Eindelijk, de opvolger van Endtroducing is aanstaande. Volgens de laatste berichten zal 'The Private Press' 20 mei uitkomen...de track Monosyllabik (klinkt als: Aphex Twin) is al op Audiogalaxy te vinden.
Als ie maar half zo geniaal is als Endtroducing vind ik hem al geslaagd.
De track Giving Up The Ghost is ook al Audiogalaxy te vinden maar dat schijnt niet de definitieve album versie te zijn. Ik vond er eerst geen ruk aan eigenlijk maar begin m nu wel te waarderen!
Zal ook ff die andere checken, thanks voor de tip!
quote:Jah dat moet.. verplichte kost bij deze! Koop maar eens heel gauw eNdtroducing.. en geniet!
Op vrijdag 15 februari 2002 22:19 schreef Chilly_Jillie het volgende:
en die moeten we kennen??
*verheugt zich er nu al op*
Monosyllabik vind ik wel ok trouwens. Niet echt standaard DJ Shadow achtig en aan het begin had ik zoiets van WTF?!? maar na een tijdje wordt ie wel goed!
Toch hoop ik dat de rest van het album wel wat meer richting Endtroducing gaat dan de tracks die ik nu dus gehoord heb!
quote:Eerste nummer wat ik hoorde was Stem Long Stem (als je een erg slechte smaak hebt wat TV programma's betreft, dit nummer zit namelijk verwerkt in de Leader van de Nachtsuite dat Call TV opverblijfjesprogramma van Christine vd Horst ja (ergens op een of andere RTL)...
Op vrijdag 15 februari 2002 22:31 schreef Meril het volgende:
Gelieve te beginnen met Midnight in a perfect world, en daarna om 9:01 naar de cd-winkel hollen.
Maargoed, ik hoorde het nummer dus eerder.. gelijk verkocht
quote:Geweldig nummer ja. Hier de review van Allmusic.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:33 schreef Vork het volgende:[..]
Eerste nummer wat ik hoorde was Stem Long Stem (als je een erg slechte smaak hebt wat TV programma's betreft, dit nummer zit namelijk verwerkt in de Leader van de Nachtsuite dat Call TV opverblijfjesprogramma van Christine vd Horst ja (ergens op een of andere RTL)...
Maargoed, ik hoorde het nummer dus eerder.. gelijk verkocht
An extended meditation on the art of being a DJ that ranges from thrash-tempo beatwork to downtempo, string-heavy musings, DJ Shadow's "Stem/Long Stem" isn't a trip-hop production as much as it is a post-modern composition achieved with a sampler instead of traditional notation. Over eight long minutes, Shadow uses several samples from Vangelis' soundtrack to the sci-fi classic Bladerunner, Giorgio Moroder, Mahavishnu Orchestra, the British psychedelic group Nirvana to create a two-part suite of often melancholy music, a piece that consistently refuses to be pigeonholed into any musical style. There are only a few vocal samples, one from a bluesy soul track and another from a spoken-word reading by an increasingly out-of-control schizophrenic whitebread. Much of the rest is beatless and full of strings, an emotive composition that strives for a new level of feeling in electronic music and, for the most part, achieves it. John Bush
never mind... smaken verschillen
quote:Monosyllabik dus. Ik zou als ongeoefend luisteraar ook terugdeinzen als ik het nummer voor het eerst zou horen. Lichtelijk gekunsteld. Maar wel een nobel streven van dhr. Davis om niet een Endtroducing II te willen maken.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:59 schreef Vork het volgende:
welk nummer had je dan tepakken?
Zelf ben ik op het moment helemaal weg van Midnight in a perfect world, en dan de Gab Mix. Met apocalyptische lyrieken van Gift of Gab, en een flard van Summerbreeze (Isley Brothers/Seals & Croft) erin verwerkt.
(Kid Risk, Product Placement is vergelijkbaar met Brainfreeze...alleen deze keer gebruikt hij niet ook zijn eigen nummers. Een paar keer een gegarandeerd 'Ow, dat ken ik'-gevoel, mensen met een erg slechte smaak zullen Rob Gee herkennen )
quote:staat dat niet in je Sample FAQ ?
Op dinsdag 26 februari 2002 15:44 schreef Zander het volgende:
Heeft iemand trouwens een lijst van de originele nummers die Shadow en Cut Chemist hebben gebruikt voor Product Placement? Een paar herken ik er zelf ook wel (zoals 'Funky President' van James Brown en 'Last Night Changed it All'), maar het meeste is toch weer aardig obscuur, volgens mij. Ook veel alternatieve versies / covers van dingen die ze al voor Brainfreeze gebruikten.
quote:idd, dat is 'Building steam with a grain of salt'
Op vrijdag 15 februari 2002 22:35 schreef ROEN het volgende:
DJ Shadow had toch die tune gemaakt die ook gebruikt wordt in de reclame van Dommelsch bier met die archeologen? Dat vind ik wel een mooi nummer.
quote:wie gaat nog meer voor de platenzaak liggen met z'n slaapzak
Op vrijdag 01 maart 2002 21:44 schreef Bug het volgende:
Nog "maar" 79 nachtjes slapen!!!
1. The Letter From Home #1 1:12
2. Fixed Income 4:50
3. Un Autre Introduction :48
4. Walkie Talkie 2:27
5. The Letter From Home #2 :52
6. Giving Up The Ghost 6:31
7. The 6 Day War 5:01
8. Mongrel.... 2:22
9. ....Meets His Maker 3:00
10. Right Thing / G D M F S O B 4:21
11. Monosylabik 6:47
12. The Letter From Home #3 :20
13. << ????? >> 2:49
14. Mashin' On The Motorway 3:00
15. Blood On The Motorway 9:12
16. You Can't Go Home Again 7:04
17. The Letter From Home :54
18. << ??? >> (Shadow, Chemist, Numark playing live)
Edit: Draaibeurt twee en hij wordt al mooier dan ie al was.
Groet van Ben
Product Placement is heel cool inderdaad! Heb m laatst ff gedownt en vandaag eigenlijk voor t eerst goed geluisterd. Echt veel ken ik er ook niet van (Last night changed it all, california soul, die originele track die in Straight out the jungle gebruikt is en dan houdt t zo'n beetje op) maar wel een heel lekkere mix!
Weet iemand hoe dat numemr heet van de 2e kant, wat je na die commercial van Sprite(?) hoort? Dr zitten nog wat van die sampletjes van die reclame in gemixt en t is een nummer met een heel vrolijk trompet deuntje
quote:Oei...nu moet ik zeker gaan!
Op woensdag 20 maart 2002 17:13 schreef Kid_RisK het volgende:
Hij komt op Drum Rhythm 2002 !!!!![]()
*verheugt zich op drum rhythm
*verheugt zich op nieuwe album DJ Shadow
Hier staan de namen van alle originelen die ze gebruikt hebben voor Brainfreeze en Product Placement. Enjoy!
quote:Vet! Thanks man!
Op maandag 25 maart 2002 11:56 schreef Zander het volgende:
Okee, voor wie 't wat interesseert:Hier staan de namen van alle originelen die ze gebruikt hebben voor Brainfreeze en Product Placement. Enjoy!
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 17:13 schreef Kid_RisK het volgende:
Hij komt op Drum Rhythm 2002 !!!!![]()
Maar misschien duurt het even voordat het kwartje valt, dat was bij Endtroducing ook wel zo...
huh is zekers in de melkweg 24 mei
Talk about the weight of expectation. You make a record that's hailed as a defining moment in the genesis of modern music, then wait six years to release a follow-up, the anticipation could crush you like an asteroid. DJ Shadow, aka Josh Davis, the still-young record freak behind 1996's 'Endtroducing', might not have been pancaked by those expectations, but 'The Private Press' is certainly a bit flat. By its very nature, future-facing music suffers from built-in obselescence - it's hard to shake the image of combat trousers and one-shouldered rucksacks at the mention of his name - and Shadow's once-remarkable instrumental hip-hop and sampled eclectica have been assimilated into the musical ambience. His work with U.N.K.L.E and his Quannum projects has maintained Shadow's reputation, yet it's hardly enhanced it. 'The Private Press' isn't a remarkable record - it lacks that startling and instinctive excitement capable of pushing music into the realm of the era-defining. Not that Davis seems to mind too much: he's quoted as saying that the 14 tracks gathered here "aren't brain surgery and don't have a lot to say for themselves, but I just liked the way they went down." It's not really enough. Nor is the archetype of the Californian kid transforming his life through an obsessive love of hip-hop and a compulsive need to invent new sounds, an enduring modern myth, but also one of the reasons behind the deadening quality that pervades this record. Like the famous Mo'Wax obsession with 'Star Wars' collectibles, this is the fetishisation of sound for its own sake. It begins with the crackle of vinyl - of course - and scratched tracks like 'Walkie Talkie' and 'Fixed Income' don't, as The Streets might say, push things forward. That's not to say there aren't great moments here: the deserted army-base atmospherics of 'Meets His Maker'; MC Lateef speeding up over a petrolhead bassline on the 'Mashin' On The Motorway'; the electroclash dash of 'You Can't Go Home Again'. And 'Right Thing/GDMFSOB' comes the closest to a coherent mission statement, combining a sample of a tape-addict ransacking his collection - "Then I find just the right thing" - with some ruthless electro aggro. As the title suggests, 'The Private Press' is supposedly dedicated to the people on music's outer limits, the marginalia that people pay to have released, the folk art, the work of outsiders. Unfortunately, it has none of that edge, none of that strangeness, capable of sounding cool but never quite heating the blood. We all - and especially DJ Shadow - know too much to be truly excited by that. Victoria Segal Rating: 6
quote:Jammer, maar dit was een regelrechte rip-off. Een kennis van me werkt bij de studio waar ze die rip hebben 'gemaakt'. Erg jammer. Het piano-deuntje klinkt inderdaad net als die van Shadow en de drums zijn rechtstreeks gejat. Raar dat daar nog geen rechtzaak van is gekomen.
Op vrijdag 15 februari 2002 22:35 schreef ROEN het volgende:
DJ Shadow had toch die tune gemaakt die ook gebruikt wordt in de reclame van Dommelsch bier met die archeologen? Dat vind ik wel een mooi nummer.
Het nieuwe album 'The Private Press' is errrg goed. Een paar maanden terug heb ik als één van de eersten in Nederland (en wellicht de wereld) het hele album mogen beluisteren. Ik was perplex, had niet verwacht dat Endtroducing te overtreffen was. Een must-buy dus.
Komende vrijdag 24 mei treedt hij op in de Melkweg in het kader van de Drum Rhythm afterparty. Lees na het weekend http://extravolt.com voor een recensie en wellicht een kort interview met meneer Shadow himself.
spannend hoor
quote:4 juni.
Op woensdag 22 mei 2002 11:32 schreef Tovaho het volgende:
* Tovaho verheugt zich op het albumWanneer wordt het precies gereleased? 24 mei?
quote:Dat is wel een trand aan het worden...
Op maandag 20 mei 2002 22:31 schreef Kwis het volgende:Jammer, maar dit was een regelrechte rip-off. Een kennis van me werkt bij de studio waar ze die rip hebben 'gemaakt'. Erg jammer. Het piano-deuntje klinkt inderdaad net als die van Shadow en de drums zijn rechtstreeks gejat. Raar dat daar nog geen rechtzaak van is gekomen.
In de nieuwe Fanta reclame faken ze Hawaii 5-0 en in een reclame voor wc-schoonmaak-blokjes (ik weet de naam niet meer, slechte marketing dus) doen ze Hotel Yorba van The White Stripes na. In een reclame voor Italiaanse olijfolie zie je een Italiaanse familie op een muziekje wat wel verdacht veel op de Godfather Theme lijkt...
maar ik vind Private Press ook een uitstekend album
quote:Een soundalike heet zo'n rip-off. Al een aantal jaar is dit in de mode. Het komt voort uit het feit dat een reclamefilmpje vaak op bestaande muziek wordt gemonteerd, waarna de opdrachtgever het allemaal erg mooi vindt en het liefst uiteindelijk die reeds bestaande muziek wil gebruiken. Echter, dit is vaak een dure aangelegenheid (rechten e.d.), waardoor er een soundalike wordt gemaakt die NET een klein beetje afwijkt van het origineel. De studio Soundscape van Hans Bos is er bekend/berucht om. Hij doet veel Duitse commercials, maar heeft ook al vaak zijn hoofd gestoten doordat een soundalike net iets teveel op het origineel leek, waardoor hij rechtzaken verloor en daarmee een hoop geld.
Op woensdag 22 mei 2002 16:21 schreef MadScientist het volgende:
Dat is wel een trand aan het worden...In de nieuwe Fanta reclame faken ze Hawaii 5-0 en in een reclame voor wc-schoonmaak-blokjes (ik weet de naam niet meer, slechte marketing dus) doen ze Hotel Yorba van The White Stripes na. In een reclame voor Italiaanse olijfolie zie je een Italiaanse familie op een muziekje wat wel verdacht veel op de Godfather Theme lijkt...
Maar inderdaad, de laatste tijd valt het wel op. Zo heb ik ook al eens de gitaarpartij van een nummer van Alanis Morissette voorbij horen komen en meer van dat soort gejat. Gelukkig zijn er ook nog genoeg commercials waar originele muziek bij gecomponeerd wordt.
15 mei is hij gereleased
uit de bijbehorende informatie :
style Electronic
date May-15-2002
year 2002
quality 192kbps 44.1hz Full Stereo
playtime 57:16 min
label Island / Mo Wax
size 78,8 MB
type Album
source CDDA
cat.no. CID8118
This is the official promo of The Private Press. It features a different track listing from the advance along with no skipping etc.
Please note - Amazon lists a 15th track (Giving Up The Ghost (original version)) not on this release. Given that it is so soon before the album hits stores, it's my guess that what you have here is pretty much retail.
Tracknames are written down as they appear on the sleeve, not as reported by Amazon etc (although I have taken the catalogue number from there).
01 (letter from home) 01:10
02 fixed income 04:49
03 un autre introduction 00:44
04 walkie talkie 02:26
05 giving up the ghost 06:30
06 the 6 day war 05:01
07 mongrel... 02:21
08 meets his maker 03:02
09 right thing - gdmfsob 04:20
10 monosylabik 06:46
11 mashin' on the motorway 02:58
12 blood on the motorway 09:12
13 you can't go home again 07:03
14 (letter from home) 0:54
Please buy this album if you like it - it's amazing and DJ Shadow deserves to be rewarded for it.
[Dit bericht is gewijzigd door clerk op 23-05-2002 08:42]
Hmm.. jammers dat dat nummer voor mashing on the motorway er niet meer op staat
[Dit bericht is gewijzigd door huh op 23-05-2002 17:44]
edit: DJ Shadow komt trouwens op Lowlands!!!
quote:helemaal mee eens..
Op donderdag 23 mei 2002 12:51 schreef DeF2K het volgende:
Ik vind het een zeer goed album, maar ik zou niet willen zeggen dat Endtroducing overtroffen is...
quote:Leuk voor de 13-15 jarigen onder ons, ik ga maar naar pukkelpop
edit: DJ Shadow komt trouwens op Lowlands!!!![]()
Hier kan je de clip van Can't Go Home Again kijken... Maar die van Blackalicious' 'Make You Feel That Way' is leuker
Kijk, zodra het album binnen is ga ik het toch wel halen (hij staat zelfs al in bestelling), maar ik ben zo benieuwd dat ik al wat wel horen.... (behalve de promo-mix; die wel erg lekker klonk..)
quote:ik kom nooit in de platenzaak en ja een 192kb mp3 release vind ik goed zat....
Op donderdag 23 mei 2002 10:44 schreef Kwis het volgende:
Officieel ligt hij 4 juni in de winkels en niet al 15 mei (heb jij 'm al zien liggen in de platenzaak?). 20 mei was in eerste instante de release datum. Wat jij daar hebt is een .nfo file van een MP3 release van het album. Als jij dat als betrouwbare bron beschouwt...
quote:Giving Up The Ghost is toch van BT? die heb ik op cd uit '99 zijn! zal dan wel een giant rip-off zijn
Op vrijdag 15 februari 2002 22:19 schreef Kid_RisK het volgende:
Damn ik verheug me dr ook al een tijdje op!De track Giving Up The Ghost is ook al Audiogalaxy te vinden maar dat schijnt niet de definitieve album versie te zijn. Ik vond er eerst geen ruk aan eigenlijk maar begin m nu wel te waarderen!
Zal ook ff die andere checken, thanks voor de tip!
quote:BT zegt me ff nix maar DJ Shadow kennende zal t niet echt een rip-off zijn!
Op vrijdag 24 mei 2002 10:41 schreef JMurc het volgende:[..]
Giving Up The Ghost is toch van BT? die heb ik op cd uit '99 zijn! zal dan wel een giant rip-off zijn
Vannacht om 1 uur trad DJ Shadow op in de Melkweg. Tering, WAT een FEEST! Hij had er zin in en dat liet hij duidelijk blijken. Het was een concert om nooit meer te vergeten. Ook al stond 'ie voornamelijk met z'n pet naar z'n draaitafels en delay machinetjes gericht, het feest was compleet. Hij draaide/mixte/speelde nummers van al zijn albums dat van UNKLE incluis en nog een hoop ouder en nieuwer spul.
Een tip van de heer Josh Davis aan alle DJ's: you shouldn't only mix in tempo, but also mix in tune! En dat deed 'ie. Al het gemixte stond in de juiste toonsoort.
De visuals waren ook zeer om over naar huis te schrijven. Op maar liefst 3 schermen achter DJ Shadow toonden de VJ's een variatie aan beelden. Elke track een nieuwe set beelden die geen moment verveelden.
Ja, meneer Shadow begrijpt het wel. Geen arrogant gedoen, maar gewoon lekker muziek maken for the people. En daar gaat het toch om?
quote:Damn ik had er ook bij willen zijn! Nah.. Lowlands dan maar..
Op zaterdag 25 mei 2002 18:02 schreef Kwis het volgende:
...
quote:Ja maar waarom moet die limited edition 15 euro duurder zijn?
Op zaterdag 01 juni 2002 21:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
best wel leuk album , die live cd bij die limted edition vonnik ook zeer leuk
Hoe zit het trouwens met nummer 9 (right thing/GDMFSOB). Daar staat 'clean instrumental version' bij. Wat wil dat zeggen? Is er ook een versie met vocalen van beschikbaar of iets dergelijks?
Ik dacht eerst dat ze bij de Plato de aangepaste versie van de cd verkochten (er is een 'clean version' zonder gevloek en een gewone versie van de plaat verkrijgbaar, cultuurbarbaren/idioten daar in de VS ).
quote:Hij zit momenteel ook weer in mijn cd-spelertje
Op dinsdag 04 juni 2002 00:28 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
* IHOAKSISnoet hem vandaag ook gehaald heeft. dat wordt weer helemaal grijsdraaien.
Ik vind het een goede plaat. Niet beter dan 'Endtroducing' denk ik, maar dat had ik ook niet verwacht. De plaat heeft ook een iets andere sfeer. Maar ik zal eerst de vorige plaat weer een keer moeten draaien (ter vergelijking) voordat ik dat onder woorden kan brengen.
quote:Waar heb je hem gehaald dan?
Op dinsdag 04 juni 2002 01:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
raar bij mij was er maar 3 euro verschil
Van de website www.plato.nl (die verder overigens niets meer te maken schijnt te hebben met de rest van de Plato winkels of iets dergelijks, maar dat terzijde):
05/31/02 Dj Shadow Private Press CD 20.50
05/31/02 Dj Shadow Private Press + Limited Live Cd CD (2) 39.95
quote:Wepeel, voor dat soort informatie is het cd-boekje dus ooit uitgevonden. En ziehier: "Six day war" - Colonel Bagshot. Gelijk even downloaden.
Op dinsdag 04 juni 2002 15:38 schreef -Wepeel2- het volgende:
Weet iemand trouwens of de zanglijn in 'Six Days' een sample is of dat het speciaal door iemand is ingezongen?
Hele mooie zanglijn in ieder geval.
Edit: Laat maar. Onvindbaar.
quote:Het obscure materiaal van DJ Shadow komt niet voor niets uit zijn eigen catacombes
Op dinsdag 04 juni 2002 20:17 schreef Meril het volgende:[..]
Wepeel, voor dat soort informatie is het cd-boekje dus ooit uitgevonden. En ziehier: "Six day war" - Colonel Bagshot. Gelijk even downloaden.
Edit: Laat maar. Onvindbaar.
quote:Ja ik had al gezien dat dat erbij stond in het boekje en ik had ook al een meer dan redelijk vermoeden dat de lead vocal dan wel uit dat nummer zou komen. Maar toch altijd weer navragen. That's me
Op dinsdag 04 juni 2002 20:17 schreef Meril het volgende:[..]
Wepeel, voor dat soort informatie is het cd-boekje dus ooit uitgevonden. En ziehier: "Six day war" - Colonel Bagshot. Gelijk even downloaden.
Edit: Laat maar. Onvindbaar.
En ik kon het nummer inderdaad ook al niet vinden.
quote:Alleen 'Monasylabik' moet ik erg aan wennen. Ik ben gewend om dit soort muziek ook relaxt te kunnen draaien als ik met schoolwerk bezig ben, maar bij dat nummer werd ik half neurotisch
Op dinsdag 04 juni 2002 22:01 schreef Vampier het volgende:
Album klinkt weer lekker Shadow Achtig
Favoriete nummers tot nu toe:
Six Days
Righ Thing
Fixed income
You can't go home again
quote:Iets wat je moeilijk kan downloaden met KaZaa (of aanverwante P2P-programma's)
Op dinsdag 04 juni 2002 22:08 schreef Meril het volgende:
Wat staat er nou precies op de live-cd?
quote:Op de diverse programma's vind ik wel iets onder die naam, maar dat is maar 18 MB groot. Zo'n minuut of 13, gok ik. Is dat alles?
Op woensdag 05 juni 2002 09:17 schreef IHOAKSISnoet het volgende:[..]
Iets wat je moeilijk kan downloaden met KaZaa (of aanverwante P2P-programma's)
.
Zonder gekheid, het is een gewoon live-registratie. Het heet; Pushin' Buttons Live
De limited edition vind ik zeer brak én veel te duur. 1 live track en 1 originele mix van Giving Up The Ghost.
Het hoesje is ook erg dun en slap.
quote:En wat is je eerste indruk? Ik moest er toch wel even aanwennen, maar inmiddels vind ik hem toch weer erg goed. Ik denk dat ik Endtroducing qua sfeer van de meeste tracks iets lekkerder vond, maar deze klinkt weer wat dansbaarder, dus het is in ieder geval geen simpele herhalingsoefening.
Op woensdag 05 juni 2002 18:44 schreef Theeboon het volgende:
Heb 'em voor 19.99 bij de plato. De jewel case dan.De limited edition vind ik zeer brak én veel te duur. 1 live track en 1 originele mix van Giving Up The Ghost.
Het hoesje is ook erg dun en slap.
Alleen 'Monosylabik' had er niet opgehoeven. Lijkt toch wel erg veel op een Aphex Twin track.
quote:Ah ok. Dan trek ik die wel gewoon even van Internet.
Op woensdag 05 juni 2002 18:45 schreef Zander het volgende:
Hmm.. bij die pre-release zat ook een livetrack van Shadow, Cut Chemist en Nu-Mark van 13 minuten. Dat zal dezelfde dan wel wezen...
Endtroducing is 't niet, maar slecht is 't zeer zeker ook niet
Nou maar hopen dat ie er niet weer 6 jaar over doet om 't volgende album af te krijgen
quote:volgens de tmf reclame heb je je hit al in 10 minuten klaar met magix music maker
Op donderdag 06 juni 2002 00:44 schreef Theeboon het volgende:
Op de pre-release staan ook meer tracks en die duurt 74 minuten ofzo. 't Uiteindelijke album is 57 minuten. 't Is nu meer een geheel denk ik.Endtroducing is 't niet, maar slecht is 't zeer zeker ook niet
Nou maar hopen dat ie er niet weer 6 jaar over doet om 't volgende album af te krijgen
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 00:51 schreef Tarja het volgende:[..]
volgens de tmf reclame heb je je hit al in 10 minuten klaar met magix music maker
Stuur hem die tip even door zou ik zeggen...
quote:Zo Wisp, ben jij ook weer eens terug met je 1001e kloon... Je weet duidelijk niet waar je over praat.
Op donderdag 06 juni 2002 00:48 schreef Tarja het volgende:
ik verheug me er ook al jaren op, echt geniaal die dj.schaduw, dj tiesto is er nix bij
1. Hoe lang is de camel bobsled race?
2. Zijn er meerdere werkjes a la pushing buttons live te vinden op internet? Live mixing van DJ shadow (of een andere artiest) bedoel ik dus....
quote:24:01.
Op zondag 09 juni 2002 20:44 schreef Tovaho het volgende:
1. Hoe lang is de camel bobsled race?
quote:Thanks, ik dacht dat ie langer zou zijn.......... En de live uitvoering?
Op zondag 09 juni 2002 21:01 schreef Meril het volgende:[..]
24:01.
quote:Als je Pushing Buttons Live bedoelt: 12:36.
Op zondag 09 juni 2002 22:28 schreef Tovaho het volgende:[..]
Thanks, ik dacht dat ie langer zou zijn.......... En de live uitvoering?
quote:Mja, beetje aanelkaar gemixed ofzo... zal wel wat korter zijn. Niks speciaals dacht ik.
Op zondag 09 juni 2002 23:40 schreef Tovaho het volgende:
Eh nee, er schijnt een live versie te zijn van camel bobsled race
quote:Misschien dat de Brainfreezes mixes je bevallen hoewel dat niet live is. Op Product Placement staat wel een live mix. (beide van DJ Shadow & Cut Chemist)...
Op zondag 09 juni 2002 20:44 schreef Tovaho het volgende:
2. Zijn er meerdere werkjes a la pushing buttons live te vinden op internet? Live mixing van DJ shadow (of een andere artiest) bedoel ik dus....
quote:Dat is gewoon dezelfde als die versie van 24 minuten, ik heb de originele EP en op de hoes staat met grote letters: "DJ Shadow LIVE!"
Op zondag 09 juni 2002 23:40 schreef Tovaho het volgende:
Eh nee, er schijnt een live versie te zijn van camel bobsled race
quote:huh.. wrom is dat niet live volgens jou en PP wel?
Op dinsdag 18 juni 2002 16:45 schreef DeF2K het volgende:Misschien dat de Brainfreezes mixes je bevallen hoewel dat niet live is. <knip>
quote:Wat een laffe kutrecensie. Eerst loopt ze te ouwehoeren over alle druk en verwachtingen en wat gaat ze zelf doen? Haar verwachtingspatroon helemaal instellen op Endtroducing. Dus alles wat minder is dan Endtroducing is gewoonweg kut. Jammer dat deze muzieksnol albums niet op zichzelf kan zien en alles moet relateren aan meesterwerken als endtroducing.
Op maandag 20 mei 2002 19:11 schreef Meril het volgende:
De recensie van NME:Talk about the weight of expectation. You make a record that's hailed as a defining moment in the genesis of modern music, then wait six years to release a follow-up, the anticipation could crush you like an asteroid. DJ Shadow, aka Josh Davis, the still-young record freak behind 1996's 'Endtroducing', might not have been pancaked by those expectations, but 'The Private Press' is certainly a bit flat. By its very nature, future-facing music suffers from built-in obselescence - it's hard to shake the image of combat trousers and one-shouldered rucksacks at the mention of his name - and Shadow's once-remarkable instrumental hip-hop and sampled eclectica have been assimilated into the musical ambience. His work with U.N.K.L.E and his Quannum projects has maintained Shadow's reputation, yet it's hardly enhanced it. 'The Private Press' isn't a remarkable record - it lacks that startling and instinctive excitement capable of pushing music into the realm of the era-defining. Not that Davis seems to mind too much: he's quoted as saying that the 14 tracks gathered here "aren't brain surgery and don't have a lot to say for themselves, but I just liked the way they went down." It's not really enough. Nor is the archetype of the Californian kid transforming his life through an obsessive love of hip-hop and a compulsive need to invent new sounds, an enduring modern myth, but also one of the reasons behind the deadening quality that pervades this record. Like the famous Mo'Wax obsession with 'Star Wars' collectibles, this is the fetishisation of sound for its own sake. It begins with the crackle of vinyl - of course - and scratched tracks like 'Walkie Talkie' and 'Fixed Income' don't, as The Streets might say, push things forward. That's not to say there aren't great moments here: the deserted army-base atmospherics of 'Meets His Maker'; MC Lateef speeding up over a petrolhead bassline on the 'Mashin' On The Motorway'; the electroclash dash of 'You Can't Go Home Again'. And 'Right Thing/GDMFSOB' comes the closest to a coherent mission statement, combining a sample of a tape-addict ransacking his collection - "Then I find just the right thing" - with some ruthless electro aggro. As the title suggests, 'The Private Press' is supposedly dedicated to the people on music's outer limits, the marginalia that people pay to have released, the folk art, the work of outsiders. Unfortunately, it has none of that edge, none of that strangeness, capable of sounding cool but never quite heating the blood. We all - and especially DJ Shadow - know too much to be truly excited by that. Victoria Segal Rating: 6
Ik heb de Private Press gekocht naar aanleiding van zijn optreden op Lowlands. Het optreden was hartverwarmend en nummers zoals You Can't Go Home Again vind ik prachtig. Ik vind het een uitstekende CD ook al had endtroducing misschien meer impact en sfeer. Maar absoluut geen tegenvaller.
quote:Daar ga ik helemaal in mee
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:36 schreef zodiakk het volgende:
Ik heb de Private Press gekocht naar aanleiding van zijn optreden op Lowlands. Het optreden was hartverwarmend en nummers zoals You Can't Go Home Again vind ik prachtig. Ik vind het een uitstekende CD ook al had endtroducing misschien meer impact en sfeer. Maar absoluut geen tegenvaller.
waarom maakt ie niet gewoon een ruw album met Guru, rakim, roots, blackalicious en people under the stairs ofzo? instant dopeness!!!!
quote:Dat klinkt inderdaad wel verdomd fijn ja.
Op dinsdag 27 augustus 2002 20:13 schreef phunc het volgende:
waarom maakt ie niet gewoon een ruw album met Guru, rakim, roots, blackalicious en people under the stairs ofzo? instant dopeness!!!!
Maar ik vind wel dat "men" onterecht negatief is over deze nieuwe van DJ Shadow. Wellicht is het anders, minder goed, dan Endtroducing, maar kijk er nou even los van. Het IS geen slechte plaat. Maar om nou altijd iets wat je maakt te vergelijken met een eerder meesterwerk van je, dan verlies je het altijd ja (kijk ook naar Radiohead, die maken met Kid A ook een goede plaat, maar misschien wel iets minder dan OK Computer. Maar is dat meteen een reden om Kid A wack te vinden? Nee toch..)
Maar het is geen slechte plaat, dat zeker niet. Ik denk dat de verwachtingen ook zo hoog lagen omdat Endtroducing gewoon een enorm trendsettende plaat was: na het succes verschenen er tientallen 'triphop' (of hoe je het ook wilt noemen) - platen die duidelijk geinspireerd waren door DJ Shadow. Dat je dan van de man zelf dan weer iets baanbrekends verwacht is misschien ook niet helemaal terecht...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |