Die buigt je toon omhoog of omlaag (-3 tot +2 oktaven). Verder zit er ook een oktaver functie op en kan je hem op andere intervallen instellen (tertsen, kwarten, kwinten). De solo van Killing in the Name van Rage Against The Machine ken je vast wel.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat doet zo'n whammy nou precies eignelijk ?
Dragonforce maakt er ook veel gebruik van. Maar ook van een wah achter de whammy (oid). Iig..over the top.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:18 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Denk dat dat leuk is om rage against the machine-achtige dingen mee te spelen... belachelijk hoge solotjes enz
Wil je dat alsjeblieft hier nooit meer zeggen...quote:
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wil je dat alsjeblieft hier nooit meer zeggen...![]()
Jep die ken ikquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die buigt je toon omhoog of omlaag (-3 tot +2 oktaven). Verder zit er ook een oktaver functie op en kan je hem op andere intervallen instellen (tertsen, kwarten, kwinten). De solo van Killing in the Name van Rage Against The Machine ken je vast wel.
Tenzij je in een niet nader te noemen band speelt, he.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:33 schreef Dribbel_ het volgende:
maar zo heel vaak zal je het waarschijnlijk niet echt gebruiken
Nou is dat ook meteen wel een erg extreem voorbeeld, je kan zo'n ding ook veel subtieler gebruiken natuurlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Jep die ken ik
okee dat is duidelijk wel grappig maar zo heel vaak zal je het waarschijnlijk niet echt gebruiken, meer omdat het soms leuk is
Ja okee ratm is een geval appart natuurlijkquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nou is dat ook meteen wel een erg extreem voorbeeld, je kan zo'n ding ook veel subtieler gebruiken natuurlijk.
Wat krijg je er nog voor ?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
Nou komt vanavond iemand m'n MT-2 ophalen, heb er nu al bijna spijt van dat ik hem weg doe...
![]()
Zo slecht zijn die pedaaltjes toch ook weer niet... of zeg ik nu iets heel stoms?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:45 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hij krijgt geld toe!
(40 euro)
Het was een grapje, hetgene tussenhaakjes was serieus.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:47 schreef Gitarist het volgende:
Zo slecht zijn die pedaaltjes toch ook weer niet... of zeg ik nu iets heel stoms?![]()
Haha ja ik begreep hem wel.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Het was een grapje, hetgene tussenhaakjes was serieus.
Zo geweldig zijn ze nou ook weer niet, het totaalgeluid wordt vrij ondefinieerbaar.
Onzin.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:52 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Haha ja ik begreep hem wel.
Maar ik bedoel... je kan verwachten dat het bij een Metal Zone een brij van geluid wordt. Dat is inherent aan de muziekstijl... (vind ik)
Een gedurfde statementquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:52 schreef Gitarist het volgende:
Dat is inherent aan de muziekstijl... (vind ik)
Idd. Check mijn eerdere post over thrash metal maar. Met zo'n snelle opvolging van noten heb je niks aan een brij. Het geluid moet alleen solide zjn, maar geen waas van herrie.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:03 schreef Deansensitized het volgende:
Hangt van het type metal af vind ik.
De MT valt nog mee. Ik heb een Hyper Metal 12 jaar geleden blind gekocht. Dát is pas baggerherrie. Gemaakt om Sepultura mee te spelen geloof ik. Heb je echt niks aan. Nu doet hij dienst als booster (en geen goede ook).quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:05 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Een gedurfde statement
Ben ik het zeer zeker niet mee eens. Zelfs in opgefokte grind bands als Napalm Death of Nasum zit voor mij nog genoeg definitie. Die MT2 verkracht je tone gewoon te veel. Maar ja daar kom je ook niet eerder achter dan wanneer je hem uitprobeerd, of (in mijn geval) blind koopt.
Terwijl de HM2 toch vaak werd/wordt gebruikt om in de buurt te komen van de zweedse sound.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:06 schreef Witchfynder het volgende:
De MT valt nog mee. Ik heb een Hyper Metal 12 jaar geleden blind gekocht. Dát is pas baggerherrie. Gemaakt om Sepultura mee te spelen geloof ik. Heb je echt niks aan. Nu doet hij dienst als booster (en geen goede ook).
Je bent gewoon niet man genoeg om het te kunnen begrijpen!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:30 schreef Gitarist het volgende:
't Zal vast wel met m'n smaak te maken hebben, maar ik ken geen metal waarbij bijv. powerchords "lekker" klinken (solo's dan weer wel, maar da's een ander verhaal). Het is altijd te veel distortion...
Maar goed, dat is dan mijn mening...
Dat zal het vast zijnquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Je bent gewoon niet man genoeg om het te kunnen begrijpen!![]()
![]()
Die ML-2 is een guitig dingetje hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:10 schreef Deansensitized het volgende:
Maar hoe zit het dan met de MetalCore [ML-2] van Boss, vang hier en daar eens wat samples op, maar die spreekt mij wel aardig aan moet ik zeggen...
Tot nu toe doe ik alleen aan Ibanez en Yamaha...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:45 schreef Maidenfan het volgende:
Heeft die ML-2 niet zo'n typisch geluid dat 'ie altijd klinkt zoals een ML-2, ongeacht of je nu door een tele of een les paul speelt?
En bijv Iron Maiden dan?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:30 schreef Gitarist het volgende:
't Zal vast wel met m'n smaak te maken hebben, maar ik ken geen metal waarbij bijv. powerchords "lekker" klinken (solo's dan weer wel, maar da's een ander verhaal). Het is altijd te veel distortion...
Maar goed, dat is dan mijn mening...
Wie gaat er nou met een Tele door een ML-2 heen spelen? Als je smaak goed genoeg is om een ML-2 te willen, dan neem je toch een andere gitaar?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:45 schreef Maidenfan het volgende:
Heeft die ML-2 niet zo'n typisch geluid dat 'ie altijd hetzelfde klinkt, ongeacht of je nu door een tele of een les paul speelt?
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wie gaat er nou met een Tele door een ML-2 heen spelen? Als je smaak goed genoeg is om een ML-2 te willen, dan neem je toch een andere gitaar?.
een Dean ofzo
Ooit Guitar Pro geprobeerd? Je kunt dan de solo's ook langzamer af laten spelen en dan steeds sneller en sneller tot je het onder de knie hebt...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:13 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben nu bezig met een andere benadering om solo's na te spelen. Eerst ging ik maar altijd spelen en bleef het onsamenhangende zooi. Tab kijken, spelen. Oh, hoe ging 't ook alweer verder, weer even tab kijken, etc.
Nu heb ik een solo gewoon opgedeeld in kleine stukjes van één of anderhalve maat en oefen ik die tot ik die goed onder de knie heb en ga dan verder met het volgende stuk, and so on.
Een voor de hand liggende methode, maar eerst was ik gewoon te lui om het op deze manier te doen.
Een troost: Ik post hier niet zo veel.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Een Slaggy en een Sloggyda word me te moeilijk
Wat klaag je nou? Jij speelt al Dean.quote:
Guitar Pro heb ik, ja. Meespelen doe ik eigenlijk nooit. Of bedoel je dat niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ooit Guitar Pro geprobeerd? Je kunt dan de solo's ook langzamer af laten spelen en dan steeds sneller en sneller tot je het onder de knie hebt...
Dat is juist zo'n handige functie van GP! Je kunt je tabs live mee laten lopen. Ik knal dan het instrument dat ik wil leren op mute en speel het liedje af en de tabs scrollen mee en zo weet ik altijd waar ik ben. En zoals hij al zei; je kunt een stukje op verschillende snelheden afspelen en meespelen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Guitar Pro heb ik, ja. Meespelen doe ik eigenlijk nooit. Of bedoel je dat niet?
En met mijn aziatische looks kan ik op mijn kamer hier ook een slaapkamerchinees spelen met de cheesy drumtracks en begeleiding erbij... nu alleen nog maar zo snel leren sweepen als JerryC en dan kan ik ook youtube video's postenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is juist zo'n handige functie van GP! Je kunt je tabs live mee laten lopen. Ik knal dan het instrument dat ik wil leren op mute en speel het liedje af en de tabs scrollen mee en zo weet ik altijd waar ik ben. En zoals hij al zei; je kunt een stukje op verschillende snelheden afspelen en meespelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |