abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53652716
Hier hebben ze niet zo heel veel problemen met mijn naam (hendrik), sommige nederlandse vrienden noemen me wel Heinrich , en daar wil ik ook nog wel eens naar luisteren . De mensen die de meeste moeite met mijn naam hebben zijn de aziaten, maar om eerlijk te zijn heb ik ook veel moeite met hun namen, dus ik verwijt hen niets (wel hebben ze vaak typische engelse roepnamen )
pi_53661378
Met mijn naam hebben ze in het buitenland weinig problemen. Alleen die R aan het eind, daar struikelen veel engelstalingen uiteraard over. Of ze slaan hem gewoon over.

Wel lachen was het toen ik Deborah uit de UK heb proberen te leren haar naam in het Nederlands uit te spreken. Deej-boo-raw kwam nog het dichtst in de buurt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53661821
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:02 schreef Joachim het volgende:
Mijn naam is een regelrechte ramp in het buitenland, inmiddels heb ik al tig verschillende versies gehoord. Elke keer als ik me voorstel is het weer een verbaast gezicht van iemand die met de grootste moeite de CH probeert uit te spreken wat om de een of andere vage reden ook vaak met de nodige consumptie gepaard moet gaan.

Meestal wordt het een beetje verbasterd naar Jokem of Jock of iets dergelijks.

Overigens heet ik dus Jochem
Moet geen probleem zijn in CH, in ieder geval
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:28:13 #104
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_53719186
Erik is voor britten ook moeilijker dan ik dacht, errick wordt het dan na 4x uitleggen..

Fransen maken er natuurlijk Erique van
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:56:28 #105
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53728265
ruanda lion..
verpachten & verpachten
pi_54282236
Jarno is ook in het Nederlands een drama. De meesten maken er Jano van. Ik het frans word m'n naam door vrienden meestal als Yarnould geschreven, ik heb me er maar bij neergelegd. In het Engels wordt 't meestal Jake trouwens, maar Autoreply werkt ook altijd
pi_54298373
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:55 schreef Autoreply het volgende:
Jarno is ook in het Nederlands een drama. De meesten maken er Jano van.
Nooit last van gehad

Alleen m'n nichtje van 2 spreekt 't zo uit.
pi_54299333
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:15 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Nooit last van gehad

Alleen m'n nichtje van 2 spreekt 't zo uit.
Vooral Nederlanders doen dat. Maar vooral na een tijd Frankrijk klinkt het ook meer als Yarnould
  zondag 11 november 2007 @ 22:30:20 #109
57497 happyme28
I'm so happy
pi_54538243
Ik heet Helen en in Spanje heet ik Elena of als ze hun best doen iets van 'Gellén' en vrienden maken er vaak 'Ellén van.
pi_67747529
Mijn voornaam wordt prima uitgesproken; de achternaam absoluut niet.
Maar daaraan heb ik me maar zo snel mogelijk aangepast door hem net zo als zij uit te spreken. En de spelling mee te leveren.
Anders komen we toch nergens...
 FR
pi_67747545
En in Spanje zetten ze regelmatig ongevraagd "Maria" voor m'n voornaam.

Ook grappig.
 FR
pi_67759564
Me voornaam moet voor elke taal wel lukken: Ben,
alleen in Nederland is het soms een gevalletje van eh 'wat is je voornaam nu' omdat je ik ben Ben zegt...
Me achternaam is dan weer een heel ander geval: Haanstra, de a's hebben ze nooit goed en nstr is nogal een probleem...

Mijn pa heeft al helemaal problemen die heet oorspronkelijk Uilke, iets wat al niet echt vaak voorkomt in Nederland, maar de naam die hij overal en nergens gebruikt: Uul, is al helemaal een drama, meeste amerikanen durven het niet eens.
  maandag 6 april 2009 @ 16:42:29 #113
26193 Draz
Mortui / Salena
pi_67764138
M'n voornaam is heel makkelijk hier in Denemarken Erik is een Scandinavische naam!
Echter, in Nederland wordt er vaak een rollende 'r' uitgesproken, maar daar hebben ze hier nog nooit van gehoord

M'n vriendin kijkt dan ook vragend en verbaasd als ik een rollende 'r' laat horen
Woonachtig in: Rødovre - København - Danmark
pi_67931906
ik heet Michel (Op z,n Frans uitgesproken), en ik ben dus een gozer.
In Engeland krijg ik steevast te horen: Michelle? But isn´t that a girls name? *zucht*.
In Frankrijk heb ik gelukkig geen problemen met m,n voornaam.
pi_67973391
in het duits zeggen ze altijd niek maar in het engels gewoon zoals het hoort
pi_67979910
Ja, door bijna alle nationaliteiten. Ik heet dus Renate en alleen Nederlanders en Duitsers spreken het echt accentloos uit. Ik heb een jaar in Ierland gewoond en soms was het echt irritant.

Ik vind het vooral erg als het wordt uitgesproken als Ren-ATE (zoals at in het Engels dus). De Fransen en Spanjaarden doen het iets beter maar met m'n achternaam hoef ik helemaal niet te beginnen.
pi_68007460
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:36 schreef Nickiepikie het volgende:
in het duits zeggen ze altijd niek maar in het engels gewoon zoals het hoort
Nick is dan ook een engelse naam.

Ik wordt steevast Piem genoemd, amerikanen maken er nog wel eens pHim van.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_68031504
Ik heb een Engelse naam dus hier in Australie spreken ze het beter uit dan in Nederland
pi_68060647
Maarten

Hier in Chiang Mai:

Maalte

Maaltuh

en dan geven ze het op en is het gewoon

Maa
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:52:44 #120
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68096634
leuk topic
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:53:04 #121
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68096639
quote:
Op donderdag 16 april 2009 06:57 schreef Flammie het volgende:
Maarten

Hier in Chiang Mai:

Maalte

Maaltuh

en dan geven ze het op en is het gewoon

Maa
ni hao maaaaaa
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68104525
dat is chinees toch

in thailand is t:

สวัสดี

(Sa-wat-dee) maar ik doe niet aan transliteration
pi_68104583
Mijn naam is onmogelijk. Hoe het op fok altijd liever anoniem, dus boeit niet wat het exact is. Zit enkel met meerder g's en dus onmogelijk uit te spreken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_68107613
In Engelstalige landen is het geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')