abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52831781
Hellup!!!

Nadat ik een maand geleden overwerkt ben verklaard mocht ik gisteren om 14.50 uur aantreden bij de psycholoog. Na wat heen en weer gebrabbel krijg ik een lijst voor mijn neus, of ik even wil lezen.
Best hoor, beetje jammer dat ze erdoorheen bleef lullen. Kan ik niet goed hebben... In ieder geval niet in deze toestand. Na tientallen vragen kijkt ze me aan en kraamt het volgende uit: je bent niet alleen overspannen, je bent ook depressief.

Ik heb haar een minuut met open mond (hoe charmant) aangestaard. Ikkuh? Depri? Moet niet gekker worden.

DAT WERD HET DUS WEL!

Ik moet:
meer wandelen (joepie...)
stoppen met koffie drinken (what the f*ck?!)
stoppen met alcoholische versnaperingen (nee hè)
stoppen met uitgaan (grmblm)
meer kalmeringsmiddelen slikken (welja, loop er toch al als een zombie bij)

En dit alles heeft ze gebaseerd op een gesprek van drie kwartier een een stukje voorlezen

Mijn meer dan gegronde klacht: overwerkt gecombineerd met depressie is zwaar klote
Ondankbaarheid is de grootste vorm van arrogantie
pi_52831799
blablabla vrouwenkwaaltjes
pi_52831802
* crossover denkt meteen aan 'Self fulfilling prophecy'
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:19:40 #4
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_52831870
Twintig jaar geleden noemden ze dat nog gewoon aanstellerietus.
Nee jij bent lekker. =X
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:22:14 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52831907
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:19 schreef PrinceLu het volgende:
Twintig jaar geleden noemden ze dat nog gewoon aanstellerietus.
^^
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:28:22 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52831958
Tegenwoordig is iedereen die een keer niet lekker in zijn vel zit overspannen, depressief of psychotisch. Kinderen hebben tegenwoordig standaard ADHD en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Die moderne ziektes zouden verboden moeten worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:29:07 #7
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_52831973
modeziektes
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_52831977
Overwerkt
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:34:01 #9
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_52832051
Niet zeuren vieze depri
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:37:48 #10
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_52832100
vraag eens rond wie een goede psycholoog is, vraag een second opinion, en luister niet naar al die idioten die meteen schreeuwen dat je depressief bent.
Als je zelf al zegt van dat klopt absoluut niet, waarom het meteen geloven?

Ze zijn heel goed in ziektes aanpraten...
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:40:49 #11
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_52832139
Volgens mij hebben zowel TS als dokter een trap onder hun hol nodig
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:52:53 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_52832329
25 jaar, en overwerkt. gefeliciteerd
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:59:40 #13
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_52832417
Wat een gezuer, zit gewoon tussen je oren, duh

Met een beetje positief denken en je niet aanstellen en blijven zwelgen in zelf medelijden ben je er zo vanaf.

Het stoppen met drinken (koffie en alcohol) en meer wandelen zijn trouwens tips waar iedereen wat aan heeft, van alcohol wordt je gewoon depressief en koffie wordt je hyper van.
BIj wandelen (of elke andere vorm van bewegen) komt serotonine vrij waar jel kker happy van wordt.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:08:02 #14
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_52832537
doemdenken is niet hetzelfde als depressief
Tot zover de kwaliteitspost
pi_52832542
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:59 schreef michiel5 het volgende:
Wat een gezuer, zit gewoon tussen je oren, duh

Met een beetje positief denken en je niet aanstellen en blijven zwelgen in zelf medelijden ben je er zo vanaf.

Het stoppen met drinken (koffie en alcohol) en meer wandelen zijn trouwens tips waar iedereen wat aan heeft, van alcohol wordt je gewoon depressief en koffie wordt je hyper van.
BIj wandelen (of elke andere vorm van bewegen) komt serotonine vrij waar jel kker happy van wordt.
Een glaasje (rode) wijn per dag is erg gezond voor je, goed voor hart en bloedvaten. Elke dag 3 flessen niet nee
verder gewoon niet zeiken, kappen met zelfmedelijden en ga eens wat doen (wandel, spring, ren, sex, fiets en slaap voldoende)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:12:20 #16
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52832608
Als je dit niet vind moet je gaan hardlopen ipv wandelen, hoef je geen slaapmiddelen meer te nemen, je alcoholische versnapering wordt sneller afgebroken, en koffie? Daar kun je mee stoppen, in plaats van koffie neem je gewoon veel thee en cola
pi_52832619
ik ben blij dat er zoveel dokters op Fok! rondlopen, ik voel me al stukken beter

pi_52832668
goh, hoe aardig, meelevend en vriendelijk toch weer allemaal

ts: neem mee wat die dokter zegt, maar neem het met een korrel zout hoor! laat je niet nog zieker praten!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52832677
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:12 schreef QWERTYLINK het volgende:
ik ben blij dat er zoveel dokters op Fok! rondlopen, ik voel me al stukken beter

Er lopen genoeg dokters rond op fok, maar ik zie ze niet hierboven
Veel sterkte en doen wat je is aangeraden, ik hoop dat je er weer wat bovenop komt en de eventuele oorzaak van je huidige gevoel/toestand ontdekt en in het vervolg kan voorkomen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52832689
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:15 schreef simmu het volgende:

ts: neem mee wat die dokter zegt, maar neem het met een korrel zout hoor! laat je niet nog zieker praten!
Zelfs de psycholoog is geen dokter
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:27:43 #21
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_52832893
De combinatie overspannen en depressief is anders vrij standaard hoor...
Daarbij is een depressie nou niet meteen iets waardoor je onder de noemer "psychotisch" valt.

Minderen met koffie is gewoon om je beter te laten slapen, net als minderen met drank. (Van drank slaap je wel lang, maar niet erg effektief).
Alles wat ze je aan raadt is gewoon om even rust te creeeren tussen die oren van jou. Als jij overwerkt thuis zit is dat vast een goed plan (anders kon je wel werken).

Volg die lijst nou maar op (drink in elk geval weinig koffie, een kopje per dag alleen bij het opstaan oid), doe met uitgaan rustig aan (niet meer dan 1x/week en maak het niet te laat) en drink ook gewoon een poosje weinig of niet. Je zult je op vrij korte termijn echt relaxter gaan voelen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:24:06 #22
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_52834149
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:15 schreef simmu het volgende:

Nee, geen zout!
Daar krijg je weer hoge bloeddruk van

Zoals gezegd: in geval van twijfel een second opinion aanvragen.
Ondertussen matigen met koffie/alcohol. Dat is gezonder en daar is het toch om te doen.
Als ik griep heb drink ik ook ff geen liter koffie per dag meer.

Wandelen, hardlopen, grasmaaien... wat je maar leuk vindt: kom in beweging!
Stimuleer de bloedsomloop (betere afvoer van afvalstoffen), verhoog je energie niveau, maak de kop leeg (blik op oneindig en hardlopen bv helpt enorm)...
Je voelt je beter en je kan daarmee de wereld ook beter aan.

Je kunt je leven wel in de handen van de witte jassen leggen, maar je moet het nog steeds zelf leven!
Neem het heft weer in eigen handen.
pi_52834313
thanx voor die laatste 5 reacties, daar kan ik dan wel weer wat mee. Ik ga rondje duinen doen
pi_52834372
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:37 schreef Tique3 het volgende:
vraag eens rond wie een goede psycholoog is, vraag een second opinion, en luister niet naar al die idioten die meteen schreeuwen dat je depressief bent.
Als je zelf al zegt van dat klopt absoluut niet, waarom het meteen geloven?

Ze zijn heel goed in ziektes aanpraten...
Wat jij zegt.
pi_52837909
Je moet je idd niks laten aanpraten, je lichaam geeft zelf wel aan als er iets mis is. Als je depressief bent, weet je dat. Daar heb je geen psycholoog voor nodig.
Ik zou wel idd voldoende rust nemen als je lichaam aangeeft dat je overspannen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')