Ja hoor, dat zal best, bij vreemde mensen aan de deur komen en telkens hetzelfde praatje opratelen is vast veel leuker dan met je vriendjes voetballen (of in jouw geval naar de bieb gaan) op de zaterdag. We hebben het hier niet over zondagsschool o.i.d. het gaat hier om gewoon gedwongen arbeid. Natuurlijk zeggen die kinderen dat ze het wel leuk vinden, het is echter maar de vraag of dat zo is. 10-jarigen horen niet langs de deuren te gaan om het geloof te verkondigen, zo simpel is dat.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:27 schreef Lod het volgende:
En als ze dit nou echt leuk vinden? Ik zat vroeger (en nog steeds trouwens) ook veel liever in de bibliotheek dan op een voetbalveld/anderszins speelveld.
Met dat "moeten" bedoel ik natuurlijk niet letterlijk dat pappa ze het voetbalveld op moet schoppen. Het betekent dat je die jochies de vrijheid gunt om zichzelf te ontplooien, en vrienden te maken. Of het nou om voetbal gaat of wat mij betreft om ballet. Laat die kinderen spelen, dat is namelijk wat kinderen doen als ze 10 zijn. Als ze volwassen zijn hebben ze nog 50 jaar om langs de deuren te gaan om jezus te verkopen. Ouders die dat niet begrijpen en hun kind dat niet gunnen zouden uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.quote:Op donderdag 6 september 2007 19:21 schreef Lod het volgende:
Zo simpel is dat niet. Door te zeggen dat ze niet langs de deuren mogen gaan maar op een voetbalveld horen te spelen is in principe hetzelfde als zeggen dat ze niet mogen spelen maar langs de deuren moeten gaan. In beide gevallen is er iemand die denkt te weten en te moeten bepalen wat die kinderen doen.
Deze jochies krijgen toch de vrijheid om zich te ontplooien in het geloof en vrienden die gelijkdenkend te zijn te ontmoeten...quote:Op donderdag 6 september 2007 20:46 schreef LSS het volgende:
[..]
Met dat "moeten" bedoel ik natuurlijk niet letterlijk dat pappa ze het voetbalveld op moet schoppen. Het betekent dat je die jochies de vrijheid gunt om zichzelf te ontplooien, en vrienden te maken. Of het nou om voetbal gaat of wat mij betreft om ballet. Laat die kinderen spelen, dat is namelijk wat kinderen doen als ze 10 zijn. Als ze volwassen zijn hebben ze nog 50 jaar om langs de deuren te gaan om jezus te verkopen. Ouders die dat niet begrijpen en hun kind dat niet gunnen zouden uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.
Epic failquote:Op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:18 schreef L.Denninger het volgende:
Zoals het echt ging :
[Ik : Start internet explorer op]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |