Die Digitech is geniaal qua effecten. En er zit een buizen preamp in!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:52 schreef Gitarist het volgende:
Damn! Indrukwekkend Cynic!
Maar volgens jou kan die Digitech multi-effect dus tippen aan die losse pedaaltjes (afgezien van de signal loss)?
Waar koop je zo'n leeg 19"rack? Of heb je dat zelf gebouwd?
Dat is toch wat ik eruit kan opmaken. Je hebt er een die als gewoon extra aan/uit-knop fungeert voor 1 of meerdere effecten (doorgelusd/afzonderlijk en true bypass dan wel) en eentje dat je kan programmeren (elk afzonderlijk in een in/uitgang, zoals een pod ofzo).quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik heb toevallig vanmiddag al even op hun site gekeken. Het ziet er idd wel interessant uit!
Maar dan sluit je dus één of meerdere effectjes aan onder een knop en die kan je dan aan,- en uitschakelen? Cool
En nu willen we natuurlijk allemaal weten wat er in dat laadtje zit.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:49 schreef Cynic het volgende:
Mijn rack, met wieltjes en een laatje! Vooral de wieltjes zijn erg handig...
Maar dit ding doet dus alles wat ik wil in combinatie met de floorcontroller. Ik gebruik alleen mijn wah er nog bij want die vind ik mooier dan die van de digitech.
[afbeelding]
Het is in de plaats gekomen van dit:
[afbeelding]
Daar sleep je je echt een ongeluk aanquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die Digitech is geniaal qua effecten. En er zit een buizen preamp in!
Dit rack heb ik van onze geluidsman gekregen. Ik had zelf een los 2HE (eenheden) en een 3HE rack. Maar alles in één rack leek me handiger. Deze is 10HE dus ik heb nog 3HE over. Maar het ding is nu echt loeizwaar. Ik denk dat het geheel wel 50 of 60 kilo weegt
Die lege racks kan je overal wel kopen geloof ik.
Denk dat dat leuk is om rage against the machine-achtige dingen mee te spelen... belachelijk hoge solotjes enzquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En nu willen we natuurlijk allemaal weten wat er in dat laadtje zit..
Oe, je had een Whammy! Hoe is zo'n ding eigenlijk? Beetje leuk/handig/fijn/vet overrated?
Ok, dan ga ik eens ff op zoek naar zo'n rack. Gewoon eens kijken wat het kost.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die Digitech is geniaal qua effecten. En er zit een buizen preamp in!
Dit rack heb ik van onze geluidsman gekregen. Ik had zelf een los 2HE (eenheden) en een 3HE rack. Maar alles in één rack leek me handiger. Deze is 10HE dus ik heb nog 3HE over. Maar het ding is nu echt loeizwaar. Ik denk dat het geheel wel 50 of 60 kilo weegt
Die lege racks kan je overal wel kopen geloof ik.
Ok, dat lijkt me wel watquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:12 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik eruit kan opmaken. Je hebt er een die als gewoon extra aan/uit-knop fungeert voor 1 of meerdere effecten (doorgelusd/afzonderlijk en true bypass dan wel) en eentje dat je kan programmeren (elk afzonderlijk in een in/uitgang, zoals een pod ofzo).
In elk ander topic op Fok is dat een megasmerige opmerking.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:51 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Neem zo de camera wel even mee naar de zolder![]()
300$ voor de pedal switcherquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:18 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ok, dan ga ik eens ff op zoek naar zo'n rack. Gewoon eens kijken wat het kost.
[..]
Ok, dat lijkt me wel wat
'k Ga eens kijken wat het kost.
Ik heb nog steeds een whammy. Plus er zit er ook een in mijn digitech. Ik heb hem altijd als chorus (detune eigenlijk) gebruikt. In heb de daadwerkelijke whammy en harmony functies nog nooit echt gebruikt, waarschijnlijk op de volgende cd voor de eerste keer. Maar om voor jezelf te spelen is het natuurlijk wel grappig. Ben wel altijd van plan geweest hem wat vaker te gebruiken. Wie weet, volgens mij gebruiken Portishead en andere triphop bandjes ook wel dat effect.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En nu willen we natuurlijk allemaal weten wat er in dat laadtje zit..
Oe, je had een Whammy! Hoe is zo'n ding eigenlijk? Beetje leuk/handig/fijn/vet overrated?
Die buigt je toon omhoog of omlaag (-3 tot +2 oktaven). Verder zit er ook een oktaver functie op en kan je hem op andere intervallen instellen (tertsen, kwarten, kwinten). De solo van Killing in the Name van Rage Against The Machine ken je vast wel.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat doet zo'n whammy nou precies eignelijk ?
Dragonforce maakt er ook veel gebruik van. Maar ook van een wah achter de whammy (oid). Iig..over the top.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:18 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Denk dat dat leuk is om rage against the machine-achtige dingen mee te spelen... belachelijk hoge solotjes enz
Wil je dat alsjeblieft hier nooit meer zeggen...quote:
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wil je dat alsjeblieft hier nooit meer zeggen...![]()
Jep die ken ikquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die buigt je toon omhoog of omlaag (-3 tot +2 oktaven). Verder zit er ook een oktaver functie op en kan je hem op andere intervallen instellen (tertsen, kwarten, kwinten). De solo van Killing in the Name van Rage Against The Machine ken je vast wel.
Tenzij je in een niet nader te noemen band speelt, he.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:33 schreef Dribbel_ het volgende:
maar zo heel vaak zal je het waarschijnlijk niet echt gebruiken
Nou is dat ook meteen wel een erg extreem voorbeeld, je kan zo'n ding ook veel subtieler gebruiken natuurlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Jep die ken ik
okee dat is duidelijk wel grappig maar zo heel vaak zal je het waarschijnlijk niet echt gebruiken, meer omdat het soms leuk is
Ja okee ratm is een geval appart natuurlijkquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nou is dat ook meteen wel een erg extreem voorbeeld, je kan zo'n ding ook veel subtieler gebruiken natuurlijk.
Wat krijg je er nog voor ?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
Nou komt vanavond iemand m'n MT-2 ophalen, heb er nu al bijna spijt van dat ik hem weg doe...
![]()
Zo slecht zijn die pedaaltjes toch ook weer niet... of zeg ik nu iets heel stoms?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:45 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hij krijgt geld toe!
(40 euro)
Het was een grapje, hetgene tussenhaakjes was serieus.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:47 schreef Gitarist het volgende:
Zo slecht zijn die pedaaltjes toch ook weer niet... of zeg ik nu iets heel stoms?![]()
Haha ja ik begreep hem wel.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Het was een grapje, hetgene tussenhaakjes was serieus.
Zo geweldig zijn ze nou ook weer niet, het totaalgeluid wordt vrij ondefinieerbaar.
Onzin.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:52 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Haha ja ik begreep hem wel.
Maar ik bedoel... je kan verwachten dat het bij een Metal Zone een brij van geluid wordt. Dat is inherent aan de muziekstijl... (vind ik)
Een gedurfde statementquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:52 schreef Gitarist het volgende:
Dat is inherent aan de muziekstijl... (vind ik)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |