abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:15:50 #1
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_52832674
quote:
AMSTERDAM - De kosten voor automobilisten gaan volgend jaar omhoog. De fiscale bijtelling voor de auto van de zaak stijgt van 22 naar 25 procent en de accijns op een liter benzine gaat een cent omhoog.
Chris Heijmans

Dat schrijft De Telegraaf vrijdag op basis van ingewijden. De maatregelen in de begroting voor 2008 waar donderdag een akkoord over werd bereikt, worden officieel op Prinsjesdag bekendgemaakt.

Daarnaast wordt het btw-tarief verhoogd van negentien naar twintig procent, wat twee miljard euro zou opleveren dat wordt gebruikt voor verlaging van de ww-premies. Daardoor zou arbeid goedkoper moeten worden, wat meer mensen aan werk moet helpen.

Topinkomens

Ook wordt de aftrekbaarheid van pensioenpremies voor topinkomens beperkt. Daardoor moeten de kosten van de vergrijzing worden beperkt.

Ook weet de krant dat de AOW-heffing op de schop gaat, waardoor langer doorwerken wordt beloond. Eerder lekte al uit dat de accijnzen op alcohol en tabak omhoog gaan.

Lastenverlichting

Niet alles wordt duurder want het kabinet heeft ook lastenverlichtingen van in totaal 700 miljoen euro in petto. Daarvan gaat volgens de krant 400 miljoen naar de burgers en de rest naar het bedrijfsleven.

Met het geld wordt onder meer voorkomen dat ouderen en andere minima er op achteruit gaan. Andere groepen zouden wel moeten inleveren, maar aanzienlijk minder dan aanvankelijk werd gedacht.

Jawoord

Donderdag toonde minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) zich al een tevreden mens over de begroting. "We hebben met volle overtuiging ons jawoord gegeven aan de begroting", zei de bewindsman na afloop van de begrotingsraad.

Het is de eerste begroting die Bos opstelt als minister van Financiën. Hij omschreef het proces als 'heftig'. "Je moet dan soms pijnlijke maatregelen nemen, dat is niet altijd makkelijk."

Evenwicht

Ook de bewindslieden van de andere coalitiepartijen reageerden tevreden op het bereikte resultaat. "Deze begroting biedt een mooi evenwicht", vond minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Piet Hein Donner (CDA).

"We hebben een belangrijke slag gemaakt. Ik ben dik tevreden, anders hadden we hier niet nu al gestaan", voegde minister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet (ChristenUnie) daaraan toe.
Schandalig dit!!!!! zijn we GODVERDOMME nog niet genoeg uitgemolken ofzo...

teringregering...
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:18:09 #2
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_52832716
eerst dacht ik ook van "wtf?" maar als werkelijk de BTW van 19 naar 20% gaat zou dat dan niet in font 300 op de voorpagina worden gedrukt? ipv ergens klein in het artikel? gaat dit niet toevallig alleen over autorijden ofzo?
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_52832721
Aan de andere kant wel een lastenverlaging....
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:19:23 #4
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_52832742
Op Fok staat het nog niet iig. ik baal dr echt sterk van...

het word tijd dat we eens alle wegen afsluiten voor een dag of 2 en met zn allen de straat op gaan... dit kan toch niet zo langer? ik hoor ook zoveel mensen klagen. dus veel animo moet er wel zijn!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:19:53 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52832751
Waarom moeten er meer mensen aan het werk?
Er zijn al 260000 (onvervulde) vacatures.
Domme regering.
Revolutie svp.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52832758
duhhh, die oorlog in Afganidingus moet toch ergens van betaald worden
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:22:59 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_52832807
Wie gaat er nu op achteruit?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:25:05 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52832843
Jaar na jaar gaat alles omhoog, iedereen praat over revolutie en opstand en uiteindelijk doet niemand wat en betalen we allemaal braaf de rekeningen die binnenkomen.

Zolang de PvdA aan de macht is kun je nog veel meer van dit soort geintjes verwachten, de centen moeten toch ergens vandaan komen.

schaf eerst al die onzinnige milieubelastingen eens af, laat mensen langer doorwerken als ze dat willen en mensen die naast de AOW nog een vet pensioen hebben mogen best meebetalen aan de toenemende vergrijzing.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:26:21 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52832871
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zoals gewoonlijk worden de minima weer ontzien, maar Jan Modaal gaat er een kwart tot een half procent op achteruit, daar komt het op neer.

Gelukkig krijg ik onder de CAO er een paar procent bij dus het compenseert aardig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:27:40 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52832892
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Iedereen natuurlijk.
Dat is dan wel weer eerlijk.
Maar zolangzamerhand betaal ik liever aan de Camorra, dan aan Balkie.
pi_52832918
Gelukkig, komt er tenminste weer eens wat geld binnen bij de staat. Dat ene procentje komen we wel overheen, sterker nog, dat zijn we over een paar maanden alweer vergeten.
pi_52832934
met Wouter Bos zijn we weer de klos!

Wat een ontzettende flikkers! Uitmelken en maar blijven uitmelken! Was al een wonder dat de BlackBerry niet belast zou worden, dus moeten ze dat maar gaan pakken op de leasebakken!
pi_52832950
Ik ben blij dat ik PvdA gestemd heb. Die mensen zijn er écht voor het volk!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:32:27 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52832971
Ik heb Mental Theo gestemd.
Die had het nog beter gedaan dan Wouter.
pi_52832988
De Hand van Bos is zichtbaar.
pi_52832993
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb Mental Theo gestemd.
Die had het nog beter gedaan dan Wouter.
Ja, die is tenminste van mening dat pedofilie niet bestaat en dus ook uit de wet gehaald moet worden. Of was dat DJ Jean. Nouja, zo'n kaalkopje iig. Maakt het uit!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:37:15 #17
168121 retuow82
Het is friet!
pi_52833061
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:31 schreef veldmuis het volgende:
Ik ben blij dat ik PvdA gestemd heb. Die mensen zijn er écht voor het volk!
Dan heb je ze zeker niet gezien tijdens de verkiezingen van 4 jaar geleden. Wouter Bos als gezicht van PVDA neerzetten en 2 dagen voor de verkiezingen zeggen dat Cohen voor hun het presidentschap op zou nemen. Daarna verliezen ze en deelt Cohen mee dat hij er toch nog niet aan toe was. Maar wel op CDA en Balkenende gaan zitten zeiken dat hij het niet goed deed terwijl hun keuze (Cohen) er ook niet aan toe was, laat staan Wouter Bos.

Ja...die mensen zijn er echt voor het volk.....

Sorry maar PVDA is zeker niet mijn partij...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_52833065
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gelukkig krijg ik onder de CAO er een paar procent bij dus het compenseert aardig.
Een CAO hebben en dan klagen over de PvdA
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_52833112
Verkwistende PvdA moet toch ergens geld vandaan trekken voor hun idiote plannetjes zoals generaal pardon, nutteloos wijken opknappen, integratie cursussen, subsidie voor de meest vreemde zaken,oorlog steunen e.d.
In een hoog-conjenctuur zou juist iedereen moeten profiteren ipv nivelleren.
Niet voor de poes
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:40:34 #20
168121 retuow82
Het is friet!
pi_52833117
En waarom die cent meer voor de benzine? Ze hebben dat kwartje toch ook nog steeds van ons wat tijdelijk was?

Niet dat je het merkt met deze prijzen een cent meer of minder maar oke
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:42:51 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_52833170
Een tegengeluid hier, op zich is het logisch dat de btw omhoog gaat. De btw is aan de lage kant hier. Bij onze zuiderburen is het bijvoorbeeld 21%. Ik denk dat een stapsgewijze verhoging naar 25% logisch zal zijn. Zo ook bij onze oosterburen zijn er plannen de btw verder te verhogen. We consumeren verder toch wel met onze riante salarissen en de werkeloosheid is lager dan gezond voor ons land.. Logisch dat de overheid hier wat balans terug wil brengen en dit geld kan vervolgens weer worden besteed aan goede zaken in het algemene belang. En dit algemene belang is niet binnen de grenzen van ons kikkerlandje.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:43:08 #22
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_52833174
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:40 schreef SmoothPussy het volgende:
Verkwistende PvdA moet toch ergens geld vandaan trekken voor hun idiote plannetjes zoals generaal pardon, nutteloos wijken opknappen, integratie cursussen, subsidie voor de meest vreemde zaken,oorlog steunen e.d.
In een hoog-conjenctuur zou juist iedereen moeten profiteren ipv nivelleren.
De VVD-oorlog moet ook betaald worden.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:46:23 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52833263
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:43 schreef t-8one het volgende:

[..]

De VVD-oorlog moet ook betaald worden.
Maar net zo als wij die belastingverhogingen blijven vreten, heeft de PvdA ook nooit een tegenstem tegen die oorlog laten horen. Geen verzet=medeplichtig
pi_52833294
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een tegengeluid hier, op zich is het logisch dat de btw omhoog gaat. De btw is aan de lage kant hier. Bij onze zuiderburen is het bijvoorbeeld 21%. Ik denk dat een stapsgewijze verhoging naar 25% logisch zal zijn. Zo ook bij onze oosterburen zijn er plannen de btw verder te verhogen. We consumeren verder toch wel met onze riante salarissen en de werkeloosheid is lager dan gezond voor ons land.. Logisch dat de overheid hier wat balans terug wil brengen en dit geld kan vervolgens weer worden besteed aan goede zaken in het algemene belang. En dit algemene belang is niet binnen de grenzen van ons kikkerlandje.
maar ze naaien ons wel weer met 25% BPM op voertuigen en toebehoren aan nieuwe auto's en zo zijn er nog veel meer voorbeelden waar we het wel wat beter hebben dan de omringende landen, maar wat rechts gegeven wordt wordt links gewoon weer snoeihard gepakt!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:50:50 #25
168121 retuow82
Het is friet!
pi_52833368
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:47 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

maar ze naaien ons wel weer met 25% BPM op voertuigen en toebehoren aan nieuwe auto's en zo zijn er nog veel meer voorbeelden waar we het wel wat beter hebben dan de omringende landen, maar wat rechts gegeven wordt wordt links gewoon weer snoeihard gepakt!
Het is niet de BPM die omhoog gaat, het is de bijtelling, ipv 22% van de nieuwwaarde die bij je belastbaar inkomen wordt geteld wordt het nu 25%. Als je geen leasebak hebt dan mag je niet klagen, ik mag het wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')