo sterk overkomen.
Voor Funeral Doom, misschien komt Esoteric in de buurt: http://www.bereft.co.uk
* Swallow The Sun luistert
Nou, Sun O))) en Earth zijn gewoon zwaar Drone en niet Stoner.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:33 schreef arucard het volgende:
[..]
Niet de bands van het Stoner topic gaan kapen he![]()
Wat dan?quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:32 schreef nipeng het volgende:
Tonerlow is geen doommetal.
Stonerdoom komt vanuit de rock.quote:Op zondag 2 september 2007 00:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Wat dan?
Volgens mij is het gewoon Stoner Doom hoor..
quote:Op zondag 2 september 2007 21:59 schreef arucard het volgende:
Omdat het geen doom metal is
Bij doom metal denk ik meer aan trouble, my dying bride, solitude aeturnus, saturnus en dat soort dingen.quote:Op zondag 2 september 2007 22:12 schreef -td6d- het volgende:
[..]
![]()
Je hebt er maar weinig verstand van he..![]()
Officum Triste is niet saai, ook al luister je het de hele dag, meer aan smaak denk ik.quote:Op zondag 2 september 2007 10:42 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik vind wel dat sommige bands zoals Officium Triste en Mourning Beloveth snel saai gaan worden, begrijp me aub niet verkeerd vooral Mourning Beloveth heeft wel gave nummers maar een heel album word gewoon saai, al helemaal met OT.
Hoewel ik Messiah beter vind, moet ik zeggen dat de nieuwe zanger het niet slecht doet. En het nieuwe album is ook gewoon lekker, ondanks de wat mindere vocals.quote:Op maandag 3 september 2007 13:59 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Officum Triste is niet saai, ook al luister je het de hele dag, meer aan smaak denk ik.
Ben ik trouwens de enige die de nieuwe Candlemass zanger best vind zuigen, ook al bij Solitude Aeturnus? Geef m'n maar Messiah weer terug. *Heersch*
Gaat heerschen. *Heersch*quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:59 schreef mr_cucumber het volgende:
De Dutch Doom Day!
http://www.baroeg.nl/ddd/nl/index_nl.htm
Aarni, dat is opzich ook wel apart, ken je die al?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:25 schreef nipeng het volgende:
Ahab is wel tof. De laatste Worship kon me ook niet bekoren (ik heb 'm wel net als de unearthly trance).
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:45 schreef -Peach het volgende:
Krux!![]()
In september op het Ashes to Ashes...Doom to Dust festival in 013
Ja. Apart is een goede omschrijving. Ze kleuren lekker buiten de lijntjes.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:08 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Aarni, dat is opzich ook wel apart, ken je die al?
Zondag! Beetje jammer van de line-up changes, had Primordial graag gezien. Maar Kongh is ook niet verkeerd als vervanger.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:45 schreef -Peach het volgende:
Krux!![]()
In september op het Ashes to Ashes...Doom to Dust festival in 013
Ik vond het wel meevallen met het geluid. Maar het optreden was erg gaaf vooral omdat het eerste optreden was met toetsenist. Dat mogen ze wat mij betreft vaker doen.quote:Op maandag 8 september 2008 14:44 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Gaaf genre. Was van het weekend gaan kijken bij Officium Triste op Baroeg open air. Maar die clean vocals van die kerel konden me totaal niet boeien, en het was daar veel te warm en het geluid stond veel te hard. (Had zelfs met watjes in m'n oren last van m'n oren daar) dus ik was daar weer snel weg
O ja, die ga ik morgen maar eens fatsoenlijk beluisteren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:09 schreef Gehenna het volgende:
hmm ben solar lovers even aan het downloaden ben benieuwd
iemand hier bekend met The Angelic Process? van de week ontdekt, ik vind het zelf erg gaaf, tis een beetje een combinatie van doom/drone/shoegaze en het het heeft wel iets weg van bands als Jesu en Nadja.![]()
De band zelf bestaat inmiddels niet meer, nadat de ene helft van de band (K.Angylus) zelfmoord had gepleegt, omdat hij na een ongeluk niet meer in staat was muziek te maken
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 04:53 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
O ja, die ga ik morgen maar eens fatsoenlijk beluisteren.
Wel als je net aan de andere kant van NL zit. Doen jullie Utrecht en Zuid-Oost Drenthe nog aan de komende tijd?quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:30 schreef lifeblind het volgende:
Komende zondagavond spelen we met Faal in de Little Devil in Tilburg, samen met Isole.
De entree is gratis, dus geen reden om niet te komen
Eind maart spelen we in de Kade in Zaandam, verders is er nog niks bekend.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:25 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Wel als je net aan de andere kant van NL zit. Doen jullie Utrecht en Zuid-Oost Drenthe nog aan de komende tijd?
Skepticism <3quote:Op zondag 30 november 2008 00:44 schreef Darkestrah het volgende:
In mijn eerste kennismakingen met doom (althans, ik kwam via via terecht op een topic op last.fm, als ik me niet vergis. Daar werd de naam genoemd) is me vooral de band Skepticism bijgebleven. Tering, wat goed, doom of niet.
* Darkestrah leest "Funeral Doom band"
Funeral Doom, dus.
Vette clip. Jammer dat ik er niet bij kon zijn in de Baroeg.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:31 schreef lifeblind het volgende:
Mja, dan post ik 'm hier ook maar even
Met Faal hebben we even een videoclip gemaakt. De livebeelden zijn van ons optreden op Dutch Doom Day in Baroeg. afgelopen oktober
O ja, sheiße. Die band moet ik nog steeds eens gaan beluisteren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:06 schreef lifeblind het volgende:
Zo, vandaag de demo van Thergothon (Fhtagn nagh Yog-Sothoth) ontvangen op vinyl. Was de 30 euro meer dan waard!
Waar vieren ze dat? OT gaat er altijd wel in.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:14 schreef tijnbrein het volgende:
Wie gaat er nog meer naar het 15 jarige bestaan van Officium Triste?
Dat kan ongeveer maar op een plaats.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:16 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Waar vieren ze dat? OT gaat er altijd wel in.
Jammer dat Faal niet speelt dan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:33 schreef lifeblind het volgende:
Zo, kaartjes besteld, kosten 15 euro per stuk.
Longing For Dawn!quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:28 schreef lifeblind het volgende:
Volgens mij heb ik The River op Dutch Doom Day gezien, geen idee of dat afgelopen jaar of 't jaar ervoor was.
Ik ben uiteraard ook aanwezig op 11 april. Die line-up is echt briljant:
Officium Triste (NL Rotterdoom, vijftienjarig bestaan)
Evoken (US doom/death)
Mourning Beloveth (IE doom / death)
Mournful Congregation (AU funeral doom)
Isole (SE epic doom)
Longing For Dawn (CA funeral doom/death)
En ik zie dat vanaf nu kaarten te koop zijn! Meteen maar even doen
Muzikaal een tof album, tekstueel/vocaal vond ik het een stuk minder eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:28 schreef trebremmit het volgende:
Dit album is dit jaar uitgekomen en klinkt erg goed, traditional doom en hedendaagse doom gaan hier goed samen.
[ afbeelding ]
Death metal. Lijkt in de verste verte niet op doom metal.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:04 schreef LangeJan het volgende:
Vader?
Zo niet.. onder welk verzonnen kopje hoort het dan
...quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:04 schreef LangeJan het volgende:
Vader?
Zo niet.. onder welk verzonnen kopje hoort het dan
Van mij mag je maar je vroeg zelf om het subgenrequote:Op woensdag 13 mei 2009 19:15 schreef LangeJan het volgende:
Tja, metal is metal imho. Als er hard op gitaren geragt word en ik er op los kan is het goed!
Vroeg mij af en welke cat. mijn favoriete metalband viel hehehe. Maar goed.
Ik ben van plan om te gaan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:37 schreef Luiaerdt het volgende:
Gaan er nog mensen naar My Dying Bride 4 Juli in Eindhoven?
spelen met stream of passion dacht ik
Hehe, ik heb ze vorig jaar op Graspop voor het eerst gezien en vond het erg vet dus ga ik ze nog maar een keer bezoekenquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:33 schreef Trashcanman het volgende:
Nope, als er dan toch een doom band is waar ik even genoeg van heb gehoord (voor zover mogelijk) is het MDB wel.
Live is het altijd weer dik in orde idd, maar die laatste paar albums ga ik toch niet zo snel opzetten. Terwijl er eigenlijk niet zo veel aan die platen mankeert.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:55 schreef Luiaerdt het volgende:
[..]
Hehe, ik heb ze vorig jaar op Graspop voor het eerst gezien en vond het erg vet dus ga ik ze nog maar een keer bezoeken
Dat was een erg goed optreden inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:55 schreef Luiaerdt het volgende:
[..]
Hehe, ik heb ze vorig jaar op Graspop voor het eerst gezien en vond het erg vet dus ga ik ze nog maar een keer bezoeken
Toch geen dronequote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:56 schreef trebremmit het volgende:
Deze band heeft hun nieuwe ep gratis ter beschikking gesteld. Originele doom uit Griekenland.
http://www.myspace.com/universe217
Ik keek op metal archive en zag mannen met zo doek om dacht gelijk aan Sun0quote:
Dan zit je hier wel goed ja. Vooral Lord Vicar is gaaf en natuurlijk Count Raven. Ik ben benieuwd hoe Spiritus Mortis het live doet, ik ken alleen dat laatste album eigenlijk.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:21 schreef lifeblind het volgende:
Yup. Ik twijfelde eerst of ik niet beter naar Aurora Infernalis kon gaan in Arnhem, maar ik ben momenteel in een nogal trad. doom stemming, dus ik ben komend weekend in de Baroeg te vinden.
Gaat er hier nog iemand morgen naar The Gates Of Slumber en Lord Vicar in de Little Devil in Tilburg morgen?
Count Raven is sowieso gaaf, had het vanochtend ook weer keihard opstaan in de treinquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:53 schreef WitchfinderGeneral het volgende:
[..]
Dan zit je hier wel goed ja. Vooral Lord Vicar is gaaf en natuurlijk Count Raven. Ik ben benieuwd hoe Spiritus Mortis het live doet, ik ken alleen dat laatste album eigenlijk.
Ah, die heb ik gisteren na hun optreden in de Little Devil gekochtquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:58 schreef trebremmit het volgende:
Dit is trouwens ook een heerlijk nieuw doom album.
The Gates of Slumber - Hymns of Blood and Thunder
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:59 schreef lifeblind het volgende:
Overigens een Akelei update: Vanaf volgende week beginnen we met de opnames voor de debuut-cd! (6 nummers, in totaal 65 minuten aan muziek).
Nice, is nu aan het downloaden. Met een beetje geluk morgenochtend op mn iPod en dan heb ik weer wat te luisteren in de bus. Thanks!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:07 schreef trebremmit het volgende:
Voor de liefhebbers van funeral doom, deze band heeft zijn album gratis op het web gezet. Klinkt bijzonder goed!
http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=515690897&blogId=528413833
Beetje ouwe koeien, maar Centurion's Ghost vond ik klote.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:40 schreef trebremmit het volgende:
Saint Vitus 7 Februari in de Baroeg te Rotterdam.
[ afbeelding ]
Deze zal ik kopen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:59 schreef lifeblind het volgende:
Overigens een Akelei update: Vanaf volgende week beginnen we met de opnames voor de debuut-cd! (6 nummers, in totaal 65 minuten aan muziek).
Net 3 van de 4 nummers in de bus geluisterd, en ik vond het helemaal niet zo boeiend. Een boel noise er doorheen, maar het kwam er naar mijn mening niet echt lekker uit.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:07 schreef trebremmit het volgende:
Voor de liefhebbers van funeral doom, deze band heeft zijn album gratis op het web gezet. Klinkt bijzonder goed!
http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=515690897&blogId=528413833
Ja dat vond ik ook wat kort door de bocht.quote:Die review op zware metalen is ook wazig trouwens, Esoteric de beste funeral doom band noemen Maar goed, daar kan ik eeuwig over discussieren
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 14 maart 2010 23:19 schreef lifeblind het volgende:
En het debuut-album van Akelei is nu officieel KLAAR!
De opnames en mix dan, nu nog zorgen dat het daadwerkelijk op CD komt
Ahab, Shape of Despair, Worship, Skepticism, Longing for Dawn, Evoken.quote:Op maandag 19 april 2010 22:11 schreef Cascade het volgende:
Paar maanden geleden Mournful Congregation ontdekt... en het is goed![]()
Weet iemand meer van dat soort (funeral) doom?
Thergothon, de moeder van alle funeral doomquote:Op maandag 19 april 2010 22:11 schreef Cascade het volgende:
Paar maanden geleden Mournful Congregation ontdekt... en het is goed![]()
Weet iemand meer van dat soort (funeral) doom?
quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:09 schreef Redisformurder het volgende:
Wat voor dode taal? Of is dat ook niet bekend?
Ik ga er van uit dat 't dus iets in die richting is, maar dan een taal die ouder is dan die periode.quote:Ea is a god in the Akkadian and Babylonian and under the name Enki in the Sumerian mythology.
http://www.metal-archives.com/band.php?id=84048quote:Op maandag 3 mei 2010 23:16 schreef trebremmit het volgende:
Ea is Funeral Doom, weinig bekend van deze band behalve dat ze in een dode taal grunten, liefhebbers van Shape of Despair gaan dit ook mooi vinden.
Ea - Au Ellai
[ afbeelding ]
he dit klinkt wel erg gaaf zegquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:26 schreef lifeblind het volgende:
We hebben een nieuw nummer online staan met Akelei. We hebben het oorspronkelijk in februari opgenomen voor ons debuut-album,maar we hebben er nu uiteindelijk voor gekozen om dit nummer apart uit te brengen.
Akelei - Dwaaluur
[ [url=http://bandcamp.com/files/36/55/3655475687-1.jpg]afbeelding ]
[/url]
Verder zijn we ook bezig aan een nieuwe website, deze zal deze week af zijn. Meer info volgt!
Dat is toch waar je de cd hebt opgenomen? Lijkt er in ieder geval wel op. Mooie cover.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:26 schreef lifeblind het volgende:
We hebben een nieuw nummer online staan met Akelei. We hebben het oorspronkelijk in februari opgenomen voor ons debuut-album,maar we hebben er nu uiteindelijk voor gekozen om dit nummer apart uit te brengen.
Akelei - Dwaaluur
[/url]
Verder zijn we ook bezig aan een nieuwe website, deze zal deze week af zijn. Meer info volgt!
Dit is inderdaad een foto van de Utrechtse grachtenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:04 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat is toch waar je de cd hebt opgenomen? Lijkt er in ieder geval wel op. Mooie cover.
IK had liever een heel album gehadquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:26 schreef lifeblind het volgende:
Akelei - Dwaaluur
[/url]
En dan een releaseparty met Officium Tristequote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:12 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Daar zul je nog een paar maanden op moeten wachten
Leuk joh.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:07 schreef BenSherman het volgende:
Ik luister vnl. Black Sabbath, Warning en Forsaken.
quote:
Heb er een maand of 8 geleden nog mee opgetreden in Alphen a/d Rijnquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:14 schreef BenSherman het volgende:
[..]denk dat er weinig mensen in dit topic gehoord hebben van forsaken, dus dat is een goeie aanbeveling.
Ben ik eens serieus...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:41 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik vind het een nuttige post, zeik die jongen niet zo af.
ok, maar wat wil je daarmee zeggen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:32 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Heb er een maand of 8 geleden nog mee opgetreden in Alphen a/d Rijn
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:00 schreef BenSherman het volgende:
[..]
nee, je bent gewoon een trieste kneus.
Dat ik persoonlijk Forsaken kenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:55 schreef BenSherman het volgende:
[..]
ok, maar wat wil je daarmee zeggen?
Goed zo.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:53 schreef Heatseeker het volgende:
Ik moet altijd headbangen op The Gathering - Strange Machines.
Je weet verder wel dat Black Sabbath van Black Sabbath het ultieme doom metal headbang nummer is?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:53 schreef Heatseeker het volgende:
Laat hem toch lekker op Strange Machines headbangen...quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:25 schreef emokid het volgende:
[..]
Je weet verder wel dat Black Sabbath van Black Sabbath het ultieme doom metal headbang nummer is?
Onzin is de andere kant op.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:53 schreef Heatseeker het volgende:
Tuurlijk, zie Stoner central voor meer liefhebbers.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:49 schreef Seam het volgende:
Hier mensen bekend met Ufomammut? Erg logge zware doom
Eerste plaat van DOOM:VS was erg sterk, die 2e viel behoorlijk tegen eerlijk gezegd.quote:
leuk voor jequote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:45 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Dat ik persoonlijk Forsaken ken(en de band ook persoonlijk ken, zatte backstage tafarelen und so)
Woods Of Ypresquote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
TVP.
Heeft iemand nog aanraders voor bands in de stijl van agalloch?
The Morningside.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
TVP.
Heeft iemand nog aanraders voor bands in de stijl van agalloch?
*proest*quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:02 schreef seasushi het volgende:
mayhem? is wel erg Doom...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mayhem
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:02 schreef seasushi het volgende:
mayhem? is wel erg Doom...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mayhem
Dus altijd als jullie laatste repetitie brak is geweest komt het altijd goed?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:02 schreef lifeblind het volgende:
Ik ook! Oja!..
Net de laatste repetitie gehad, moet goed komen want we waren zo brak als 't maar zijn kon
Dat is bij iedere band het geval altijdquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:06 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Dus altijd als jullie laatste repetitie brak is geweest komt het altijd goed?
Vind de line-up op beide dagen wel erg prettig, en ik zal dus ook wel weer op beide dagen de volledige dag gaan. Sowieso is DDD voor mij de laatste paar jaar altijd een standaard tijdsbesteding eind oktober/begin november, dus ik moet ook welquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:21 schreef Darkestrah het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik, nu ik de lineup voor de tweede dag van de Dutch Doom Days zie, ik zit te twijfelen naar welke ik ga. Akelei op zaterdag, maar stoner en sludge op zondag.
Combiticket is natuurlijk ook altijd nog mogelijk.
Goed optreden gisterenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:21 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Vind de line-up op beide dagen wel erg prettig, en ik zal dus ook wel weer op beide dagen de volledige dag gaan. Sowieso is DDD voor mij de laatste paar jaar altijd een standaard tijdsbesteding eind oktober/begin november, dus ik moet ook wel
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:26 schreef lifeblind het volgende:
Akelei - Dwaaluur
We bestaan inderdaad nog, afgelopen vrijdag nog opgetredenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:14 schreef heer_boktor het volgende:
Doom gaat er hier op zijn tijd goed in, zolang het niet té vaak wordt
Enkele namen:
Paradise Lost
Esoteric
Skepticism
Jack Frost
Anathema (vooral nieuwe werk though)
Katatonia (ook vooral nieuwere werk)
My dying Bride
Dolorian
Officium Triste
Nymphea Aurora
Jesu
Swallow the Sun
Saturnus
trouwens, bestaat Faal nog? Goede band!
Type O Negative, Tiamat en Amorphis gaan er hier ook goed in, maar lastige discussie of dat doom is of niet...
Geen idee of je het je nog herinnerd, maar ik zat vroeger in Nymphea Aurora. We hebben nog wel eens samen gespeeldquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:31 schreef lifeblind het volgende:
[..]
We bestaan inderdaad nog, afgelopen vrijdag nog opgetredenWas wel voorlopig ons laatste optreden, we gaan ons nu richten op de nieuwe CD. De mensen die ons afgelopen vrijdag live gezien hebben hebben er al een flink voorproefje van gehad, 3 van de 4 nummers kwamen van het nieuwe album (alleen het eerste nummer wat we speelden kwam van ons debuut).
Oh, dat was een paar jaar geleden in Woerden voor 5 man publiek, dat kan ik me nog herinnerenquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:10 schreef heer_boktor het volgende:
[..]
Geen idee of je het je nog herinnerd, maar ik zat vroeger in Nymphea Aurora. We hebben nog wel eens samen gespeeld
Gelijk maar even de promo neergehaald. Erg prettige doom, ga vooral zo doorquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:26 schreef lifeblind het volgende:
Akelei - Dwaaluur
[/url]
Ik dacht dat stonerrock.com een radiostation had. maar die heb ik zelf nog nooit aangeslingerd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:29 schreef c3k het volgende:
Kent iemand misschien een internet radiostation waar regelmatig doom wordt gedraaid?
Ik ken alleen KinkFM met Aardschok, maar veel doom wordt daar niet gedraaid.
LastFM ken ik ook, maar daar komt ook niet echt veel nieuws voorbij.
Geen idee verders eigenlijk. Vroeger had www.doom-metal.com wel een online radio, maar die is ook al jaren dood. Mijn nieuwe dosis doom haal ik altijd van verscheidene weblogs, live shows en fora.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:29 schreef c3k het volgende:
Kent iemand misschien een internet radiostation waar regelmatig doom wordt gedraaid?
Pas kwam ik toevallig Radio Dooooom! tegen in iTunes, daar kwam een hoop sludge gerelateerd materiaal voorbij maar ook wel wat death/black. http://m.scionav.com/d_metal_5.html (of via iTunes)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:29 schreef c3k het volgende:
probeer eens radio 420 train wreck: http://www.420trainwreck.com/quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:29 schreef c3k het volgende:
Dank u! Hier komt leuke muziek langs, veel afwisseling. Ik heb nog niets bekends gehoordquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:44 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Pas kwam ik toevallig Radio Dooooom! tegen in iTunes, daar kwam een hoop sludge gerelateerd materiaal voorbij maar ook wel wat death/black. http://m.scionav.com/d_metal_5.html (of via iTunes)
Misschien is het wat voor je.
Geduld, het is een doom thread. Dan gaat het allemaal niet zo snel.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:36 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dank! Niemand had volgens mij ook zin om een nieuwe te maken.
Als je het zo gaat bekijken is het hier de donkerste en sloomste funeral doom die je je voor kan stellen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:42 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Geduld, het is een doom thread. Dan gaat het allemaal niet zo snel.
Veel plezier ermee deze winter. Het ideale seizoen ervoor.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:21 schreef Beelzebufo het volgende:
Er is gisteren een nieuwe wereld voor me open gegaan! Het sub-genre dat blijkbaar 'Funeral Doom' heet!
In de jaren '90 van de vorige eeuw zat ik aan de extreme randjes van de housemuziek, met name in stijlen (ik heb een hekel aan hokjesgeesterij, maar ik geef het beestje even een naam) als 'dark ambient', 'industrial' en 'minimal techno'. Van die muziek waarvan de recensent van de Volkskrant ooit schreef "Luister dit niet bij regenachtig weer want dan krijg je zelfmoordneigingen'.
Funeral Doom heeft hetzelfde vreemde kalmerende effect op mijn gemoed... Doodrustig zal ik maar zeggen...
Lekker makkelijk want doombands hebben over het algemeeen vrij lange nummersquote:Op woensdag 17 november 2010 16:06 schreef lifeblind het volgende:
En Thergothon!
En Mournful Congregtion!
En.. ja zo kan ik uren doorgaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |