abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2007 @ 13:17:31 #251
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52958435
M'n zus had een aantal jaar geleden haar fiets geverfd (een andere was toen net gejat) en toen zei ze: "ja, hij wordt nu nooit meer gejat".... een paar dagen later was die ook wel weg. (maar goed, dat was met keiweek zal wel verhoogd risico zijn ofzo dan )
Bernie en ik zijn tof.
pi_52959138
Goeiemiddag ik ben ook weer klaar met mn enige korte dagje school ... moet nu nog lunchen, maar weet eigenlijk niet of ik daar wel zin in heb Al 3 dagen last van wat zuur maagzuur (nouja, in ieder geval buikpijn, vooral na het eten) en krijg nu heel veel zin om maar niet te eten. Terwijl we ongelooflijk lekker vers brood hebben! Net een maagtablet ingenomen, eerste keer ooit, eens kijken of dat werkt ...

Gaat weer heerlijk, ik ben ook al verkouden (midden tijdens de natuurkundeles "meneer mag ik even naar de wc, ik heb een loopneus en geen papiertje bij me" )
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_52960586
Ik heb even een probleempje. Vanavond eten we pizza, van die kant-en-klare diepvries pizza. Ze gaan er vanuit dat ik wel een hele opkan, dat kon ik vroeger ook namelijk. Maar ik wil het nu helemaal niet meer! Ik wil niet dat ik zo'n 1000 kcal binnenkrijg door iets dat ik niet eens lekker vind ... Ik heb al tegen mn moeder gezegd dat ik het niet wil, en of ik gewoon een boterham mag nemen, maar ze werd woest. Ik moest maar eens leren mezelf aan te passen, ophouden met dingen niet eten en eten wat de pot schaft. Niet eten is geen optie daarbij. Dit omdat ik ook al geen frituurvoer meer wil.

Vorige keer dat zij pizza aten, heb ik alleen de sla gegeten, de pizza laten liggen en had ik rest van de avond best wel honger (maar mocht ik niets anders pakken, omdat ik mn eten niet ophad). Wat moet ik nu doen? Ze is echt kwaad op me, en ik wil het echt niet eten. Oh en dr zit ook een calorierijk toetje bij, dus aan mn kcal kom ik vast wel (magnum ofzo, mn broertje mocht het eten voor vandaag kiezen)

Ik wil geen verplichte diepvriespizza
  woensdag 5 september 2007 @ 15:01:05 #254
177846 colette
kloon van conleche
pi_52960717
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:54 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb even een probleempje. Vanavond eten we pizza, van die kant-en-klare diepvries pizza. Ze gaan er vanuit dat ik wel een hele opkan, dat kon ik vroeger ook namelijk. Maar ik wil het nu helemaal niet meer! Ik wil niet dat ik zo'n 1000 kcal binnenkrijg door iets dat ik niet eens lekker vind ... Ik heb al tegen mn moeder gezegd dat ik het niet wil, en of ik gewoon een boterham mag nemen, maar ze werd woest. Ik moest maar eens leren mezelf aan te passen, ophouden met dingen niet eten en eten wat de pot schaft. Niet eten is geen optie daarbij. Dit omdat ik ook al geen frituurvoer meer wil.

Vorige keer dat zij pizza aten, heb ik alleen de sla gegeten, de pizza laten liggen en had ik rest van de avond best wel honger (maar mocht ik niets anders pakken, omdat ik mn eten niet ophad). Wat moet ik nu doen? Ze is echt kwaad op me, en ik wil het echt niet eten. Oh en dr zit ook een calorierijk toetje bij, dus aan mn kcal kom ik vast wel (magnum ofzo, mn broertje mocht het eten voor vandaag kiezen)

Chicolate, wat je kan doen is een halve pizza nemen en dan aanvullen met sla of andere groenten: de schade blijft dan heel erg beperkt. Het toetje zou ik dan vandaag wel laten staan.
pi_52961044
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:01 schreef colette het volgende:

[..]

Chicolate, wat je kan doen is een halve pizza nemen en dan aanvullen met sla of andere groenten: de schade blijft dan heel erg beperkt. Het toetje zou ik dan vandaag wel laten staan.
ja dat lijkt me inderdaad het slimste Chicolate
want alleen sla eten is ook inderdaad veelste weinig
  woensdag 5 september 2007 @ 15:38:52 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52961288
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:49 schreef teigan het volgende:
Viking84, Als het goed is, zijn ze nu door Groningen bezig met een graveer actie, kan je je fiets gratis laten graveren..
Ik zag ze gisteren bij Selwerd staan, er is vast wel ergens te vinden waar ze nog meer staan
Ok, dank je , dat ga ik doen als ik ze zie. Waar stonden ze bij Selwerd? Bij een fietsenwinkel oid?
En weet iemand toevallig wat een fietsverzekering kost? Ik heb hem nu ook met een extra slot vast staan. Sowieso ben ik erg voorzichtig. Woon gelukkig vlakbij het CS, dus ik loop altijd naar het CS als ik met de trein / bus moet, op de uni kom ik ook maar weinig meer (en dan kan ik m'n fiets aan de fietsenstalling vastmaken) en in de stad kan ik hem eventueel in een bewaakte stalling zetten of aan een fietsenrek / paal. Ik ben niet zo heel huiverig voor diefstal, eigenlijk, dat valt wel mee. Ik ben wel één van de weinige gelukkige studenten die een fietsenhok hebben, maar de fiets die ik voor mijn vorige had (heb m'n vorige maar kort gehad) heb ik soms nachtenlang buiten laten staan en hij is nooit gejat (veilige buurt). Opvallend is wel dat ie wel meteen gejat werd op het CS toen ik er een nieuw achterwiel en een nieuw zadel op had laten zetten. Mooie fietsen zijn dus wel gewild.

Verder heb ik net scriptieoverleg gehad en we zijn tot een geschikt onderwerp gekomen . Het is een mixje van taalbeheersing, literatuurwetenschap en psychologie, dus dat is erg leuk. Zal er later misschien nog wel wat meer over vertellen, want ik moet me eerst ook nog goed inlezen . Ik heb proefpersonen nodig, die ik waarschijnlijk voor een deel in de trein moet gaan zoeken. Dus als je wel eens in de trein van Groningen naar Zwolle zit, dan is er een kansje dat je mij een keer tegenkomt binnenkort .
Niet meer actief op Fok!
pi_52961338
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:38 schreef Viking84 het volgende:
En weet iemand toevallig wat een fietsverzekering kost?
Veeel, zeker in een studentenstad als Groningen!

Tof dat je een leuk onderwerp hebt! Ik heb ook net een stage geregeld, ben er helemaal blij mee
En mijn onderzoek gaat ook over taal en uiteraard psychologie, maar dan zonder literatuur (nou ja, wetenschappelijke literatuur natuurlijk)
Ohja, ik zit een paar keer per maand in de trein tussen Groningen en Zwolle, dus wie weet
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_52961537
Viking84, ze stonden gewoon op het pleintje, in het hoekje bij de AH en de Henk ten Hoor..

Ik was voor een fiets van ruim 400 euro nieuwprijs 105 euro kwijt aan verzekering voor 3 jaar...
Het is redelijk aan de prijs dus..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 5 september 2007 @ 15:59:20 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52961601
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:42 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Veeel, zeker in een studentenstad als Groningen!

Tof dat je een leuk onderwerp hebt! Ik heb ook net een stage geregeld, ben er helemaal blij mee
En mijn onderzoek gaat ook over taal en uiteraard psychologie, maar dan zonder literatuur (nou ja, wetenschappelijke literatuur natuurlijk)
Ohja, ik zit een paar keer per maand in de trein tussen Groningen en Zwolle, dus wie weet
Wat is veel? . Ik zie hier via internet bijv dat je hem kunt laten verzekeren voor 99 euro voor 4 jaar (alleen diefstal). Dat vind ik nog wel mee vallen. Dan zit ik wel relaxed op de fiets zonder bang te zijn dat 'ie gejat wordt en dat ik dan weer een kapitaal moet uitgeven. Ik overleg wel even met papa vrijdag .
Volgens mij heb ik totaal geen idee van de waarde van geld, trouwens . Ik mag hopen dat ik straks een beetje fatsoenlijk verdien .

Wat studeer jij ook alweer?
Niet meer actief op Fok!
pi_52961767
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:59 schreef Viking84 het volgende:
Wat is veel? . Ik zie hier via internet bijv dat je hem kunt laten verzekeren voor 99 euro voor 4 jaar (alleen diefstal). Dat vind ik nog wel mee vallen. Dan zit ik wel relaxed op de fiets zonder bang te zijn dat 'ie gejat wordt en dat ik dan weer een kapitaal moet uitgeven. Ik overleg wel even met papa vrijdag .
Volgens mij heb ik totaal geen idee van de waarde van geld, trouwens . Ik mag hopen dat ik straks een beetje fatsoenlijk verdien .

Wat studeer jij ook alweer?
Ik vind 99 euro behoorlijk wat voor een fiets van nog geen 200 euro, zeker als je na het eerste jaar niet eens meer de hele waarde terugkrijgt (en dat is meestal zo)..De waarde van geld leer je pas kennen als je geen geld hebt
Ik kijk intussen nog eens naar de tandartsrekening: 55 euro voor een simpele controle!!

Ik studeer psychologie, dit jaar master En ik ben ook wel van plan om veel te gaan verdienen als ik ben afgestudeerd, dat armoedige gedoe wordt ook vervelend
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_52961835
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:12 schreef Alcarin het volgende:

Ik studeer psychologie, dit jaar master En ik ben ook wel van plan om veel te gaan verdienen als ik ben afgestudeerd, dat armoedige gedoe wordt ook vervelend
ik krijg morgen mijn eerste pshychologie les lijkt me wel interessant
  woensdag 5 september 2007 @ 16:23:57 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52961900
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik krijg morgen mijn eerste pshychologie les lijkt me wel interessant
Leer je dan ook hoe je 'psychologie' schrijft? .
Welk boek gebruik je voor dat vak? 'Psychologie van de adolescentie' wellicht?
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik vind 99 euro behoorlijk wat voor een fiets van nog geen 200 euro, zeker als je na het eerste jaar niet eens meer de hele waarde terugkrijgt (en dat is meestal zo)..De waarde van geld leer je pas kennen als je geen geld hebt
Ik kijk intussen nog eens naar de tandartsrekening: 55 euro voor een simpele controle!!

oh, dus als ik een verzekering heb van 4 jaar en mijn fiets word na 3 jaar gestolen krijg ik niet de volledige nieuwprijs vergoed? Dan wordt het een ander verhaal .

En ik was al een half jaar master . Moet nog 30 ECTS (20 voor scriptie, 10 voor onderzoekscollege).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 september 2007 @ 16:30:21 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52961982
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:54 schreef Chicolate het volgende:

Ik praat hier alleen maar over mezelf vandaag , dus nu ga ik even op jou reageren .
Ik vind het belachelijk dat je moeder zo reageert. Ze zou je juist moeten steunen in je beslissing om gezonder te gaan leven. Dat zou ik dan ook gewoon zeggen tegen haar. In het begin had ik ook nog wel eens gezeur over eten met m'n ouders, maar als je voet bij stuk houdt en uitlegt waarom je iets niet wilt eten, gaan ze uiteindelijk wel overstag.

En wat kinderachtig dat je niks anders mag pakken, omdat je je eten niet op had. Je bent toch geen 8 jaar meer?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 september 2007 @ 16:31:35 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52961992
Verzekering van de fiets is meestal drie jaar. Dan krijg je de hele fiets vergoed. Als je fiets in het eerste jaar gestolen wordt, krijg je nog korting op de premie voor je nieuwe fiets. Wil je na drie jaar de verzekering verlengen, dan wordt 'ie getaxeerd (de fietsenmaker werpt er een blik op) en kun je 'm voor nog bijv. 75% verzekeren.

Voor een fiets met nieuwprijs 200 euro zou ik geen verzekering doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52962102
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:23 schreef Viking84 het volgende:
oh, dus als ik een verzekering heb van 4 jaar en mijn fiets word na 3 jaar gestolen krijg ik niet de volledige nieuwprijs vergoed? Dan wordt het een ander verhaal .
Dat was bij mij in ieder geval zo, het eerste jaar kreeg je 100%, tweede jaar 66% en derde jaar 33%, oid. Niet erg denderend dus. En erg duur. Maar misschien zijn er wel betere, alleen weet ik niet of het de moeite waard is voor een fiets van 200 euro
quote:
En ik was al een half jaar master . Moet nog 30 ECTS (20 voor scriptie, 10 voor onderzoekscollege).
Master maar nog niet genoeg studiepunten? 2e studie?
  woensdag 5 september 2007 @ 16:40:18 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52962140
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:38 schreef Alcarin het volgende:
Master maar nog niet genoeg studiepunten? 2e studie?
Nee, ik bedoel dus dat ik al een half jaar masterstudent ben .

En bedankt voor de fietstips (Lienekien, ook bedankt, voor het geval je je gepasseerd voelt ). Ik zal hem goed op slot zetten en eventueel laten graveren en daar laat ik het dan bij .
Niet meer actief op Fok!
pi_52962153
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik praat hier alleen maar over mezelf vandaag , dus nu ga ik even op jou reageren .
Ik vind het belachelijk dat je moeder zo reageert. Ze zou je juist moeten steunen in je beslissing om gezonder te gaan leven. Dat zou ik dan ook gewoon zeggen tegen haar. In het begin had ik ook nog wel eens gezeur over eten met m'n ouders, maar als je voet bij stuk houdt en uitlegt waarom je iets niet wilt eten, gaan ze uiteindelijk wel overstag.

En wat kinderachtig dat je niks anders mag pakken, omdat je je eten niet op had. Je bent toch geen 8 jaar meer?
Ik vrees dat ze bang zijn dat ik verwend begin te worden ... eerst at ik altijd alles, nu heb ik steeds vaker dat ik dingen niet meer wil. Dat ik gezond eet voor de rest merken zij niet zo goed: zij zien het vooral als ik een inzinking heb en de droppot leeg eet. Hierom wil ik graag uit huis.

Ik ga vandaag inderdaad maar een halve pizza eten. Misschien zelfs minder, omdat ik op dit moment nog steeds extreme buikpijn heb (sinds vanochtend al) en eigenlijk helemaal geen trek meer heb in eten. En voor de rest sla enzo, toetje zou ijs zijn, neem ik wel een festini

Ik overleef het wel, en als ik een keer iets echt niet wil eten, neem ik meestal 's avonds alsnog brood, omdat ze het toch niet kunnen controleren (en mn vader is altijd wat milder, die vindt dat ik wel een ei mag bakken ofzo, maar blij is ie dr niet mee)

(ik praat ook alleen maar over mezelf, maar over fietsen en studies weet ik gewoon eigenlijk helemaal nix , alleen dat die van mn moeder vaak gejat is en ik dit jaar toch echt op zoek moet naar een leuke studie + universiteit)
pi_52962160
Oh, Chicolate, ik had ook altijd gedoe over eten met mijn ouders. Bij mij bleek de enige oplossing: verhuizen
Maar ik had dan ook wel over meer dingen gedoe

Feit is nu eenmaal dat je onder hun dak woont, dus je aan hun regels dient te houden..Hoe vervelend dat ook is. Dus dan maar vies eten eten.. (dik zul je er niet meteen van worden na 1x, maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al )
pi_52962231
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:40 schreef Viking84 het volgende:
Nee, ik bedoel dus dat ik al een half jaar masterstudent ben .
Oh, ja zo kan ik het ook
Onee, want ik ben pas 3 dagen masterstudent
Ik ging de intermediair e.d. maar eens aanvragen, en bij een van die tijdschriften kon ik aangeven wat mijn titel was: BSc. Voelde wel stoer

Hmm en nog iets afvalgerelateerds: ik heb maar weer wat oude kleding gepast en weggegooid...Echt verbazend hoeveel het scheelt, zelfs truien die strak zaten, slobberen nu
  woensdag 5 september 2007 @ 16:48:20 #270
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52962282
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:41 schreef Chicolate het volgende:
Ik vrees dat ze bang zijn dat ik verwend begin te worden ... eerst at ik altijd alles, nu heb ik steeds vaker dat ik dingen niet meer wil. Dat ik gezond eet voor de rest merken zij niet zo goed: zij zien het vooral als ik een inzinking heb en de droppot leeg eet. Hierom wil ik graag uit huis.
Ik heb dan het voordeel dat ik altijd al verwend ben geweest . Ik ben altijd een zeurpiet geweest wat eten betreft, dus dat zijn ze gewend van mij.
Daarbij aten wij altijd wel redelijk gezond thuis, al definieerde mijn moeder 'gezond' wel altijd op grootmoeders wijze. Ze moest lange tijd niets hebben van die hypes. Gewoon boter op je brood (geen dieethalvarine oid), gewoon vla als toetje etc. Beetje zoals Alcarin het ook doet dus . Als het voor de generaties vóór ons goed werkte, dan werkt het voor ons ook. Inmiddels zijn ze daar wel wat op teruggekomen, omdat m'n vader hartproblemen had en een te hoog cholesterolgehalte.

Een halve pizza lijkt me een goede oplossing, ja . Nog even en je kunt het huis uit .
Heb je al een idee van wat je zou willen gaan studeren? (welk profiel heb je?).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 september 2007 @ 16:57:04 #271
177846 colette
kloon van conleche
pi_52962387
Wat is er f*ckerdef*ck met Fok aan de hand? Al 3 dagen zo traag als wat en ook constant overbezette servers en nu ook weer bij het plaatsen van een post, dus post weg. Bah.
pi_52962708
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Leer je dan ook hoe je 'psychologie' schrijft? .
Welk boek gebruik je voor dat vak? 'Psychologie van de adolescentie' wellicht?
[..]
ik kan het heel goed schrijven alleen typte ik te vlug en nee volgens mij heet het boek iets met psychologie en ontwikkeling
  woensdag 5 september 2007 @ 18:14:13 #273
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52963585
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:57 schreef colette het volgende:
Wat is er f*ckerdef*ck met Fok aan de hand? Al 3 dagen zo traag als wat en ook constant overbezette servers en nu ook weer bij het plaatsen van een post, dus post weg. Bah.
Ik denk dat het komt omdat ze met een nieuwe layout aan het testen zijn

Maar ik moet nu wat te drinken inschenken geloof ik.
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:20:25 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52963728
Erg irritant ja dat Fok! zo traag is. Ik kopieer mijn posts in kladblok en als het dan niet goed gaat, ben ik ze iig niet kwijt.
Ik kan het jullie natuurlijk niet aan doen dat er ook maar één woord uit mijn toetsenbord verloren zou gaan .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 september 2007 @ 18:24:12 #275
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52963830
Zo, m'n eten is op. Mark was zo slim om z'n lasagne in de vriezer te stoppen, dus dat is nu nog bevroren. Zal 'ie wel weer eten gaan halen. Hij is 4 kg aangekomen de laatste maanden .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')