Dat is het probleem vaak met death en black metalbands (afgezien van het feit dat ze kutherrie makenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou dat ligt natuurlijk ook wel beetje aan je muziekstijl als je weet ik het wat voor trashmetal achtig iets wil spelen heb je wel wat nodig natuurlijk dan kom je met een fender overdrive er niet.
Maar ik heb idd zelfde het klinkt gewoon veel relaxter als het gedefinieerder klinkt. Tijdens optredens heb ik altijd gain een klap terug staan dan hoe ik normaal speel omdat ik anders wel weet wat ik aan het spelen ben en het wel hoor maar de mensen in de zaal 1 lange ruis horen waarschijnlijk
Ja precies teveel gain gebruiken met 2 gitaristen word al snel chaos. Je weet allebei heel goed wat je speelt tijdens het repeteren klinkt het ook nog tof. Maar voor omstanders is er geen touw aan vast te knopen en daar mogen ze wle vaker rekening mee houdenquote:
Dat vereist wel een paar gigs ja, maar gebruikelijk is een 2 versies van elk geluid. Een live-versie en een oefenruimte-versie.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Toch snap ik nog steeds niet hoe ze dat doen je hebt met zo'n multiplank al je standaard settings. Maar live zijn je instellingen weer totaal anders dan thuis, dus heb je thuis mooi alles zitten instellen en dan klopt er live weer niks vandan ben je met analoge pedalen toch wat makkelijker klaar met je dingen aanpassen
Ik heb in de Baroeg een tin whistle met distortion gehoord. Nu jij weer.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:14 schreef Cynic het volgende:
Het geluid is in de Baroeg overigens altijd kut, daar hoef je geen death- of blackmetal voor te spelen.
Kut dusquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb in de Baroeg een tin whistle met distortion gehoord. Nu jij weer..
.
Ik snap ook niet dat er mensen uit gaan. Ik vind het zo smoezelig daar. Elke keer als ik daar binnen loop ben ik blij dat ik al mijn inentingen gehad heb. Maar het was leuk om er gespeeld te hebben. Dat was een levensdoel van me toen ik 14 was hahahaha.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Kut dus
Wat een vreselijke tent vind ik dat.
ik ga voor de melkwegquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat er mensen uit gaan. Ik vind het zo smoezelig daar. Elke keer als ik daar binnen loop ben ik blij dat ik al mijn inentingen gehad heb. Maar het was leuk om er gespeeld te hebben. Dat was een levensdoel van me toen ik 14 was hahahaha.
Nu is het 013..
Ja precies, dat heb ik dus ook. Met 3 bands in 1 zo'n vies kleedkamertje aan de zijkant van het podium, bah.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat er mensen uit gaan. Ik vind het zo smoezelig daar. Elke keer als ik daar binnen loop ben ik blij dat ik al mijn inentingen gehad heb. Maar het was leuk om er gespeeld te hebben. Dat was een levensdoel van me toen ik 14 was hahahaha.
Nu is het 013..
Melkweg lijkt me ook niet verkeerd.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
ik ga voor de melkweg![]()
maar dat zal nooit gebeuren maar gaat om het idee
![]()
En dan heb je ook nog heel veel van die vieze metalmannen ertussen zittenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja precies, dat heb ik dus ook. Met 3 bands in 1 zo'n vies kleedkamertje aan de zijkant van het podium, bah.
013 is prima overigens. heb er inmiddels al 4 keer gespeeld, 2 keer kleine zaal en 2 keer grote zaal.![]()
Is het binnenkomen daar als band een beetje makkelijk? Ik kreeg het idee adhv hun website dat zij zich echt richten op lokale bandjes voor de kleine zaal.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja precies, dat heb ik dus ook. Met 3 bands in 1 zo'n vies kleedkamertje aan de zijkant van het podium, bah.
013 is prima overigens. heb er inmiddels al 4 keer gespeeld, 2 keer kleine zaal en 2 keer grote zaal.![]()
Vieze metalmannen heb je overal. Dat vind ik ook helemaal niet erg, is toch een deel van ons publiek en we zijn het zelf ook wel een beetje. Maar in sommige tenten is de sfeer gewoon niet leuk. Bij Baroeg begint dat buiten al als je in die fijne wijk uit je busje staptquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog heel veel van die vieze metalmannen ertussen zitten
maar dat is wel vet zovaak in de 013
Ik ben helemaal niet vies.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog heel veel van die vieze metalmannen ertussen zitten
Geen idee, we zijn elke keer nog gevraagd. En lokaal zijn we zeer zeker nietquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Is het binnenkomen daar als band een beetje makkelijk? Ik kreeg het idee adhv hun website dat zij zich echt richten op lokale bandjes voor de kleine zaal.
Heb je weleens in de Bazart in Den Haag gespeeld? Damn, dat is naar. Dat is ook echt de amateurclub pur sang. De backstage is een halfvergane keet op de binnenplaats.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Vieze metalmannen heb je overal. Dat vind ik ook helemaal niet erg, is toch een deel van ons publiek en we zijn het zelf ook wel een beetje. Maar in sommige tenten is de sfeer gewoon niet leuk. Bij Baroeg begint dat buiten al als je in die fijne wijk uit je busje stapt![]()
Hmm, toch maar nagaan dan. Wij zijn al immers Hollands grootste Folk Metalband! (De andere band begint net met optreden namelijk)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
Geen idee, we zijn elke keer nog gevraagd. En lokaal zijn we zeer zeker niet![]()
So true, story of my lifequote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is het probleem vaak met death en black metalbands (afgezien van het feit dat ze kutherrie maken). Ze houden van lekker veel distortion (way beyond gain, baby) en dit klinkt in de slaapkamer waar ze hun cd in hebben opgenomen wel leuk, maar in de Baroeg of Dynamo klinkt het idd als "krrrrrrrrrrrzzzzgggggg". Vaak hebben zij ook nog veel te veel bas in hun geluid zitten en in geval van death metal hebben zij hun gitaren ook hun eens downtuned naar C ofzo. Het is alsof iemand Zuid-Hollandse klei in je oren propt.
Nee daar hebben we nog niet gespeeld. We zijn gelukkig een klein beetje in de positie dat we wat keuzes kunnen maken en dat we niet persé overal hoeven te spelen. In zulke zalen spelen doet gewoon afbreuk aan je muziek. In Den Haag heb ik wel in Het Paard gespeeld, dat is wel een mooie zaalquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb je weleens in de Bazart in Den Haag gespeeld? Damn, dat is naar. Dat is ook echt de amateurclub pur sang. De backstage is een halfvergane keet op de binnenplaats..
Wij spelen lieve popliedjesquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet vies..
Die punkers, die zijn pas goor!.
.
Als je in Het Paard hebt gestaan, sla Bazart dan zeker over.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee daar hebben we nog niet gespeeld. We zijn gelukkig een klein beetje in de positie dat we wat keuzes kunnen maken en dat we niet persé overal hoeven te spelen. In zulke zalen spelen doet gewoon afbreuk aan je muziek. In Den Haag heb ik wel in Het Paard gespeeld, dat is wel een mooie zaal
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
So true, story of my life![]()
srsly.![]()
Achja, je komt soms vreemde dingen tegen, dat is eigenlijk wel leuk. Maar het is wel fijn als je uiteindelijk de boel steeds wat beter voor elkaar hebt zodat je wat mooiere en leukere optredens kan doen en je niet alleen overgeleverd bent aan jongerencentra enzo (waar overig ook wel goede tussen zitten).quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als je in Het Paard hebt gestaan, sla Bazart dan zeker over..
Wij staan de 14de in Musicon. Ben benieuwd hoe dat gaat. Als bezoeker krijg ik daar altijd zo'n huiskamergevoel.
Wat is jouw band eigenlijk?.
Ik onze bassist zijn allebei een studio aan het bouwen op onze zolderkamersquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Ach, onze demo (die op onze myspace te horen is) is ook in achter- en slaapkamers opgenomen. Alleen de drums in de oefenruimte. Dat het nog degelijk klinkt, komt door het ontzettende geluk dat we hebben, dat een van onze gitaristen vroeger geluidsman in Excess Studios was. Dat scheelt dan wel..
Hey, klinkt goed!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Achja, je komt soms vreemde dingen tegen, dat is eigenlijk wel leuk. Maar het is wel fijn als je uiteindelijk de boel steeds wat beter voor elkaar hebt zodat je wat mooiere en leukere optredens kan doen en je niet alleen overgeleverd bent aan jongerencentra enzo (waar overig ook wel goede tussen zitten).
Mijn band:
http://www.the-wounded.nl/
http://www.myspace.com/thewoundednl
google ff op powersoak of dummyloadquote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:14 schreef punkjunk het volgende:
In vind die fender deluxes niet zo heel lekker klinken op laag volume. Een twin reverb natuurlijk ook niet, maar daar weet ik van dat ze op hoog volume wel heerlijk klinken.
WTF je legt de klemtoon op veel woorden heel raarquote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Net nog een beetje zitten mixen
http://media.putfile.com/4th-60
Maar na het 100x gehoord te hebben hoor je sommige dingen niet meer dus jullie nog wat tips alles staat qua volume ook wel okee toch ?
Escape Veenendaal is op zich een mooi podium, maar het is daar altijd vrij suf. Ze weten er nooit mensen naar toe te trekken op de ene of andere manier en het publiek is er altijd aardig suf. Ik heb er nooit opgetreden, maar als er bandjes komen die mij leuk lijken ben ik er vaak wel. Het zou kunnen dat het nu wat beter loopt hoor, want het is alweer een half jaar geleden dat ik er ben geweest. Helaas kan ik de 15e niet, anders was ik wel even komen kijkenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hey, klinkt goed!. Niet helemaal mijn ding, maar goede kwaliteit. Ik ga het aan wat mensen laten horen die wel potentieel fan zijn.
.
Heb jullie gelijk toegevoegd op myspace..
Ik heb er nog niet veel gezien, maar daar zullen zeker goede tussen zitten. De behandeling die wij bij Unitas in Wageningen gehad hebben is bijna koninklijk te noemen. De 15de spelen wij in de Escape in Veenendaal. Ben benieuwd hoe dat is.
Yep, zeker in de instrumentale stukken. Nummer klinkt gelijk voller.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:27 schreef Dribbel_ het volgende:
http://media.putfile.com/4th-44
zoiets beter qua bas ? Is wel belangrijk want zitten wel leuke basstukjes tussen
en die ook dan gelijk
http://media.putfile.com/Closer-51-43
Klinkt veeeeel beter dan de vorige opnames! Vet!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:27 schreef Dribbel_ het volgende:
http://media.putfile.com/4th-44
zoiets beter qua bas ? Is wel belangrijk want zitten wel leuke basstukjes tussen
en die ook dan gelijk
http://media.putfile.com/Closer-51-43
Zang doet me idd aan Millencolin denken... Melancholy Collection eraquote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
@Dribbel: Klinkt wel lekker, doet me een beetje denken aan Millencolin. Drums is nog wel software?
@Cynic: 't is overgemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |