BadDay | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:15 |
Mijn vader woont sinds twee jaar in Aberdeen. Je betaald je groen en geel aan tickets, een retourticket amsterdam-aberdeen kost ons elke keer ongeveer 300 euro!!!!! en je gaat niet een keertje per jaar daar naar toe. Maar, nou komt het, een retourticket Aberdeen - Amsterdam kost omgerekend ongeveer 150 euro...! Hierbij mijn frustratie over KLM, verder ben ik opzich heel tevreden over KLM, ze vliegen op dat traject altijd op tijd. | |
Biogarde | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:18 |
Dat komt omdat wij Nederlanders het liefst bakken met geld verdienen. Ja. | |
JimmieTheSaint | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:19 |
Waarom laat je je pa dan niet gewoon hierheen komen? | |
Biogarde | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:20 |
quote:Dat komt op hetzelfde neer? ![]() | |
Rosbief | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:21 |
Heb je geen OV-kaart? | |
JimmieTheSaint | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:22 |
quote:Of je leest de OP daadwerkelijk... TS: quote:Z'n pa: quote: | |
Biogarde | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:24 |
quote:-edit- Oh wacht ![]() Je hebt gelijk ![]() Ik zag retour over het hoofd ![]() | |
JimmieTheSaint | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:25 |
quote:Dude, retourticket. Ik weet dat het laat is voor je, maar toch. | |
BadDay | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:25 |
Mijn vader komt ook vaker hierheen. Maar een drukke baan geeft hem niet altijd de mogelijkheid daartoe. Maar dan nog vind ik het vrij veel voor een relatieve kleine afstand. | |
leolinedance | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:27 |
Mijn vlucht naar Nairobi vanaf Amsterdam is zo'n beetje het goedkoopst met KLM ![]() | |
Nembrionic | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:31 |
KLM is altijd een stukje duurder dan de rest. Maar in het geval van Aberdeen zijn ze allemaal zo hoog. | |
Koewam | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:35 |
Kun je niet je ticket daar kopen dan? En dan zonder datum? En dan afstempelen of zo? ![]() | |
Lucifer_Doosje | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:50 |
quote:Of een maandtrajectkaart ![]() | |
Dibble | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:55 |
ben ik de enige die niet weet wat aberdeen is en waar het ligt? | |
David Letterman | donderdag 30 augustus 2007 @ 00:57 |
quote:ja...dumbass... | |
leolinedance | donderdag 30 augustus 2007 @ 01:00 |
quote:noob ![]() | |
Subbu | donderdag 30 augustus 2007 @ 01:10 |
Als je vooruit kunt plannen kun je gewoon een enkeltje naar aberdeen kopen en voor de rest retourtjes vanuit aberdeen, dan gebruik je dus de terugweg van je retoertje om naar aberdeen te gaan en de heenweg van je volgende retourtje om terug te komen.. | |
Crazykill | donderdag 30 augustus 2007 @ 01:21 |
quote:WHAHAHAHAHAAHAHAHAHHHA ![]() ![]() ![]() | |
Xenwolfie | donderdag 30 augustus 2007 @ 02:58 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Aberdeen%2C_Eastern_Cape Slechts 300 euro voor een retourtje hier naartoe? ![]() Tis inderdaad wel duur, zo'n retourtje naar Schotland. | |
Keiichi | donderdag 30 augustus 2007 @ 07:30 |
En als je eens met andere maatschappijen probeerd? Misschien met overstapje in london? Easyjet (Willekeurige datum in toekomst gepakt): Amsterdam -> Luton: Eur 33.99 Luton - Aberdeen: Eur 28.79 En dat maal 2: Eur 125,56 Je bent wel wat langer bezig, maar het is goedkoper en daar draait het toch om? ![]() | |
Lariekoek | donderdag 30 augustus 2007 @ 07:57 |
quote:En als je dan je kaartje vergeet af te stempelen wordt je er zo op de volgende halte uitgezet. ![]() | |
Lucifer_Doosje | donderdag 30 augustus 2007 @ 08:56 |
Probeer anders BMI eens. Die vliegt ook op die route. | |
ForumGek | donderdag 30 augustus 2007 @ 09:51 |
Simpel, vele Shellers die in Nederland wonen (waarschijnlijk TS's pa ook voorheen) gaan regelmatig naar Aberdeen. Als ze populaire lijnvluchten als deze duurder maken kunnen ze er nog aan verdienen ook. Want voor de Shell'ers zelf betaald de Shell de vlucht gewoon....ookal heeft de Shell een eigen vliegtuig op Eelde ![]() zoiets denk ik ! ![]() Maar ik geef je wel gelijk, ik ging met mijn vriendin naar Parijs toe, en daar vliegt alleen KLM / Air France op. En die vlucht is dus echt heel duur. ![]() | |
Ravage | donderdag 30 augustus 2007 @ 10:40 |
quote: ![]() Naar Parijs vliegen de volgende low-cost maatschappijen: Vanuit Amsterdam: Vueling Vanuit Keulen: German Wings, Air Berlin Vanuit Dusseldorf: Air Berlin Vanuit Dortmund: Air Berlin Vanuit Munster: Air Berlin (bron: www.lowcostairlines.nl) | |
Koewam | donderdag 30 augustus 2007 @ 12:42 |
quote:Ga dan ook met de trein... ![]() | |
ozzietukker | donderdag 30 augustus 2007 @ 12:49 |
quote: ![]() | |
BroodjePindakaas | donderdag 30 augustus 2007 @ 14:52 |
Wie vliegt er nu uberhaupt nog KLM? Als er een maatschappij is die echt helemaal verpaupert is, is het KLM wel, ongelovelijk.. | |
BadDay | donderdag 30 augustus 2007 @ 15:16 |
Aberdeen is indeed de oliehoofdstad van europa. Die opties werken niet, je zit mits je een keer overstapt met easyjet altijd vast aan KLM of BMI maar BMI is even duur, zoniet duurder dan KLM. KLM verpaupert? ![]() | |
BadDay | donderdag 30 augustus 2007 @ 15:18 |
KLM houd inderdaad volgensmij de prijzen hoog omdat zij de enige zijn die vanaf Amsterdam naar Aberdeen vliegen en omdat het een zakenbestemmig is, vanwege de olie. De tickets worden toch wel betaald door shell etc. | |
ForumGek | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:06 |
quote:Dat was het plan ook, maar daar zijn de goedkope tickets ook zo van weg. Terwijl we in Januari al aan het boeken gingen om in mei weg te gaan. Dus toen maar vliegtuig genomen, geeft ook een wat meer romantisch vakantie gefühl ![]() | |
BroodjePindakaas | donderdag 30 augustus 2007 @ 18:36 |
quote:Pardon? 1) De prijzen van tickets zijn duurder dan menig ander maatschappij; de seat pitch is 30-31" waar andere maatschappijen toch wel 32" bieden. 2) Europe Select stelt geen bal voor en hier betaal je grof geld voor. Vergelijk dit bijvoorbeeld met BA of Swiss binnen Europa. Kost hetzelfde, betere service. 3) 60% van de vluchten zijn overbooked en in heel veel gevallen zoeken ze 'vrijwilligers' die een volgende vlucht willen nemen (tegen compensatie, maar toch) 4) World Business Class stelt HELEMAAL niets voor. 160 graden recline MAXIMAAL, oud, oncomfortabel, slechte service en hier betaal je 2000-2100 euro voor. Mij niet gezien; dan vlieg ik liever C met AF (170-180 graden recline/lieflat in alle vliegtuigen) en dan moet ik maar overstappen op CDG (ramp trouwens) | |
BadDay | zaterdag 1 september 2007 @ 19:44 |
quote:Wijze woorden jongen, uit de praktijk? Het gaat mij om het feit dat ze je veilig van A naar B brengen, de bagage op tijd is en je nog iets van service aan boord krijgt. Mijn vader, ik, mijn zusje en mijn moeder vliegen samen tientalle keren per jaar met KLM over de hele wereld. Die keren dat ik met andere heb gevlogen, ik noem: Quantas, British Airways, United Airlines, British Midland leverde vaker problemen op. 60% overbooked? Ik heb er nooit last van gehad en mijn vader ook nooit over gehoord. Kwestie van online in-checken, kan je zo doorlopen als je alleen hand bagage hebt. [ Bericht 0% gewijzigd door BadDay op 01-09-2007 19:50:08 ] | |
ozzietukker | zaterdag 1 september 2007 @ 21:03 |
quote: ![]() Degene die hier het slachtoffer van zijn, zijn inderdaad niet de mensen die online inchecken, maar een ticket bij hun reisburo kopen en niet zo vaak vliegen, deze krijgen dan een negatief beeld. (Er is niets meer stressvol dan niet zeker te weten of je mee kunt vliegen, of uiteindelijk verspreid over het vliegtuig verplaatst te worden). Dat de bagage optijd is is inderdaad belangrijk. Maar dat is nou net niet de sterkste kant van KLM.... ![]() Persoonlijk heb ik niks tegen op KLM, en de vliegtijden zijn voor mij wel vaak ideaal, en hoewel op de routes die ik vlieg de inflight entertainment bedroevend is, (747-combi) ben ik wel te spreken over de minimale vertragingen. (En de procedure van niet aangekomen bagage gaat vrij eenvoudig zonder veel moeite bij aankomst, ze hebben dan ook veel ervaring ![]() Ik ben juist KLM weer gaan vliegen omdat de ticketprijzen weer op het nivo van de concurrentie kwam, als ze zich uit de markt prijzen ben ik zo weer weg, want het is zeker geen superieur product wat wordt aangeboden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Singapore Airlines, Malaysia Airways of Cathay Pacific. | |
BadDay | zaterdag 1 september 2007 @ 22:05 |
Nee dat klopt. de aziatische vliegers zijn wat dat betreft perfect en goed zeker wat betreft de inflight entertainment en de service. In vind de stelling van meneer pindakaas wat overdreven, KLM is absoluut geen verpauperde maatschappij. Als ik op Barcalona vlieg zijn de ticketprijzen wat dat betreft weer prima op niveau. Naar aberdeen dus niet. Wat dat bagage betreft, binnen Europa: neem ik meestal alleen handbagage mee: een koffer waar alles in past voor een lang weekend en een schoudertas. Bagage inchecken doe ik alleen als ik langer dan 3-4 dagen weg ben. | |
BroodjePindakaas | zondag 2 september 2007 @ 13:40 |
Je bent dus ook tevreden over het Flying Blue programma? 25% miles verdienen op het goedkoopste tarief vind je normaal? Of er uberhaupt nog voordelen zijn voor Gold/Plat. FB'ers vraag ik me af.. Lounge op Schiphol is oud en druk; je kunt je seat niet meer reserveren.. Kijk maar eens hier en hier. Je betaalt bij KLM weldegelijk veel te veel voor veel te weinig service. En ja, mijn ervaringen komen uit de praktijk. | |
BroodjePindakaas | zondag 2 september 2007 @ 13:41 |
quote:Amen. |