Paméla is vertrokken.
quote:Dat viel mij ook op...
Op vrijdag 15 februari 2002 22:41 schreef DrMarten het volgende:
Of het een aanwijzing was weet ik niet, maar toen Kerstin bij de laatste test op de naam van Karen klikte werden alle nummers zwart behalve de één, deze bleef lichtgekleurd. De één hoorde bij Dick.
Iemand anders dit ook opgevallen??
quote:Gezien. Geen idee wat ik ervan moet denken. Foutje? Of misschien de persoon die ze de dag ervoor had gestemd
Of het een aanwijzing was weet ik niet, maar toen Kerstin bij de laatste test op de naam van Karen klikte werden alle nummers zwart behalve de één, deze bleef lichtgekleurd. De één hoorde bij Dick.
[Dit bericht is gewijzigd door DaBarMan op 15-02-2002 22:43]
Pamela had als enige een stukje voorfilm uit de aflevering van vorige week. De rest hadden nieuwe voorfilmpjes... Was dit een teken dat ze er uit zou vliegen? En volgens mij had er ook een iemand een stukje voorfilm wat nog niet was geweest. Ik zal het zo even weer terug kijken op video.
quote:ja idd.
Of het een aanwijzing was weet ik niet, maar toen Kerstin bij de laatste test op de naam van Karen klikte werden alle nummers zwart behalve de é©®, deze bleef lichtgekleurd. De é©® hoorde bij Dick.
quote:Ik zag die krullebol met bril in een jeep en Prince was aan het fietsen. Beide niet in deze aflevering geweest. Tenzij ik me vergis.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:42 schreef CJ het volgende:
Maar wat me ook opviel...Pamela had als enige een stukje voorfilm uit de aflevering van vorige week. De rest hadden nieuwe voorfilmpjes... Was dit een teken dat ze er uit zou vliegen? En volgens mij had er ook een iemand een stukje voorfilm wat nog niet was geweest. Ik zal het zo even weer terug kijken op video.
quote:Mij ook!
Op vrijdag 15 februari 2002 22:42 schreef CJ het volgende:
Dat viel mij ook op...
opdracht 1. Een beetje vaag maar ok.
Denkers: Jantien, Karen en George
Doeners: John, Prince en Harry
Dromers: Dick, Paméla, Kerstin en Ellen
Denkers: George riep meteen koptelefoon. Bijna zonder na te denken. Iedereen nam het klakkeloos aan. Karen en Jantien deden volgens mij heel erg goed hun best. Karen is zowizo de mol niet volgens mij, maar daar kom ik later misschien wel op terug
Doeners: Hun moesten kopen. Dat wiel vond ik ook een redelijk moldaad. Ze moesten een fiets kopen en kochten een wiel. Misschien dacht de mol dat door dat wiel de opdracht zou worden afgekeurd. Maar ik verdenk geen van die 3 als mol
Dromers: Het viel me op dat er een soort van grijns om Ellen's gezicht was toen er zo'n plaatje (fiets, gitaar, tafel) was te zien. Verder was er in die groep ook niet echt iets.
Opdracht 2:
2A. Kerstin en Karen moeten (alweer samen) een aparte opdracht doen: ze moeten zich vermommen als druivenpluksters. Opzich niet echt bijzonder. Ze werden allebei herkend. Wel opvallend dat George bij het herkennen van Kerstin aandrong om van Kerstin Karen te maken.
2B. Mensen moeten zo ver mogelijk op de rivier komen en Dick zo snel mogelijk terug naar het beginpunt. Het leek op de boot alsof er iets bloeide tussen Prince & Paméla. Maar dit geheel terzijde. Toen Jantien in het water lag (in een soort bad dus) viel mij niets op over de gedaante van de mol. Ik vond trouwens wel dat Dick heel langzaam begon, maar dat was dus ook heel zwaar.
Exit:
Opvallend bij het computerprogramma: alle knopjes van namen werden vaag, behalve die van Dick.
Prince: George (als 3e ingetypt)
John: Karen (als 1e ingetypt)
Harry: Karen
George: Karen of Ellen (als 4e ingetypt)
Karen: Jantien (als 2e ingetypt)
Jantien: Ellen (als 5e ingetypt)
Dick: George of Karen
Paméla: geen idee (als 6e ingetypt --> EXIT)
Ellen: John
Kerstin: Karen
Opvallende dingen:
De pet van Karen: wat staat daar op? Iets met Cash
Kerstin moest
[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 15-02-2002 22:57]
quote:Hmm.. klopt ik had het fout:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:44 schreef DaBarMan het volgende:[..]
Ik zag die krullebol met bril in een jeep en Prince was aan het fietsen. Beide niet in deze aflevering geweest. Tenzij ik me vergis.
Dick - Fiets (volgende week)
Pamela - Afdaling stuwdam (vorige week)
John - Schapehoeder (?)
Prince - Kano tegen de stroom in (deze week)
Harry - Autobusje op de hei (?)
Ellen - Bovenop een vliegtuig (?)
Kerstin - Gevangen in een donkere cel (?)
George - Houthakken (?)
Karen - via walkie talkie op de hei? (?)
Jantien - voor een live band (?)
Dus er klopte niets van mijn theorie.
Maar... je kan hier wel uit afleiden wie er volgende week afvallen. Als John volgende week geen schapehoeder speelt, dan blijft hij er dus nog een weekje in zitten.
quote:Dit zei ook George (ter info)
Op vrijdag 15 februari 2002 22:49 schreef Tom_Tom- het volgende:
Opdracht 2:
Wel opvallend dat Ellen en/of Dick bij het herkennen van Kerstin aandrongen om van Kerstin Karen te maken.
quote:Sorry. Dom van me.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:52 schreef DaBarMan het volgende:
Dit zei ook George (ter info)
quote:Geeft niet hoor
Op vrijdag 15 februari 2002 22:53 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Sorry. Dom van me.
quote:Dat dacht ik dus ook... En dan is Dick de volgende die er daarna uit ligt, want zijn voorfilmpje is van volgende week...
Op vrijdag 15 februari 2002 22:56 schreef jessie het volgende:
Misschien dat Prince er dan uitligt. Nu een filmpje van deze week en volgende week weer dit filmpje. Waarom heeft hij anders als enige een filmpje van deze week?
O wat een heerlijk programma dit
Maar misschien hebben ze volgende week wel weer andere voorfilmpjes...
quote:Dat was vorig jaar een hint: alle voorfilmpjes waren iedere week hetzelfde behalve die van Nico.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:57 schreef CJ het volgende:
Dat dacht ik dus ook... En dan is Dick de volgende die er daarna uit ligt, want zijn voorfilmpje is van volgende week...Maar misschien hebben ze volgende week wel weer andere voorfilmpjes...
Buiten wat er al is gezegd, vielen me de volgende dingen op:
- bij het druivenplukken stond men inderdaad op het punt om te zeggen dat het Karen was. Prince was degene die er op aandrong dat het Kerstin was. Daarmee maakt P. zich minder verdacht.
- Ellen zei in haar uitleg waarom ze voor John koos, dat hij degene was die Karen uit de groep druivenstampers pikte.
Buiten dat dat misschien een vreemd argument is, is het een beetje vreemd dat zij dit zegt, want zij zat toch niet in diezelfde groep. Ze kan het misschien gehoord hebben, maar als je er niet zelf bij was, vraag ik me af of je dan op de verklaringen van anderen afgaat.
[..]
Dat dacht ik dus ook... En dan is Dick de volgende die er uit ligt, want zijn voorfilmpje is van volgende week...
Oh ja dat zou goed kunnen!
Maar dan is Dick de mol niet..... hellup gek programma
quote:Lijkt me dat ze best die boot had kunnen besturen of stilleggen op 1 of andere manier?
De anderen zijn inmiddels verwikkeld in een hevige regatta. Heel vreemd dat Jantien met al haar zeilervaring de enige is die de opdracht niet haalt...
quote:Ik denk nog steeds dat Karen de mol is. Meteen in de denkers-groep (waar je het meest kon verknallen), schuld afschuiven op anderen, geen emotie toen ze herkend werd als druiven-stamper... Ik ben benieuwd waarom jij denkt dat ze het niet is. Jantien is het zeker niet, zoals ze in de trein dat ding herkende, als enige, dat was knap. De mol had daar rustig met de ogen geknipperd, en dan waren ze nooit bij het goeie station uitgestapt, en was de opdracht zeker mislukt.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:49 schreef Tom_Tom- o.a. het volgende:
Denkers: George riep meteen koptelefoon. Bijna zonder na te denken. Iedereen nam het klakkeloos aan. Karen en Jantien deden volgens mij heel erg goed hun best. Karen is zowizo de mol niet volgens mij, maar daar kom ik later misschien wel op terug
Dank voor de samenvatting trouwens!
quote:Maar nu hebben ze dat misschien wel iets verandert... in een volgorde waar je niet zo snel een systeem in ziet.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:59 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat was vorig jaar een hint: alle voorfilmpjes waren iedere week hetzelfde behalve die van Nico.
Pamela - aflevering vorige week -> exit
Prince - aflevering deze week -> volgende week exit
Dick - aflevering volgende week -> over twee weken exit
Zoiets bijvoorbeeld.
Ach, ik zit ook maar wat te gokken.
Het huilen van Kerstin was ook dubbel: krokodillentranen of echt verdriet?
Het leek mij ook dat Dick erg traag van start ging op die surfplank. Het was misschien wel zwaar, maar je begint toch wat fanatieker, zou ik denken. Jantien in die zeilboot was natuurlijk ook een drama, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel moeilijk om tegen de stroom in te zeilen.
George was m.i. heel verdacht met zijn suggestie van een koptelefoon. Ik zag niks in het gedicht dat daarop kon wijzen. Maar van alledrie niet erg slim om niet op internet te gaan zoeken, al ligt het er misschien ook een beetje aan hoe bekend je bent met internet.
Het enige dat George goed deed was het waterskieën. Maar was het eigenlijk wel in het voordeel van de Mol om niet ver te komen? Hoe verder, hoe langer Dick er over zou doen om terug te komen...
Ik ben vandaag wel erg achterdochtig volgens mij.
quote:De Mol wéét de opdracht. Met die egdachte was het idd goed om zover mogelijk te komen.
Op vrijdag 15 februari 2002 23:08 schreef Jane het volgende:
Maar was het eigenlijk wel in het voordeel van de Mol om niet ver te komen? Hoe verder, hoe langer Dick er over zou doen om terug te komen...
quote:ik zag het ook, iedereen zag het! dus als het een aanwijzing is vind im het een beetje raar. zo opvallend! dat kan toch niet! dus ik dnek dat het een foutje is...
uit het gedrag van de kandidaten kan ik niet ceht iets verdachts opmaken.. daarom let ik ene beetje op aanwijzinegn..
Toch spreekt het idee van George als Mol me nog steeds niet aan. Weet niet waarom... hij lijkt op één of andere manier gewoon echt zo suf. Maar ik kan er helemaal naast zitten, uiteraard.
In de komende dagen/uizendingen zal de mol wel weer wat goede dingen voor de groep moeten doen natuurlijk, zodat men hem/haar niet meer (zo erg) verdenkt. Ik denk dus nog steeds dat Karen het is.
quote:nog maar een keer:
Op vrijdag 15 februari 2002 23:14 schreef Jane het volgende:
En nog wat over George:
Hij zat niet eens uit het raam te kijken in de trein! Ja, dan zie je het natuurlijk nooit.
..
quote:Maar dan nog had er meer geld overgebleven. Dus is het toch in het nadeel van de mol om ver te komen.
Op vrijdag 15 februari 2002 23:08 schreef Jane het volgende:. Maar was het eigenlijk wel in het voordeel van de Mol om niet ver te komen? Hoe verder, hoe langer Dick er over zou doen om terug te komen...
- Jantien. Die zag iets in de trein wat de anderen niet herkenden. De mol had duidelijk niets gezegd. En ze klampte zich dapper 3 minuten vast aan een takje, terwijl een mol toch voor wat meer schade had kunnen zorgen
- Harry. Hij herkende die ene wielrenner. Had een mol dit ook gezegd?
- John. Hij raadde Karen goed en spekte de pot. Hij wilde dat iedereen de enveloppen helemaal openscheurde en zorgde dat Dick dat ook uiteindelijk deed...
Zelf denk ik Ellen... die is onopvallend en schuift heel stiekem de schuld in de schoenen van John... "ik fietste veel harder dan hem", "ik vertrouw het niet dat hij Karen er zo snel uit plukte" etc.
http://www.go.to/jose.pinto.de.sousa
http://www.go.to/casa.da.crianca
En voor het gedicht klik hier:
http://www.poezieweb.nl/albazzaz.htm
De tip bij het gedicht zei duidelijk dat ze het gedicht af moesten maken... En dat deden ze niet... George riep me te snel "koptelefoon", terwijl het duidelijk niet in het gedicht pastte!
"Voordat de doeners jullie ophalen, moeten ze eerst nog even iets vinden. Maak het gedicht af en jullie weten wat... "
WIE BEVLOEIT DE GITAAR WANNEER ZIJN SNAREN GESCHEURD ZIJN
Wat jammer,
dat wij tegenwoordig
een veer van onze oren moeten laten
tot aan doofheid toe
opdat wij geen ruzie
met de lawaaibaas krijgen.
Dit kan ook gelden
voor de gitaar
als hij zijn snaren
wil handhaven
Ali Albazzaz
Bij koffie-koffie stond trouwens dit regeltje in de source van de pagina: EMBED SRC="koffie_koffie.mid"
Als ze in de bron hadden gekeken, dan hadden ze meteen geweten welk liedje dit was.
Nou ja, ik wilde zeggen dat ik ook vond dat Dick wel erg snel naar voren kwam toen Angela 1 persoon apart vroeg, maar dat het ook kon zijn dat hij bij het zien van de bootjes e.d. geen zin had en dacht 'Laat ik maar snel naar voren stappen'.
Goed, CJ, die links! Nou, ik haal 'Koffie, koffie, lekker bakkie koffie' er toch duidelijk uit. Zij leken er wel veel moeite mee te hebben.
Maar, nu schiet het me weer te binnen, opvallender vond ik dat het dat geen van de drie denkers Joop Zoetemelk herkende! Toch een erg bekende wielrenner (understatement
) en ze zijn alledrie niet zo jong dat ze daarom niet van hem gehoord zouden hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-02-2002 00:27]
quote:Dit deed me meteen denken aan één van de opdrachten in de laatste Belgische serie van De Mol.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:52 schreef CJ het volgende:George - Houthakken (?)
Als ik me het goed herinner moesten de drie finalisten in de laatste aflevering ieder een opdracht doen. Hugo moest een boom omhakken. Om die boom stonden 3 of 4 auto's, waar elk een bedrag op stond. Hij moest de boom neer laten komen op de auto waar het hoogste bedrag op stond, maar de boom viel precies de andere kant op.
Later bleek Hugo de Mol te zijn en precies aan de verkeerde kant gehakt te hebben.
Voor wie nog wat wil nalezen:
Wie is de Belgische Mol?
Wie is de Mol, deel 1
Wie is de Mol, deel 2
Ik snap trouwens niks van dat gedoe met die enveloppen. Zal misschien in een volgende aflevering wel duidelijker worden...
quote:We weten nu in ieder geval dat Kerstin om een telefoon heeft gevraagd om het nummer te bellen... tenminste volgens haar dagboek.
Op zaterdag 16 februari 2002 00:52 schreef Jane het volgende:
Misschien handig om in elk deel even de links naar de vorige delen te zetten? Maakt het nalezen wat makkelijker.Wie is de Mol, deel 1
Wie is de Mol, deel 2Ik snap trouwens niks van dat gedoe met die enveloppen.
Zal misschien in een volgende aflevering wel duidelijker worden...
In ieder geval, de 'dias' hebben een bijschrift:
- Slapende Paméla De dromers slapen door...
- Dick op de surfplank Het gaat niet echt snel
- De groep De groep... stelt zich voor Hier zit Erik nog bij, btw
- George in de trein "Is hier opzet... in het spel?"
- Geld Zo gewonnen...
- Kerstin bij het druivenplukken(?) "Ik loop er met open ogen in"
Ik ben er niet helemaal zeker van wie degene op de laatste dia is. Iemand anders die er uitsluitsel over kan geven?
quote:En uit het dagboek van Kerstin:
"Dat gedoe... "
Hoewel ik precies wist wat de bedoeling was, bleek de denkers-doeners-dromers opdracht best wel ingewikkeld. En dat terwijl ik niet van mezelf zou zeggen dat ik dom ben. Wacht maar af. Als je me wat beter leert kennen, zou jij dat ook zeggen. Maar ik was gelukkig niet de enige. Dat de dromers alle voorwerpen hadden gezien, was puur een optelsom. Niemand had 100 procent opgelet. En de denkers, tja, een doortastend clubje. Iets te doortastend, als je het mij vraagt. De doeners waren aandoenlijk, met die tafel op het dak van de auto. (Wel goed trouwens, die tafel) In welke groep ik zat, doet er niet zoveel toe, want als mol sta je natuurlijk overal boven.
Dat gedoe op die wijnboerderij was sowieso een kansloze operatie. Onze enige echte tuinman was twee dagen geleden al afgevallen, dus om voor echte Portugese wijnstampers/plukkers door te gaan was voor iedereen in onze groep iets teveel gevraagd.Paméla viel af vandaag en dat maakte nogal wat los. Tranen! Ze had het niet beter kunnen doen. Vooral na al haar inspanningen tijdens de regatta. Jammer voor haar, maar goed voor mij. Ze had de mol in Schotland helemaal niet gezien, dus wist niet waar ze het moest zoeken. Ze had geen idee. En met mensen die geen idee hebben, reken ik gewoon af!
quote:Aha, dus het waren Jantien en Paméla die het voorstelden. Was me niet helemaal duidelijk geworden in de uitzending.
En dan als een donderslag bij heldere hemel: Paméla moet ons verlaten. Uitgerekend degene die vanmorgen de meeste lef toonde door de kwestie met de enveloppen aanhangig te maken. Of was dat misschien ingefluisterd door Jantien, die meer weet dan wij...?
Ik lees bij 'Extra' dat Paméla zich had opgegeven voor de eerste serie en dat ze nu alsnog werd gevraagd omdat ze de kandidatenlijst niet rond kregen. Vreemd, want ik zou denken dat genoeg mensen zich ervoor opgeven.(?)
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-02-2002 01:45]
quote:En als je je voor de eerste serie hebt opgegeven, dan kijk je toch zeker ook de tweede serie wel? (Dus klopt wellicht dat wat in het dagboek van de Mol staat niet...)
Op zaterdag 16 februari 2002 01:38 schreef Jane het volgende:
Dagboek van de mol:
Ik lees bij 'Extra' dat Paméla zich had opgegeven voor de eerste serie en dat ze nu alsnog werd gevraagd omdat ze de kandidatenlijst niet rond kregen. Vreemd, want ik zou denken dat genoeg mensen zich ervoor opgeven.(?)
quote:Ik denk ook niet dat hierin een hint te vinden is. Het was meer dat ik me erover verbaasde dat ze de kandidatenlijst niet rond konden krijgen.
Maar ik was te onvoorbereid, ik had Wie isde Mol? nog nooit gezien. Achteraf misschien stom, aan de andere kant ben ik er daarom heel open-minded ingestapt.
quote:eeuh, ja ok
Op zaterdag 16 februari 2002 02:17 schreef Lauraaatjuh het volgende:
Ik ben de mol!
mogelijke actie:
-de telefoonverbinding met de auto werd verbroken, waar hij Prince van beschuldigde, hij kan de verbinding ook zelf verbroken hebben of er was hier idd gewoon sprake van een slechte telefoonlijn.
wel op zeker door zijn toedoen:
-de koptelefoon die hij met grote zekerheid aan de doeners doorbelde als zijnde het artikel wat ze moesten kopen, dit zonder te zoeken op internet wat ze bij de andere aanwijzingen wel meteen hadden gedaan
-het noemen van Karen ipv Kerstin als druivenplukster waar de anderen, Dick, Ellen, Pamela en Prince hem in verbeterden.
Dat zijn 2 aanwijzingen die het alleszins rechtvaardigen om hem in hoge mate te verdenken.
Maar daarentegen communiceert hij zo kinderlijk, er komt niks vloeiends, op een stellige manier uit, het is allemaal warrig, onder het vertellen is hij ook voortdurend aan het giechelen en druk aan het gebaren met z'n handen.
Ik kan me bij hem dan ook zo moeilijk de rol van de Mol voorstellen die donders goed weet wat ie aan het doen is en heel slinks iedereen tegen elkaar aan het uitspelen is. Dan verwacht ik iemand die praktisch denkt, flexibel is, uitstekend kan improviseren, exact aanvoelt wanneer ie wel of juist niet kan saboteren en dingen helder en bondig over kan brengen aan anderen. En da's nou niet bepaald het beeld wat ik van George heb gekregen in deze 2 afleveringen.
Maar wie weet, speelt ie het heel erg goed en worden we zo op het verkeerde been gezet, het is zeker geen voor de hand liggende kandidaat voor de Mol en dat is nou juist weer iets wat als aanwijzing wordt meegegeven op de site, niks is zoals het lijkt.
Karen tikte overigens bij de andere aanwijzingen heel resoluut de url in op de laptop maar met het gedicht kwam dat niet bij haar op? De verdachtmakingen aan het adres vd Mol die ze deed tegen de anderen waren weer net iets te veel van het goede om serieus te nemen vond ik.
Dan een vraagje aan degenen die dit wel duidelijk hebben gezien of anders wellicht nog op video hebben staan, nadat iedereen zijn of haar enveloppe had opengescheurd en aan de anderen had laten zien haalde Jantien de inhoud uit haar enveloppe.
Op het moment dat ze alles er uit trok viel er toen iets uit? of stak er iets onder uit de papieren? iets glimmends? het was hetgeen waar Prince naar wees. En wat zei hij toen het aanwijzend, ik verstond "telefoonnummers"?
Hoe dan ook, ik vond het vreemd dat Prince na, wat althans leek op een korte blik op iets aan de achterkant van het setje paperassen, meteen zei nadat Jantien begon voor te lezen: "maar er zit voor ons allemaal zo'n papier in."
Want hoe heeft hij dat zo snel kunnen zien? volgens mij keek hij alleen naar iets op de achterkant van de set paperassen en valt daar onmogelijk uit op te maken dat het geen lijvig document was, maar een set kopieen die bestemd waren voor elk van de deelnemers?
quote:Ja, daar was ik gisteravond dus ook al achter gekomen. Vandaar dat ik zelf op zoek ben gegaan op het internet, zoals de kandidaten dat volgens mij ook moesten doen, om uit te komen bij het gedicht. Het is mij gelukt, dus waarom zou het hun ook niet lukken?
Op zaterdag 16 februari 2002 10:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb trouwens nou ook op die sites gekeken die de denkers ook moesten bekijken. Ik kan daar zo geen hint vinden.
Maar Angela vroeg nog waarom de denkers niet op http://go.to/ali.albazzaz hebben gekeken. Nou, wat denk je? De site bestaat helemaal niet!
Of zou Angela misschien de mol zijn?
Edit: ik heb net weer even dat stukje gekeken en ze moesten het inderdaad zelf op zoeken op het internet.
Angela: "Maak het gedicht af... en dat is echt niet zo moeilijk... met behulp van het internet."
[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 16-02-2002 10:20]
quote:Kerstin heeft gebeld, volgens haar dagboek.
Op zaterdag 16 februari 2002 09:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
Heb ik nou een black-out gehad of is er na het lezen van die brieven uit de enveloppen van Jantien helemaal niets meer met die brieven en dat telefoonnummer gedaan????
John betrapte hem in de auto op de uitspraak: "rij jij maar John, ik kan nog drie weken autorijden" John:"Dus jij bent de mol!"
Ik heb sinds de eerste aflevering sterk het vermoeden dat harry de mol is, maar ik heb nog maar twee aanwijzingen:de mol tekening en de verspreking.
ff over die go.to websites: op de website waar Joop Zoetemelk opstaat-->> right click op die foto, kies eigenschappen: joop.jpg. Slordig van de redactie enne ook die koffie_koffie.mid tsk tsk
harry IS de mol!
George maakt zich hier echt verdacht...
Hij leest het gedicht voor, legt uit wat er mee bedoelt wordt VOLGENS HEM en zegt vervolgens resoluut en zonder overleg: "Het is een koptelefoon, ik ga ze bellen dat ze een koptelefoon moeten kopen".
Jantien: "Ja..."
Karen: "Ik denk dat koptelefoon te simpel is!"
George met z'n hoofd schuddend: "Gewoon doen."
quote:
Kut!!
In de tweede uitzending van Wie Is De Mol zei Jantien een lelijk woord. Dat doet ze anders nooit. Althans, niet op tv. Het was een spontane uiting van ergernis, nemen de webmasters van deze site aan. Zij raden U aan, dit thuis niet te imiteren.
quote:Dat klopt, maar Angela zei, toen de denkers dromers en doeners weer bij elkaar waren, jullie hadden ook op go.to/ali.albazzaz kunnen kijken.
Op zaterdag 16 februari 2002 10:16 schreef CJ het volgende:
Ja, daar was ik gisteravond dus ook al achter gekomen. Vandaar dat ik zelf op zoek ben gegaan op het internet, zoals de kandidaten dat volgens mij ook moesten doen, om uit te komen bij het gedicht. Het is mij gelukt, dus waarom zou het hun ook niet lukken?Of zou Angela misschien de mol zijn?
![]()
Edit: ik heb net weer even dat stukje gekeken en ze moesten het inderdaad zelf op zoeken op het internet.
Angela: "Maak het gedicht af... en dat is echt niet zo moeilijk... met behulp van het internet."
quote:Klopt daar heb je gelijk in. Dat zei ze inderdaad. Maar dan nog... de deelnemers hadden het zelf ook kunnen opzoeken.
Op zaterdag 16 februari 2002 10:42 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat klopt, maar Angela zei, toen de denkers dromers en doeners weer bij elkaar waren, jullie hadden ook op go.to/ali.albazzaz kunnen kijken.
Het valt me trouwens op dat Harry wel heel erg op de achtergrond mee speelt... niet echt prominent in beeld, is heel observerend naar anderen toe, en de opmerkingen die hij plaatst kun je ook in twijfel nemen...
Zo vond hij het 'interessant' dat volgens Karen, de mol in haar groepje zat...
quote:Dat kwam omdat de bovenste brief begon met "Beste Karen", waarop Jantien begon te lachen omdat zij natuurlijk geen Karen heet. Toen opperde Prince dat er misschien voor iedereen een brief was.
Op zaterdag 16 februari 2002 04:31 schreef Tante Bep het volgende:Hoe dan ook, ik vond het vreemd dat Prince na, wat althans leek op een korte blik op iets aan de achterkant van het setje paperassen, meteen zei nadat Jantien begon voor te lezen: "maar er zit voor ons allemaal zo'n papier in."
Want hoe heeft hij dat zo snel kunnen zien? volgens mij keek hij alleen naar iets op de achterkant van de set paperassen en valt daar onmogelijk uit op te maken dat het geen lijvig document was, maar een set kopieen die bestemd waren voor elk van de deelnemers?
Nog even over die bestandsnamen (joop.jpg, koffie_koffie.mid). Met een scriptje op de site kun je ervoor zorgen dat ze dat niet zien (rechtsklikken werkt dan niet). Of deze personen hadden geen verstand van internet, of waren niet zo ver ermee bekend als 'wij'
quote:Wat mij nog meer opviel was dat George in de trein, toen hij gebeld werd, een papier naast z'n hoofd hield (om z'n ogen tegen het licht te beschermen ofzo). Dit is niet het meest slimme om te doen als je naar buiten moet kijken. Hij haalde het wel snel weer weg alsof ie zich betrapt voelde ofzo. Hij bleef echter recht voor zich uit kijken en niet naar buiten. Niet zo slim als je buiten iets moet vinden.
Op zaterdag 16 februari 2002 10:23 schreef CJ het volgende:
Hmmm... net dus dat stukje van die koptelefoon en Ali gekeken...George maakt zich hier echt verdacht...
Hij leest het gedicht voor, legt uit wat er mee bedoelt wordt VOLGENS HEM en zegt vervolgens resoluut en zonder overleg: "Het is een koptelefoon, ik ga ze bellen dat ze een koptelefoon moeten kopen".
Jantien: "Ja..."
Karen: "Ik denk dat koptelefoon te simpel is!"
George met z'n hoofd schuddend: "Gewoon doen."
Als ik de Mol zou zijn, zou ik me een week op de achtergrond houden en mijn medekandidaten uitpluizen, de 2e week zou ik gaan "mollen" en de derde week zou ik me weer op de achtergrond houden.
Ook zou ik kiezen om makkelijke opdrachten niet te gaan "mollen' (zoals het kiezen van Karen en Kersten uit de druiveplukkers) en moeilijke opdrachten wel, omdat dat toch niet opvalt (de port-opdracht en de doeners-denkers-dromers-opdracht).
Bovenstaande maakt voor mij verdacht:
Ellen en Harry
Ellen, Harry, John en Kerstin
John en George
Wie glipt steeds overal doorheen: Jantien, Dick, John en Prince.
Wie is overal haantje de voorste: Karen
Karen valt voor mij hierdoor af. Volgens mij is dat gewoon een soort Yvonne-type die heel gretig en enthousiast aan het spel bezig is. Doet veel, maar denkt weinig na over tactieken (zoals bewust de verdenkmaking op anderen leggen door openlijk te spreken over dat de Mol in haar groep zit).
John en Dick zijn voor mij verdacht. Dick doordat hij niet opvalt. John doordat hij alleen een positieve bijdrage heeft bij makkelijke opdrachten, wat best een goede tactiek kan zijn, zeker in de 1e week.
Kerstin vond ik vorige week al verdacht, dat is nu nog steeds, maar puur gebaseerd op gevoel, ik heb niet echt een motivatie.
Prince is ook verdacht, omdat hij nog niks fout heeft gedaan. Hij was deze én vorige afevering degene die het telefoonverkeer onderhield en kan hiermee het vertrouwen winnen van zijn mede-kandidaten, doordat hij daar geen foutjes maakt. George daarentegen heeft ook steeds de telefoon, maar hij maakt wel af en toe een foute beslissing. Zpu een Mol nou écht een fout daarmee maken, terwijl de groep dit later kan controleren wanneer ze weer compleet zijn? Nee, ik denk het niet. George is gewoon niet zo slim, maar mijns inziens geen Mol. Een Mol zou niet te conrtoleren fouten moeten maken, lijkt mij.
Al met al vrees ik dat het gewoon te vroeg is om wat zinnigs te kunnen zeggen. Waarschijnlijk wordt een en ander pas zichtbaar vanaf aflevering 4 (de 2e week).
Deze week ga ik voor George, en wel hierom:
hmm, krijg net ingesfluisterd van mijn slimme zus: op de laatste groepsfoto, als paméla wordt weggestreept beweegt de mond George. niet helemaal zeker, maar kan iemand dit ff op de video checken??
quote:Als ik op die sponsormsg klik, dan werschijnt er: www.home.i.am Heel wat anders dus.
Op zaterdag 16 februari 2002 13:42 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb net even die sites zitten bekijken, bij de site www.go.to/jorge.golaco zit een sponsormessage. Als je daar op klikt zie je het volgende verschijnen.
www.john.i.am john@i.am
www.go.to/john john@go.to
www.fly.to/john john@fly.to
Misschien is dit heel ver gezocht en zegt het wel helemaal niks. Ik hoop het eigenlijk want ik heb voor mezelf zo al drie mogelijke mollen (Dick, George, John)
quote:HMMMMMMM, Vreemd, kreeg toch echt die links naar John in beeld.
Op zaterdag 16 februari 2002 13:47 schreef Barb het volgende:[..]
Als ik op die sponsormsg klik, dan werschijnt er: www.home.i.am Heel wat anders dus.
quote:Go.to gebruikt de naam John al jaren op deze manier. WIDM heeft het gewoon gebruikt als makkelijk (en goedkoop) forwardadres.
Op zaterdag 16 februari 2002 14:38 schreef DrMarten het volgende:
HMMMMMMM, Vreemd, kreeg toch echt die links naar John in beeld.
Wat me bij de 2e keer kijken wel opviel, was dat bij de denkers, Karen eigenlijk misschien toch nog wel iets verdachter was dan George. George was natuurlijk heel dom bezig met die koptelefoon, maar ik vond (in de uitzending tenminste) dat Karen zich wel opvallend afzijdig gedroeg. Ze zat zo op het oog niet eens in de buurt van het raam in de trein om de goeie objecten te spotten. Of zat ze misschien aan de andere kant van de trein? Ze wisten natuurlijk niet of het rechts of links voorbij zou komen...
Anyway, George spotte toch maar even dat 2e gebouw (torentje) en bij 'koffie, koffie' was hij ook heel resoluut dat dat het moest zijn, als was het Jantien die het als eerste dacht te herkennen. Karen zei zelfs achteraf nog dat ze het er niet uit kon halen en niet dat ze het niet kende. Nu ik het zelf beluisterd heb, ben ik toch van mening dat als je het nummer kent, je het er ook uit moet kunnen halen.
Maar er spreekt ook erg veel tegen Karen als de Mol. Is veel te veel op de voorgrond en wordt door veel mensen verdacht. Niet erg wenselijk voor de Mol. En dan die opmerking bij het zwembad... nee, ik heb er nog geen goed gevoel over.
Was ook een prachtige opmerking van Harry in de auto!
H: 'Ik heb nog 3 weken om te rijden'
J: 'ha ha, jij hebt nog 3 weken'
pauze
J: 'Dus jij bent de Mol?'
H: 'Ja'
Hierna dacht ik gelijk dat hij het dus niet was, maar als hij het wel blijkt te zijn is dit natuurlijk een geweldig staaltje van blufpoker!
John zit me niet lekker. Hij valt niet zo op en toont m.i. verbazend weinig initiatief. Ja, hij herkende Karen bij het druivenpersen, maar verder...? John zou het best nog wel eens kunnen zijn.
Dick vond ik, buiten zijn relaxte terugtocht op de surfplank, ook een beetje vreemd handelen bij het openmaken van de enveloppen. Wilde de envelop niet helemaal openscheuren? Maar dat pleit hem misschien eerder vrij dan dat het hem verdacht maakt. Hield zich ook wel een beetje afzijdig bij het druivenplukken, maar was wel weer de eerste die 'gitaar' riep toen Angela vroeg wat ze gezien hadden.
Ik las het gisteren al ergens anders, maar tijdens het beantwoorden van de vragen was 2x de lijst met deelnemers in beeld. Nu weet ik niet of het beide keren bij dezelfde vraag was (bijv. 'Wie is de Mol'), maar bij Prince was de volgorde in de lijst anders dan bij Kerstin. Bij Kerstin stonden ze op alfabetische volgorde (toen Dick's naam wit bleef) en bij Prince was het anders. (?)
Hebben jullie trouwens ook het gevoel dat er misleidende hints in de uitzending worden geplaatst? Afwijkend filmpje bij Ellen in afl. 1, omgekeerde leeftijd/beroep bij John(?), nu weer Dick's naam die oplicht terwijl er op een andere naam wordt geklikt (en wat iedereen opgevallen is!)... Ik heb het gevoel dat er door de makers veel moeite wordt gedaan om ons op een verkeerd spoor te zetten.
Ja, Barb, Prince heb ik ook als één van de weinigen niet op verdacht gedrag kunnen betrappen, hetgeen hem op zich misschien wel weer verdacht maakt.
Waarom zei Jantien eigenlijk dat ze zo blij was dat ze bij de denkers zat? Omdat mensen haar dan zouden verdenken? Of omdat ze op die manier kon weten wie de Mol was? Maar waarom stemde ze dan uiteindelijk op Ellen die rustig lag te dromen?
Aaaargh! Ik weet het niet, maar vooralsnog gok ik er op dat de Mol bij het groepje Dick, Jantien, George en Karen moet zitten. Dit waren van de overgebleven personen degenen die in afl. 1 niet op z'n Australisch abseilden en bij gebrek aan beter denk ik dan maar dat de Mol op die manier het bedrag in de pot heeft willen beperken.
quote:Ik heb het net even teruggekeken, ook van vorige week, maar ik zie geen monden bewegen. Sorry!
Op zaterdag 16 februari 2002 13:35 schreef EyE het volgende:
hmm, krijg net ingesfluisterd van mijn slimme zus: op de laatste groepsfoto, als paméla wordt weggestreept beweegt de mond George. niet helemaal zeker, maar kan iemand dit ff op de video checken??
Ik heb ook even opgeschreven hoe de namen in beeld stonden bij Prince en Kerstin tijdens het beantwoorden van de vragen.
Prince
Kerstin
Met nog als aanvulling dat bij Prince (de eerste die ging stemmen) vlak voor de lijst met grote letters 'Wie is de mol' in beeld kwam. Geen idee of er iets uit op te maken valt...
quote:Aangezien dat bedrijf (V3.com) een van oorsprong Nederlands bedrijf is kan dit dus een duidelijke aanwijzing zijn
Op zaterdag 16 februari 2002 14:42 schreef broer het volgende:[..]
Go.to gebruikt de naam John al jaren op deze manier. WIDM heeft het gewoon gebruikt als makkelijk (en goedkoop) forwardadres.
(Geen idee hoor, ik zeg ook maar wat )
Mysterie opgelost dusssssssss
quote:het klinkt (te?)logisch, ik ben dan ook heel benieuwd of hij gelijk heeft...
Op zaterdag 16 februari 2002 16:21 schreef muisje26 het volgende:
Mysterie opgelost dusssssssss
Hij zegt dat 'onze' Prince en de Prince van Schooltv dezelfde voor en achternaam hebben, maar dat kan ik nergens vinden. Die van Schooltv heet 'Prince Vertel' en ik heb nergens zijn echte naam kunnen vinden (aangenomen dan dat niet zijn echte naam is, natuurlijk ).
Een andere aanwijzing is dat hij het Harry Potter-boek ingepakt heeft toen ze nog met z'n drieën boven stonden, omdat hij zou weten dat er een vraag over zou komen. Maar zou het ook niet goed kunnen dat het zijn eigen boek was? Ik heb nergens uit begrepen dat dat boek van Ellen was.
Nee, ik ben er niet door overtuigd. Beste argument dat Prince het zou zijn vind ik nog steeds dat hij totaal geen verdenking op zich heeft geladen tot nu toe. En dat is toch ook een belangrijke opdracht voor de Mol.
Nog even het stemgedrag tot nu toe op een rijtje:
code:Karen wordt wel heel veel genoemd, dus als ze de Mol is doet ze het slecht. Komt niet echt overeen met de verklaring van Angela dat het heel verrassend zou zijn dit jaar.Naam Afl. 1 Afl. 2 John Karen Karen
Kerstin Karen Karen
Harry Karen Karen
Prince Karen George
Karen Erik Jantien
Dick Ellen George/Karen
Jantien Ellen Ellen
Ellen John John
George John Karen/Ellen
Paméla John/Prince ? (exit)
Erik Ellen (exit)
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-02-2002 16:52]
quote:In een minuutje of zo. Nee, dat van dat abseilen vind ik een zwak argument.
Op zaterdag 16 februari 2002 16:35 schreef DrMarten het volgende:
Ook Prince ging akelig hard naar beneden.
Oh ja, vergeet ik nog bijna iets!
Toen Jantien aan het stemmen was, zag je de vraag in beeld over wat de mol die dag gedaan had/in welk vaartuig hij of zij zat.
Haar pijltje bleef op het laatst op 'zeilboot' staan, maar ze was het dus zelf die in de zeilboot zat!
quote:Maar doordat hij de groep Doeners had wijsgemaakt dat ze een koptelefoon moesten kopen was de opdracht sowieso al mislukt. Dat hij daarna het torentje herkende maakte niet meer uit. Bij het eerste herkenningsteken zat hij (zoals hier al opgemerkt) opvallend strak naar voren te kijken...
Op zaterdag 16 februari 2002 14:58 schreef Jane het volgende:
Anyway, George spotte toch maar even dat 2e gebouw (torentje) en bij 'koffie, koffie' was hij ook heel resoluut dat dat het moest zijn, als was het Jantien die het als eerste dacht te herkennen. Karen zei zelfs achteraf nog dat ze het er niet uit kon halen en niet dat ze het niet kende. Nu ik het zelf beluisterd heb, ben ik toch van mening dat als je het nummer kent, je het er ook uit moet kunnen halen.
En als het zo verrassend is, wie zou dan de mol zijn? De mensen die op de voorgrond treden dat ligt te voor de hand en de stilleren ook weer.
Pfff dit spel maakt met gek!
quote:Als ik dit zo zie, zou ik zeggen dat Jantien de Mol is...
Op zaterdag 16 februari 2002 16:42 schreef Jane het volgende:
Nog even het stemgedrag tot nu toe op een rijtje:code:Naam Afl. 1 Afl. 2 John Karen Karen
Kerstin Karen Karen
Harry Karen Karen
Prince Karen George
Karen Erik Jantien
Dick Ellen George/Karen
Jantien Ellen Ellen
Ellen John John
George John Karen/Ellen
Paméla John/Prince ? (exit)
Erik Ellen (exit)
Erik vloog er in de eerste ronde uit. Hij stemde op Ellen. Ellen is het dus niet... want al de vragen die hij beantwoord heeft waren op haar georienteerd. In die ronde had Dick gewoon meer vragen goed door toeval dan Erik. Jammer voor Erik.
Pamela vloog er uit en ik denk dat ze gestemd heeft op iemand die niet in het denkers-groepje zat, maar op iemand uit het dromer-groepje.
Waarom? Ellen heeft gestemd op iemand uit het doeners-groepje. Ellen zit er nu nog in. De doeners waren, net als de denkers op pad. Als er een aantal vragen tussen zaten die hier mee te maken hadden, dan heb je meer kans om te blijven als je op iemand uit de 'op pad'-groepen stemt, dan als je op iemand stemt die in het dromers-groepje zat, ook al stemde je op iemand die de mol niet is.
Als Pamela dus op Kerstin, Dick of Ellen heeft gestemd, dan heeft ze al meer vragen fout dan wanneer ze op iemand zou hebben gestemd die in op pad was. Er van uitgaande dus dat de mol in een van die twee andere groepen zou zitten.
George heeft waarschijnlijk Karen gestemd.. waardoor hij dus de vragen over de mol goed had, want die zat bij hem in het groepje. Als hij op Ellen had gestemd, dan had hij in ieder geval minder fouten dan Pamela dan Pamela gemaakt in het geval zij ook op Ellen zou hebben gestemd.
Jantien kan zonder problemen op Ellen stemmen, want ze blijft er toch in... Iedereen die op Ellen stemt vliegt er uit.
Jantien was blij dat ze bij de denkers zat, want ze weet dat veel mensen Karen verdenken. Elke vraag die mensen beantwoord hebben met Karen als mol in het achterhoofd, worden ook goed gerekend omdat Jantien (de echte mol dus) er bij zit... Karen blijft dus de hoofdverdachte voor de meeste deelnemers, terwijl Jantien mooi van deze situatie profiteert.
Karen zou in deze situatie dus het meest op het juiste spoor zitten.
Zo... dat waren weer wat hersenspinsels. En nu weet ik het ook niet meer , want ik ben nu al een paar keer van gedachten verandert.
Nu ga ik dus maar even voor Jantien...
Dit even omdat we een verrassende mol verwachten.
Ja, ik vind het wel sportief om elke keer even te zeggen wie ik denk dat het is, al weet ik het eigenlijk op dit moment helemaal niet. Ook ik verander steeds van gedachten.
Maar, gezien de theorie die ik hierboven beschreven heb, zeg ik nu toch maar: Kerstin.
Valt niet op en doet er weinig voor een opdracht te laten slagen. Bovendien had ze die videobril afgezet. Om later een goed excuus te hebben dat ze de voorwerpen niet gezien had?
P.S. Overigens vind ik jouw argumenten voor Jantien ook wel wat hebben, CJ! Zie je, daar ga ik alweer...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-02-2002 18:36]
quote:en het feit dat hij het torentje meteen en vanaf een grote afstand herkende, zou kunnen betekenen dat hij de opdracht al kende en dus de mol is...
Op zaterdag 16 februari 2002 17:17 schreef Grumpy het volgende:[..]
Maar doordat hij de groep Doeners had wijsgemaakt dat ze een koptelefoon moesten kopen was de opdracht sowieso al mislukt. Dat hij daarna het torentje herkende maakte niet meer uit. Bij het eerste herkenningsteken zat hij (zoals hier al opgemerkt) opvallend strak naar voren te kijken...
quote:whahahahahahaha
Op zaterdag 16 februari 2002 16:21 schreef muisje26 het volgende:
Kijk maar eens op deze site, daar kun je zien dat Prince de mol is. Ik vind het heel goed gezocht van hem...........
http://www.geocities.com/wie_is_de_molMysterie opgelost dusssssssss
*raapt zichzelf op...
...die aanwijzing van dat handje op die groepsfoto
- Toen de dromers zich verwonderden over dat die draadjes naar de wc leidden, lag Ellen schaapachtig te lachen
- De pet, waar ik het eerder over had, die Karen bij de eXit op had, had Ellen op bij de druivenplukkers. Er staat, volgens mij, op My Car Cash of My Cat Cash
- Toen John en Ellen aan het waterfiesten waren riep Harry: Niet te hard he
Uit het dagboek van de Mol:
quote:Dat wekt de indruk dat de Mol nu wat dommig zou overkomen. Wie zijn de stuntels tot nu toe? George (slome indruk), Jantien (onschuldige indruk), Karen (te opvallend als Mol indruk).
Hoewel ik precies wist wat de bedoeling was, bleek de denkers-doeners-dromers opdracht best wel ingewikkeld. En dat terwijl ik niet van mezelf zou zeggen dat ik dom ben. Wacht maar af. Als je me wat beter leert kennen, zou jij dat ook zeggen
quote:Dat impliceert of dat de Mol niet bj de denkers zat, of dat de Mol wél bij de denkers zat en het meest op de achtergrond was: Jantien.
En de denkers, tja, een doortastend clubje. Iets te doortastend, als je het mij vraagt.
Uit het dagboek van Kerstin:
quote:In voorgaande postings wordt enkele keren opgemenrkt dat Kerstin dus gebeld heeft. Ik haal dat niet uit de tekst, alleen maar dat ze om een telefoon heeft gevraagd.
In mijn allerbeste Portugees vraag ik één van de dienstmeisjes om een telefoon. Ik ben volgens mij absoluut de eerste.
Opvallend:
quote:Als Jantien werkelijk zoveel van zeilen afweet, had ze moeten weten dat een optimistje geen schoot heeft, terwijl ze in de uitzending zegt dat de schoot ontbrak.
Heel vreemd dat Jantien met al haar zeilervaring de enige is die de opdracht niet haalt...
quote:Quote van Jantien.org:
Op zondag 17 februari 2002 12:56 schreef Barb het volgende:
Opvallend:
[..]Als Jantien werkelijk zoveel van zeilen afweet, had ze moeten weten dat een optimistje geen schoot heeft, terwijl ze in de uitzending zegt dat de schoot ontbrak.
quote:
Zeilen
Jantien kan van huis uit uitstekend zeilen. Dat hebben de webmasters persoonlijk meegemaakt. Ook de Optimist is haar als boot niet vreemd. Wat moeten we hiervan denken? Of was het gewoon windstil?
quote:Weet je wel hoeveel werk dit is? En dan zou je dit dus ook kunnnen doen als de plaatsnamen in beeld komen... Ik heb het bij een aantal plaatsen gedaan, beeldje voor beeldje afgespeeld, maar kan niets vinden.
Op zondag 17 februari 2002 19:47 schreef Rewimo het volgende:
Wie heeft de aflevering opgenomen en kan in slowmotion afspelen? Ik heb namelijk het idee dat er een aanwijzing kan zitten in de aankondiging van de kandidaten. Elke naam, en elk beroep, worden gevormd uit snel lopende letters. qltel en ik hadden gisteren de herhaling opgenomen maar konden die helaas niet in slowmotion afspelen. In al die rijtjes letters die voorbij komen kan best eens een aanwijzing zitten. Vorig jaar hadden ze een stukje opgenomen, dat je achterstevoren moest afspelen om te horen wie de Mol was. Het zou nu best eens in die letters kunnen zitten... Wie kan dit nakijken?
Het is echt geen doen.
quote:Ehm... ik weet niet in wat voor optimist je gezeild hebt maar daar heb je echt wel een schoot. Wat ik eigelijk wel raar vond was dat ze 't zeil zo raar getuigd had. Helemaal als ze wel 's in een optimist gezeild zou hebben zou ze toch weten hoe je dat zeil moet heisen?
Op zondag 17 februari 2002 12:56 schreef Barb het volgende:Opvallend:
[..]Als Jantien werkelijk zoveel van zeilen afweet, had ze moeten weten dat een optimistje geen schoot heeft, terwijl ze in de uitzending zegt dat de schoot ontbrak.
quote:Huh? Waarom dan?
Op maandag 18 februari 2002 23:15 schreef willem-alex het volgende:
Ik wil niet vervelend doen... maar volgens mij kan deze discussie beter hier gevoerd worden: http://www.wieisdemol.com
quote:Je doet vervelend.
Ik wil niet vervelend doen...
quote:Ik kijk wel uit, ik ben een Fok!ker is hart en nieren.
Ik wil niet vervelend doen... maar volgens mij kan deze discussie beter hier gevoerd worden: http://www.wieisdemol.com
quote:Ha ha oops
Op maandag 18 februari 2002 01:02 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
Ehm... ik weet niet in wat voor optimist je gezeild hebt maar daar heb je echt wel een schoot. Wat ik eigelijk wel raar vond was dat ze 't zeil zo raar getuigd had. Helemaal als ze wel 's in een optimist gezeild zou hebben zou ze toch weten hoe je dat zeil moet heisen?
quote:Het wordt herhaald op zaterdag. Helaas pindakaas.
Op dinsdag 19 februari 2002 10:58 schreef Chielus het volgende:
Weet iemand of de Mol ergens in de week nog een x herhaald wordt... Heb het voor het eerste in 3 jaar gemist![]()
En was vergeten het op te laten nemen. En dat is zeker wel jammer.
quote:Hm, das wel klote. dat wordt dan maar wat forums enzo afspeuren naar gemiste info.
Op dinsdag 19 februari 2002 10:58 schreef Marble het volgende:Het wordt herhaald op zaterdag. Helaas pindakaas.
quote:waarom echt?
quote:Agreed, en ik neig naar George. Tenzij hij gewoon van zichzelf een teruggetrokken persoon blijkt te zijn.
Op woensdag 20 februari 2002 11:36 schreef Elbutre het volgende:
Ik heb op dit moment twee mensen die in mijn ogen de Mol kunnen zijn: Ellen en George!
de kans is echter ook groot dat de programmamakers een spelletje spelen, en de Mol nog erg 'onzichtbaar' is gebleven.
quote:Dat denk ik dus ook.
Op woensdag 20 februari 2002 12:52 schreef EyE het volgende:
de kans is echter ook groot dat de programmamakers een spelletje spelen, en de Mol nog erg 'onzichtbaar' is gebleven.
quote:idd! zij kunnen de boel zo in elkaar zetten dat nou net de ongelukkige dingetjes naar voren komen, zodat ej andereen gaat verdenken. en de mol kunnen zij op de achtergrond houden...
Op woensdag 20 februari 2002 15:05 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat denk ik dus ook.
alsif eht nog niet moeilijk genoeg was
quote:misschien vertrekt er 1 door de test en 1 voor een andere rede..
Op vrijdag 22 februari 2002 15:21 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ben heel benieuwd. Als de theorieen hier kloppen zouden er als ik het goed heb 2 uitgaan: Dick en Kerstin. Maar dat kan dus niet. Die hebben allebei in het beginfilmpje hun stukje uit de aflevering van vandaag.
(zoals overleden familie-lid, overtreding regels, enz.)
quote:kheb geen zin om dit topic nog eens door te lezen. Wat was er over jan10?
Op vrijdag 22 februari 2002 16:21 schreef Jane het volgende:
Ik ga vanavond extra op Jantien letten. CJ heeft me toch aan het denken gezet...
quote:Even 1 bladzijde terug en dan iets over de helft...
Op vrijdag 22 februari 2002 16:25 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
kheb geen zin om dit topic nog eens door te lezen. Wat was er over jan10?
Ik denk nu trouwens dat Dick de Mol is...
Hij lijkt namelijk verdacht veel op Momfer de Mol uit de Fabeltjeskrant:
Momfer de Mol:
Dick de Mol:
Zie de gelijkenis?
Just kidding. Ik houd het voorlopig even op Jantien...
Verder zag ik bij de aftiteling nog een opname waarbij Kerstin in een of andere donkere kamer zit en naar buiten kijkt. Typisch Mol?
quote:Misschien waren ze wel heer nerveus voor de exit en waren ze blij dat ze mochten blijven.
Op vrijdag 22 februari 2002 18:36 schreef Nimue het volgende:
Heerlijk dat het er weer is! Ik heb zelf in de herhaling nog even goed opgelet bij de executie en ik vond daarbij Harry en John allebei tamelijk relaxed overkomen. Veel lachen, ontspannen uitstraling al voor en vlak na het vertrek van Paméla.
quote:Ja dat is een lang verhaal, maar het kan wel. Maar er zijn in 2 afleveringen 2 opdrachten geweest waarbij karen en Kerstin bij elkaar zaten.
Op vrijdag 22 februari 2002 18:06 schreef CJ het volgende:
Even 1 bladzijde terug en dan iets over de helft...
quote:Nee, ik ga pas kijken ná de aflevering
Op vrijdag 22 februari 2002 19:56 schreef RB-tje het volgende:
http://www.wieisdemol.nl/hints/afl3/video.asp
(volgens mij is het dat geluidsfragment bij Hints)
Envelop openen:
Kerstin, Ellen, Harry en Jantien gebeld
Opdracht 2:
Kerstin riep meteen: Met de fiets naar beneden
Team John: John, ellen, Dick, jantien, harry
Team Prince: Prince, Karen, George Kersten
Opvallend:
George was heel sloom
Ellens ketting viel eraf
Er stond op de weg: Hup Mol en later stond er Ellen
Kerstin fietste weinig en sloom voor een fanatieke fietser.
stemronde:
dick: een vrouw
John: Karen
Kerstin: Karen
Harry: karen
Karen: Jantien
George: Karen/Jantien
Jantien: Ellen
Prince: Ellen
Ellen: John
Aangezien het altijd op volgorde staat van stemmen, alle karens enzo bij elkaar neem ik aan dat Dick op Karen heeft gestemd.
Opdracht 3:
De opgeladen accu's met fietsen activeren een electrische balk en daar hing een bal aan met €5000 en een vrijstelling voor de eXit
De mol weet altijd alles van tevoren dus ook hoelaat die bal zou vallen. Met die groepen kan de mol dus expres op die tijd zijn gaan zittten om de eXit door te laten gaan. En dat was dus Karen. Ze liet m bijna vallen
Harry wilde vooral geen vrijstelling. Waarom?
eXit:
Dick weg.
Theorie klopt.
volgende week:
-john met een schop en een oranje vlag
- ravijn ofzo oversteken
- andere kan ik niet meer lezen
Na vandaag zijn Ellen en Kerstin mijn mollen. Vooral dat op de weg, in dezelfde kleur en Kerstin's meerdere domme fouten vandaag
Dagboek van de mol:
quote:daar heeft de mol dus toegeslagen. Ellens ketting eraf? Johns korte beginstukje? Kerstin's langzame gedoe?
Trouwens, dat fietsen, dat zou jij ook een keer moeten doen. Dan krijg je vanzelf respect voor fietsers die dat doen voor hun geld. Nu ik erover nadenk, ik doe het ook voor het geld natuurlijk, want de opdracht is mislukt. Heb je me gezien?
Maar ik ging er eigenlijk van uit dat Prince er uit zou vliegen, omdat zijn voorstukje een filmpje van vorige week was. Pamela vloog er vorige week uit en zij had een stukje van de aflevering daarvoor.
En mijn theorie rondom Jantien kan nog steeds kloppen...
Verder viel me op dat van de mensen die het nummer van de Mol gebeld hadden, alleen Harry's gesprek gefilmd was. Voelde kennelijk niet de behoefte om dat in het geheim te doen? En hij was aan een telefoon gekomen, maar wist niet van wie die was.
Bij het beantwoorden van de vragen ging één vraag over wat de Mol bij opdracht 1 gedaan had. Er waren 3 opties, als ik het goed zag. Eén was kaartlezen, de tweede weet ik niet meer maar sloeg volgens mij ook op Jantien/Dick en de derde was iets over kwijtmaken van geld. Dit zou er op kunnen duiden dat de Mol wel geld opgehaald heeft, maar daarvan maar een klein bedrag ingeleverd heeft. Morgen zal ik nog eens kijken wat de bedragen waren, maar als er 10.000 gulden konden worden gewonnen, dan is er wel heel weinig binnengebracht. Hoeveel winkels hadden ze gemist? Drie of zo? Ellen kwam in ieder geval maar met 50 Euro uit het benzinestation, maar ja, daar stond John dan wel weer bijna met z'n neus bovenop...
Nog even het stemgedrag op een rijtje (met dank aan Tom_Tom, want ik had het zelf niet opgeschreven):
code:Ben misschien niet meer zo scherp op dit uur van de nacht, maar echte conclusies kan ik hier op dit moment niet uit trekken, behalve dat Ellen de enige is die een man als mol heeft en dat Prince elke aflevering een andere mol heeft gekozen.Naam Afl. 1 Afl. 2 Afl.3 John Karen Karen Karen
Kerstin Karen Karen Karen
Harry Karen Karen Karen
Prince Karen George Ellen
Karen Erik Jantien Jantien
Jantien Ellen Ellen Ellen
Ellen John John John
George John Karen/Ellen Karen/Jantien
Dick Ellen George/Karen vrouw (exit)
Paméla John/Prince ?(exit)
Erik Ellen (exit)
Nou, ik ga er een nachtje over slapen. Welterusten!
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 23-02-2002 02:55]
Het enige is misschien de tekst...maar misschien draaf ik nu teveel door.....?
Queen
Jazz (1978)
Bicycle Race
Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride it where I like
You say black I say white
You say bark I say bite
You say shark I say hey man
Jaws was never my scene
And I don't like Star Wars
You say Rolls I say Royce
You say God give me a choice
You say Lord I say Christ
I don't believe in Peter Pan
Frankenstein or Superman
All I wanna do is
Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my
Bicycle races are coming your way
So forget all your duties oh yeah!
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah
On your marks get set go
Bicycle race bicycle race bicycle race
Bicycle bicycle bicyI want to ride my bicycle
Bicycle bicycle bicycle
Bicycle race
!!!GELUIDSFRAGMENT SCHIFFERS!!!
You say coke I say caine
You say John I say Wayne
Hot dog I say cool it man
I don't wanna be the President of America
You say smile I say cheese
Cartier I say please
Income tax I say Jesus
I don't wanna be a candidate
For Vietnam or Watergate
Cos all I want to do is
Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bike
I want to ride it where I like
De naam 'John' wordt dus vlak na het fragment in het nummer genoemd... Tja, ik weet het ook niet hoor!
Is er soms ook een link tussen de naam 'John' en Mission Impossible? Daarvan ben ik niet zo goed op de hoogte.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 23-02-2002 03:24]
quote:Maar in het dagboek van Karen staat:
Op vrijdag 22 februari 2002 22:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
Envelop openen:
Kerstin, Ellen, Harry en Jantien gebeld
quote:Dus John heeft ook gebeld? Of wilde hij niet bellen? Of heeft hij tegen Karen gezegd dat hij zou bellen, maar heeft hij het niet gedaan omdat hij zelf de Mol is?
Opeens ontdek ik het kantoor van de eigenaar, met de deur op een kier. Er is niemand te zien. Mijn hart bonst als een razende. Ik zou geen goede inbreker zijn, ik voel me meteen een erg slecht mens. Ik moet mezelf stevig toespreken: de eigenaar speelt immers mee met het spel. Ik berokken niemand kwaad. Ik glip naar binnen, tril zo, dat ik moeite heb om het nummer te draaien. De telefoon gaat over, het duurt lang. Ik krijg een bandje te horen: Naam inspreken, dan zal de mol later contact opnemen. Hijgend noem ik mijn naam. Dan voel ik me fantastisch! Snel naar buiten. Dit is een van de moeilijkste opdrachten die ik me kan voorstellen, maar het is gelukt; ik heb de mol gebeld. Helemaal blij en tevreden met mezelf, ik moet dit gevoel delen. Dan zie ik John lopen en wijs hem het kantoor.
Vragen, vragen, vragen...
quote:Nou een link tussen Queen en Mission Impossible zie ik zo niet. Maar wie was er gister zo sloom met het fietsen en wie staat er in de tekst? Juist John. Hij zou de mol toch niet zijn?????
Op zaterdag 23 februari 2002 03:05 schreef Jane het volgende:
Oh, en het geluidsfragment van Schiffers bij aflevering 2 is trouwens 'Bicycle Race' van Queen. Lekkere aanwijzing!!!!GELUIDSFRAGMENT SCHIFFERS!!!
[i]You say coke I say caine
You say John I say Wayne
Cartier I say please
Income tax I say Jesus
For Vietnam or Watergate
Cos all I want to do isDe naam 'John' wordt dus vlak na het fragment in het nummer genoemd... Tja, ik weet het ook niet hoor!
Is er soms ook een link tussen de naam 'John' en Mission Impossible? Daarvan ben ik niet zo goed op de hoogte.
Ellen zou een goede mol zijn. Ze is het echter niet: de twee belangrijkste aanwijgingen werden uitgebreid getoond in de uitzending (de * rode* letters op de weg, en de opmerking van andere deelnemer dat Ellen soms ineens even weg is). Te openlijk in beeld gebracht, als je het mij vraagt.
Prince zou het nog steeds goed kunnen zijn. Hij fietste weliswaar erg goed, maar een simpele rekensom leerde hem dat er toch al te veel gewisseld was.
Kerstin is qua persoonlijkheid een goede mol: beetje teruggetrokken, maar ook met een sterke eigen mening: als ze iets zou moeten doen wat ten nadele is van anderen, zou ze dat wel kunnen doen. Terwijl anderen misschien teveel emotioneel betrokken zouden raken met de rest.
(waarom blijven die domme teamleden van haar, haar Kirsten noemen?? [geen moltip, gewoon ergernis ])
Voorlopis stem ik echter nog op Prince.
Is iemand al iets dergelijks in aflevering 3 opgevallen? Ellen's naam op de weg lijkt me niet daarop te slaan, want zelfs de programmamakers kunnen niet weten wie er de stemronde na de volgende gaat vertrekken. Toch?
Overigens lijkt me dat ook een te opvallende aanwijzing om op de mol te slaan. Zeker nu het door Prince ook nog eens duidelijk in de uitzending gezegd is. M.a.w, ik zie het meer als aanwijzing dat Ellen de mol níet is.
Prince blijft nog steeds het meest opvallen door zijn inzet, waardoor je onbewust denkt dat hij het niet kan zijn. Maar ja, wel heel veel opdrachten waar hij aan meedoet mislukken. Hij haalt geen geld op uit de winkel, hij fietst zich een ongeluk, maar ze halen het toch niet, zijn groepje brengt het portvat niet op tijd binnen....
Kerstin is heel onopvallend aanwezig. Bijna helemaal niet gezien bij de geldauto-opdracht (is zij überhaupt door Jantien gebeld?), weinig gefietst, maar vangt wel de bal...
Zou de mol, als hij/zij op dat moment de wacht had bij de bal, de bal niet 'per ongeluk' laten vallen? De vrijstelling heeft de mol niet nodig en het scheelt toch weer wat geld in de pot. Misschien een kleine aanwijzing dat Kerstin de Mol niet is?
Karen wordt nog steeds door teveel mensen verdacht. Bovendien heeft ze, voor zover ik op tv kon zien, geen geld verduisterd bij het geldautospel.
Jantien was weer niet zo duidelijk met het doorgeven van informatie bij het eerste spel. Ze zei ook steeds tegen Dick 'Laat die auto maar rijden', maar dat kan ook irritatie zijn geweest, natuurlijk. Ik blijf haar in de gaten houden.
George blijft een beetje een sukkel, maar ik kan er maar niet achter komen of het gespeeld is. En van Harry krijg ik ook geen hoogte...
De uitzending 22-2:
Intro:
Dick - even gemist (was het abseilen?)
John - tussen de schapen
Prince - in een kano
Harry - in een busje over een wiland
Ellen - op een vliegtuig
Kerstin - in een grot
George - een boom aan het omhakken
Karen - met een walkie talkie
Jantien - met een groep muzikanten
Naar aanleiding van de filmpjes dacht ik al dat Prince of Dick eruit moest. Dat waren de enige twee met filmpjes van activiteiten die al geweest waren. Kerstin was in een grot, of was het een soort van uitkijkplek?
Waren de filmpjes gelijk aan die van vorige weken?
Ik heb net ook nog even gekeken naar de letters die in beeld komen, het lijkt of bij iedereen die letters gelijk waren, ik kwam alleen het woord zand tegen en de naam robert. Volgens mij zou er wel eens een aanwijzing in kunnen zitten, maar ja, dat is dan net zon aanwijzing als vorig jaar met Nico, die vind je alleen met erg veel geduld
De eerste opdracht
Er worden 2 mensen gevraagd die kaart kunnen lezen, omgaan met een computer en communiceren via een GSM. Dick biedt zich spontaan aan, Jantien wordt aangewezen door de groep. Het is echt een gezellig team, Jantien kon Dick wel aanvliegen. Ik vond dat hij zich erg verdacht maakte, gelukkig ging ie er uit
Karen lukt het als eerste, Prince komt net te laat, hij zij dat hij te laat in beweging werd gebracht door Jantien.
Harry zag bij toeval de geldauto hoe wist hij wat hij moest doen als hij nog geen aanwijzingen had gehad? George haalt wel het geld binnen maar het blijkt nogal moeilijk om hem binnen te loodsen
Wie zijn verdacht geweest deze opdracht? Waar zou jij bij gaan als je de Mol bent?
Jantien had natuurlijk de perfecte taak om als mol te kunnen zieken, aan de andere kant ook wel een opvallende taak. Ik laat Dick maar buiten beschouwing, omdat hij er nu uit is. Kerstin stond een beetje op een kerkhof te hangen, verder is ze helemaal niet in actie te zien geweest tijdens deze opdracht, dat mag op zn minst vreemd genoemd worden. John die alle winkels langsrende maar net mis greep en toen die man van de geldwagen over probeerde te halen, leuke actie, maakt hem verdacht vind ik, net doen alsof je je best hebt gedaan. Aan de andere kant rende hij daarna wel keihard met Ellen mee achter de wagen aan, was dat omdat hij haar wilde afremmen?
De tweede opdracht
Zo zeg, dat was een zware opdracht. De mol kan hier ook veel doen, was het Ellen die ervoor zorgde dat de ketting eraf viel, John die ontzettend veel wissels veroorzaakte, Karen die de fiets in een zwaardere versnelling heeft gezet zo erg dat ze hem er niet meer uit kreeg? De Mol heeft volgens mij tijdens deze opdracht dit soort dingen gedaan, kan niet anders! Ook het hele langzame fietsen van George (waardoor hij alle credits van de groep kreeg) maakt hem wel verdacht.
Dan de test.
Grappig dat John over Karen zegt dat ze paniekerig en afschuivend is, dat lijken me niet kwalificaties voor iemand die het beroep cardioloog wil gaan uitvoeren. Jantien vindt het verdacht dat Ellen af en toe verdwijnt bijvoorbeeld in het hotel om water te halen (zou dat het moment zijn dat Ellen heeft gebeld).
De bal vangen
Alleen de mol kan weten wanneer de bal gaat vallen en wie de bal zou moeten vangen. Jammer dat je in de aflevering niet kon zien wie het schema gemaakt heeft. Zou de Mol zorgen dat hij/zij de bal vangt of zou hij/zij zich niet zo druk maken omdat hij weet dat degene die de bal vangt toch niet naar huis moet en lekker gaan slapen?
Dat Kerstin de bal ving was meer geluk dan wijsheid, hij viel tussen haar armen door op haar benen en toen kon ze hem net vastpakken. Opvallend trouwens dat dit de tweede keer is dat Kerstin kans maakt op een vrijstelling
Nou ja, ik kan er geen wijs uit worden hoor. Ik blijf voorlopig nog maar even aan John plakken, omdat dit mijn eerste ingeving was.
Maar wat ik mij afvroeg over de selectieprocedure: lopen alle deelnemers het risico om De Mol te worden bij aanvang van het programma? Een soort loting of is dat van tevoren bepaald. Ik denk bijv. dat George het niet kan zijn omdat hij daar niet slim genoeg voor is. (misschien ook juist wel maar dat even terzijde). Datzelfde heb ik bij Karen. Ik kan me voorstellen dat als er een mol gekozen wordt dat ze daar iemand voor kiezen die het ook echt kan! En dan denk ik meer aan Harry of Ellen. Maar goed, dat vroeg ik me af, ik kan het nergens terugvinden.
Het blijft wel retespannend. Ik zat vanochtend vroeg de herhaling te kijken en zit te letten op elke aanwijzing maar het is echt moeilijk.
Het is ook zo dat degenen die een leidende/aparte rol hebben door de anderen sneller verdacht worden. Bijvoorbeeld Jantien met het kaartlezen en Karen met de wijnopdracht. Ik denk dat de Mol niet zo obvious is!
quote:Inderdaad, deze week was het dus hetzelfde. De enige die nu nog een filmpje heeft van een aflevering die al geweest is, is Prince. Maar ja, hoe langer het gaat duren, hoe meer het er worden
Op vrijdag 15 februari 2002 22:52 schreef CJ het volgende:[..]
Hmm.. klopt ik had het fout:
Dick - Fiets (volgende week)
Pamela - Afdaling stuwdam (vorige week)
John - Schapehoeder (?)
Prince - Kano tegen de stroom in (deze week)
Harry - Autobusje op de hei (?)
Ellen - Bovenop een vliegtuig (?)
Kerstin - Gevangen in een donkere cel (?)
George - Houthakken (?)
Karen - via walkie talkie op de hei? (?)
Jantien - voor een live band (?)Dus er klopte niets van mijn theorie.
Maar... je kan hier wel uit afleiden wie er volgende week afvallen. Als John volgende week geen schapehoeder speelt, dan blijft hij er dus nog een weekje in zitten.
Wat mij opviel bij het intro-filmpje:
iedereen heeft eerst een stukje gefilmd van veraf en dan een knip met een stukje close-up. Iedereen behalve..... Karin! Die heeft alleen close-up, 1 stukje film zonder knip.
Heeft iemand het nog op video en als je zin heb, kijk dan ff. Het is toch raar?
Groetjes,
Mandarijntje
[Dit bericht is gewijzigd door mandarijn op 23-02-2002 20:09]
quote:I don't wanna be the President of America.
Op zaterdag 23 februari 2002 03:05 schreef Jane het volgende:
Oh, en het geluidsfragment van Schiffers bij aflevering 2 is trouwens 'Bicycle Race' van Queen. Lekkere aanwijzing!Het enige is misschien de tekst...maar misschien draaf ik nu teveel door.....?
!!!GELUIDSFRAGMENT SCHIFFERS!!!You say coke I say caine
You say John I say Wayne
Cartier I say please
Income tax I say Jesus
For Vietnam or Watergate
Cos all I want to do isBicycle bicycle bicycle
I want to ride my bike
I want to ride it where I likeDe naam 'John' wordt dus vlak na het fragment in het nummer genoemd... Tja, ik weet het ook niet hoor!
De president is GEORGE Bush, kunnen we daaruit opmaken dat George het niet is?
For Vietnam or Watergate.
Vietnam was president L.B. Johnson, Watergate was Richard Nixon. Kan iemand hier iets van maken?
Wat wel opvallend is, is dat Harry iedere keer opmerkingen maakt waaruit zou kunnen blijken dat hij de mol is. In de laatste aflevering zei hij dat ie de vrijstelling niet nodig had. Probeert hij ons op een dwaalspoor te brengen of is het bluffen van de mol? Ik weet het niet meer.
quote:Het klopt dat ze drie winkels gemist hebben met een totaal bedrag van 7700 euro gemist
Op zaterdag 23 februari 2002 02:41 schreef Jane het volgende:Bij het beantwoorden van de vragen ging één vraag over wat de Mol bij opdracht 1 gedaan had. Er waren 3 opties, als ik het goed zag. Eén was kaartlezen, de tweede weet ik niet meer maar sloeg volgens mij ook op Jantien/Dick en de derde was iets over kwijtmaken van geld. Dit zou er op kunnen duiden dat de Mol wel geld opgehaald heeft, maar daarvan maar een klein bedrag ingeleverd heeft. Morgen zal ik nog eens kijken wat de bedragen waren, maar als er 10.000 gulden konden worden gewonnen, dan is er wel heel weinig binnengebracht. Hoeveel winkels hadden ze gemist? Drie of zo? Ellen kwam in ieder geval maar met 50 Euro uit het benzinestation, maar ja, daar stond John dan wel weer bijna met z'n neus bovenop...
quote:Vaag kind.
Op zaterdag 23 februari 2002 23:32 schreef cheetagirly het volgende:
-overbodig-
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 24-02-2002 02:50]
Extra hint, en dat doet 't 'm: op de site www.wieisdemol.nl worden de deelnemers voorgesteld. Als je over Johns icoontje gaat geeft hij een knipoog!!!!! Het moet 'm zijn....
quote:Hey, u hep gelijk..........
Op zondag 24 februari 2002 11:59 schreef Ollie het volgende:
Extra hint, en dat doet 't 'm: op de site www.wieisdemol.nl worden de deelnemers voorgesteld. Als je over Johns icoontje gaat geeft hij een knipoog!!!!! Het moet 'm zijn....
quote:dat ie de odracht niet wist wat de schuld van jantien...je hoort haar ook zeggen; ohw! we moeten george nog bellen! die weet nog niet eens wat de opdracht is joh!' en toen george de bus zag is ie dr achter eengeaan zonder te weten dat dat moest, ook is t m gelukt het geld op te halen! als ie de mol was had hij hier makkelijk kunne toelsana en dat is niet gebeurt!
Op vrijdag 22 februari 2002 23:18 schreef CarOnline het volgende:
Ik vond George ook tamelijk sloom eigenlijk, eerst al met dat geld ophalen, wat moet ik doen dan?? Iedereen wist het, maar hij wist het niet...
En dan met dat fietsen, echt snel was hij niet, ik weet het niet.. moeilijk moeilijk,
het team van prince was heel enthousiast over george en zijn fietskunsten, het scheen dat ie heel erg zn best deed, hij is nou eenmaal niet zo sportief!
tot zover het verdedigen van MIJN George
quote:[offtopic]
Op zaterdag 23 februari 2002 02:08 schreef Sanshine het volgende:maar gelukkig ER wel kunnen kijken
quote:nou...ik wete het niet hoor... die linker is erg donker bij het linkeroog, je kan niet zien of het daar al dicht zit...
Op zondag 24 februari 2002 12:36 schreef Grumpy het volgende:[..]
Hey, u hep gelijk..........
Bij de executie (de nietdoorgaande dan) dit keer geen ontspannen mensen vooraf (want het ging mij voornamelijk om vooraf of tussendoor al ontspannen glimlachen), dus geen extra aanwijzingen. Ik vond John slecht fietsen en George kan ook erg zijn best gedaan hebben om het er slecht uit te laten zien, wankelen en zo en toch doorgaan. Dat kost misschien wel meer tijd dan wisselen en een fit en doorwerkend iemand laten doorfietsen.
Verder erger ik me behoorlijk aan het gedrag van Karen. Dat geschreeuw en dominante gedoe. Echt zo iemand die altijd overal doorheen en overheen schreeuwt. Brrr. Maar goed, zo zijn sommigen nu eenmaal.
Die hints op de website vind ik trouwens bar weinig. Allemaal dingen uit de aflevering die iedereen al heeft gezien
quote:ik heb even lopen zoeken op internet:
Op zondag 24 februari 2002 16:45 schreef NewBeatle het volgende:
Ik kon niet goed lezen wat er stond ik geloof dat er RIBEIRO NUNO FORCA geschreven stond.
Ribeiro is een portugese wielrenner
Nuno forca wordt (door een vertaalsite) vertaald als : de galgen van Nuno.
Denk niet dat het er iets mee te maken heeft.
quote:Oh, bedankt voor het nakijken.
Op zondag 24 februari 2002 19:10 schreef cptmarco het volgende:[..]
ik heb even lopen zoeken op internet:
Ribeiro is een portugese wielrenner
Nuno forca wordt (door een vertaalsite) vertaald als : de galgen van Nuno.Denk niet dat het er iets mee te maken heeft.
In het eerste topic vertelt iemand duidelijk dat de Mol van dit jaar de vorige afleveringen/seizoenen niet heeft gezien, toch?
Wat lezen we in het dagboek van de Mol:
quote:(dit n.a.v. de leeftijd van Dick)
Hoewel Cor het vorig jaar best goed afging
Heeft iemand dit vertelt of is het dagboek achteraf geschreven Vaag..
quote:Sorry hoor, maar op dit soort spoilers zit ik echt niet te wachten. Zou je voortaan DUIDELIJK aan willen geven dat het om een spoiler gaat, zodat diegenen die het niet willen lezen, gewaarschuwd zijn?
Op zaterdag 23 februari 2002 20:56 schreef vinkje het volgende:
Iets over George
quote:Helemaal mee eens. Ban graag voor spelverstoring
Op zondag 24 februari 2002 21:10 schreef Barb het volgende:
Sorry hoor, maar op dit soort spoilers zit ik echt niet te wachten. Zou je voortaan DUIDELIJK aan willen geven dat het om een spoiler gaat, zodat diegenen die het niet willen lezen, gewaarschuwd zijn?
quote:Ook mee eens, maar een ban? nee joh.
Op zondag 24 februari 2002 21:15 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Ban graag voor spelverstoring
quote:naja vinkje zei alleen [edit]spoiler verwijderd[/edit]
Op zondag 24 februari 2002 21:10 schreef Barb het volgende:[..]
Sorry hoor, maar op dit soort spoilers zit ik echt niet te wachten. Zou je voortaan DUIDELIJK aan willen geven dat het om een spoiler gaat, zodat diegenen die het niet willen lezen, gewaarschuwd zijn?
lb [edit]lb genoeg om te verwijderen iig[/edit]
ik denk dat Ellen de mol is (die vrouw van Mamacash oid)
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 01-03-2002 13:04]
quote:Was dat niet Harry? Ik dacht het wel, want ze hadden volgens mij Jantien daar nog voor gebeld. En dat leverde de Y van Taylor's op. Ben nu niet thuis, anders had ik het even op video nagekeken.
Op maandag 25 februari 2002 12:29 schreef muisje26 het volgende:
Ff een veaagje, wie wilde er ook alweer op Texel wonen. Ben ik ff vergeten.
Het dagboek van Dick staat trouwens ook op www.wieisdemol.nl
quote:
Dagboek Dick Afl. 3We worden naar de druivenbakken gebracht en kunnen daar als druiventreders onze gang gaan onder leiding van de José Serpa Pimentiel, de zoon van de eigenaar van de quinta en onze gastheer van de vorige avond. In korte broek en met een T-shirt van de quinta met opschrift, stappen we in de druiven. Die middag eten we ook nog op de quinta. We krijgen sardientjes van de barbecue met stokbrood en olijfolie. En dat was lekker!!!
Later word ik samen met Jantien naar de kamer van de presidente da Câmara (= burgemeester) van Vila Real gebracht. Na enige tijd gaat de geldwagen rijden. We zijn niet zo slim geweest om naar buiten te kijken want dan hadden we waarschijnlijk gelijk in het begin kunnen zien welke kleur de geldwagen had. Jantien maakt zich even later verdacht toen zij niet in staat was John een straatje in te leiden waardoor hij, door slechts links af te slaan, iets verderop in die straat de hoofdprijs van die dag in de wacht had kunnen slepen. John gaf aan dat hij steeds verkeerde kanten werd opgestuurd en uiteindelijk zelf maar is gaan zoeken. Ook ik snapte er niets van waarom Jantien John maar niet het bewuste straatje in kreeg. En natuurlijk liep hij uiteindelijk precies in tegenovergestelde richting. Waarom deed John dat? Antwoordde John Jantien wel duidelijk? Moest ik John ook als een verdachte voor de Mol zien?
Toen we s avonds in onze hotelkamers waren kwam Jantien e.e.a. nog eens uitleggen. Wilde ze daarmee de aandacht van zich afleiden? Volgens mij was er die dag overduidelijk een nieuwe kandidaat voor de Mol opgestaan t.w. Jantien.
Toen we s avonds met zn allen in een restaurant aten vergaten we waarom we eigenlijk in Portugal waren.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 25-02-2002 15:36]
Zou het fragment van aflevering 2 dan op die fiets in de denkers/doeners/dromers opdracht slaan? En wat zegt dat dan?
- Harry herkende Joop Zoetemelk, waardoor ze wisten dat het een fiets moest zijn
- Ellen had de fiets gezien tussen de droombeelden
Ik kom er niet uit...
Hellup, ik word gek!!!
quote:John heeft twee zoontjes, tenminste dat begreep ik uit zijn korte gesprekje naar Nederland "Hoe is het met m'n mannetjes?" "Doe de groeten aan die mannatjes hè"
Op maandag 25 februari 2002 13:24 schreef muisje26 het volgende:
Toen je het voorstukje zag van alle kandidaten, dat hun namen te voorschijn komen en je spoelt dat beeldje voor beeldje af, dan zie je iedere keer 2 namen staan: Raymond en Robert
quote:ja en het is ook dezelfde file, dus geen verborgen boodschappen als je ze van elkaar aftrekt
Op maandag 25 februari 2002 18:11 schreef Tom_Tom- het volgende:
Pff weer dezelfde hint. Ik kan er nix mee, helaas.
Trouwens, John zat wel ook in het groepje van de doeners dat fietswiel waren gaan halen.... Ik vind het dagboek van Dick toch ook weer heel erg duidelijk in de richting van John wijzen. Jantien is het niet want daar heeft hij op gestemd. Ik vind Jantien ook too obvious. Die wil graag verdacht worden.
quote:Weer iets uitgeknobbeld. Ik geloof dat dit weer een aanwijzing in de richting van John is. Hii zit immers voor de tweede keer op de fiets. Eerst op de waterfiets en nu op de racefiets...
Op maandag 25 februari 2002 15:58 schreef Jane het volgende:
Hmmm, ik lees op het forum van wieisdemol.com dat het 3 fragment hetzelfde is als het tweede... en dat Hans Schiffers erbij heeft gezegd dat dit geen vergissing is!!!
Is het wat?*)
quote:goed punt!
Op dinsdag 26 februari 2002 00:29 schreef Ollie het volgende:[..]
Weer iets uitgeknobbeld. Ik geloof dat dit weer een aanwijzing in de richting van John is. Hii zit immers voor de tweede keer op de fiets. Eerst op de waterfiets en nu op de racefiets...
Is het wat?
Overigens, John fietste op die waterfiets niet bepaald hard volgens Ellen. (de waterfiets ging elke keer scheef omdat zij hartder trapte dan hij...)
Trouwens op het forum van de officiele website heeft iemand de id-card van John van de geldwagenopdracht gezet. Daar staat een nummer op en als je dat groepeert en vertaalt staat er 'bushalte'. Deze id-card was close in beeld in de afgelopen afl. Daarbij zag je ook de vinger van John, precies bij de vingerafdruk van....De mol, precies ja. Lees hieronder:
Op het pasje van John staat het nummer: 221198112205.
Deel dit nummer op in het volgende:
2 21 19 8 1 12 20 5.
Zoek bij elk cijfer het bijbehorende letter in het alfabet op (1=a, 2=b enz).
Hier komt een woord uit: BUSHALTE.
quote:Zekers! Ik had nog helemaal niet aan die waterfiets gedacht!
Op dinsdag 26 februari 2002 00:29 schreef Ollie het volgende:
Is het wat?*)
Ik ben er niet zelf opgekomen, maar aangezien ik het volgens mij hier nog nergens heb zien staan meldt ik het toch maar ff:
Er zijn 11 afleveringen aangekondigd, maar volgens de normale gang van zaken is dat er 1 teveel.
8 afleveringen waarin er 1 persoon afvalt
1 finale waarin nog 3 mensen over zijn (2 kand. + 1 mol)
1 reunie-aflevering waarin de aanwijzingen worden besproken
--
10 afleveringen
Dit betekent waarschijnlijk dat er een aflevering komt waarin er niemand weggaat of dat er een weggestuurde kandidaat ergens terugkomt. Of ze hebben een foutje gemaakt, maar dat lijkt me niet erg voor de hand liggend.
Mocht iemand anders het wel al eerder opgemerkt hebben, dan bied ik hierbij mijn excuus aan
Ik vond Dick trouwens ook erg verdacht tijdens die opdracht, zat een beetje dominant naar Jantien te zeuren en leek allesbehalve zijn best te doen! Maar ja, die vlieger gaat niet meer op!
Ik blijf bij Ellen of George!
quote:Het zou inderdaad ook een aanwijzing kunnen zijn!
Op Sunday 24 February 2002 12:36 schreef Grumpy het volgende:[..]
Hey, u hep gelijk..........
Tel daarbij de 'John de Mol'-grap op en ik heb er weer een potentiele mol bij!
Ik word gek!
quote:Ik hoop dat John de mol is. Hij blijft lekker om naar te kijken.
Op dinsdag 26 februari 2002 18:36 schreef Jane het volgende:
Ja, na de laatste aflevering en gezien de muziekfragmenten is John bij mij ook met stip gestegen naar nr. 1 op mijn mol-lijstje.
Maar afgezien daarvan zijn er inderdaad vrij veel dingen die zijn richting op wijzen... maar ja, dan zul je net zien dat hij de volgende is die moet afvallen...
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 23:03 schreef Ollie het volgende:
Mensen, is het jullie ook opgevallen dat John in het beginfilmpje in een zwart shirt tussen allemaal (witte) schapen loopt. Hij is het zwarte schaap, de mol!
quote:Ik hoop voor je dat 'ie nog ff blijft. Enne... als er morgen geen opdracht met schapen voorbijkomt, dan kun je met een gerust hart naar de executie kijken.
Op donderdag 28 februari 2002 00:31 schreef CJ het volgende:[..]
Ik hoop dat John de mol is. Hij blijft lekker om naar te kijken.
Maar afgezien daarvan zijn er inderdaad vrij veel dingen die zijn richting op wijzen... maar ja, dan zul je net zien dat hij de volgende is die moet afvallen...
Nog een 'John is de Mol'-aanwijzing: Ik bekeek de eerste aflevering nog eens gisteren en het viel me op dat toen Angela zei 'Pas op, want 1 van jullie is de Mol', John als enige van de groep (die in beeld was) een beetje lachend het ravijn in keek. De rest stond allemaal aandachtig naar Angela te kijken.
quote:In de eerste aflevering met de port-opdracht waren Karen en Kerstin toch samen? Net als bij het druivenstampen/plukken
Op donderdag 28 februari 2002 15:00 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het kan ook zo zijn dat omdat nu voor de 2e keer dat queen kwam dat het met herhaling heeft te maken. Karen en Kerstin 2x met elkaar een aparte opdracht bijvoorbeeld.
Dus volgende week weg:
- Karen
- Prince
- Jantien
- of eventueel nog iemand anders waarvan het voorfilmpje wordt vertoond.
En geen schapen dit keer, dus John zit er nog in!
quote:Gefeliciteerd, CJ!
Op vrijdag 01 maart 2002 22:35 schreef CJ het volgende:
Dankzij de voorfilmpjes was ik eigenlijk tot de voorbarige conclusie gekomen dat Prince of Karen weg moest, want hun voorfilmpjes waren al geweest en de rest nog niet. Volgende week is het de beurt van Jantien (in het voorfilmpje kreeg ze applaus terwijl ze voor een band stond).Dus volgende week weg:
- Karen
- Prince
- Jantien
- of eventueel nog iemand anders waarvan het voorfilmpje wordt vertoond.En geen schapen dit keer, dus John zit er nog in!
Ik denk dat de opdracht die we Kerstin in het voorfilmpje zien doen ook volgende week aan de beurt komt. Ze lijkt daar opgesloten te zitten. Ik de aankondiging zaten momenten waarvan ik de indruk kreeg dat er een soortgelijke opdracht aankomt als in de Belgische Mol 2, waar Hugo ergens gevangen werd gezet en de groep hem moest bevrijden. Er lagen echter wel 'scherpschutters' op de loer die de bevrijders konden uitschakelen.
Let wel op! Hugo kon toen een vrijstelling bemachtigen door, nadat hij bevrijd was, zijn bevrijders neer te schieten. Hij deed dat, tot grote ontsteltenis van de groep. En.... Hugo bleek achteraf de Mol te zijn!
Overigens hoop ik niet dat Kerstin de Mol blijkt te zijn, want ik begin een hekel aan haar te krijgen en dan zitten we dus nog al die weken met haar opgescheept.
* Nee , dan liever John. Die begin ik wel steeds geiniger te vinden.
Van mij mogen John, Prince en Harry er nog heel lang in blijven, maar daar heb ik helaas niks over te zeggen.
Is het jullie ook opgevallen dat in de aankondiging vóór de reclame iets opmerkelijks zat? Tenminste... het viel mij op:
Angela zeg iets van "De winnaar is degene die antwoord kan geven op de vraag..." Op dat moment komt George in beeld(!), en dan gaat ze verder "...wie is de Mol." Als ik het zo neerschrijf lijkt het niet zo opmerkelijk, maar ik dacht echt gelijk 'Hee, is dit een aanwijzing?!'
Wat een geweldig hufterige opdracht met die bagage! Als je er zo naar kijkt kan je niet begrijpen dat Ellen en Harry er maar gewoon aan meededen. Ik kreeg niet de indruk dat ze doorhadden dat het niet de echte rugzakken waren of dat ze zich dat ook maar één moment hebben afgevraagd. En de vragen die Angela stelde waren toch ook niet zo makkelijk dat ze wel zeker konden zijn dat de antwoorden goed waren! Kennelijk gaan mensen zo op in het spel (of zijn zo verblind door het geld?) dat ze het maar doen? Ellen vond ik nog het ergste, eigenlijk. Harry leek het nog wel enigzins schokkend te vinden. Ellen vond het geloof ik wel een goeie mop.
Volgens mij was Kerstin bij het 'touwlopen' erg opvallend bezig de opdracht te laten mislukken. De eerste keer begon ze al met een veel te lage hartslag (terwijl Karen toch een goeie methode aan de hand had gedaan) en als ze stil moest staan stond ze de hele tijd op en neer te wippen.
Wie denken jullie dat er eigenlijk uit had gemoeten? Ik ben er nog niet uit...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 01-03-2002 23:33]
code:In zijn exit-filmpje, zegt Dick echter dat hij alledrie de keren op een vrouw heeft gestemd, en dat dat elke keer een andere was. Dit houdt dus in dat hij de tweede keer op Karen gestemd heeft en de derde keer op Jantien of Kerstin (en dan denk ik persoonlijk dat het Jantien was, maar dit terzijde). We kunnen de lijst daarom denk ik ook wel aanpassen in de onderstaande:Naam Afl. 1 Afl. 2 Afl.3 Afl.4 John Karen Karen Karen Karen
Kerstin Karen Karen Karen Karen
Harry Karen Karen Karen Karen
Prince Karen George Ellen Ellen
Karen Erik Jantien Jantien Jantien
Jantien Ellen Ellen Ellen Ellen
Ellen John John John John
George John Karen/Ellen Karen/Jantien Jantien/Prince
Dick Ellen George/Karen vrouw(exit)
Paméla John/Prince ?(exit)
Erik Ellen(exit)
code:De exit-filmpjes van Pamela en Dick staan overigens hier:Naam Afl. 1 Afl. 2 Afl.3 Afl.4 John Karen Karen Karen Karen
Kerstin Karen Karen Karen Karen
Harry Karen Karen Karen Karen
Prince Karen George Ellen Ellen
Karen Erik Jantien Jantien Jantien
Jantien Ellen Ellen Ellen Ellen
Ellen John John John John
George John Kar./Ell. Kar./Jant. Jant./Prin.
Dick Ellen Karen Jant./Kers.(exit)
Paméla John/Prin. ?(exit)
Erik Ellen(exit)
quote:Dit heb ik destijds gezien, dat was echt lachen. Hij komt binnen lopen en 'dood'. Zoooo simpel
Op vrijdag 01 maart 2002 23:06 schreef Jane het volgende:In de aankondiging zaten momenten waarvan ik de indruk kreeg dat er een soortgelijke opdracht aankomt als in de Belgische Mol 2, waar Hugo ergens gevangen werd gezet en de groep hem moest bevrijden. Er lagen echter wel 'scherpschutters' op de loer die de bevrijders konden uitschakelen.
Let wel op! Hugo kon toen een vrijstelling bemachtigen door, nadat hij bevrijd was, zijn bevrijders neer te schieten. Hij deed dat, tot grote ontsteltenis van de groep. En.... Hugo bleek achteraf de Mol te zijn!
quote:Naast Ellen zijn dit wel de 4 die ik bij de laatste uitzending wil hebben
Van mij mogen John, Prince en Harry er nog heel lang in blijven, maar daar heb ik helaas niks over te zeggen.
quote:Jammer dat we Angela's uitleg niet hebben gezien en we het met Prince moesten doen.
Wat een geweldig hufterige opdracht met die bagage!
quote:Dat zei ze ook: ze gaat voor de vrijstelling en niet voor het geld.
Volgens mij was Kerstin bij het 'touwlopen' erg opvallend bezig de opdracht te laten mislukken. De eerste keer begon ze al met een veel te lage hartslag (terwijl Karen toch een goeie methode aan de hand had gedaan) en als ze stil moest staan stond ze de hele tijd op en neer te wippen.
quote:Kerstin en Karen. Dat zijn 2 mensen die geen mol zijn (i hope
Wie denken jullie dat er eigenlijk uit had gemoeten? Ik ben er nog niet uit...
Verder was de uitspraak van Karen na de bagagetoestand "dan stap ik op en hebben ze maar geen mol" goed genoeg om haar niet te nomineren als Mol.
Vandaag was Jantien niet zo aanwezig (vergeleken met de vorige keren). Zou zij voor de vrijstelling gaan en daardoor stiekum wat vernielingen aan hebben gebracht?
quote:De Mol weet toch niet wat er gaat gebeuren?
Op vrijdag 22 februari 2002 22:39 schreef Tom_Tom-:
De mol weet altijd alles van tevoren dus ook hoelaat die bal zou vallen.
Ok, de afgelopen 2 afleveringen achter elkaar op de band gekeken. Wat het lastig en ondoorzichtig maakte was vooral het feit dat een aantal mensen naar het geheime tel.nummer hebben gebeld en dus ook allemaal een mollen-streek konden uithalen.
Ik ga even alle kandidaten langs:
Ellen
Niet echt een Mol-type en ook weinig verdacht. Het feit dat haar naam op het wegdek stond kan een afleiding zijn t.o.v. de echte Mol. Anders is het wel heel doorzichtig. En wie zegt ons dat er niet meer namen op het wegdek stonden? Dat hebben wij niet kunnen zien.
Verder zegt Jantien dat Ellen af en toe verdwijnt en zich soms vreemd gedraagt, maar wie zegt dat Jantien dat niet verzint? En dan nog: misschien wil ze af en toe alleen zijn? Maar ja, de Mol in de vorige serie lag ook niet direct als verdacht in het oog, dat kwam later ook pas. Alhoewel, is het makkelijk om een fietsketting eraf te laten lopen? En waarom controleerde ze de bagage niet voor ze het liet ontploffen?
Karen
Wel een hoogst verdacht typje. Al vanaf het begin.
Ze zag de geldwagen niet terwijl hij voor d'r neus reed en er levensgroot 'De Mol' op stond.
Dat ze geen kontakt kreeg door die portofoon kan zijn, dat kunnen we aan de hand van de beelden ook niet echt controleren. En aangezien er meerdere mensen waren die naar het geheime nummer hadden gebeld en dus vrijstelling konden krijgen door een Mollenstreek, kan het heel goed zijn dat niet Karen, maar Jantien of Kerstin de portofoon bezet hielden.
Dat Karen riep dat ze de Mol was ("Dan doen ze het maar zonder Mol" n.a.v. het rugzakken-gedoe) is of de waarheid van Karen of haar 'Mollenstreek' n.a.v. het telefoonnummer-gebeuren.
Kerstin
Is op mijn Mol-verdachtenlijst komen te staan. En wel om de volgende redenen:
1) Kerstin had ook naar het geheime tel.nummer gebeld. Er werd duidelijk gezegd dat als ze die opdracht aannamen, dat er NIET over gesproken mocht worden. Want dan zou je de vrijstelling verliezen. Kerstin stelde heel duidelijk dat ze de opdracht aan zou nemen. Wat schetst mijn verbazing: Kerstin stelde NA het portofoon-gedoe toch aan het groepje de vraag of iemand een vrijstelling aangeboden had gekregen. Daarmee is ze dus al de vrijstelling kwijt! Deed ze dat omdat ze de Mol is en toch wel weet dat ze blijft en die hele vrijstelling dus niet nodig heeft en er dus op deze manier voor kan zorgen dat iemand die haar antwoord geeft (en er dus ook over praat) die vrijstelling dus wel verliest?
2) Kerstin beweert dat ze elke zomer in Nederland minstens 60 km. per dag kan fietsen. Nu hield ze het nauwelijks vol.
3) Kerstin vond de hele opwinding van Karen en de rest van de groep omtrend de rugzakken maar 'show'. Zei ze dat zo duidelijk omdat ze de verdenking pertinent op een ander (Karen ) wil leggen? Ze geeft steeds zo duidelijk aan dat zij denkt dat karen de Mol is, waarom dan zeggen dat die opmerking 'show' is?
4) Ze heeft makkelijk 1 van de klemmen van de accu af kunnen trekken in het donker. Het was wissel van de wacht. 1 onbewaakt ogenblikje en klem eraf: accu leeg, bal vangen.
John
Ook nog niet zo verdacht, vind ik. Zegt niks natuurlijk. Maar ik heb hem nog niets zien uithalen waarvan ik denk dat het een Mollenstreek is. Ook niet een streek n.a.v. het geheime telefoonnummer dat hij ook gebeld heeft. Wel vond ik dat hij het fietsen erg snel op gaf.
Jantien
Vind ik ook nog verdacht. Had ook geen communicatie met het portofoongebeuren. Ze vertelde een heel verhaal over dat Prince niet op haar reageerde terwijl hij nog binnen gehoorsafstand was en deed zo Prince verdacht voorkomen. Maar we kunnen niet controleren of dat waar is. Misschien heeft Prince haar niet gehoord omdat ze domweg niet geroepen heeft? Het is gek, maar ik vind Jantien een typisch Mol-figuur. Met haar vriendelijke glimlach kan ze je zo in de maling nemen. Duidelijke aanwijzingen zoals bij Kerstin heb ik niet. Wellicht alleen bij de geld-wagen-opdracht: toen was ze wel heel raar aan het doen, maar het WAS een lastige opdracht en wellicht heeft de Mol toen helemaal niks kunnen doen om de boel te frusteren. Wel stuurde ze John steeds de verkeerde kant op en gaf noch George noch Harry de juiste instructies.
Prince
Er lagen wat verdenkingen op Prince, maar ik kan nog niet echt iets aanwijzen waarom hij de Mol zou zijn. Als we Jantien moeten geloven dat hij niet op haar reageerde bij de portofoonopdracht kunnen we ook stellen dat dat zijn 'mollenstreek' was t.a.v. het geheime tel.nummer-gebeuren.
Harry
Is in mijn ogen echt het minst verdacht. Of is dat juist een afleidingsmanoeuvre? Hij is de laatste afleveringen wel bijzonder voordelig in beeld gebracht steeds.
En ook hij controleerde de bagage niet.
George
Ja George.... Nog steeds op mijn verdachtenlijst.
1) Bij de geldwagenopdracht gaf hij aan maar weinig instructies te hebben ontvangen van Jantien. Maar hij had wel het geld.
2) Hij had een vrij steady hartslag bij het paralellen, terwijl hij al meerdere malen aangegeven had als de dood te zijn bij grote hoogtes. En bij de stuwdam-afdaling was hij praktisch in een staat van paniek. Maar ja, zoiets is ook heel onduidelijk. Je kan mij in de hoogste achtbanen stoppen ter wereld, me afschieten de lucht in: geen problemen, maar in een reuzenrad schijt ik in mijn broek. Dus OF de paniek bij de stuwdam was echt en was hij bij het paralellen niet bang OF hij had de paniek bij de stuwdam overdreven om een andere opdracht op grote hoogte (zoals het paralellen) opeens op zijn gemak te doen en zo dus de rest op een dwaalspoor brengen (er van uitgaande dat hij de Mol zou zijn).
3) Waarom hield George zo vast aan die telefoonlijnen als snijpunt?
4) Op elke foto staat George met zijn handen op zijn heupen, daarmee een M makend.
5) Last BUT NOT LEAST! Van George is (als enige!) niet genoemd dat hij het geheime tel.nummer gebeld zou hebben. Ervan uitgaande dat hij dat dus ook niet gedaan heeft, waarom heeft hij dat niet gedaan? Is hij de Mol en heeft hij dus geen enkele reden om te bellen?
Heeft hij wel gebeld en is dat niet genoemd? Heeft hij dus net als de rest een telefoon-mollenstreek uitgehaald om een vrijstelling te verdienen? We weten het niet...
En nog wat algemene opmerkingen:
Ze konden met het fietsen 5 belminuten winnen naar Nederland. Maar dat slaat toch als een tang op een varken? Ze waren wel allemaal in staat om een telefoon te vinden om naar het geheime tel.nummer te bellen, waarom dan niet een foon vinden om naar huis te bellen?
Waarom deed niemand bij het paralellen Karen na om de hartslag eerst wat op te krikken. Heel vreemd.
Mijn belangrijkste verdachten zijn dus Kerstin, Karen, Jantien en George.
[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 02-03-2002 22:21]
Dompur!
Nou ja ach, volgende week kijk ik gewoon weer!!
En wie de mol is? Het blijft giswerk. Maar Karen is het niet, dat is gewoon te duidelijk! Dat zou ik ook niet leuk vinden.
De mol weet trouwens wel van tevoren wat er gaat gebeuren, dat las ik een keer in het dagboek van de mol op de site. Het is btw ook wel grappig om de schrijfstijlen van de deelnemers en de mol te vergelijken. Ik vond bijv. het verslagje van Ellen en het dagboek van de Mol helemaal niet op elkaar lijken.. maar daar kan ook weer mee gesjoemeld zijn......
quote:Dat idee heb ik ook al een tijd, mede doordat je toch de letters 'T I P' op z'n kop leest.
Op zaterdag 02 maart 2002 22:12 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar toen ik (met m'n ouders) de video zat te kijken had ik m stil gezet bij die vingerafdruk. Je ziet er eerst een waar nog voor staat, Wie is de Mol, dan komt er een licht iets en dan zie je heel even een hele afdruk. Als je dan de video stop zet dan zie je daar duidelijk ogen en een neus in. Maar wij zagen er met z'n drieen 2 hoofden in. Een met de neus naar de rechterkant van de TV en een met de neus naar de linkerkant.
Wij kwamen bij Kerstin en/of Jantien. Dat zou dus kunnen betekenen Kerstin mol Jantien winnares (of andersom)
Kan iemand daar een cap van maken en die hier neerzetten?
quote:leg uit................
Op zondag 03 maart 2002 13:33 schreef karoltje het volgende:
t zou me nix verbazen als de schiffers-hint 'even aan mn moeder vragen' zou zijn... zo niet deze week maar dan de volgende...
quote:Dat horen we Jantien zingen in het voorstukje van volgende week. Ze moet het muziekgezelschap waarschijnlijk leren het nummer te spelen en dan moet een ander groepje het raden o.i.d..
Op zondag 03 maart 2002 13:43 schreef Grumpy het volgende:[..]
leg uit................
Het stukje waar Karen zegt dat ze opstapt en 'dan doen ze het maar zonder mol' wordt iets later (bij de test) herhaals, alleen is het geluid dan anders gemonteerd.
Oorspronkelijk zegt Karen iets van '...dan ga ik weg', vervolgens staat ze op en zegt ze: 'Dan doen ze het maar zonder mol'. Als het herhaald wordt zegt ze: '...dan ga ik weg... Dan doen ze het maar zonder mol.' en DAN staat ze pas op.
Bij de executie viel op dat aan het begin John voor Ellen zit, en even later zit Ellen voor John.
Of die twee dingen iets te betekenen hebben weet ik niet, ze vielen me alleen op.
V.
Die wisseling van Ellen en John heeft denk ik niet zoveel te betekenen. Bij het eerste shot (als Ellen dus achter zit), is ze bijna niet te zien. Ik vermoed dat de cameramensen/regie ze gewoon gevraagd hebben om van plek te wisselen. Maar ja, voor hetzelfde geld blijkt het achteraf een aanwijzing te zijn.
Ik heb het allemaal nog eens bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat Ellen en Harry er beiden niet op konden rekenen dat ze een vrijstelling verdiend hadden. Want zeg nou zelf, die brandende tonnen opdracht had toch veel makkelijker te saboteren geweest door het simpelweg te weigeren? Had niemand vreemd gevonden en nu hebben ze alsnog 3000 Euro verdiend! Die opdracht was n.m.m. niet echt mislukt.
Dus hadden ze hun parallel-oversteek moeten saboteren, maar daar gingen ze allebei ook als een speer naar de overkant.
Waren ze er zo van overtuigd dat ze de vrijstelling niet nodig hadden? Of vonden ze het gewoon niet sportief om daarvoor te gaan? Of is één van hen de Mol?
De driehoeksopdracht kan door allemaal verpest zijn. Iedereen (behalve Kerstin?) klaagde over de gebrekkige communicatie, maar dat kan ook door iedereen veroorzaakt zijn.
Ik vermoed dat Kersten de vrijstelling nodig had. Ik begrijp ook niet dat ze met zo'n lage hartslag begon. Denk dat ze daar de vrijstelling mee verdiend heeft.
Dat betekent mijn inziens ook dat Karen de Mol niet is.
Verder vond ik opvallend dat ze na de niet doorgegane executie iets zei van 'ik had de meeste vragen goed/was de beste in het beantwoorden van de vragen over degene die de Mol is volgens mij'. Hoe weet ze dat?
Wie is wel de Mol? Toch Ellen. Waarom weet ik niet maar dat vermoeden leeft. En ik denk dat George wel eens kan winnen. Volgens mij speelt hij zo'n rol dat niemand hem verdenkt, maar hij weet precies wie en wat het is en hoe het loopt.
Ja, die opmerking van Kerstin vond ik ook heel wonderlijk. Hoe kan ze zo zeker weten dat ze zoveel vragen goed had beantwoord?
Wel grappig dat men nu kennelijk aan het twijfelen is over hun molkeuze. Niemand weet immers wíe precies van de vrijstelling gebruik heeft gemaakt.
Ik hoop dat volgende aflevering leuker is.
Ik vermoed dat Kersten de vrijstelling nodig had. Ik begrijp ook niet dat ze met zo'n lage hartslag begon. Denk dat ze daar de vrijstelling mee verdiend heeft.
/quote]
Om een vrijstelling te krijgen moesten ze een opdracht laten mislukken, deze opdracht is niet mislukt door haar toedoen en dus heeft ze er geen vrijstelling mee verdiend.
quote:Dat lijkt me dan niet zo moeilijk. De Mol weet toch alles van zichzelf? En aangezien ik denk dat ze de Mol is heeft ze alles over zichzelf ingevuld. Dus daarom had ze alle vragen goed.
Op zondag 03 maart 2002 23:32 schreef evert het volgende:
Verder vond ik opvallend dat ze na de niet doorgegane executie iets zei van 'ik had de meeste vragen goed/was de beste in het beantwoorden van de vragen over degene die de Mol is volgens mij'. Hoe weet ze dat?
quote:dat liedje zag je 2 keer in het voorstukje van volgende week...
Op zondag 03 maart 2002 13:43 schreef Grumpy het volgende:[..]
leg uit................
quote:hah dat is dezelfde al vorig jaar! (met de doedelzakken vader jacob spelen!) zou t nu weer zo zijn?
Op zondag 03 maart 2002 14:49 schreef Jane het volgende:[..]
Dat horen we Jantien zingen in het voorstukje van volgende week. Ze moet het muziekgezelschap waarschijnlijk leren het nummer te spelen en dan moet een ander groepje het raden o.i.d..
--------------------------------------------
Zoals iedereen ondertussen wel gezien zal hebben, staat er TIP in de vingerafdruk van het logo. Reden genoeg voor mij om dat eens beeldje voor beeldje te gaan bekijken... En wat bleek, er staat (ik geef toe, met veel fantasie) MOL en JOHN in een van deze beeldjes. Ik kan me niet voorstellen dat hij de mol is, maar het staat toch serieus verwerkt in de groeven van de vingerafdruk als de letters De Mol en de lichtflits verdwenen zijn. Als je het logo gewoon bekijkt, zie je recht boven de E nog de letter M verwerkt staan, daar moet je het zoeken als je beeldje voor beeldje kijkt.
groetjes, Daphne en Evelyn
------------------------------------------------
Afijn, mij is het duidelijk
Alleen de bomen, dromen, hoog boven 't verkeer,
En over het water, gaat er, een bootje net als weleer...
Een van de theorieen is dat de fragmenten in combinatie met de intro-filmpjes kunnen slaan op de volgende afvaller:
1) Mission Impossible achterstevoren > Pamela zien we omgekeerd abseilen > Pamela exit
2) Bicycle Race > We zien Dick fietsen > Dick exit
3) Wederom Bicycle Race > Er valt niemand af
4) Amsterdamse Grachten (water, bootje) > We zien Prince in een kano > Prince exit???
Een andere uitleg van fragment 4 kan zijn dat 1 van de Amsterdamse grachten de PRINSENgracht is, wat opnieuw naar Prince verwijst, maar dan zou het niets met de introfilmpjes te maken hebben.
We wachten af...
quote:Dit is een hele goeie hint. Ik vind deze uitleg wel wat hebben. Wel geestig zoals iedereen zit te puzzelen. Ik mag dat wel!
Op dinsdag 05 maart 2002 09:01 schreef Jane het volgende:
Het vierde muzikale fragment bij Schiffers is een stukje uit 'Aan de Amsterdamse grachten' van Wim Sonneveld.Alleen de bomen, dromen, hoog boven 't verkeer,
En over het water, gaat er, een bootje net als weleer...Een van de theorieen is dat de fragmenten in combinatie met de intro-filmpjes kunnen slaan op de volgende afvaller:
1) Mission Impossible achterstevoren > Pamela zien we omgekeerd abseilen > Pamela exit
2) Bicycle Race > We zien Dick fietsen > Dick exit
3) Wederom Bicycle Race > Er valt niemand af
4) Amsterdamse Grachten (water, bootje) > We zien Prince in een kano > Prince exit???Een andere uitleg van fragment 4 kan zijn dat 1 van de Amsterdamse grachten de PRINSENgracht is, wat opnieuw naar Prince verwijst, maar dan zou het niets met de introfilmpjes te maken hebben.
We wachten af...
Gezien de opdrachten waar men (vermoedelijk) mee bezig is in de introfilmpjes EN het promofilmpje dat door de AVRO is uitgezonden, zou de afvaller morgen Prince of Karen moeten zijn.
Helaas heb ik dat voorfilmpje niet opgenomen, maar ik heb het wel gezien en inmiddels berichten over gelezen.
Harry zou te zien zijn op een vliegtuig (zelfde opdracht als Ellen?) en Kerstin en vermoedelijk Jantien bij stierenvechten.
In de introfilmpjes zit Ellen dus op een vliegtuig, John telt schapen en is George aan het houthakken.
Al deze opdrachten lijken morgen nog niet aan bod te komen, dus blijven P. en K. over om af te vallen.
quote:Ja, in het voorstukje voor de aflevering van morgen.
Op donderdag 07 maart 2002 14:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Je zag Jantien toch ook zingen in het voorstukje?
Met voorfilmpje of promofilmpje, bedoel ik een filmpje dat is uitgezonden voordat de serie begon. Daarin kon je een aantal kandidaten zien die met opdrachten bezig zijn die naar alle waarschijnlijkheid morgen nog niet aan bod komen. Bijvoorbeeld stierenvechten, waarbij dus Kerstin en waarschijnlijk Jantien in beeld waren. Daaruit kun je concluderen dat ze morgen niet afvallen.
De enige 2 waarvan dat niet zeker is, zijn Karen en Prince, omdat van hun geen beelden te zien zijn geweest van toekomstige (na morgen dus) opdrachten.
Maar ja, helemaal zeker van de opdrachten van morgen kun je natuurlijk niet zijn. In ieder geval komen de zangopdracht van Jantien en een paintball-game.
quote:hee, dat zou wel jammer zijn als Prince dr uit moest..Hij en John zijn juist leuk samen in de groep..
Op donderdag 07 maart 2002 13:33 schreef Jane het volgende:Gezien de opdrachten waar men (vermoedelijk) mee bezig is in de introfilmpjes EN het promofilmpje dat door de AVRO is uitgezonden, zou de afvaller morgen Prince of Karen moeten zijn.
quote:Ik moet zeggen dat ik geen enkele van de vrouwen erg sympathiek vind. Pamela leek me nog wel aardig maar de rest vind ik erg weinig aan.
Op vrijdag 08 maart 2002 13:57 schreef NiNi het volgende:hee, dat zou wel jammer zijn als Prince dr uit moest..Hij en John zijn juist leuk samen in de groep..
Die strontvervelende Karen mag wel weg van mij
Het zal wel komen doordat ik me met geen enkele WIDM-dame kan vereenzelvigen...
quote:Als Ellen vanavond niet op het dak van een vliegtuig heeft gestaan dan blijft ze nog een weekje.
Op vrijdag 08 maart 2002 14:43 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl denkt dat Ellen eruit gaat
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 08-03-2002 22:33]
quote:Is geen bewijs Angela zei het zelfs nog voor de exit, zelfs degene die eruit gaat kan op de mol gestemd hebben als hij of zij de andere vragen slechter dan een ander beantwoord heeft
Op vrijdag 08 maart 2002 22:33 schreef Sweej het volgende:
Goed! Eindelijk het bewijs dat Karen niet de mol is!!!
quote:Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik denk toch echt niet dat Keren de mol is.. dat is gewoon te duidelijk!!!
Op vrijdag 08 maart 2002 22:35 schreef jessie het volgende:
Is geen bewijs Angela zei het zelfs nog voor de exit, zelfs degene die eruit gaat kan op de mol gestemd hebben als hij of zij de andere vragen slechter dan een ander beantwoord heeft
Het blijft je boeien En Kerstin heeft zich niet bij de Mol kunnen voegen, daardoor is ze er nu uit. Helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |