quote:Aangezien dat bedrijf (V3.com) een van oorsprong Nederlands bedrijf is kan dit dus een duidelijke aanwijzing zijn
Op zaterdag 16 februari 2002 14:42 schreef broer het volgende:[..]
Go.to gebruikt de naam John al jaren op deze manier. WIDM heeft het gewoon gebruikt als makkelijk (en goedkoop) forwardadres.
(Geen idee hoor, ik zeg ook maar wat )
Mysterie opgelost dusssssssss
quote:het klinkt (te?)logisch, ik ben dan ook heel benieuwd of hij gelijk heeft...
Op zaterdag 16 februari 2002 16:21 schreef muisje26 het volgende:
Mysterie opgelost dusssssssss
Hij zegt dat 'onze' Prince en de Prince van Schooltv dezelfde voor en achternaam hebben, maar dat kan ik nergens vinden. Die van Schooltv heet 'Prince Vertel' en ik heb nergens zijn echte naam kunnen vinden (aangenomen dan dat niet zijn echte naam is, natuurlijk ).
Een andere aanwijzing is dat hij het Harry Potter-boek ingepakt heeft toen ze nog met z'n drieën boven stonden, omdat hij zou weten dat er een vraag over zou komen. Maar zou het ook niet goed kunnen dat het zijn eigen boek was? Ik heb nergens uit begrepen dat dat boek van Ellen was.
Nee, ik ben er niet door overtuigd. Beste argument dat Prince het zou zijn vind ik nog steeds dat hij totaal geen verdenking op zich heeft geladen tot nu toe. En dat is toch ook een belangrijke opdracht voor de Mol.
Nog even het stemgedrag tot nu toe op een rijtje:
code:Karen wordt wel heel veel genoemd, dus als ze de Mol is doet ze het slecht. Komt niet echt overeen met de verklaring van Angela dat het heel verrassend zou zijn dit jaar.Naam Afl. 1 Afl. 2 John Karen Karen
Kerstin Karen Karen
Harry Karen Karen
Prince Karen George
Karen Erik Jantien
Dick Ellen George/Karen
Jantien Ellen Ellen
Ellen John John
George John Karen/Ellen
Paméla John/Prince ? (exit)
Erik Ellen (exit)
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-02-2002 16:52]
quote:In een minuutje of zo. Nee, dat van dat abseilen vind ik een zwak argument.
Op zaterdag 16 februari 2002 16:35 schreef DrMarten het volgende:
Ook Prince ging akelig hard naar beneden.
Oh ja, vergeet ik nog bijna iets!
Toen Jantien aan het stemmen was, zag je de vraag in beeld over wat de mol die dag gedaan had/in welk vaartuig hij of zij zat.
Haar pijltje bleef op het laatst op 'zeilboot' staan, maar ze was het dus zelf die in de zeilboot zat!
quote:Maar doordat hij de groep Doeners had wijsgemaakt dat ze een koptelefoon moesten kopen was de opdracht sowieso al mislukt. Dat hij daarna het torentje herkende maakte niet meer uit. Bij het eerste herkenningsteken zat hij (zoals hier al opgemerkt) opvallend strak naar voren te kijken...
Op zaterdag 16 februari 2002 14:58 schreef Jane het volgende:
Anyway, George spotte toch maar even dat 2e gebouw (torentje) en bij 'koffie, koffie' was hij ook heel resoluut dat dat het moest zijn, als was het Jantien die het als eerste dacht te herkennen. Karen zei zelfs achteraf nog dat ze het er niet uit kon halen en niet dat ze het niet kende. Nu ik het zelf beluisterd heb, ben ik toch van mening dat als je het nummer kent, je het er ook uit moet kunnen halen.
En als het zo verrassend is, wie zou dan de mol zijn? De mensen die op de voorgrond treden dat ligt te voor de hand en de stilleren ook weer.
Pfff dit spel maakt met gek!
quote:Als ik dit zo zie, zou ik zeggen dat Jantien de Mol is...
Op zaterdag 16 februari 2002 16:42 schreef Jane het volgende:
Nog even het stemgedrag tot nu toe op een rijtje:code:Naam Afl. 1 Afl. 2 John Karen Karen
Kerstin Karen Karen
Harry Karen Karen
Prince Karen George
Karen Erik Jantien
Dick Ellen George/Karen
Jantien Ellen Ellen
Ellen John John
George John Karen/Ellen
Paméla John/Prince ? (exit)
Erik Ellen (exit)
Erik vloog er in de eerste ronde uit. Hij stemde op Ellen. Ellen is het dus niet... want al de vragen die hij beantwoord heeft waren op haar georienteerd. In die ronde had Dick gewoon meer vragen goed door toeval dan Erik. Jammer voor Erik.
Pamela vloog er uit en ik denk dat ze gestemd heeft op iemand die niet in het denkers-groepje zat, maar op iemand uit het dromer-groepje.
Waarom? Ellen heeft gestemd op iemand uit het doeners-groepje. Ellen zit er nu nog in. De doeners waren, net als de denkers op pad. Als er een aantal vragen tussen zaten die hier mee te maken hadden, dan heb je meer kans om te blijven als je op iemand uit de 'op pad'-groepen stemt, dan als je op iemand stemt die in het dromers-groepje zat, ook al stemde je op iemand die de mol niet is.
Als Pamela dus op Kerstin, Dick of Ellen heeft gestemd, dan heeft ze al meer vragen fout dan wanneer ze op iemand zou hebben gestemd die in op pad was. Er van uitgaande dus dat de mol in een van die twee andere groepen zou zitten.
George heeft waarschijnlijk Karen gestemd.. waardoor hij dus de vragen over de mol goed had, want die zat bij hem in het groepje. Als hij op Ellen had gestemd, dan had hij in ieder geval minder fouten dan Pamela dan Pamela gemaakt in het geval zij ook op Ellen zou hebben gestemd.
Jantien kan zonder problemen op Ellen stemmen, want ze blijft er toch in... Iedereen die op Ellen stemt vliegt er uit.
Jantien was blij dat ze bij de denkers zat, want ze weet dat veel mensen Karen verdenken. Elke vraag die mensen beantwoord hebben met Karen als mol in het achterhoofd, worden ook goed gerekend omdat Jantien (de echte mol dus) er bij zit... Karen blijft dus de hoofdverdachte voor de meeste deelnemers, terwijl Jantien mooi van deze situatie profiteert.
Karen zou in deze situatie dus het meest op het juiste spoor zitten.
Zo... dat waren weer wat hersenspinsels. En nu weet ik het ook niet meer , want ik ben nu al een paar keer van gedachten verandert.
Nu ga ik dus maar even voor Jantien...
Dit even omdat we een verrassende mol verwachten.
Ja, ik vind het wel sportief om elke keer even te zeggen wie ik denk dat het is, al weet ik het eigenlijk op dit moment helemaal niet. Ook ik verander steeds van gedachten.
Maar, gezien de theorie die ik hierboven beschreven heb, zeg ik nu toch maar: Kerstin.
Valt niet op en doet er weinig voor een opdracht te laten slagen. Bovendien had ze die videobril afgezet. Om later een goed excuus te hebben dat ze de voorwerpen niet gezien had?
P.S. Overigens vind ik jouw argumenten voor Jantien ook wel wat hebben, CJ! Zie je, daar ga ik alweer...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-02-2002 18:36]
quote:en het feit dat hij het torentje meteen en vanaf een grote afstand herkende, zou kunnen betekenen dat hij de opdracht al kende en dus de mol is...
Op zaterdag 16 februari 2002 17:17 schreef Grumpy het volgende:[..]
Maar doordat hij de groep Doeners had wijsgemaakt dat ze een koptelefoon moesten kopen was de opdracht sowieso al mislukt. Dat hij daarna het torentje herkende maakte niet meer uit. Bij het eerste herkenningsteken zat hij (zoals hier al opgemerkt) opvallend strak naar voren te kijken...
quote:whahahahahahaha
Op zaterdag 16 februari 2002 16:21 schreef muisje26 het volgende:
Kijk maar eens op deze site, daar kun je zien dat Prince de mol is. Ik vind het heel goed gezocht van hem...........
http://www.geocities.com/wie_is_de_molMysterie opgelost dusssssssss
*raapt zichzelf op...
...die aanwijzing van dat handje op die groepsfoto
- Toen de dromers zich verwonderden over dat die draadjes naar de wc leidden, lag Ellen schaapachtig te lachen
- De pet, waar ik het eerder over had, die Karen bij de eXit op had, had Ellen op bij de druivenplukkers. Er staat, volgens mij, op My Car Cash of My Cat Cash
- Toen John en Ellen aan het waterfiesten waren riep Harry: Niet te hard he
Uit het dagboek van de Mol:
quote:Dat wekt de indruk dat de Mol nu wat dommig zou overkomen. Wie zijn de stuntels tot nu toe? George (slome indruk), Jantien (onschuldige indruk), Karen (te opvallend als Mol indruk).
Hoewel ik precies wist wat de bedoeling was, bleek de denkers-doeners-dromers opdracht best wel ingewikkeld. En dat terwijl ik niet van mezelf zou zeggen dat ik dom ben. Wacht maar af. Als je me wat beter leert kennen, zou jij dat ook zeggen
quote:Dat impliceert of dat de Mol niet bj de denkers zat, of dat de Mol wél bij de denkers zat en het meest op de achtergrond was: Jantien.
En de denkers, tja, een doortastend clubje. Iets te doortastend, als je het mij vraagt.
Uit het dagboek van Kerstin:
quote:In voorgaande postings wordt enkele keren opgemenrkt dat Kerstin dus gebeld heeft. Ik haal dat niet uit de tekst, alleen maar dat ze om een telefoon heeft gevraagd.
In mijn allerbeste Portugees vraag ik één van de dienstmeisjes om een telefoon. Ik ben volgens mij absoluut de eerste.
Opvallend:
quote:Als Jantien werkelijk zoveel van zeilen afweet, had ze moeten weten dat een optimistje geen schoot heeft, terwijl ze in de uitzending zegt dat de schoot ontbrak.
Heel vreemd dat Jantien met al haar zeilervaring de enige is die de opdracht niet haalt...
quote:Quote van Jantien.org:
Op zondag 17 februari 2002 12:56 schreef Barb het volgende:
Opvallend:
[..]Als Jantien werkelijk zoveel van zeilen afweet, had ze moeten weten dat een optimistje geen schoot heeft, terwijl ze in de uitzending zegt dat de schoot ontbrak.
quote:
Zeilen
Jantien kan van huis uit uitstekend zeilen. Dat hebben de webmasters persoonlijk meegemaakt. Ook de Optimist is haar als boot niet vreemd. Wat moeten we hiervan denken? Of was het gewoon windstil?
quote:Weet je wel hoeveel werk dit is? En dan zou je dit dus ook kunnnen doen als de plaatsnamen in beeld komen... Ik heb het bij een aantal plaatsen gedaan, beeldje voor beeldje afgespeeld, maar kan niets vinden.
Op zondag 17 februari 2002 19:47 schreef Rewimo het volgende:
Wie heeft de aflevering opgenomen en kan in slowmotion afspelen? Ik heb namelijk het idee dat er een aanwijzing kan zitten in de aankondiging van de kandidaten. Elke naam, en elk beroep, worden gevormd uit snel lopende letters. qltel en ik hadden gisteren de herhaling opgenomen maar konden die helaas niet in slowmotion afspelen. In al die rijtjes letters die voorbij komen kan best eens een aanwijzing zitten. Vorig jaar hadden ze een stukje opgenomen, dat je achterstevoren moest afspelen om te horen wie de Mol was. Het zou nu best eens in die letters kunnen zitten... Wie kan dit nakijken?
Het is echt geen doen.
quote:Ehm... ik weet niet in wat voor optimist je gezeild hebt maar daar heb je echt wel een schoot. Wat ik eigelijk wel raar vond was dat ze 't zeil zo raar getuigd had. Helemaal als ze wel 's in een optimist gezeild zou hebben zou ze toch weten hoe je dat zeil moet heisen?
Op zondag 17 februari 2002 12:56 schreef Barb het volgende:Opvallend:
[..]Als Jantien werkelijk zoveel van zeilen afweet, had ze moeten weten dat een optimistje geen schoot heeft, terwijl ze in de uitzending zegt dat de schoot ontbrak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |