quote:***************************************
Acteur Roef Ragas (42) overleden
` Op 42-jarige leeftijd is de acteur
Roef Ragas overleden.Tijdens het eten
overleed hij aan een hartstilstand.
Ragas werd bekend als rechercheur Rinus
de Gier in de politieserie Grijpstra &
De Gier.Hij vervulde die rol van 2004
tot 2006 in 36 afleveringen.Verder was
Ragas te zien in speelfilms,in andere
tv-series en op het toneel.
In 1994 studeerde Ragas af aan de
Toneelschool in Amsterdam.Daarvoor had
hij al een studie Nederlands afgerond.
Zijn tegenspeler in Grijpstra en de Gier zou ik eerder nomineren als kandidaat idd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:05 schreef Andromache het volgende:
Hartstilstand, dan denk je direct aan ongezond dikke mensen e.d. op die leeftijd. Of misschien had hij al hartproblemen. Toch raar, en triest.
Tot hoor je dit soort dingen ook vaak genoeg bij niet ongezond dikke mensen, veel sporters bijvoorbeeld... Leven gezond, sporten en beng..... ineens zijn ze er niet meer.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:05 schreef Andromache het volgende:
Hartstilstand, dan denk je direct aan ongezond dikke mensen e.d. op die leeftijd. Of misschien had hij al hartproblemen. Toch raar, en triest.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:15 schreef flugeltje het volgende:
Damn, zo zie je maar weer hoe betrekkelijk alles is
quote:Rudolphus Henricus Cornelis (Roef) Ragas (Harderwijk, Gelderland, 25 mei 1965 - 30 augustus 2007) was een Nederlands acteur.
Van 1984 tot 1990 studeerde Roef Ragas Nederlands aan de Universiteit van Amsterdam. Hij studeerde af op Het fenomeen "de tijd" in "De zondvloed" van Jeroen Brouwers. Vervolgens ging hij naar de Toneelschool in Amsterdam, waar hij in 1994 afstudeerde.
Hij schreef en speelde twee theatermonologen in een onvoltooide trilogie getiteld Broertje dood bij Growing Up in Public, onder regie van Paul Feld, te weten De psychonaut (1997) over Ted Kaczynski, en Garon Presley (1995), over de dood geboren tweelingbroer van Elvis Presley.
Hij was een van de oprichters van de Vereniging van Nieuwe Film- en Televisiemakers, NFTVM, heeft in het bestuur gezeten van de Nederlandse Beroepsvereniging van Film- en Televisiemakers, NBF, en van het Nederlands Film Festival. Volgend seizoen zou hij te zien zijn in onder andere de toneelbewerking van Knielen op een bed violen, en met een theatermonoloog van Jeroen Brouwers.
Roef Ragas was getrouwd met actrice Susan Visser. Samen hebben ze twee kinderen. Hij was de oudere broer van Bastiaan en Jeroen Ragas.
Roef Ragas overleed op 30 augustus 2007 op 42-jarige leeftijd aan een hartaanval [1].
Inhoud [verbergen]
1 Filmografie
2 Toneel
2.1 TV
3 Externe link
4 Bronnen/noten/referenties
[bewerk] Filmografie
1992 - Een Turk uit Italië - Paul
1993 - Bureau Kruislaan Televisieserie - Eddie Nagel (Afl., De harmonie van het toeval)
1993 - Richting Engeland - Mede-leerling
1993 - Hartverscheurend - Maarten
1994 - Pleidooi Televisieserie - Te Riele, crimineel (Afl., Oslo)
1994 - Toen Kooymans met vakantie was (Televisiefilm) - Frank
1994 - Flodder Televisieserie - Motoragent Jan (Afl., Kees verliefd)
1995 - Tralievader (Televisiefilm) - TV-monteur
1995 - Voor hete vuren Televisieserie - Rol onbekend (Afl., Bakboordbrand)
1995 - De Buurtsuper Televisieserie - Rol onbekend (Afl. onbekend)
1995 - Coverstory Televisieserie - Michel (Episode 2.7)
1995 - De schaduwlopers - Jaloerse man
1995 - Mykosch - Pieter van de Berg
1996 - Red Rain - Tony
1996 - Mijn moeder heeft ook een pistool - Kaj
1996 - Goede daden bij daglicht: Side by Side (Televisiefilm) - Zwitser
1996 - JuJu - Alex
1996 - Breaking the Waves - Pim
1996 - De nieuwe moeder - Vrachtwagenchauffeur
1996 - De Zeemeerman - Rol onbekend
1996 - Baantjer Televisieserie - Badjar (Afl., De Cock en de moord op de vader)
1997 - Arends (Televisiefilm) - Collega Hans
1997 - Gitanes - Jean
1997 - Rondootje - Ricardo
1997 - De fiets - Fietsenmaker
1997 - All Stars - Vriend Sas
1997 - De verstekeling - Collega zeeman
1998 - Unit 13 Televisieserie - Bram Teeuwen (Afl., Afscheid)
1998 - Windkracht 10 Televisieserie - Harry (Afl., Vriend in nood)
1998 - Ivoren wachters - Frits Schotel de Bie
1998 - Celluloid Blues - John
1998 - I See You - Dennis
1998 - De Poolse bruid - Zoon
1998 - Combat Televisieserie - Van den Bergh (Afl., Verdacht)
1999 - Vicious Circle (Televisiefilm) - Krol
1999 - Missink Link - Adam
1999 - Maten (Televisiefilm) - Rob
1999 - Baantjer Televisieserie - Albert Kruik (Afl., De Cock en de moord met illusie)
2000 - Total Loss - Duco van Poelgeest
2000 - Wildschut & De Vries Televisieserie - Wennekers (2000)
2000 - Hundred Percent - Rol onbekend
2000 - Russen Televisieserie - Frits (Afl., Carte Blanche)
2000 - De belager (Televisiefilm) - Advocaat
2000 - De zwarte meteoor - Jaap Stegehuis
2001 - Necrocam - Sander
2002 - Trauma 24/7 Televisieserie - Robert van de Wetering (2002)
2002 - De Enclave (Televisiefilm) - Lex
2002 - Spangen Televisieserie - Johan Laurens (Afl., Boete)
2002 - Russen Televisieserie - Harm Vuijk (Afl., Satan huilt)
2002 - Pietje Bell - Jan Lampe (vader Sproet)
2003 - Brush with Fate (Televisiefilm) - Stijn
2003 - Pietje Bell 2: De Jacht op de Tsarenkroon - Jan Lampe (vader Sproet)
2004 - De kroon (Mini-serie) - Prins Willem-Alexander
2004 - Karin - Berend
2004 - Grijpstra & De Gier Televisieserie - Rinus de Gier (36 afl., 2004-2006)
2006 - Doornroosje - Vader
2006 - Gloed - Kolonel
2007 - Higland Gardens - Frank
[bewerk] Toneel
Closer (2006)
Bob, Bob, Bob en Bob (2006)
Demonen (2004)
Far away (2002)
Anti-gone (2002)
Petomaan, necrofiel, trompettist (2000)
Trainspotting (1998)
Psychonaut (1997)
Dunschillertjesgeluk (1996)
Garon Presley (1995)
Kot (1994)
Comedie (1994)
Othello (1993)
Aaron (1993)
Oberoesterreich (1993)
Gered (1992)
Leger (1992)
Mozart & Salieri (1990)
[bewerk] TV
Grijpstra & De Gier (2004-) - Rinus de Gier #1 (2004-2006)
Ik wist helemaal niet dat zij getrouwd waren.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:17 schreef Qebbel het volgende:
En hoe erg voor zijn vrouw, Suzan Visser! Ik vind haar een superleuke actrice![]()
Ze hebben twee kinderen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat zij getrouwd waren.
Heftig.
Las laatst nog een interview in de Linda geloof ik, met Susan. Zij bleef maar praten over dat zij toch wel de meest geweldige man had die er bestond. Ze kon gewoon niet over hem stoppen met praten, zo verliefd waren zij na al die jaren nog steeds. Geloof dat ze al iets van 17 jaar bij elkaar waren. Zielig voor haar en de kids zeg!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat zij getrouwd waren.
Heftig.
Veel te jong inderdaad...quote:
Dat hoopte ik eigenlijk stiekem ookquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:07 schreef vencodark het volgende:
Huh.... hoe kan dat nou?![]()
Damn. Dacht ff dat het om een 'grapje' zou gaan als bij het bericht dat 'Michael Jackson' zou zijn overleden.![]()
Nou vreselijk inderdaad. En het ergste idee vind ik nog wel dat de kinderen er waarschijnlijk bij waren toen het gebeurdequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:10 schreef Greys het volgende:
Onder het eten, hartaanval. Kan er nog niet over uit en ik wil me gewoon niet voorstellen hoe vreselijk geschrokken en intens verdrietig Susan en de kinders moeten zijn...
Afschuwelijk als je je probeert te verplaatsen in de schoenen van zijn vrouw en knderen. Zit je gezellig te eten met het gezien, stopt je geliefde man/papa plots met leven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:10 schreef Greys het volgende:
Onder het eten, hartaanval. Kan er nog niet over uit en ik wil me gewoon niet voorstellen hoe vreselijk geschrokken en intens verdrietig Susan en de kinders moeten zijn...
Echt vreselijk jaquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Afschuwelijk als je je probeert te verplaatsen in de schoenen van zijn vrouw en knderen. Zit je gezellig te eten met het gezien, stopt je geliefde man/papa plots met leven.
ril
Snif..." Pappa? Wat doe je nou?..."quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:54 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Echt vreselijk ja![]()
Denk dat wij ons dat niet eens half kunnen voorstellen.
Dat gevoel dus...niet te bevattenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Afschuwelijk als je je probeert te verplaatsen in de schoenen van zijn vrouw en knderen. Zit je gezellig te eten met het gezien, stopt je geliefde man/papa plots met leven.
ril
quote:Volgspot
Zondag 2 september
23.00 uur, Radio 2
In Memoriam: Roef Ragas
In verband met het overlijden van Roef Ragas op donderdag 30 augustus, zendt NCRV’s Volgspot komende zondag- op maandagnacht tussen middernacht en 1 uur een herhaling uit van het foyergesprek dat Hijlco Span 8 mei 2006 met hem had.
Roef Ragas was toen te gast naar aanleiding van de lunchvoorstelling Bob, Bob, Bob en Bob. Een voorstelling over vier mannen die continue bellen, bellen en praten, maar steeds verder vereenzamen. Met Hijlco Span sprak Ragas onder meer over hoe zijn auditie voor de Toneelschool in Arnhem hem van een enigszins snobistische man tot een nederig mens maakte. Verder vertelde hij over zijn bijzondere band met zijn broers Bas en Jeroen. Ook zei hij niet de illusie te hebben als acteur te beklijven. Hij haalt een quote aan van Ellen Vogel; ‘Er is niets dooier dan een dooie acteur’.
Roef Ragas werd 42 jaar.
Daar zal hij weinig van merken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:57 schreef shmoopy het volgende:
en dan je 2 kinderen niet meer zien opgroeien.![]()
Yep.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:09 schreef Greys het volgende:
Dan schaam je je ineens dat je zelf nog liep te mekkeren over kleine onbelangrijke dingetjes vandaag... Ik wel, tenminste.
Ik hoor net dat hij uiteten was met Hans Kemna (Nederlandse acteur en verbonden aan Toneelgroep Amsterdam), toen hij tijdens een toiletbezoek niet goed werd en in elkaar zakte. Aanwezige artsen konden niets meer doen en hij overleed terplekke.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
ril
Ik hoor het net ook, bij Boulevard. Nog steeds afschuwelijk, maar mijn geschetste tafereel is gelukkig (sic) geen bewaarheid geworden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoor net dat hij uiteten was met Hans Kemna (Nederlandse acteur en verbonden aan Toneelgroep Amsterdam), toen hij tijdens een toiletbezoek niet goed werd en in elkaar zakte. Aanwezige artsen konden niets meer doen en hij overleed terplekke.
Ja, die acteur is Hans Kesting volgens mij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik hoor het net ook, bij Boulevard. Nog steeds afschuwelijk, maar mijn geschetste tafereel is gelukkig (sic) geen bewaarheid geworden.
Kemna is trouwens toch meer bekend als casting director dan als acteur?
Tijdens een etentje...dus waarschijnlijk in een restaurant ook nog..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:10 schreef Greys het volgende:
Jee. Zomaar. Uit het niets. Zonder dat er nog iets aan te doen is. Dat valt niet te verkroppen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik hoor net dat hij uiteten was met Hans Kemna (Nederlandse acteur en verbonden aan Toneelgroep Amsterdam), toen hij tijdens een toiletbezoek niet goed werd en in elkaar zakte. Aanwezige artsen konden niets meer doen en hij overleed terplekke.
we zegt ze. En hoe je het ook went of keert, zo is het wel. De fan doet er wat langer over en de vrouw en kinderen veel langer. Dus zo cynisch is het nu ook weer niet, meer realiteit. Blijft natuurlijk dat het veel te vroeg is, zo op je 42e sterven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:58 schreef gimme.shelter het volgende:
Nou dat dacht ik niet!! Vreselijk zoiets, hoe kom jij zo cynisch!![]()
Zijn vrouw en kinderen zullen dit nooit vergeten!
Exact dát artikel heb ik ook gelezen en moest er direct aan denken toen ik het bericht hoorde. Heel triest...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Las laatst nog een interview in de Linda geloof ik, met Susan. Zij bleef maar praten over dat zij toch wel de meest geweldige man had die er bestond. Ze kon gewoon niet over hem stoppen met praten, zo verliefd waren zij na al die jaren nog steeds. Geloof dat ze al iets van 17 jaar bij elkaar waren. Zielig voor haar en de kids zeg!
[afbeelding] [afbeelding]
En zijn vrouw ook, helemaal verschrikkelijk....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:25 schreef massy het volgende:
[..]
Nou vreselijk inderdaad. En het ergste idee vind ik nog wel dat de kinderen er waarschijnlijk bij waren toen het gebeurde![]()
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:02 schreef Godlike02 het volgende:
Veel te jong.
Sterkte voor de familie.
Ben ik niet met je eens...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:09 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
we zegt ze. En hoe je het ook went of keert, zo is het wel. De fan doet er wat langer over en de vrouw en kinderen veel langer. Dus zo cynisch is het nu ook weer niet, meer realiteit. Blijft natuurlijk dat het veel te vroeg is, zo op je 42e sterven.![]()
Mijn eerste idee was 'coke', en dat zorgt er nou niet voor dat ik minder dat idee heb. Het maakt het overigens niet naarder voor de familie. En als iedere man van over de 40 dood zou gaan aan de coke zou het aantal weduwen en wezen in NL wat hoger liggen, dus je hoort me niet zeggen dat het zijn " eigen schuld" is ...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
nu ja, er was een getuige aan het woord op tv, die zat daar te eten met collega's (artsen blijkbaar allemaal), en zij hebben geprobeerd hem te reanimeren.quote:Op zaterdag 1 september 2007 09:23 schreef static het volgende:
en plein public?
Of is het sarcasme ivm Puerta?quote:Op zaterdag 1 september 2007 08:57 schreef Doc het volgende:
[..]
Mijn eerste idee was 'coke', en dat zorgt er nou niet voor dat ik minder dat idee heb. Het maakt het overigens niet naarder voor de familie. En als iedere man van over de 40 dood zou gaan aan de coke zou het aantal weduwen en wezen in NL wat hoger liggen, dus je hoort me niet zeggen dat het zijn " eigen schuld" is ...
Couldn't agree more....quote:Op zaterdag 1 september 2007 06:12 schreef Malahide het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens...
Iedere keer als ik een herhaling van Flodder langs zie komen en Johnny Flodder het beeld in komt wandelen denk ik er even aan dat deze gozer ook op jonge leeftijd dood is neergevallen... absoluut geen fan van die serie én de rest van het werk van de man.
Iedere keer als ik die Dinand van Kane zie of hoor - brrrrr - moet ik even denken aan Guusje Nederhorst, zo'n beetje de slechtse soapie aller tijden.
Elke keer dat ik Suzan Visser zal zien in de toekomst zal ik herinnerd worden aan haar man - van wie ik ook geen fan was - die op zijn 42e is overleden.
Zo werkt dat bij mij als jonge bekende - en overigens ook onbekende - mensen overlijden en ik hoop dat ik niet de enige ben die dit heeft..
dat is een andere Roefquote:Op zaterdag 1 september 2007 09:58 schreef Baklap het volgende:
Ook wel lullig voor Marian.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 09:02 schreef Ole het volgende:
Waarom denk je aan coke![]()
Als je je niet lekker voelt is het toch ook niet zo gek dat je even richting plee gaat?
Het is een beetje kennis over wat (versneden) coke (en in NL is vrijwel alle coke versneden) voor effect kan hebbben ...quote:
Bij Shownieuws hadden ze het er over dat ie al een tijdje hartruis had.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:30 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is een beetje kennis over wat (versneden) coke (en in NL is vrijwel alle coke versneden) voor effect kan hebbben ...
zie aanvulling die ik schreef toen jij je post maaktquote:Op zaterdag 1 september 2007 13:32 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Bij Shownieuws hadden ze het er over dat ie al een tijdje hartruis had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |