AMSTERDAM - Terror Jaap heeft op een dodenlijst gestaan. Nadat zijn broer werd vermoord, moest de 24-jarige Gouden Kooi-deelnemer onderduiken. Dat is volgens hem de reden waarom hij zoveel is aangekomen. "Ik heb in die tijd veel gelezen en zonder lichaamsbeweging. En veel gegeten."
Vier jaar geleden had hij nog een normaal postuur, maar door de onverwachte dood van zijn broer ging Jaap veel eten. Volgens eigen zeggen is zijn broer overleden als gevolg van een combinatie tussen 'zaken en geweld'.
"Ik heb een tijdlang ondergedoken gezeten nadat mijn broer omkwam. Ik moest me verstoppen omdat er voor mij ook gevaar was; ik heb ook op een dodenlijst gestaan", vertelt de Gouden Kooi-bewoner aan Party. "Maandenlang heb ik geleefd in een kleine ruimte met alleen een tafel, een stoel en een tv."
Jaap weegt momenteel ruim honderdzeventig kilo. "Ik ben nu te dik. Met dit gewicht haal ik de vijftig jaar niet." Hoewel de Briellenaar zich zorgen maakt om zijn gewicht, denkt Jaap dat zijn enorme lichaam hem juist kan helpen om de Gouden Kooi te winnen. "Hier zitten nu zes lekkere, jonge mensen èn Jaap. Snap je? Ik onderscheid me, ik val meer en meer op. Ik ben dik en lelijk en daar ben ik blij om, want het gaat me rijk maken."
Bron: Telegraaf