zou er niet willen slapenquote:Op zondag 12 juli 2009 23:29 schreef k_man het volgende:
Nou, het hotel is geboekt. Het is het Prague Imperial Hotel geworden. Vijf sterren voor ¤ 100 per nacht (weliswaar excl. ontbijt) valt me niet tegen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klinkt mij leuker in de oren.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:18 schreef k_man het volgende:
Laten we het er maar op houden dat onze smaken nogal verschillen: jouw tip van een hostel met een gedeelde douche op de gang... ik moet er niet aan denken.
Ik heb ook in Tiepolo overnacht maar vond het een drama om te slapen! Locatie was prima, keuken was aardig (beetje weinig inventaris), ontbijt was super, maar die bedden..... Wat een ramp!!! Heb 4 nachten niet geslapen omdat de spiraalveren in m'n botten stakenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:13 schreef Dynia het volgende:
Ik zat in Hotel Tiepolo (Praag 5, Smichov)...3 sterren. We hadden een groot appartement voor 4 personen inclusief een keuken, zag er netjes uit, afgesloten parkeerplaats, aardig personeel, prima ontbijtje en kostte 420¤ voor een week.
In het openbaar vervoer heb ik alleen gebruik gemaakt van de metro.Dus trams en bussen weet ik niet, maar de metro was in ieder geval goed te doen. Je betaald 100 kroon voor een dagkaart voor het openbaar vervoer volgens mij, dus valt best mee.
In het centrum is alles prima aan te lopen vond ik.
Begin september, vanaf Eindhoven met WizzAir.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:39 schreef binnader het volgende:
hey k_man!
mooi hotel heb je geboekt zeg! ik ben ook van plan om met mn vriendin naar praag te gaan, en dat hotel spreekt me erg aan! ze hebben leuke pakketten, voor weinig geld. en het ziet er geweldig uit. wanneer ga je? wat is je vervoer? groetjes
Ik klikte even op het linkje en was verbaasd. Bij Bohemia in Praag dacht ik namelijk aan dit hotel: http://www.grand-hotel-bohemia.cz/ Blijkt dat linkje van jou een of ander cheap ass appartementje te zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:42 schreef arneaux het volgende:
We vliegen, als het goed is de 4e met Wizz Air en verblijven, als het goed is hierzo. Iemand ervaringen met Bohemia?
ga op vrijdag of zaterdag naar Club Mecca --> http://www.mecca.cz/quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:49 schreef arneaux het volgende:
Vlucht plus appartement zijn geboekt.
Nu nog places om uit te gaan? Ikzelf hou van hiphop & house, maat van me houdt meer van techno! So, where to go? Roxy schijnt tof te zijn, Karlovy Lázně de Hollywood en verder heb ik eigenlijk een aantal bordelen voorbij zien komen, waar ik niet naar binnen ga.
Dus waarheen gaan we? We hebben zeven nachten.
Chapeau Rouge, Bombay, Roxy (liggen allemaal vlak bij elkaar, Dlouha).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:49 schreef arneaux het volgende:
Vlucht plus appartement zijn geboekt.
Nu nog places om uit te gaan? Ikzelf hou van hiphop & house, maat van me houdt meer van techno! So, where to go? Roxy schijnt tof te zijn, Karlovy Lázně de Hollywood en verder heb ik eigenlijk een aantal bordelen voorbij zien komen, waar ik niet naar binnen ga.
Dus waarheen gaan we? We hebben zeven nachten.
Meccaquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:46 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
ga op vrijdag of zaterdag naar Club Mecca --> http://www.mecca.cz/
ze draaien daar house, weinig toeristen, mooie meiden en man/vrouw verhouding 50/50
Geen dank. Als je nog meer wilt weten, vraag maar raak,al denk ik dat alles wel zo'n beetje te vinden is in dit topic.quote:
Ik vlieg 3 augustus, t/m de 10 ben ik er.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:37 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Geen dank. Als je nog meer wilt weten, vraag maar raak,al denk ik dat alles wel zo'n beetje te vinden is in dit topic.
Vlieg je op vrijdag 4 september naar Praag? In dat geval zit je bij 3 vrienden van me in het vliegtuig die mij een weekendje op komen zoeken. Dat wordt dus een weekend van weinig slapen en veel drinken.
De laatste 5 weken was het volkomen kut. Soms wat zon maar meestal erg veel regen. Vandaag was het gewoon tropisch benauwd en toen ik net het kantoor uitliep, werd ik getrakteerd op een gigantische regenbui. Ik weet de vooruitzichten niet. Maar ik hoop dat er verbetering in zit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:58 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik vlieg 3 augustus, t/m de 10 ben ik er.
Hoe is het weer daar dan? Om er maar ff een Holandse vraag uit te persen!
Vorige week was het toch prachtig weer? (vrijdag en zaterdag niet meegerekend)quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:11 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
De laatste 5 weken was het volkomen kut. Soms wat zon maar meestal erg veel regen. Vandaag was het gewoon tropisch benauwd en toen ik net het kantoor uitliep, werd ik getrakteerd op een gigantische regenbui. Ik weet de vooruitzichten niet. Maar ik hoop dat er verbetering in zit.
Op 3 augustus zit ik bij je in het vliegtuig. Ik vlieg dan na mijn vakantie weer terug naar Praag,
14 Daagse vooruitzicht Praag.quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:58 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik vlieg 3 augustus, t/m de 10 ben ik er.
Hoe is het weer daar dan? Om er maar ff een Holandse vraag uit te persen!
En, wat vond je er van?quote:
Briljante stad. Veel expats ontmoet, veel gezien, veel gedaan, veel gedronken, veel gelachen, een klein beetje ruzie, veel gelopen, nog meer gelopen, een hoop mooie vrouwen gezien, nog meer gelopen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:44 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
En, wat vond je eraan?
Ik ben dit weekend naar Krakau geweest met vrienden. Ook een zeer moeie stad en een beetje dezelfde categorie als Praag. Alleen n;et even iets kleiner en minder indrukwekkend.
Ik denk dat je Hradcany bedoelt. Dat is op de berg naast het kasteel een daar heb je op verschillende plekken een mooi uitzicht over Praag. Je kan er ook met een soort kabeltrein omhoog, als je te lui bent om te lopen. Daar staat ook een grote uitkijktoren waar je in kan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:29 schreef superjojo het volgende:
Nog een aanrader trouwens: de heuvel/berg die in het verlengde ligt van de burcht helemaal oplopen, en dan heb je daar een restaurant waar je vanaf het terras een echt mooi uitzicht hebt op Praag. En het is lekker en vrij betaalbaar eten.
ja, leuke tent is dat! erg kleine dansvloertje maar wel gezellig en daarnaast een aardig grote cocktail kaart (+ normaal geprijsd)!quote:
Ben dr al geweest. Jaar of 4 geleden. Echt veel mooie vrouwen daar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:15 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
ja, leuke tent is dat! erg kleine dansvloertje maar wel gezellig en daarnaast een aardig grote cocktail kaart (+ normaal geprijsd)!
de stripshows daar zijn helaas niet meer wat ze geweest zijnvroeger gingen de meiden helemaal naakt en had je een aantal keer per avond een 'speciale show' maar volgens mij is dat de laatste 3 jaar niet meer. het is erg braaf geworden...
plannen om erheen te gaan of ben je dr al geweest?
Ja daar zijn ze heel makkelijk in. Vind een fooi geven niet erg maar daar gooien ze alles bijna automatisch in die potten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:23 schreef warezguy05 het volgende:
wat vinden jullie trouwens van dat fooi-beleid bij karlovy lazne? waar ik me altijd dood aan heb ge-ergerd is het feit dat wanneer je bijv 2 biertjes afrekent (70 kronen ofzo) en je geeft n briefje van 100...dat je dan moeite moet gaan doen om die 30kronen wisselgeld terug te krijgen omdat ze die 30kr bijna direct al in de fooienpot stoppen.
niet dat 30kr heel veel geld is (al wordt het toch een aardige fooi als je 10x op een avond iets besteld hebt...),,maar volgens mij is het aan de klant om te bepalen of een barmedewerker fooi verdient of niet
Karlovy Lazne is dan ook wel de ultieme toeristentent. En tja, zo gaan ze nou eenmaal met toeristen om hier...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja daar zijn ze heel makkelijk in. Vind een fooi geven niet erg maar daar gooien ze alles bijna automatisch in die potten.
hehe ja ik kan me nog een show herinneren (9 jaar terug alweer) waarbij een toerist die tijdens de normale stripsessies nogal irritant en opdringerig naar de stripsters was, goed te grazen werd genomen;quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:30 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ben dr al geweest. Jaar of 4 geleden. Echt veel mooie vrouwen daar.
Zijn er toevallig een keer terecht gekomen![]()
We moesten 1 keer entree betalen, hadden geen idee waarom tot er ineens een vrouw met een tas het podium op kwam. Wat daar allemaal uit kwam
Paar jaar geleden dat ik daar ben geweest, maar ik herken het meteenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:24 schreef Dynia het volgende:
Oh joh! echt? Ik heb nergens last van gehad...Kan ook schelen dat ik al sliep voordat mijn hooft het kussen raakte...:) Ik had wel vaker gelezen dat de bedden niet top waren, maar ik heb echt prima geslapen daar...misschine verschilt het per kamer...:)
Als je naar Tjechie gaat moet je zeker Karlovy Vary eens aandoen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overal waterbronnen, en dan moet je natuurlijk drinken uit zo'n tuitbekertje..![]()
[ afbeelding ]
Ik heb hier gezeten: http://www.falkensteiner.com/en/hotel/prag/quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:44 schreef conleche het volgende:
Ik wil eind september ook naar Praag. In welk deel van de stad zou ik een hotel moeten zoeken, zodat ik precies op loopafstand zit van alle bezienswaardigheden? En heeft iemand tips voor een beetje sfeervol hotel?? (Ik wil geen jeugdherberg en geen hotel à 200 euro per nacht. Maar iets ertussen in.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |