abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52865485
Mensen die blijven zeiken over de gulden zijn zowiezo zeikerds eerste klasse. De slimmeren op deze aarde kunnen na al die jaren heus de waarde van een euro wel inschatten en prijzen vergelijken in euros. Het is niet dat het gisteren is veranderd of zo
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_52866131
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:01 schreef Samson het volgende:
Mensen die blijven zeiken over de gulden zijn zowiezo zeikerds eerste klasse. De slimmeren op deze aarde kunnen na al die jaren heus de waarde van een euro wel inschatten en prijzen vergelijken in euros. Het is niet dat het gisteren is veranderd of zo
ik zie het als een belediging, ik zeik immers nooit..
  Donald Duck held zaterdag 1 september 2007 @ 13:37:15 #78
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_52866167
Dat duurt nog ff 1 generatie. Dan zijn ze allemaal dood en zijn er alleen nog maar mensen die als klein kind al gelijk de euro leerden kennen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_52866178
Eens. Omrekenen is voor mensen die niet met de tijd mee durven gaan.
I like my coffee black, just like my metal.
pi_52866845
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:35 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

ik zie het als een belediging, ik zeik immers nooit..
pi_52867360
gieff terug gulden
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:16:38 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52871545
Als we de gulden hadden gehouden zou een bloemkool nooit fl 6,= gekost hebben, want niemand had het in zijn bolle hoofd gehaald om hem dan te kopen.
Eerst klaagden de mensen dat de prijs in euro's bijna die in guldens was. Toen dat de prijs in guldens precies die in guldens was, en als de prijsverhogingen en de belastingverhogingen ingevoerd zijn zal de prijs in euro's hoger dan die in guldens zijn.
Maar we ondersteunen zo wel allerlei ambtenaren en ander volk in de EU, dat is de positive kant van de medaille.
The End Times are wild
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:42:36 #83
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52872122
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:16 schreef LXIV het volgende:
Als we de gulden hadden gehouden zou een bloemkool nooit fl 6,= gekost hebben, want niemand had het in zijn bolle hoofd gehaald om hem dan te kopen.
Eerst klaagden de mensen dat de prijs in euro's bijna die in guldens was. Toen dat de prijs in guldens precies die in guldens was, en als de prijsverhogingen en de belastingverhogingen ingevoerd zijn zal de prijs in euro's hoger dan die in guldens zijn.
Maar we ondersteunen zo wel allerlei ambtenaren en ander volk in de EU, dat is de positive kant van de medaille.
Geloof je dat serieus zelf? Alles gaat meer kosten. Dat hoort bij de economie, en je salaris gaat zelfs omhoog. En je koopt het toch wel, net als benzine bijvoorbeeld.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_52872311
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:16 schreef LXIV het volgende:
Als we dit nog hadden als we dat nog hadden, dan zou dit, dan zou dat. DE GULDEN IS ER NIET MEER! Dus wat heeft het voor zin om hier na al die jaren nog over te lopen janken. Dan koop je die bloemkool toch niet als je t er niet voor over hebt
pi_52873830
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:08 schreef Cahir het volgende:
Mensen die ouwehoeren

"Weet je hoeveel gulden dat is!?"
"Wat is X guldens!"
"Dat is hartstikke duur omgerekend naar guldens!"

JA DUS? Rot lekker op ofzo we hebben toch nu de euro? Wtf kom je dan praten over een gulden
Weet jij wel hoe hard de consument gepwnd is door de middenstand met de omwisseling van de gulden naar de euro?

Nee, natuurlijk weet je dat niet. Want toen was je er zelf nog niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52873901
Ik reken nog steeds om naar slaven.
pi_52873906
doe ik nu es nooit...

(ik reken om naar belgische frankskes)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52874023
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:02 schreef Athmozz het volgende:
doe ik nu es nooit...

(ik reken om naar belgische frankskes)
Ja simpel he, factor 20. Omdat er amper verschil zat tussen 20 franc en 1 euro is de omwisseling in Belgie heel soepel gegaan. IN Nederland is er op grote schaal misbruik van gemaakt door de middenstand waardoor alles tussen de 20 en 50% duurder is geworden. Maar dat wist jij niet he, Gerrit Zalm?

Herinnert u zich deze nog?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52874068
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

Ja simpel he, factor 20.
40

Maar de omzetting in Nederland is toch ongeveer 2 gulden = 1 euro? Als ik vroeger als kind in Cadzand liep (gingen daar vaak naar de zee; geen file's, dicht bij huis & weinig volk) konden we altijd in de toeristische winkeltjes betalen met Belgisch geld, en toen werd er gerekend met 20fr = 1 gulden...
pi_52874089
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:49 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Onzin, de gulden heeft welliswaar een gevoelswaarde, maar je bent allabg vergeten wat zaken precies in gulden(s) destijds kostten....iets lijkt dan opeens erg veel. Maar je vergeet dat je ook in guldens 2,20371x zoveel verdiende,bovendien zijn er reguliere prijsstijgingen die, als we nog met de gulden zouden betalen, ook hadden plaatsgevonden...
pi_52874249
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

40

Maar de omzetting in Nederland is toch ongeveer 2 gulden = 1 euro? Als ik vroeger als kind in Cadzand liep (gingen daar vaak naar de zee; geen file's, dicht bij huis & weinig volk) konden we altijd in de toeristische winkeltjes betalen met Belgisch geld, en toen werd er gerekend met 20fr = 1 gulden...
Dikke pik, twee gulden + 10 %... En door die 10% heeft de complete middenstand haar slag geslagen door alles in haar voordeel af te ronden.

Voorbeeld:
Iets kost vier gulden. In euro's is dat 1,82. Maar dat reken je niet als winkelier, je maakt er meteen 2 euro van (want dat staat veel beter). Meteen 10% winst!

Helaas heeft zich deze wisseltruc door de hele keten van leveranciers en afnemers doorgezet waardoor alles uiteindelijk in een sneeuwbaleffect terecht is gekomen en tussen de 20 en 50% duurder is geworden. En de overheid lacht zich kapot, want die trekken er belasting over.

Bovendien heeft Belgie een veel langere dubbelprijsperiode gehad dan Nederland, iets waar ze hier expres niet aan wlden omdat de consument het prijsverschil dan te gauw zou merken
pi_52874287
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Bovendien heeft Belgie een veel langere dubbelprijsperiode gehad dan Nederland, iets waar ze hier expres niet aan wlden omdat de consument het prijsverschil dan te gauw zou merken
Klopt, er zijn zelfs winkels die nog steeds dubbelgeprijsd aangeven... Verder denk ik niet dat je alles op die komst van de euro kan steken, toen ik in mijn vierde middelbaar zat kon ik nog probleemloos een pintje kopen voor 1¤20, nu moet je overal 1¤70 betalen, dus ook hier is de prijs met een dikke 40% gestegen, terwijl hier wél lang gewerkt is met een dubbele prijs en dat er zelfs een negatieve afwijking om zit. Iedereen zegt 1¤ = 40fr, terwijl het eigenlijk ietsje meer is dan 40fr
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:59:53 #93
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52875290
Iedereen die zit te zeiken over het prijspeil van 5 jaar terug
Mensen die de term inflatie niet begrijpen
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:13:37 #94
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52875723
Mensen die nog in guldens rekenen leven gewoon in het verleden en zouden eens een afspraak moeten maken met een goede psycholoog enzo.

Urenlang doorzeuren over het feit dat we genept zijn door de euro, maar geen rekening houden met normale prijsstijgingen en inflatie enzo. Op die manier kun je alles aan je eigen mening aanpassen.

De euro is en blijft een geweldige uitvinding, ik zou niet meer terug willen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_52876042
En ik heb nog niemand horen zeggen: "Ik verdien 2000 euro per maand, weet je hoeveel dat in guldens is!"
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_52876411
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:13 schreef karr-1 het volgende:
Mensen die nog in guldens rekenen leven gewoon in het verleden en zouden eens een afspraak moeten maken met een goede psycholoog enzo.

Urenlang doorzeuren over het feit dat we genept zijn door de euro, maar geen rekening houden met normale prijsstijgingen en inflatie enzo. Op die manier kun je alles aan je eigen mening aanpassen.

De euro is en blijft een geweldige uitvinding, ik zou niet meer terug willen.
Je vergeet wel dat jij nu opdraait voor de zwakke broeders Griekenland en Portugal om nog maar niet te spreken over Polen als die de Euro gaan invoeren
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:37:02 #97
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52876459
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:35 schreef henkway het volgende:

[..]

Je vergeet wel dat jij nu opdraait voor de zwakke broeders Griekenland en Portugal om nog maar niet te spreken over Polen als die de Euro gaan invoeren
Daar zijn regels voor.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:46:59 #98
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52876756
quote:

[..]

Vast wel, maar zoals gezegd zijn daar regels voor, dus daar maak ik me geen zorgen om.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_52876854
quote:

[..]

Oh nee, wat een drama en ellende, ik denk dat ik me vanavond maar van kant maak, dat kan ik straks niet aan
  Moderator zaterdag 1 september 2007 @ 22:05:23 #100
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52877284
Wat is dan de gulden middenweg?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')