In een ziplock natuurlijk wel hequote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:01 schreef zquing het volgende:
beetje 2,5" hardisk kan redelijk tegen stoten, en probeer die hitachi eens in de diepvries te doen
Flash geheugen dus.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:59 schreef Slarioux het volgende:
Solid state apparaat kopen.
Hij maakte ook een afwijkend geluid (piepen, meer/harder tikken dan normaal) dus het was echt een mechanisch defekt en niet iets elekrtisch/magnetisch. Dus ik denk dat dat niet meer helpt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:01 schreef zquing het volgende:
beetje 2,5" hardisk kan redelijk tegen stoten, en probeer die hitachi eens in de diepvries te doen
Juist wel, door het invriezen kan het zijn dat de koppen toch weer mooi rond draaien ipv tegen je schijf zelf aan te botsen. Juist bij mechanische defecten (en zeker die tikken) doet de diepvriezer soms wonderen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:20 schreef rebel6 het volgende:
Hij maakte ook een afwijkend geluid (piepen, meer/harder tikken dan normaal) dus het was echt een mechanisch defekt en niet iets elekrtisch/magnetisch. Dus ik denk dat dat niet meer helpt.
Als het gaat om wat sterkere schijven dan kan je eventueel kijken naar deze http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10718quote:Ik beschouw hem daarom als verloren.
Alleen ik ben bang dat ik nog wel eens vaker een harddisk omstoot/uit mn handen laat vallen, dus zoek ik het meest schokbestendige merk zeg maar.
2 meter, dus best wel deftige dingenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:30 schreef RainofDeath het volgende:
Een Freecom Toughdrive kan wel tegen een stootje
Nee, er zijn Solidstate's tot 54 gb, en tegenwoordig vast wel meer.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:04 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Flash geheugen dus.
Maar dan praat je over een paar Gig.
Voor 120Gb aan Flash-geheugen betaal je kapitaaaaaaaaalen!
maar je betaalt wél kapitalenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:32 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Nee, er zijn Solidstate's tot 54 gb, en tegenwoordig vast wel meer.
Als ze uit staan hebben ze daar geen last van hoor. ik rij zo vaak met mijn pc naar lanparty's, en gelijk wij rijden krijgen die pc's soms aardige schokken te verduren, en nog nooit ben ik een schijf tegengekomen die kapot was...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:01 schreef trance40 het volgende:
Leg een HD ff te hard op een tafel en het kan al over zijn.
Helemaal waar!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
geen enkele hdd kan DRAAIEND tegen een stootje..
Ik vermelde ook "Kan"quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:02 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als ze uit staan hebben ze daar geen last van hoor. ik rij zo vaak met mijn pc naar lanparty's, en gelijk wij rijden krijgen die pc's soms aardige schokken te verduren, en nog nooit ben ik een schijf tegengekomen die kapot was...
het kan er toevallig eens tegen kunnen, maar als je dat 500x achtereen doet kan je er vanuit gaan dat je harde schijf defect zal zijn. Neem zo'n Lacie en laat die 500x achtereen (uit) vanaf 90cm hoogte vallen en er is niets aan, neem zo'n freecom en laat hem 500x achtereen vanaf 2m hoogte vallen en het zal ook nog werken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:52 schreef mgerben het volgende:
[..]
Helemaal waar!
Liet een keer een schroevendraaier van 20cm hoogte op een actieve HD vallen.![]()
Weet je, eigenlijk vind ik dat niet eens zo'n slecht idee.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Koop twee Zen Vision:M's
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
geen enkele hdd kan DRAAIEND tegen een stootje..
als ze zijn dan kunenn ze VEEL meer hebben :p
Ok, ik dacht dus dat diepvriezen iets te maken had met onleesbare sectors weer leesbaar maken en dacht heel simpel: hij loopt aan ==> kan alleen maar verholpen worden door de kop een tikje omhoog te verplaaten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Juist wel, door het invriezen kan het zijn dat de koppen toch weer mooi rond draaien ipv tegen je schijf zelf aan te botsen. Juist bij mechanische defecten (en zeker die tikken) doet de diepvriezer soms wonderen.
[..]
Ziet er goed uit!quote:Als het gaat om wat sterkere schijven dan kan je eventueel kijken naar deze http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10718
Als de schijf uit staat kan ze normaal een val van 90cm overleven, als je de schijf aan het gebruiken bent en ze valt is er geen enkele die daar op ontworpen is om dat te overleven, dan is het gewoon puur geluk hebben. De prijs is wel iets hoger dan bij een gewone externe HD, maar ze is dan ook wat steviger...
Dus Freecom is beter dan Lacie volgens jou?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
het kan er toevallig eens tegen kunnen, maar als je dat 500x achtereen doet kan je er vanuit gaan dat je harde schijf defect zal zijn. Neem zo'n Lacie en laat die 500x achtereen (uit) vanaf 90cm hoogte vallen en er is niets aan, neem zo'n freecom en laat hem 500x achtereen vanaf 2m hoogte vallen en het zal ook nog werken.
die freecom claimen ze van dat hij vanaf 2m hoogte mag vallen zonder geschonden te raken, op de site van LaCie spreken ze van 90cm voor hun schijf... Lacie werkt trouwens ook met 2.5" schijfjes in die rugged versie, en die weet ik uit ervaring dat je ze zo slecht mag behandelenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:08 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Dus Freecom is beter dan Lacie volgens jou?
Lacie lijkt me juist een kwaliteitsmerk, met Freecom had ik zelfs problemen zonder dat er iets mee gebeurd was.
En dan gewoon even 120 Gb downloaden als je harddisk overleden is?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:31 schreef Geqxon het volgende:
Is een offshore backup in Amerika niet wat voor je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |